Sherukka kirjoitti:
Jokainen muuten haukkuu merkkinsä huoltotoimintaa.
Minä en hauku. Huollatan autoni yleensä Loviisassa, jossa riittää ilmoitus, että "Turkulainen haluaisi huoltoon, onko mitenkään mahdollista päästä?" Aina onnistuu ja hintakin on 70% Turun hinnasta. Nyt jouduin viemään Turussa huoltoon ja tyytyväinen olen kai siihenkin. Auto toimii, kuten tähänkin asti kaikki saman merkkiset. Ainoa osa jonka olen kolmeen Škodaan vaihtanut on nykyiseen takavalon polttimo (vm 2009) edelliseen etuvalon polttimo ja sitä edelliseeen ei mitään, paitsi öljyä. Ai niin, talvella vaihdoin akun.
Tästä pääsemme siihen tulokseen, ettei VW-konsernin autoja ole tarvinnut korjata, paitsi sitä Audin A4:sta. Toisin kuin erään kesäautomerkin autoa.
A3 toimi hyvin siihen asti, että jouduin sen kanssa kolariin. Kolarin jälkeen siitä vaihdettiin luistonestoanturit yksitellen, aina kun vikaa ilmeni, mutta se siis johtui kolarista.
Ajan n. 30 000 - 40 000 vuodessa, eli olen joutunut valitsemaan autoni sen mukaan, että ne kuluttavat ja saastuttavat vähän, ovat johdonmukaisia ja tukevia ajettavia ja huoltoväli on se 30 000. Autoissa ei myöskään saa olla vikoja. Eikä ole ollut. Myös jälleenmyyntiarvo olisi hyvä olla edes jonkinlainen. VW-konsernin autot ovat uutena ostettuja, nykyinen oli tosin esittelyauto. Citikka oli ostettaessa 2v vanha, ja jäi viimeiseksi sen merkin autoksi minulle. Olen kyllä Kollegalle soittanaut hinausautoa paikalle, kun C3 lopetti toiminnan. Myös yhden tuttuni C4 taitaa olla jo tullut korjaamolta.
Kovin on erilaisia nuo kokemukset näköjään. Näillä kokemuksilla, jotka minulla on minun ajomäärällä, en näe mitään syytä vaihtaa merkkiä.
Se saattaa olla epämahdollista.