rahi kirjoitti:
Tämä keskustelu jatkuu ikuisuuteen.
Faktoja,
a) applen koneet eivät ole yhtä high-end kuin pc:t vastaavalla hinnalla.
Sanoisin, että jotkut applen koneet. Kyllä se G5PowerPC-sarja on aika highendiä ihan millä mittapuilla tahansa.
rahi kirjoitti:
b) applen koneet on paremman näköisiä keskimäärin, mutta kuka haluaa maksaa hinnassa osan siitä?
No kyllä osa ihmisistä (minä mukaanlukien) on valmis vähän siihenkin sijoittamaan.
rahi kirjoitti:
c) osx on parempi kuin windows mutta joitakin epäloogisuuksia löytyy MYÖS osx maailmasta.
Totta.
rahi kirjoitti:
d) ibook on houkuttelevat peruskannettava jota ei ole tarkoitettu pelaamiseen vaan edulliseen liikkuvuuteen, mutta silti ibookin kohdalla ei apple ole panostanut tarpeeksi pysyäkseen edes omassa päivitystahdissa saati vs. pc-maailma.
Totta! Ja vielä kummallisempaa, tietyt komponentit (kovo ja näyttis pääasiassa) on iBookeissa vuosien takaa.
rahi kirjoitti:
kaveri 2. " No mulla on taas macci, että virusia tms. ja videohommat menee kuin tanssi. Maksoihan tää vähän enemmän eikä toi valkoinen kovin siistinä pysy. Enkä pelaa enää kun jotenkin pelaaminen jäi kun ostin macin. Ainoa paikka mistä mä saan nopeasti tietoa on Hopeinen Omena, mutta siellä pitää hieman varoa miten kysymyksen esittää kun muuten tulee kiviä niskaan."
No jos täällä apua kysyessään saa kiviä niskaan niin sitten kyllä pitää mennä peilin eteen käymään. Nämä käyttissodat on tietysti asia erikseen, mutta niinkuin sanottua, täällä saa asiallisiin kysymyksiin asiallisia vastauksia. En muista yhtään ketjua missä n00bia olisi lyöty vuoroissa.
Itse tosiaan kehottaisin suhtautumaan lievällä vinon huumorin määrällä näihin käyttissotiin, itselle nämä ovat mitä mainiointa työpäivän rattoa mutta älkää nyt hyvät ihmiset alkako verenpaineita näistä nostamaan. Väittäisin vielä että suurin osa näistä käyttissotijista ja windows-keskustelijoista on tietyllä huumorilla liikkeellä. Toivon ainakin.