iPhoto ja joukko ongelmia
-
Re: iPhoto ja joukko ongelmia
Viesti Kirjoittaja masa »
[H]
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Pohjalaisten olla-verbin taivutus: Moon oikias,soot vääräs. Moomma oikias, tootta vääräs, Noon aivan mettäsmasa kirjoitti:Tämän takia juuri tässä änkytän vastaan. Eli meitä on täällä pohojanmaalla jo 2 jotka ei moiti iPhotoa.
[H]
Eli me oomma oikias!
-
Viesti Kirjoittaja lsippu »
ole jokapaikanhöyläksi. Tuo 9000 kuvaa tulee varmaankin kuvattu pelkästään ensiviikolla,
kun teen reissun Norjaan. Normaalisti kuvaan n. 40000 kuvaa/vuosi, samoissa kuva määrissä
/vuosi pyörii myös moni aktiiviharrastaja.
Vaikka AppeFarmer kuinka puolustelee niin iPhotoa ei voi verrata kuin muihin ilmaisohjelmiin.
Se on jotenkin kumma kun täällä pitää vaan hehkuttaa kuinka ihana ja hyvä Apple on, jos
ihmiset kertoo ongelmistaan Applen ilmaisohjelmien kuten iPhoto, iMovie ym. i-skeidat niin
miksei niille voi vastata rehellisesti. Tottakai Apple on panostanut aivan erilailla kalliisiin
huippu ohjelmiinsa kuten Final Cut Pro ym. Pro-ohjelmat.
Ei kai tätä koko ketjua olisi syntynyt jos tuo hemmetin iPhoto olisi niin hyvä mitä Apple Farmer hehkuttaa.
Toinen PISTE.
L. Sippu
-
Viesti Kirjoittaja wec »
Mielestäni on vain hyvä, että ihmisille kerrotaan vaihtoehdoista. Vaikka iPhoto tulee useimpien Maccien mukana, se ei ole ainoa, eikä edes paras vaihtoehto. Mielestäni on myös hyvä, että ihmisille kerrotaan mahdollisista ongelmista, mitä iPhoton kanssa saattaa tulla. Uudet Mac-käyttäjät, eivät välttämättä hae tietoa, vaan käyttävät koneen mukana tullutta iPhotoa, vaikka se ei soveltuisikaan heidän käyttöönsä. Ketjun aloittajakin olisi välttynyt kaikilta ongelmiltaan, käyttämällä esimerkiksi GraphicConverter Shareware-ohjelmaa. Jopa kuvien lajittelun aikajärjestyksen muuttaminen onnistuu, vaikka se ei ollut ehkä välttämätöntä.AppleFarmer kirjoitti:Mutta päivänkakkara kun tuntuu siltä, että jos joku täällä on päättänyt, että iPhoto on per..estä, niin se ei voi toimia kenelläkään muulla, eikä kukaan voi aikuisten oikesti pitää ohjelmasta.
Jos ketjun aloittajan ongelmat johtuvat iPhotosta ja sen ongelmista, niin on hyvä, että samassa ketjussa mainitaan myös toimivista vaihtoehdoista.AppleFarmer kirjoitti:Jos joku nyt vahingossa sattuu puhumaan iPhoton puolesta, niin L.Sippu singahtaa puusta alas lyömään sormille. Anteeksi nyt vaan. Mutta tuntuu, että tästä samasta aiheesta saa tapella koko ajan.
Se on hyvä, mutta sinä et aloittanutkaan tätä ketjua, vaan sen aloitti henkilö jonka vaatimuksia iPhoto ei täyttänyt. Tästä syystä on hyvä, että ketjussa mainitaan ongelmista ja vaihtoehtoisista ohjelmista.AppleFarmer kirjoitti:Vedän siis johtopäätöksen, että olen joko hemmetin tyhmä tai muuten vain vaikeasti oppiva. [H]
iPhoto täyttää kuitenkin MINUN vaatimukset ja monen muun. Piste.
-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Munkin pitäisi alkaa skannaamaan kuvia Mäcille, mutta en oikein tiedä, että kannattaako niitä sotkea iPhotoon digikameran kuvien kanssa. Mutta ei kai sitä tiedä muuten kuin kokeilemalla... [:S]
-
Viesti Kirjoittaja Jubax »
Miettikääs milloinko olette esittäneet tuttavillenne kerralla valokuvia tuhansittain, jos niin se on ainakin varma keino päästä eroon kiusallisista vieraista! Minä en edes itse jaksaisi kahlata läpi sellaista kuvamäärää oli kuvat sitten kuinka mielenkiintoisia tahansa.
Itse olen ottanut tavaksi käyttäessäni iPhotoa, kuvata kohteita projekteina. Kuvia tulee korkeintaan satoja- varmistus kuvat mukaan lukien-, joten käsiteltyäni kuvat siirrän niistä sopivimmat kotisivuilleni .Mac:iin ja alkuperäisen kuvakirjaston poltan CD:lle pölyttymään. Ja iPhoto jää tyhjänä odottamaan uusien projektien suorittamista. Näin käytettynä erinomainen ohjelma
Kaikella kunniotuksella L.Sippu, vaikka kuvasi ovat ehdottomasti huippulaatua ja mielenkiintoisia, liian suuri määrä kuvia puuduttaa katselijan. Esim. Kustavin kuvista jäi minulta puolet katsomatta.
Havaintojeni mukaan ihmiset jaksavat katsoa kerrallaan max. 18-30 kuvaa, joten siihen nähden Apple on tehnyt iPhotosta tosi pätevän ohjelman!
iMac C2D 24"(Late 2006, Lion)
MacBook Pro 13" (mid 2010, Yosemite)
Time Capsule 1TB
Apple TV3
iPhone 6 (16GB Space Gray)
iMac Retina 5K 27"(Late 2014, Yosemite)
-
L.Sippu, kaikella kunnioituksella, mutta en tiedä mikäli luetun ymmärtämisessäsi on ongelmia. En ikinä ottanut kantaa viestin aloittajan ongelmiin, enkä tyrkyttänyt iPhotoa. Ilmoitin vain mielipiteeni jossain vaiheessa, että kyllä iPhotollakin on kannattajansa ja tyytyväisiä käyttäjiä.lsippu kirjoitti:Käytänhän minäkin iPhotoa, mutta ainoastaan niihin hommiin mihin se soveltuu, ei siitä
ole jokapaikanhöyläksi. Tuo 9000 kuvaa tulee varmaankin kuvattu pelkästään ensiviikolla,
kun teen reissun Norjaan. Normaalisti kuvaan n. 40000 kuvaa/vuosi, samoissa kuva määrissä
/vuosi pyörii myös moni aktiiviharrastaja.
Vaikka AppeFarmer kuinka puolustelee niin iPhotoa ei voi verrata kuin muihin ilmaisohjelmiin.
Se on jotenkin kumma kun täällä pitää vaan hehkuttaa kuinka ihana ja hyvä Apple on, jos
ihmiset kertoo ongelmistaan Applen ilmaisohjelmien kuten iPhoto, iMovie ym. i-skeidat niin
miksei niille voi vastata rehellisesti. Tottakai Apple on panostanut aivan erilailla kalliisiin
huippu ohjelmiinsa kuten Final Cut Pro ym. Pro-ohjelmat.
Ei kai tätä koko ketjua olisi syntynyt jos tuo hemmetin iPhoto olisi niin hyvä mitä Apple Farmer hehkuttaa.
Toinen PISTE.
L. Sippu
Taas kerran menet sotkemaan omat 9000 valkopäähammashamsteri kuvasi ja matkasi tähän. Mua ei oikeasti kiinnosta. 50-v täti joka kuvailee satunnaisesti pärjää varmaan iPhotolla. Sinä et. Taas kerran käytät omia tarpeitasi jonkinlaisena yleismittarina.
Schumacher on varmaan sitä mieltä, että Fiat Punto on (lainatakseni sinun sanoja) täyttä skeidaa. Naapurin täti kuitenkin käy sillä kaupassa, vaikka Ferrarilla pääsisi paljon nopeammin.
Se, että aktiiviharrastaja kuvaa 40 000 kuvaa vuodessa, ei tarkoita sitä, että satunnainen lomakuvaaja ottaa saman määrän. paholainen, ne puurot ja vellit, taas!
En ikinä sanonut ketjun aloittajalle, että ääh, iPhoto rules ja ole hiljaa. Kerroin vain miten hän saa parhaiten kuvat CD:lle poltettua. peeveli.
-
Viesti Kirjoittaja ApplePower »
Nyt on kolme, iPhoto on lyömätön. [H]masa kirjoitti:meitä on täällä pohojanmaalla jo 2 jotka ei moiti iPhotoa.[H]
-
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Onkohan meidän jutuissa jotain yhteistä, farmarin ja masan kanssa...
arvoisa l.sippu on ammattikuvaaja ja ymmärrän hyvin, ettei iPhoto täytä hänen vaatimuksiaan.
-
Viesti Kirjoittaja kilotavu »
-
iPhoton kuten iTunesin kirjastot ovat laatikoita, joihin kaikki romu työnnetään. Albumit / Soittolistat ovat sitten paikkoja, joihin tehdään viittaukset kirjastoista. Jos saman kuvan haluaisi pistää esim. kahteen eri albumiin, niin ohjelma joutuisi tekemään kopion kuvasta. Nyt se tekee ainoastaan viittauksen kirjastosta.kilotavu kirjoitti:Mielestäni iPhoton tärkein puute on ettei kuvat voi siirtää lopullisesti albumeihin, ja ne näkyy edelleen oletusnäkymässä (Kirjastossa). Miten kuvat voi järjestää jos ei näe mitkä kuvat on jo järjestetty (ovat jossain albumissa), ja mitkä ei? Täysin käyttökelvoton softa mielestäni myös.
Kirjastohan on nimensä mukaisesti Kirjasto.
-
Viesti Kirjoittaja arv »
Pohojanmaalta jo vissihi 4:s ääni iPhotolle.masa kirjoitti:Tämän takia juuri tässä änkytän vastaan. Eli meitä on täällä pohojanmaalla jo 2 jotka ei moiti iPhotoa. [H]
-
Mitähän ne pistää meidän veteen täällä? Jonkinlainen maantieeteellinen keskittymä syntymässä. [H]arv kirjoitti:Pohojanmaalta jo vissihi 4:s ääni iPhotolle.masa kirjoitti:Tämän takia juuri tässä änkytän vastaan. Eli meitä on täällä pohojanmaalla jo 2 jotka ei moiti iPhotoa. [H]
-
Viesti Kirjoittaja remppa »
Kyllä mä tärkiää järiestääsin kuvani Iifotolla kun se kerta tuoh ny valamihina on. Ku minen oo mikää ammattilaanen. Mä sillä panin tänne kaikki ongelmat mikkä tuli vastahan ku mä epäälin omia taitojani. Meinaan jos nuosta puolehenki löytyy ratkaasu niin sitte mä pystyn tästereski koriaalemahan ja tallentelemahan satunnaaset pyhäkuvani Iifotolla aiva hyvin.
Se mua siinä peliättää jos se muokkaustierosto häviääs niin kaikki muutokset pitääh teherä uuresta. Paitti jos sen seereen teköö. Sittehän non kaikki talles kyllä, eikö ookki?
Ommulla Elementsiki ku se tuli kameran mukana mutta nämä hääkuvat mäny halusin käsitellä sillä Iifotolla ku siinon samas kattelu- ja muokkaussysteemit. Ja piti koittaa onko siinä ohojelmas mitää hyvää ku sitä niin lujaa kerta mainnostetahan.
On se kumma paikka mistä se ohojelma muistaa viä vanahat muokkaukset, jokka oj jo aikaa otettu pois. Ja se ku se näytää ne silloon vain ku kuvan säätää kunnolla pieneksi.
Nonii mä ny koitan asentaa sen päivityksen niin jos se jeleppaas eres vähä.
2 Gt 667 MHz DDR2 SDRAM
-
-
Viesti Kirjoittaja remppa »
Ei se päivitys mitää auttanu.
2 Gt 667 MHz DDR2 SDRAM
-
Viesti Kirjoittaja ilkka »
-
Mitäh? Kyllä mulla ainakin Spotlight löytää kuvat iPhotosta aivan samaan tapaan kuin suoraan iPhoton haullakin.ilkka kirjoitti: Ja jos joku sanoo ettei tossa oo järkeä niin sanon että "Spotlight ei etsi kuvia jos ne on pelkästään iPhotossa"..ei aina jaksais välttämättä iPhotoa aukoo jos kuvia ettii...+ tosta iPhotosta iChatin kautta lähettäminenkin on hankalaa, ensi kuva työpöydälle ja sitten iChattiin...
-
-
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
Jospa minä teen screenshotin siitä että se löytääilkka kirjoitti:Oottakaas kun pääsen koneen äärelle niin teen todistusaineisto screenshotin...se EI löydä :/
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)

Olisko siellä jäänyt indeksointi kesken tai jotain muuta, tällaisiin ongelmiin voi löytyä ratkaisu (kun kysytään) eli tässä tapauksessa voisit koittaa indeksoida uudestaan.
sudo mdutil -E /
indeksoi spotlightiin uudestaan koko boottilevyn, jos kuvakirjastosi on ulkoisella tai ei boottilevyllä indeksointi tapahtuu komennolla
sudo mdutil -E /Volumes/Osion_nimi_tähän
Itse käyttelen iPhotoa mutta oma kirjastoni alkaa omassa käytössäni olemaan kankea käyttää iPhoton kautta, olenkin harkitsemassa uutta ohjelmaa tähän käyttöön. iPhoto toimi aivan loistavasti jonkin aikaa mutta enää se ei vastaa minun tarkoituksiani. Käsitän täten hyvin että osalla käyttäjistä se on just nappi ohjelma ja osalla käyttäjistä alkaa olemaan ongelmia se kanssa, minusta molempia mielipiteitä saa, ja pitääkin tuoda esille ilman sen kummempia hälinöitä.
-
-
Näin on. Paljonko sulla muuten on kuvia kirjastossa eli missä vaiheessa ongelmia mahdollisesti ilmenee?freemem kirjoitti:
Itse käyttelen iPhotoa mutta oma kirjastoni alkaa omassa käytössäni olemaan kankea käyttää iPhoton kautta, olenkin harkitsemassa uutta ohjelmaa tähän käyttöön. iPhoto toimi aivan loistavasti jonkin aikaa mutta enää se ei vastaa minun tarkoituksiani. Käsitän täten hyvin että osalla käyttäjistä se on just nappi ohjelma ja osalla käyttäjistä alkaa olemaan ongelmia se kanssa, minusta molempia mielipiteitä saa, ja pitääkin tuoda esille ilman sen kummempia hälinöitä.
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
MacAntti kirjoitti: Näin on. Paljonko sulla muuten on kuvia kirjastossa eli missä vaiheessa ongelmia mahdollisesti ilmenee?
ensimäiset takkuamiset tuli siinä 1500 kuvan paikkeilla, reindeksointi auttoi ja toimi liukkaasti kuin mikä, 4000 kuvan paikkeilla luotiin kirjasto kokonaan uusiks hidastelun johdosta ja taas tahmaaminen pieneni, 6000+ on minun (lukekaa siis MINUN ) käytössäni nyt liikaa tuolle iPhotolle, mitä enemän muokkaan iPhoton kautta photoshop elementsillä kuvia sitä tahmaisemmaksi se muuttuu ja nyt alkaa olemaan varmuuskopioiden luonnin johdosta tarve erilaiselle hakemistorakenteellekin.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka