Oho, tuolla toisella puolella on toinenkin. 8) Eipä ole tullut tarvetta sille, koska Air on lähinnä laukussa mukana, iMacilla hoituu sitten musiikin kuuntelu, television katselu sun muu kotihomma.wantsomeapple kirjoitti:Airissa on kyllä 2 usbia? Mutta oikeastaan iMac olisi jopa halvempi kuin hänen ajattelemansa MBP.Thoth kirjoitti:No, minulla on iMac sekä 11" MacBook Air, molemmat ovat loistavia valintoja. Kuitenkin, halvimmat iMacit eivät kauheasti kalliimpia. Lisäksi tyttö haluaisi liittää mokkulan koneeseensa, eli siinä menisi se ainoa USB-paikka. Ehkä hän haluaisi lisäksi liittää koneen stereoihinsa, ja pitäähän sitä ladatakin. Siinä on sitten kiva pieni 11" Air kiinni kuin hämäkki jaloistaan.guangzhou kirjoitti:Jälleen kerran mäkittäjät alkavat vetämään asiaa aivan oudoille raiteille. Ketjun aloittaja kertoi olevansa nuori gimma joka etsii läppäriä lähinnä surffaamiseen ja musiikin lataamiseen. Nyt hänelle ehdotellaan jo 21" pöytäkoneita.![]()
Vastauksena aloittajalle totean, että hanki 11" MacBook Air. Halvin malli maksaa alle tonnin. Siihen saa kivan värisiä ohuita muovikuoriakin suojaksi 50 taalalla. Tallennuskapasiteetistahan ei tarvitse huolehtia kun käyttää Spotifyta.
Ehkä tässä ketjun aloittajan miettiä, haluaako hän kulkea koneensa kanssa ympäriinsä vai riittääkö kone omassa huoneessa samassa paikassa.
Apua MacBookin valinnassa ymt.
-
Re: Apua MacBookin valinnassa ymt.
Viesti Kirjoittaja Thoth »
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Siis kysehän on yrittää antaa relevantteja vinkkejä tai ainakin vaihtoehtoisia tapoja katsella ongelmaa, ei heittää ojaan ihan vain vittuillaksi.guangzhou kirjoitti:Jälleen kerran mäkittäjät alkavat vetämään asiaa aivan oudoille raiteille. Ketjun aloittaja kertoi olevansa nuori gimma joka etsii läppäriä lähinnä surffaamiseen ja musiikin lataamiseen. Nyt hänelle ehdotellaan jo 21" pöytäkoneita.
-
Viesti Kirjoittaja essyllyx »
-
Viesti Kirjoittaja MIP »
-
Se on kyllä totta, mutta itselläni on jo paljon tekemistä ipod touch 4 kanssa. (c:MIP kirjoitti:Pitää vain muistaa että sitä iMacia ei saa sohvalle, sängylle, olkkariin lepotuolille.. parvekkelle jne....
-
Varmaan lähinnä yleistä kuntoa laitteelle. iMacithän on tosin aikalailla vain yhdessä paikassa niiden ikänsä aikana, ehkä muutama siirtely normaalisti, joten ne on paremmalla mahdollisuudella ihan ehyitä yksilöitä. Sitten tietysti tietokonemallin ikä, kerta et varmaan halua ostaa kovin vanhaa laitetta, vaikka tuppaavatkin olemaan halvempia. Myöskin voisit katsella mikä käyttöjärjestelmä siinä on. Tällä hetkellä uusin käyttöjärjestelmä on 10.6 eli Snow Leopard. Jos tuollaisen löydät koneesta, niin se on varmaan ihanteellisin. Se ei tosin eroa valtavasti Leopardista (10.5), joten ei se nyt paha ole, vaikka siitä on hankalaa päivittää Lioniksi (10.7) kun se tulee ensi kuussa, jos sitä siis haluaa. Sitä vanhemmista alkaa sitten puuttumaan jo ominaisuuksia.essyllyx kirjoitti:Mielestäni imac on ehkä parempi vaihtoehto, ja en tarvitse mokkulaa sittenkään, sillä meillä on langaton verkko. Olen seuraillut käytettyjä imac:eja ja olen löytönyt muutaman kiinnostavan. En tiedä mitä minun pitäisi ottaa huomioon jos otan käytetyn imac:in, kertokaa jos tiedätte?? ^^
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Suosittelisin ainakin katsomaan suht tuoretta mallia. Vähintään semmoista, jossa on Core2Duo prosessori (ihannetapauksessa toki i5 tai jopa i7) niin ensi kuussa julkaistava OS X Lion toimii siinä.essyllyx kirjoitti:Mielestäni imac on ehkä parempi vaihtoehto, ja en tarvitse mokkulaa sittenkään, sillä meillä on langaton verkko. Olen seuraillut käytettyjä imac:eja ja olen löytönyt muutaman kiinnostavan. En tiedä mitä minun pitäisi ottaa huomioon jos otan käytetyn imac:in, kertokaa jos tiedätte?? ^^
-
1. http://www.keltainenporssi.fi/ilmoitus/ ... 01?rowId=1
2. http://www.huuto.net/kohteet/macbook-pro-13/181413975
3. http://www.huuto.net/kohteet/apple-macb ... /181565138
4. http://www.huuto.net/kohteet/apple-macb ... /181546680
-
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
Sekä tietenkin melko plajon tehokkaampi (Geekbench testeissä tämän heteken halvin iMac on noin 3,5 kertaa tehokkaampi kuin tämän hetken halvin 11" Macbook Air ja 2,7 kertaa nopeampi kuin halvin 13" malli), siinä on paljon parempi näyttö (läppäriTN-paneli vastaan kunnon IPS paneli) ja ihan se on pöytäkäytössä paljon mukavempi kuin mikään AIR:i.wantsomeapple kirjoitti:Ko. nuori gimma ilmoitti myös, että kone tulee työpöytäkäyttöön. Air on hyvä paljon liikkuville. Pöytäkäytössä 11" on aika ikävä koko.guangzhou kirjoitti:Jälleen kerran mäkittäjät alkavat vetämään asiaa aivan oudoille raiteille. Ketjun aloittaja kertoi olevansa nuori gimma joka etsii läppäriä lähinnä surffaamiseen ja musiikin lataamiseen. Nyt hänelle ehdotellaan jo 21" pöytäkoneita.![]()
Vastauksena aloittajalle totean, että hanki 11" MacBook Air. Halvin malli maksaa alle tonnin. Siihen saa kivan värisiä ohuita muovikuoriakin suojaksi 50 taalalla. Tallennuskapasiteetistahan ei tarvitse huolehtia kun käyttää Spotifyta.
Itse suosittelin iMacciä omalle äidille kun hän viime kerran hankki uuden koneen (hän tosin päätti että haluaa kannettavan ja päätyi sen hetken halvimpaan 15" Macbook Pro:hon).
Edit:
Vähän epämääräisiä nuo ilmoitukset ja myyjät, suosittelen välttämään
Näyttää ihan hyvältä, sen kun vaan tarjoatessyllyx kirjoitti:3. http://www.huuto.net/kohteet/apple-macb ... /181565138
Itse en suosittelisi AIR:ia tai muita samaan tuotekategoriaan, ultaportableihim, kuuluvia koneita muuhun käyttöön kuin sellaiseen jossa ollaan koko ajan liikkeellä ja ylimääräisellä kilolla painoa on oikeasti vaikutusta sillä mokomat ovat niin rajusti karsittuja (niissä ei esim. edes ole CD/DVD asemaa) että omasta mielestä ovat ainoastaan koneen puolikkaita.essyllyx kirjoitti:4. http://www.huuto.net/kohteet/apple-macb ... /181546680
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
-
Viesti Kirjoittaja wantsomeapple »

Kyllä monesta ohjelmasta tehdään mac versio. Ja jos ei jostain ohjelmasta mac versiota ole, niin vastaavia ohjelmia macille aina löytyy.. Esim. itse käytin windowsilla BS Playeria, sitä en macille saanut, niin nyt on toinen ohjelma ajamassa samaa asiaa.
Ja mitä se isällesi kuuluu, jos et voi käyttää uudella koneellasi jotain ohjelmaa, jota vanhassa koneessasi käytit. Ja noihin opiskelu tarkoituksiin olevat ohjelmat ovat jopa parempia macillä. Jokaiseen käyttötarkoitukseesi lyötyy macille ohjelmia.
-
wantsomeapple kirjoitti:^Et saa maccia koska "windows ohjelmat ei toimi siinä"Sano isällesi että harkitsee kommikon uraa.
jei! kiitti : DD
-
E: Jaa sinä editoisit viestisi
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Ai anteeks, toi toinen editoi myös XDwantsomeapple kirjoitti:^No jos sama ohjelma on sekä windowsille että macille, niin ei juuri eroa. Mutta jos ei ohjelmasta ole mac versiota ja joudut käyttämään toista ohjelmaa samaan asiaan, niin se on ihan ohjelmakohtainen.
E: Jaa sinä editoisit viestisi
-
-
Viesti Kirjoittaja MIP »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
-
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Macin ostaessa säästää paljon rahaa. Elinkaari on monilla serkuilla macissa yli 5v ja sillä välin siskonikin ostanut jo 3 PC:tä (windows konetta)essyllyx kirjoitti:mutta itse en ole luovuttamassa, sillä haluan laadukkaan ja helppokäyttöisen koneen joka kestää luokioon/yliopistoon asti. (c:
-
Tuota samaa olen selittänyt isälleni, mutta hän vain karkaa ja sanoo että se on jo päätetty (hän on päättänyt) että saan windowns koneen. Ja hän sanoo että ''kyllä hän applen tietää sillä töissä on sellaisia'' mutta eihän hän pysty sanomaan applesta noin jo ei ole itse käyttänyt sitä!! Aijon kyllä raahata isäni humac:iin sillä asumme kaupunkiseudulla. ^^MIP kirjoitti:Yritä saada isäsi mukaan johonkin liikkeeseen jossa mäkkejä on myynnissä. (Jos asutte paikkakunnalla missä sellainen on) eiköhän osaava myyjä pysty kertomaan kaiken tarpeellisen ja vakuuttamaan isäsi asiasta. Ja jopa näyttämään ja esittelemään koneet ja käytön.
-
wantsomeapple kirjoitti:^^Siinä riittää 5min niin on jo isällä omakin macci ostoslistalla
Joo kumpa vaan olisikin mutta hän on rakastunut windowns koneisiin... Hän ei anna äidin ostaa iphonea mutta ä kyllä aikoo ostaa sen. Luulen että isäni pelkää ettei enää hänen kännykkänsä ja koneensa ole perheen arvokkimmat.^^
-
-
Viesti Kirjoittaja Kain »
Tässä on Hardcore-PC-nörtin yhteenveto kuukauden Mac-koneen käyttäjänä.
-
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
Mitäs jos vaan itse säästäisit rahat kasaan ja ostaisit koneesi itse, sillä vanhemmillasi ei ole mitään velvoitetta mennä upottamaan tuhatta euroa tietokoneeseen jollekkin ylä-asteikäiselle, itse hankin ensimmäisen mäkin esimmäisen kesätyön (jossa olin kesä-apulainen rakennustyömaalla) tuloilla. Rippilahjaksi voit kai toivoa jos se on vielä edessä (itse sain custom kasatun noin 1200€ peli PC:n rippilahjaksi), mutta isälläsi, joka maksaa viulut, on oikeutetusti viimeinen sana näissä asioissa.
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka