Mutta kun esimeriksi Uuden testamentin lukeminen ei anna ainakaan minulle juuri mitään väristyksiä, ehkä poislukien ilmestyskirja. Vanhassa testamentissa on joitain hyviä pätkiä, kuten Saarnaaja ja Laulujen laulu, mutta sitäkin pidän hyvänä kirjallisuutena, en todistuksena siitä, että minun "pitää elää Jumassa ja Jeesuksessa" tai mitään tuollaista.paulaw kirjoitti:Kuten totesin vastauksessani jt.syrjalle, ainakaan minä en voi antaa mitään ulkoista todistusta. Yksi parhaista keinoista vain on tuo lukeminen. Ja siitä päätellä, onko siinä totuutta vai ei. Se ei olekaan tarkoitettu ulkoiseksi todistukseksi.theinonen kirjoitti:Ei tuo minkään kirjan lukeminen kyllä todista yhtikäs mitään.
Evoluutio vai luomiskertomus?
-
Re: Evoluutio vai luomiskertomus?
Viesti Kirjoittaja Thoth »
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
No vastasin tuohon tavallaan kyllä. Jokainen järkevä ihminen epäilee ainakin joskus. On hetkiä, jolloin en ole ihan varma siitä, onko kaikki näin, kuten uskon vai ei. Prosenttilukuja en nyt osaa sanoa, pääsääntöisesti kyllä uskon "käytännön riittävällä todennäköisyydellä" että uskon. Mutta minulla on toisinaan epäilyksenkin hetkeni kaikesta huolimatta.jt.syrja kirjoitti:Ja unohdit vastata, että kehtaatko myöntää, että et 100% varmuudella voi olla varma Jumalan olemassaolosta, sillä itse en koskaan väitä mitään 100% varmuudella, koska se on mahdotonta.
-
Re: Evoluutio: Totta vai tarua?
Viesti Kirjoittaja arttula »
Ajatusmaailmaa, jossa hylätään kaikki rationaalisuus.paulaw kirjoitti:Mitä tarkkaan ottaen et ymmärrä tai et ole ymmärtänyt? (Politiikkaan en ota tässä kantaa.)arttula kirjoitti:Ei voi ymmärtää. Ei sitten millään. Ja alkaa vaan pelottamaan enemmän ja enemmän, kun meillä on ministerinäkin kiihkouskovainen.paulaw kirjoitti: Sikäli muuten koen, että uskontokeskustelustakin on ollut hyötyä, jos se on oikeasti auttanut katsomaan "kristityn sielunmaisemaan" ja ymmärtää tavan ajatella. Eri asia sitten on, pitääkö sitä mitenkään järkevänä, mutta ainakin ymmärtää paremmin
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja jt.syrja »
Tämä on edes pieni parannus "teidän" kerhon jäsenistölle, sillä yleensä vastaus on jyrkkä kieltävä ja pois se minusta ja mitä oikein kysyt edes. Yleensä täysi kieltäminen saa minussa aikaan reaktion ajattelemattomasta ja jopa typerästä ihmisestä..paulaw kirjoitti:No vastasin tuohon tavallaan kyllä. Jokainen järkevä ihminen epäilee ainakin joskus. On hetkiä, jolloin en ole ihan varma siitä, onko kaikki näin, kuten uskon vai ei. Prosenttilukuja en nyt osaa sanoa, pääsääntöisesti kyllä uskon "käytännön riittävällä todennäköisyydellä" että uskon. Mutta minulla on toisinaan epäilyksenkin hetkeni kaikesta huolimatta.jt.syrja kirjoitti:Ja unohdit vastata, että kehtaatko myöntää, että et 100% varmuudella voi olla varma Jumalan olemassaolosta, sillä itse en koskaan väitä mitään 100% varmuudella, koska se on mahdotonta.
Mutta olen siis täysin valmis myös itse uskomaan, mutta odotan vaan sitä ihmeellistä tunnetta, joka todistaa minulle jumalan olemassaolon.. Kylläkin luulen, että olen sen jo kokenut ja koen jatkuvasti, mutta en vaan ymmärrä jäsentää sitä yliluonnolliseksi vaan tunnen sen vaan hyvänä fiiliksenä itseni ja ympärillä olevien ihmisten hyvänä henkenä..
-
Viesti Kirjoittaja iDock »
Mikä kysymys? Linkkisi ei toimi.arttula kirjoitti:Nettikeskustelussa on näppärää ohittaa hankalat kysymykset
iDock: et vastannut kysymykseeni tuolla: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... d#p1166503
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja adele »
??paulaw kirjoitti:Lyhyt vastaus: Ilo. Rauha. Onni. Vapaus.jt.syrja kirjoitti:Mitä jeesukseen uskominen tuo sinun elämääsi lisää?
Kun nappaisen tuhdin GT:n iltapäivällä ruokaa laittaessani, niin ilo, rauha, onni, vapauden tunteen ohella tuntuvat lisääntyvän toiseen potenssiin, vaikka omaa kuolemaani varauksen innostuneesti odottavana vapaarouvana, jota eivät työ, rahahuolet, tuleva katoamiseni ikuisuuteen, ym maallinen tai ikuinen huoleta. En silti ajattele, että todellisuudessa iloni, rauhani, onneni ja vapaus lisääntyisivät GT:n avulla.
Kerro nyt ihmeessä tarkemmin miten ilo, rauha, onni, vapauden tunteen ohella ovat lisääntyneet kuin olet ottanut Jessuksen vastaan? Minkälaista asteikkoa käytät ja miten suoritat mittauksen?
-
-
Etkös ollut jossain rippikouluiässä vasta? Kuules, tuossa iässä saa kovia kokemuksia menemällä vaikka suosikkiyhtyeen konserttiin. Tai jos vastakkainen sukupuoli antaa huomiota.iDock kirjoitti: Periaatteessa kaikki voivat nähdä sen. Olen huomannut rukoilemisella olevan vaikutusta. Jumala on hyvin usein vastannut rukouksiini. Toinen esimerkki on ihan konkreettinen pyhän hengen toiminta. Kerran ollessani nuortenillassa ylistäessäni jumalaa ja laulaessani Petrus Ahosen "Sinussa" - nimistä laulua sain huomata pyhän hengen koskettamisen. Ja niin sai kaikki muutkin siinä hetkessä. Pari ihmistä kaatui kirjaimellisesti maahan, itseäni alkoi ikettämään ja naurattamaan samaan aikaan, vaikka siihen ei ollut syytä. Joukossa oli pari kivikovaa ateistia, jotka eivät missään nimessä uskoneet jumalan olemassaoloon, saivat nyt huomata pyhän hengen toiminnassa, tulivat uskoon. He näkivät tilanteen omin silmin. Ja oma ylistäminen tapahtui ihan omasta tahdostani, olin niin iloinen. Mutta kuten edellä sanoin, jumala ei velvoita ylistämään tai palvomaan.
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Lestadiolaispapit ilmeisesti ovat kyllä keksineet tavan saada endorfiinisyöksy. Suomen Kuvalehdessä olleen jutun mukaan on paljastunut paljon seurakuntalaisten lapsiin tapahtuvaa ejakulaatiota saarnaajien toimesta. Tämä on kuulemma sallittua, koska synnit ovat jo anteeksi annettuja. Tuon varjolla, voisi kyllä tehdä melkein mitä vaan?Thoth kirjoitti:Näyttää kuitenkin siltä, että useimmat kristityt eivät säännöllisesti edes harrasta mitään sellaista uskonnollista aktiviteettia, joka voisi ehkä positiivisella tavalla vaikuttaa heidän aivoihinsa!
-
Täällä kanssa ärsyttää kirkon väen anteeksiantamiset ja suvaitsemiset! Kaikkea ei tarvitse suvaita ja antaa anteeksi vain siksi, että sanoo uskovansa!Tauvo kirjoitti:Lestadiolaispapit ilmeisesti ovat kyllä keksineet tavan saada endorfiinisyöksy. Suomen Kuvalehdessä olleen jutun mukaan on paljastunut paljon seurakuntalaisten lapsiin tapahtuvaa ejakulaatiota saarnaajien toimesta. Tämä on kuulemma sallittua, koska synnit ovat jo anteeksi annettuja. Tuon varjolla, voisi kyllä tehdä melkein mitä vaan?Thoth kirjoitti:Näyttää kuitenkin siltä, että useimmat kristityt eivät säännöllisesti edes harrasta mitään sellaista uskonnollista aktiviteettia, joka voisi ehkä positiivisella tavalla vaikuttaa heidän aivoihinsa!
Puhun kokemuksesta ja välit ovat poikki helluntaiseurakunnan jäsenenä olevaan sukulaiseen, joka istui vuoden kakun lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja sai kaiken anteeksi seurakunnan lähipiirissä! Ei voi käsittää sitä paapomisen määrää!!
Ja huomiona, että tämä kyseinen äijä oli syvästi uskovainen jo ennen tapahtunutta, mutta eipä se ihmisestä sen parempaa leiponut, lähinnä vaan vapaan tekemään mitä lystää s@atana!
-
...Ja kun taas katsotaan asiaa, se mitä lestadiolaiset saattavat tehdä, on raamatussa mainittuna synti. Itse pidän noita asioita täysin sairaina. Taas ei pidä sekoittaa jonkin lestadiolaisuus- suuntauksen tekosia kristinuskoon yleisesti.Tauvo kirjoitti:Lestadiolaispapit ilmeisesti ovat kyllä keksineet tavan saada endorfiinisyöksy. Suomen Kuvalehdessä olleen jutun mukaan on paljastunut paljon seurakuntalaisten lapsiin tapahtuvaa ejakulaatiota saarnaajien toimesta. Tämä on kuulemma sallittua, koska synnit ovat jo anteeksi annettuja. Tuon varjolla, voisi kyllä tehdä melkein mitä vaan?Thoth kirjoitti:Näyttää kuitenkin siltä, että useimmat kristityt eivät säännöllisesti edes harrasta mitään sellaista uskonnollista aktiviteettia, joka voisi ehkä positiivisella tavalla vaikuttaa heidän aivoihinsa!
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
Sairasta toimintaa sukulaiseltasi. Taaskaan ei pidä sekoittaa tiettyjä ihmisiä kokonaisuuteen. Itse tulen vapaakirkollisista piireistä.jt.syrja kirjoitti:Täällä kanssa ärsyttää kirkon väen anteeksiantamiset ja suvaitsemiset! Kaikkea ei tarvitse suvaita ja antaa anteeksi vain siksi, että sanoo uskovansa!Tauvo kirjoitti:Lestadiolaispapit ilmeisesti ovat kyllä keksineet tavan saada endorfiinisyöksy. Suomen Kuvalehdessä olleen jutun mukaan on paljastunut paljon seurakuntalaisten lapsiin tapahtuvaa ejakulaatiota saarnaajien toimesta. Tämä on kuulemma sallittua, koska synnit ovat jo anteeksi annettuja. Tuon varjolla, voisi kyllä tehdä melkein mitä vaan?Thoth kirjoitti:Näyttää kuitenkin siltä, että useimmat kristityt eivät säännöllisesti edes harrasta mitään sellaista uskonnollista aktiviteettia, joka voisi ehkä positiivisella tavalla vaikuttaa heidän aivoihinsa!
Puhun kokemuksesta ja välit ovat poikki helluntaiseurakunnan jäsenenä olevaan sukulaiseen, joka istui vuoden kakun lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja sai kaiken anteeksi seurakunnan lähipiirissä! Ei voi käsittää sitä paapomisen määrää!!
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Oh sorry. Typo. Yritetään uudelleen: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... 0#p1166503iDock kirjoitti:Mikä kysymys? Linkkisi ei toimi.arttula kirjoitti:Nettikeskustelussa on näppärää ohittaa hankalat kysymykset
iDock: et vastannut kysymykseeni tuolla: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... d#p1166503
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Ei ollu kyse siitä yksilöstä vaan siitä ympärillä olevan uskovaisten ääliöiden massasta, joka hyväksyy, paapoo ja itkee yhdessä koettelemuksen "uhrin" kanssa!iDock kirjoitti:Sairasta toimintaa sukulaiseltasi. Taaskaan ei pidä sekoittaa tiettyjä ihmisiä kokonaisuuteen. Itse tulen vapaakirkollisista piireistä.jt.syrja kirjoitti:Täällä kanssa ärsyttää kirkon väen anteeksiantamiset ja suvaitsemiset! Kaikkea ei tarvitse suvaita ja antaa anteeksi vain siksi, että sanoo uskovansa!Tauvo kirjoitti:Lestadiolaispapit ilmeisesti ovat kyllä keksineet tavan saada endorfiinisyöksy. Suomen Kuvalehdessä olleen jutun mukaan on paljastunut paljon seurakuntalaisten lapsiin tapahtuvaa ejakulaatiota saarnaajien toimesta. Tämä on kuulemma sallittua, koska synnit ovat jo anteeksi annettuja. Tuon varjolla, voisi kyllä tehdä melkein mitä vaan?Thoth kirjoitti:Näyttää kuitenkin siltä, että useimmat kristityt eivät säännöllisesti edes harrasta mitään sellaista uskonnollista aktiviteettia, joka voisi ehkä positiivisella tavalla vaikuttaa heidän aivoihinsa!
-
Täällä lukee tällaista:iDock kirjoitti: Sairasta toimintaa sukulaiseltasi. Taaskaan ei pidä sekoittaa tiettyjä ihmisiä kokonaisuuteen. Itse tulen vapaakirkollisista piireistä.
http://koulut.tampere.fi/ristinarkku/us ... vapaak.htm
"Nimensä mukaisesti Vapaakirkko vaatii vapautta valtiosta ja kaikista kirkkokunnista."
Sinänsä tuen tuollaista ajattelua. Tehkööt omat piirit ja tehkööt siellä mitä huvittaa. (Poislukien tietysti Suomen lakien vastaiset teot.)
-
Viesti Kirjoittaja Hieno »
Eiks tollanen pitäs kieltää täällä?! päivänkakkara pelottavaaiDock kirjoitti:
Edit: Herra siunatkoon teitäRukoilen että tekin voisitte joskus tulla uskoon ja saada iankaikkisen elämän.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
No kyllä se sikäli katoaa, että off-topic-konffin ketjut eivät juuri näy ja suljettu ketju vajoaa sen syövereihin kun se ei enää nouse ylimmäksi. Minua ei juuri kiinnosta evoluutio-luomiskertomuskeskustelu, koska ei sellaiseen voi osallistua järjellisellä eikä perustellulla tavalla. Se vetää uskovaisista vain fundamentalisteja jankkaajia, joiden kanssa debatointi on yhtä antoisaa kuin MoonLandingHoax-väittely.paulaw kirjoitti: Ja vaikka ketju on lukittuna, onhan siellä kolmisenkymmentä sivua luettavaa jollekin satunnaiselle foorumillaroikkujalle, tekstit eivät sieltä katoa yhtään minnekään (ennenkuin vanhoja ketjuja aletaan foorumilta poistella). Sikäli nyt välttämättä argumentointisi ei mennyt suoraan hukkaankaan. Mutta joo, luen jossain vaiheessa, mitä siellä on ollut ja kommentoin. Kannattaa tosin muistaa, että en voi kertoa kenenkään muun, kuin oman itseni puolesta, mielipiteitäni. Joku muu kristitty saattaa ajatella toisin. (Esimerkkinä tämä evoluutio, varsinkin luonnontieteisiin perehtymätön kristitty uskoo helposti luomiseen ja ei edes pohdi asiaa sen enempää, minusta taas evoluutio selittää hyvin ympärillämme olevaa maailmaa (ja - jos niin haluaa nähdä - keinoja, joilla Jumala luomakuntansa loi.
Minua kiinnostaa tavallinen euroopalainen kristikulttuuri. Sitä käsittelevä uskontohistoria ja kristillinen etiikka-ketjun jatkon runttaaminen hörhökreationismi-otsikon alle lopettaa kyllä tarkemmin ajateltuna osallistumiseni koko debattiin, toivotaan että asiasta syntyy täsmällisempi ketju, mutta toisaalta, ei ole varmuutta siitä, etteikö sitäkin panna keskusteluitta sulki, joten eiköhän tämä ollut tässä. Hyvää jatkoa agnostikoille, ateisteille ja uskossa oleville, jaksakaa epäillä&kyseenalaistaa.
-
Teen maagisen rituaalin piirtämällä ilmaan pentagrammeja sen puolesta, että iDock muuttuisi ateistiksi.Hieno kirjoitti:Eiks tollanen pitäs kieltää täällä?! päivänkakkara pelottavaaiDock kirjoitti:
Edit: Herra siunatkoon teitäRukoilen että tekin voisitte joskus tulla uskoon ja saada iankaikkisen elämän.
![]()
![]()
-
Viesti Kirjoittaja OmenaOnPunainen »
Heheh! Leikki sikseen: nämä väkevåt todistukset kivikovista ateisteista on jo käyty läpi tuhansia kertoja. (Oma ensikosketukseni jokseenkin sanatarkkaan - eri laulaja - legendaasi on tuolta 1960-luvun puolivälistä.)iDock kirjoitti:Periaatteessa kaikki voivat nähdä sen. Olen huomannut rukoilemisella olevan vaikutusta. Jumala on hyvin usein vastannut rukouksiini. Toinen esimerkki on ihan konkreettinen pyhän hengen toiminta. Kerran ollessani nuortenillassa ylistäessäni jumalaa ja laulaessani Petrus Ahosen "Sinussa" - nimistä laulua sain huomata pyhän hengen koskettamisen. Ja niin sai kaikki muutkin siinä hetkessä. Pari ihmistä kaatui kirjaimellisesti maahan, itseäni alkoi ikettämään ja naurattamaan samaan aikaan, vaikka siihen ei ollut syytä. Joukossa oli pari kivikovaa ateistia, jotka eivät missään nimessä uskoneet jumalan olemassaoloon, saivat nyt huomata pyhän hengen toiminnassa, tulivat uskoon. He näkivät tilanteen omin silmin. Ja oma ylistäminen tapahtui ihan omasta tahdostani, olin niin iloinen. Mutta kuten edellä sanoin, jumala ei velvoita ylistämään tai palvomaan.
Trollaus on, parahin iDock, taitolaji, jota et osaa.
-
Viesti Kirjoittaja Pomzzi »
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Eikös orjia saanut hakata Raamatussa? Sehän ei ole siis sairasta?iDock kirjoitti:...Ja kun taas katsotaan asiaa, se mitä lestadiolaiset saattavat tehdä, on raamatussa mainittuna synti. Itse pidän noita asioita täysin sairaina. Taas ei pidä sekoittaa jonkin lestadiolaisuus- suuntauksen tekosia kristinuskoon yleisesti.
-
Viesti Kirjoittaja OmenaOnPunainen »
Tyypillinen argumentaatiovirhe: agnostisismi esitetään jotenkin kolmantena vaihtoehtona...eskofot kirjoitti: Hyvää jatkoa agnostikoille, ateisteille ja uskossa oleville, jaksakaa epäillä&kyseenalaistaa.
-
Hah hahOmenaOnPunainen kirjoitti:Heheh! Leikki sikseen: nämä väkevåt todistukset kivikovista ateisteista on jo käyty läpi tuhansia kertoja. (Oma ensikosketukseni jokseenkin sanatarkkaan - eri laulaja - legendaasi on tuolta 1960-luvun puolivälistä.)iDock kirjoitti:Periaatteessa kaikki voivat nähdä sen. Olen huomannut rukoilemisella olevan vaikutusta. Jumala on hyvin usein vastannut rukouksiini. Toinen esimerkki on ihan konkreettinen pyhän hengen toiminta. Kerran ollessani nuortenillassa ylistäessäni jumalaa ja laulaessani Petrus Ahosen "Sinussa" - nimistä laulua sain huomata pyhän hengen koskettamisen. Ja niin sai kaikki muutkin siinä hetkessä. Pari ihmistä kaatui kirjaimellisesti maahan, itseäni alkoi ikettämään ja naurattamaan samaan aikaan, vaikka siihen ei ollut syytä. Joukossa oli pari kivikovaa ateistia, jotka eivät missään nimessä uskoneet jumalan olemassaoloon, saivat nyt huomata pyhän hengen toiminnassa, tulivat uskoon. He näkivät tilanteen omin silmin. Ja oma ylistäminen tapahtui ihan omasta tahdostani, olin niin iloinen. Mutta kuten edellä sanoin, jumala ei velvoita ylistämään tai palvomaan.
Trollaus on, parahin iDock, taitolaji, jota et osaa.

Vanhassa testamentissa kyllä. Uudessa testamentissa oli uusi liitto... Vaikka nämä kaksi testamenttia ovat raamatussa, on kyse eri aikakausista. Uudessa testamentissa jumala teki uuden liiton.Mailia kirjoitti:Eikös orjia saanut hakata Raamatussa? Sehän ei ole siis sairasta?iDock kirjoitti:...Ja kun taas katsotaan asiaa, se mitä lestadiolaiset saattavat tehdä, on raamatussa mainittuna synti. Itse pidän noita asioita täysin sairaina. Taas ei pidä sekoittaa jonkin lestadiolaisuus- suuntauksen tekosia kristinuskoon yleisesti.
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja adele »
Et voi käsittää, koska uskosi ei ole riittävä vahva. Kuitenkin se miksi noin käy on itsestäänselvyys, jos suostut vain ymmärtämään ajattelutavan.jt.syrja kirjoitti:Puhun kokemuksesta ja välit ovat poikki helluntaiseurakunnan jäsenenä olevaan sukulaiseen, joka istui vuoden kakun lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja sai kaiken anteeksi seurakunnan lähipiirissä! Ei voi käsittää sitä paapomisen määrää!!
Ja huomiona, että tämä kyseinen äijä oli syvästi uskovainen jo ennen tapahtunutta, mutta eipä se ihmisestä sen parempaa leiponut, lähinnä vaan vapaan tekemään mitä lystää s@atana!
Fundamentalistin mielestä pedofiilinaapuri, joka kiilusilmin kyttää hänen tytärtään on paljon pienempi paha kuin samassa kerroksessa asuva ateisti tai vääräuskoinen.
Miksi näin?
Koska, jos pedofiili kajoaa uskovaisen tyttäreen, niin tyttäreltä pahimmassa tapauksessa tärveltyy vain tämä nykyinen maanpäällinen elämä. Jos taasen ateisti tai muu vääräuskoinen ajatuksineen pääsee myrkyttämään tyttären mielen häneltä viedään ikuisuus.
Kun vielä kyseessä on Herran Oikeamielisyyden Sauva, eli oikeauskoinen pedofiili, niin miksi anteeksianto ei olisi helppoa mutta vaivatonta?
-
Viesti Kirjoittaja Pomzzi »
En ole vielä kuullut kokemuksista, vain skitsofreenikon tarinoita.iDock kirjoitti:Hah hahOmenaOnPunainen kirjoitti:Heheh! Leikki sikseen: nämä väkevåt todistukset kivikovista ateisteista on jo käyty läpi tuhansia kertoja. (Oma ensikosketukseni jokseenkin sanatarkkaan - eri laulaja - legendaasi on tuolta 1960-luvun puolivälistä.)iDock kirjoitti:Periaatteessa kaikki voivat nähdä sen. Olen huomannut rukoilemisella olevan vaikutusta. Jumala on hyvin usein vastannut rukouksiini. Toinen esimerkki on ihan konkreettinen pyhän hengen toiminta. Kerran ollessani nuortenillassa ylistäessäni jumalaa ja laulaessani Petrus Ahosen "Sinussa" - nimistä laulua sain huomata pyhän hengen koskettamisen. Ja niin sai kaikki muutkin siinä hetkessä. Pari ihmistä kaatui kirjaimellisesti maahan, itseäni alkoi ikettämään ja naurattamaan samaan aikaan, vaikka siihen ei ollut syytä. Joukossa oli pari kivikovaa ateistia, jotka eivät missään nimessä uskoneet jumalan olemassaoloon, saivat nyt huomata pyhän hengen toiminnassa, tulivat uskoon. He näkivät tilanteen omin silmin. Ja oma ylistäminen tapahtui ihan omasta tahdostani, olin niin iloinen. Mutta kuten edellä sanoin, jumala ei velvoita ylistämään tai palvomaan.
Trollaus on, parahin iDock, taitolaji, jota et osaa.Heti aletaan syyttämään trolliksi, kun tuodaan omia kokemuksia kristittynä olemisesta.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka