Voin vaikka lyödä vetoa, että jossain elämäsi vaiheessa olet ajatellut ei-niin-mukavasti jostakin toisesta ihmisestä, olet vaikka lapsena saattanut "pihistää" yhden karkin?Pomzzi kirjoitti:Minun vitsikirjani mukaan kaikki ihmiset ovat perunoita. Sinun vitsikirjasi mukaan kaikki ovat syntisiä.iDock kirjoitti:Raamatun mukaan ihminen on syntinen. Kaikki ihmiset ovat syntisiä. Et ilmeisesti voi todistaa olevasi täysin synnitön (?).OmenaOnPunainen kirjoitti:Oliko sopivat synnit?iDock kirjoitti:Minulle riittää että tiedän, että jeesus on sovittanut syntini ristillä.
Minä, joka en ole koskaan tehnyt syntiä, en tarvitse mitään jeesusta sovittamaan. Helppoa, eikös vain?
Evoluutio vai luomiskertomus?
-
Re: Evoluutio vai luomiskertomus?
Viesti Kirjoittaja iDock »
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
-
Viesti Kirjoittaja OmenaOnPunainen »
No, todistapa, että he olivat kivikovia ateisteja.iDock kirjoitti: Helppohan sinun on sanoa, kun suurella todennäköisyydellä et ollut paikan päällä katsomassa.
-
Mistä voit todistaa raamatun asiat valheellisiksi? Uudesta testamentista löytyy yli 5000 kreikkalaista, 10 000 latinalaista ja 9300 muuta todistetta, johon sisältyy mm. Jeesuksen toiminta ja että hän on ollut todellinen henkilö. Tällöin asia ei ole valhetta?OmenaOnPunainen kirjoitti:Totta kai voin. Raamattu on kokoelma valheita ja legendoja. Raamattu väittää, että olen syntinen. Ergo, en ole syntinen.iDock kirjoitti:Raamatun mukaan ihminen on syntinen. Kaikki ihmiset ovat syntisiä. Et ilmeisesti voi todistaa olevasi täysin synnitön (?).OmenaOnPunainen kirjoitti:Oliko sopivat synnit?iDock kirjoitti:Minulle riittää että tiedän, että jeesus on sovittanut syntini ristillä.
Minä, joka en ole koskaan tehnyt syntiä, en tarvitse mitään jeesusta sovittamaan. Helppoa, eikös vain?
Q.E.D.
Esim. Caesarin Gallialaissodista löytyy 9-10 kopiota, ja Liviuksen Rooman historiasta löytyy kaiken kaikkiaan 20 todistetta. Tällöin uusi testamentti on aika todellinen teos.
EDIT: Ja ettei tule väärinkäsityksiä, uusi testamentti on tavallaan kristitylle tärkeämpi kuin vanha testamentti. Siksi puhun nyt uudesta testamentista.
Luulen, että ihminen uskoontullessaan haluaa puhua totta. Ja kuten edellä sanoin, kyseiset henkilöt puhuivat omasta historiastaan ja käytivät itsestään tällaisia nimityksiä.OmenaOnPunainen kirjoitti:No, todistapa, että he olivat kivikovia ateisteja.iDock kirjoitti: Helppohan sinun on sanoa, kun suurella todennäköisyydellä et ollut paikan päällä katsomassa.
Taaskaan sinulla ei ole kokemusta uskossa olemisesta.
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
Viesti Kirjoittaja Pomzzi »
No nyt tämä menee jo jankkaukseksi. En voi todistaa Jumalaasi vääräksi. Sinä et voi todistaa minun Jumalaani vääräksi.iDock kirjoitti:Jumala ei ole sama asia kuin allah ja tuo ukko ylijumalasi. Jumalani on todellinen jumala.Pomzzi kirjoitti:iDock kirjoitti: Rehellisesti sanottuna itseltäni tekisi vaikeaa palvoa sitä, mitä ei edes ole olemassa.Mutta Allahin ja Ukko Ylijumalan voi? Jaaha.iDock kirjoitti: Ihan samalla tavalla jumalan olemassaoloa ei myöskään voi täysin kieltää.
-
Ja mikä on jumalasi?Pomzzi kirjoitti:No nyt tämä menee jo jankkaukseksi. En voi todistaa Jumalaasi vääräksi. Sinä et voi todistaa minun Jumalaani vääräksi.iDock kirjoitti:Jumala ei ole sama asia kuin allah ja tuo ukko ylijumalasi. Jumalani on todellinen jumala.Pomzzi kirjoitti:iDock kirjoitti: Rehellisesti sanottuna itseltäni tekisi vaikeaa palvoa sitä, mitä ei edes ole olemassa.Mutta Allahin ja Ukko Ylijumalan voi? Jaaha.iDock kirjoitti: Ihan samalla tavalla jumalan olemassaoloa ei myöskään voi täysin kieltää.
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Jospa olenkin polyteisti, ja se karkin pihistäminen oli vain merkuriaalista (Mercury, Hermes, avatarini) nuoruuden kujeilua?iDock kirjoitti: Voin vaikka lyödä vetoa, että jossain elämäsi vaiheessa olet ajatellut ei-niin-mukavasti jostakin toisesta ihmisestä, olet vaikka lapsena saattanut "pihistää" yhden karkin?
-
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Ajattelen nytkin ei-niin-mukavasti ihmisistä, mutta en minä tunne oloani kovin syntiseksi.iDock kirjoitti:Voin vaikka lyödä vetoa, että jossain elämäsi vaiheessa olet ajatellut ei-niin-mukavasti jostakin toisesta ihmisestä, olet vaikka lapsena saattanut "pihistää" yhden karkin?
-
Mitä nämä jumalat antavat sinulle? Ovatko he vastanneet rukouksiisi? Ovatko he todistaneet sinulle, että he ovat olemassa? Minulle on ainakin. Käännetään kysymys toisin päin.Pomzzi kirjoitti:Allah, Lentävä Spagettihirviö, Joulupukki, mikä vaan. Et voi todistaa häntä vääräksi kuten minä en voi todistaa sinun Jumalaasi vääräksi.
Et välttämättä, mutta ihminen on siltikin syntinen olento lankeemuksensa jäljiltä.Mailia kirjoitti:Ajattelen nytkin ei-niin-mukavasti ihmisistä, mutta en minä tunne oloani kovin syntiseksi.iDock kirjoitti:Voin vaikka lyödä vetoa, että jossain elämäsi vaiheessa olet ajatellut ei-niin-mukavasti jostakin toisesta ihmisestä, olet vaikka lapsena saattanut "pihistää" yhden karkin?
Esim. omatunto on ihmiseen itsensä jumalan asettama. Varmasti tuntisit syyllisyyttä, jos vaikka murhaisit jonkun tai varastaisit jotain isoa? Se on oman tunnon toimintaa. Esim. jumalan aikaansaannosta on, että tappaminen luetellaan suomen laissa rikokseksi.
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
Lentävä Spagettihirviö on siunannut ruokani, Joulupukki on tuonut minulle joulun hengen ja olen kätellyt kumpaakin. Siinä oli konkreettista näyttöä, mitäs sinun Jumalas on tehnyt.iDock kirjoitti:Mitä nämä jumalat antavat sinulle? Ovatko he vastanneet rukouksiisi? Ovatko he todistaneet sinulle, että he ovat olemassa? Minulle on ainakin. Käännetään kysymys toisin päin.Pomzzi kirjoitti:Allah, Lentävä Spagettihirviö, Joulupukki, mikä vaan. Et voi todistaa häntä vääräksi kuten minä en voi todistaa sinun Jumalaasi vääräksi.
-
Minun jumalani on antanut minulle pyhän henkensä kautta näytön olemassaolostaan. Samoin rukousvastaukset. Montako kertaa nämä pitää toistaa?Pomzzi kirjoitti:Lentävä Spagettihirviö on siunannut ruokani, Joulupukki on tuonut minulle joulun hengen ja olen kätellyt kumpaakin. Siinä oli konkreettista näyttöä, mitäs sinun Jumalas on tehnyt.iDock kirjoitti:Mitä nämä jumalat antavat sinulle? Ovatko he vastanneet rukouksiisi? Ovatko he todistaneet sinulle, että he ovat olemassa? Minulle on ainakin. Käännetään kysymys toisin päin.Pomzzi kirjoitti:Allah, Lentävä Spagettihirviö, Joulupukki, mikä vaan. Et voi todistaa häntä vääräksi kuten minä en voi todistaa sinun Jumalaasi vääräksi.
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
Mitään tällaisia todisteita ei ole.iDock kirjoitti:
Mistä voit todistaa raamatun asiat valheellisiksi? Uudesta testamentista löytyy yli 5000 kreikkalaista, 10 000 latinalaista ja 9300 muuta todistetta, johon sisältyy mm. Jeesuksen toiminta ja että hän on ollut todellinen henkilö. Tällöin asia ei ole valhetta?
Esim. Caesarin Gallialaissodista löytyy 9-10 kopiota, ja Liviuksen Rooman historiasta löytyy kaiken kaikkiaan 20 todistetta. Tällöin uusi testamentti on aika todellinen teos.
EDIT: Ja ettei tule väärinkäsityksiä, uusi testamentti on tavallaan kristitylle tärkeämpi kuin vanha testamentti. Siksi puhun nyt uudesta testamentista.
Usko mitä haluat, mutta minä uskon, että ateistisi olivat lainassa sieltä naapurimoskeijasta.Luulen, että ihminen uskoontullessaan haluaa puhua totta. Ja kuten edellä sanoin, kyseiset henkilöt puhuivat omasta historiastaan ja käytivät itsestään tällaisia nimityksiä.OmenaOnPunainen kirjoitti:No, todistapa, että he olivat kivikovia ateisteja.iDock kirjoitti: Helppohan sinun on sanoa, kun suurella todennäköisyydellä et ollut paikan päällä katsomassa.
Ateisti ei osallistu herätyskokouksiin. Taaskaan sinulla ei ole kokemusta ateistina olemisesta.
-
En jaksa enää jankata, hihhuleita ei voi voittaa.iDock kirjoitti:Minun jumalani on antanut minulle pyhän henkensä kautta näytön olemassaolostaan. Samoin rukousvastaukset. Montako kertaa nämä pitää toistaa?Pomzzi kirjoitti:Lentävä Spagettihirviö on siunannut ruokani, Joulupukki on tuonut minulle joulun hengen ja olen kätellyt kumpaakin. Siinä oli konkreettista näyttöä, mitäs sinun Jumalas on tehnyt.iDock kirjoitti:Mitä nämä jumalat antavat sinulle? Ovatko he vastanneet rukouksiisi? Ovatko he todistaneet sinulle, että he ovat olemassa? Minulle on ainakin. Käännetään kysymys toisin päin.Pomzzi kirjoitti:Allah, Lentävä Spagettihirviö, Joulupukki, mikä vaan. Et voi todistaa häntä vääräksi kuten minä en voi todistaa sinun Jumalaasi vääräksi.
-
Miten voit kieltää historiallisen tosiasian? Miten perustelet väitteesi?OmenaOnPunainen kirjoitti:Mitään tällaisia todisteita ei ole.iDock kirjoitti:
Mistä voit todistaa raamatun asiat valheellisiksi? Uudesta testamentista löytyy yli 5000 kreikkalaista, 10 000 latinalaista ja 9300 muuta todistetta, johon sisältyy mm. Jeesuksen toiminta ja että hän on ollut todellinen henkilö. Tällöin asia ei ole valhetta?
Usko mitä haluat, mutta minä uskon, että ateistisi olivat lainassa sieltä naapurimoskeijasta.Luulen, että ihminen uskoontullessaan haluaa puhua totta. Ja kuten edellä sanoin, kyseiset henkilöt puhuivat omasta historiastaan ja käytivät itsestään tällaisia nimityksiä.OmenaOnPunainen kirjoitti:No, todistapa, että he olivat kivikovia ateisteja.iDock kirjoitti: Helppohan sinun on sanoa, kun suurella todennäköisyydellä et ollut paikan päällä katsomassa.
Ateisti ei osallistu herätyskokouksiin. Taaskaan sinulla ei ole kokemusta ateistina olemisesta.
Jälkimmäisestä asiasta en ala edes väittelemään kanssasi/kanssanne. Kun et voi edes tietää.
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Voisitko antaa hieman konkreettisempia esimerkkejä?iDock kirjoitti:Minun jumalani on antanut minulle pyhän henkensä kautta näytön olemassaolostaan. Samoin rukousvastaukset. Montako kertaa nämä pitää toistaa?Pomzzi kirjoitti:Lentävä Spagettihirviö on siunannut ruokani, Joulupukki on tuonut minulle joulun hengen ja olen kätellyt kumpaakin. Siinä oli konkreettista näyttöä, mitäs sinun Jumalas on tehnyt.iDock kirjoitti:Mitä nämä jumalat antavat sinulle? Ovatko he vastanneet rukouksiisi? Ovatko he todistaneet sinulle, että he ovat olemassa? Minulle on ainakin. Käännetään kysymys toisin päin.Pomzzi kirjoitti:Allah, Lentävä Spagettihirviö, Joulupukki, mikä vaan. Et voi todistaa häntä vääräksi kuten minä en voi todistaa sinun Jumalaasi vääräksi.
-
Esimerkiksi? Riippuu mitä odotat.Mailia kirjoitti:Voisitko antaa hieman konkreettisempia esimerkkejä?
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
Viesti Kirjoittaja Laterix »
Pieni pätkä: http://www.youtube.com/watch?v=H-cCnWlo93g
Toinen mielenkiintonen elokuva "Jesus Camp": http://www.youtube.com/watch?v=6RNfL6IVWCE
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
No alkuun vaikka foto olisi kiva ylläri. Ja siinä fotossa sinä ja jesse voisitte yhdessä tehdä jonkin pienen ihmeen.iDock kirjoitti:Esimerkiksi? Riippuu mitä odotat.Mailia kirjoitti:Voisitko antaa hieman konkreettisempia esimerkkejä?
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Homppu on suvaitsevainen paikka, jossa jokainen saa olla ja viihtyä, uskoi sitten omenoihin, ikkunoihin, jumaliin tai tonttuihin.
-
Viesti Kirjoittaja kari.patila »
Jotain sellaista mitä ei olisi voinut tapahtua rukoilematta. Kuten esim. puuttuvan raajan kasvaminen takaisin.iDock kirjoitti:Esimerkiksi? Riippuu mitä odotat.Mailia kirjoitti:Voisitko antaa hieman konkreettisempia esimerkkejä?
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja adele »
Toistoa ei tarvita, kunhan sama tehdään todistajien läsnäollessa.iDock kirjoitti:Minun jumalani on antanut minulle pyhän henkensä kautta näytön olemassaolostaan. Samoin rukousvastaukset. Montako kertaa nämä pitää toistaa?
Riittää, kun Jessus ilmestyy ja puolueettomat valvojat näkevät hänet ja pääsevät kättelemään ja ehkä vaihtamaan pari sanaa hänen kanssaan.
Siten annat avustajien tehdä listan tarpeistasi, ja rukoilet tuon listan Jessukselle. Sitten seuranta ruutupaperin avulla katsoo miten ja kuinka nopeasti tarpeesi täytetään.
Ilmoittaudun vapaaehtoiseksi kokeen valvojaksi.
-
Ei tulisi mieleenkään kiistää historiallista tosiasiaa, mutta ns. Raamatun Jeesuksesta ei ole riippumattomia todisteita.iDock kirjoitti:Miten voit kieltää historiallisen tosiasian? Miten perustelet väitteesi?OmenaOnPunainen kirjoitti:
Mitään tällaisia todisteita ei ole.
On aivan varmaa, että po. ajankohtanakin ao. alueella eli Jeesus-nimisiä henkilöitä. Useakin heistä on voinut väittää olevansa Messias. Yksikään ei ole tehnyt ihmeitä.
-
http://www.youtube.com/watch?v=yzqTFNfeDnEarttula kirjoitti:No alkuun vaikka foto olisi kiva ylläri. Ja siinä fotossa sinä ja jesse voisitte yhdessä tehdä jonkin pienen ihmeen.iDock kirjoitti:Esimerkiksi? Riippuu mitä odotat.Mailia kirjoitti:Voisitko antaa hieman konkreettisempia esimerkkejä?
Saarnaaja puhuu pyhän hengen vaikutuksessa.
http://www.youtube.com/watch?v=7d_wYHcY2mc
Pyhän hengen vaikutus ihmisissä. Näin vastaavan tilanteen ihan itse.
ja samaa kaavaa:
http://www.youtube.com/watch?v=GMCMfZXd ... re=related
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
Itseasiassa juurikin tämän ajan historioitsijat ovat puhuneet että "siellä on mies jok atekee ihmetekoja ja käyttää itsestään nimeä messias" tai että "siellä on mies joka villitsee kansaa ja puhuu olevansa juutalaisten kuningas". Tämän kaltaisia todisteita on olemassa.OmenaOnPunainen kirjoitti:Ei tulisi mieleenkään kiistää historiallista tosiasiaa, mutta ns. Raamatun Jeesuksesta ei ole riippumattomia todisteita.iDock kirjoitti:Miten voit kieltää historiallisen tosiasian? Miten perustelet väitteesi?OmenaOnPunainen kirjoitti:
Mitään tällaisia todisteita ei ole.
On aivan varmaa, että po. ajankohtanakin ao. alueella eli Jeesus-nimisiä henkilöitä. Useakin heistä on voinut väittää olevansa Messias. Yksikään ei ole tehnyt ihmeitä.
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Minäkin näin pyhän hengen vaikuksen elokuvassa Jesus Camp.iDock kirjoitti: Pyhän hengen vaikutus ihmisissä. Näin vastaavan tilanteen ihan itse.
http://www.youtube.com/watch?v=LACyLTsH4ac

- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka