Ja mikähän neronleimaus tuo oli tänne postata sanomatta mitään? Kuten sanoin niin olin saanut jo kutsun ja juuri nyt kun kokeilin niin se toimi ja pääsin liittymään Google plussaan.
Vielä en ole kattonut, että saanko kutsuttua ketään mukaan.
Onks kukaan kokeillu tota Hangaoutia? Töissä kun työkaverin kanssa kokeiltiin niin tulee joku yhteys virhe. En sitten tiedä onko täältä blockattu tollaset videostriimit vaiko eikö se sitten googlen päässä toimi.
Ja mikähän neronleimaus tuo oli tänne postata sanomatta mitään? Kuten sanoin niin olin saanut jo kutsun ja juuri nyt kun kokeilin niin se toimi ja pääsin liittymään Google plussaan.
ja mitähän ihmettä tuohon olisi pitänyt sanoa? "löysin tällaisen uutisen joka koskee aiheena olevaa palvelua" ?
ja mitähän ihmettä tuohon olisi pitänyt sanoa? "löysin tällaisen uutisen joka koskee aiheena olevaa palvelua" ?
Vaikka Digitoday oli vaan taas kerran väärässä. Tai sitten googlen henkilökunta ei ole huomannu tuota mahdollisuutta kutsua jengiä.
Yllättävän näppärästihän tuo toimii. Ja kerrankin kaikki on lähestulkoon itsestäänselvää, eikä tarvitse miettiä mitä ihmettä tuon kanssa tekisi. Toisin kuin Waven kanssa aikoinaan.
Tuo Hangouts-videojuttu täytyy testata heti kun mahdollista.
Kiitos Marbolle kutsusta ! Vaikka tuolla threadin alkupäässä ihmettelin, mihin tällaisia sosiaalisia medioita tarvitaan, uteliaisuuteni voitti, ja pyysin kutsua. Mutta vaan tutustuakseni palveluun ja sen käyttöliittymään. Olin joskus Facebookissakin hetken aikaa, mutta en oikein ymmärtänyt, mikä idea siinä on. Ehkä niin käy tämänkin kanssa...
Ymmärtääkseni erona Facebookiin Google+ tarjoaa mahdollisuuden luoda "suljettuja" piirejä. Eli kaikki ei ole kaikken nähtävillä, eikä kaikki näe, ketä sinulla on kavereina. Onko näin ?
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
arttula kirjoitti: Ymmärtääkseni erona Facebookiin Google+ tarjoaa mahdollisuuden luoda "suljettuja" piirejä. Eli kaikki ei ole kaikken nähtävillä, eikä kaikki näe, ketä sinulla on kavereina. Onko näin ?
Sama mahdollisuus on naamakirjassa. Tosin hieman kankeammin toteutettuna.
arttula kirjoitti: Ymmärtääkseni erona Facebookiin Google+ tarjoaa mahdollisuuden luoda "suljettuja" piirejä. Eli kaikki ei ole kaikken nähtävillä, eikä kaikki näe, ketä sinulla on kavereina. Onko näin ?
Luin jostain, että Facebookissa omaan "tauluun" (tai mikä sen nimi nyt onkaan) kirjoitetut viestit näkyvät aina kaikille, mutta Google+:ssa ei. Sitä tarkoitin.
arttula kirjoitti:Kiitos Marbolle kutsusta ! Vaikka tuolla threadin alkupäässä ihmettelin, mihin tällaisia sosiaalisia medioita tarvitaan, uteliaisuuteni voitti, ja pyysin kutsua. Mutta vaan tutustuakseni palveluun ja sen käyttöliittymään. Olin joskus Facebookissakin hetken aikaa, mutta en oikein ymmärtänyt, mikä idea siinä on. Ehkä niin käy tämänkin kanssa...
Ymmärtääkseni erona Facebookiin Google+ tarjoaa mahdollisuuden luoda "suljettuja" piirejä. Eli kaikki ei ole kaikken nähtävillä, eikä kaikki näe, ketä sinulla on kavereina. Onko näin ?
Näin on.
On myös hyvä ottaa huomioon että palveluun pääsee käsiksi jokaisesta Googlen palvelusta:
Facebookia en ikinä ymmärtänyt, mutta joku Googlen juttu on yleensä aina jossain tabissa auki. Tulevassa iPhone-ohjelmassa pitäisi myös olla mahdollisuus ottaa kuvia ja lähettää niitä suoraan jonkun porukan nähtäväksi. Vähän kuin iCloudin Photostream.
Tuntuu olevan ykköspuheenaihe ainakin geekkimaailmassa tuo plussakuukkeli, mutta geekkimaailma ei tietty ole vielä kovin paljoa, jos tavoitteena on "koko maailma".
Ohessa muutama poiminta viimeisen vajaan vuorokauden sisällä geekkiblogosfäärissä julkaistuista Google+ -jutuista:
(BTW, mitenkähän Google osaakin nimetä nuo juttunsa niin höntisti?)
Siinäpä vähän lukemista ulkomaannörttien kokemuksista, jos sitä omaa kutsua ei ole vielä kuulunut.
Tosin Googlen hypetys lienee onnistunut tällä kertaa sen verran hyvin, että tuskin malttavat olla avaamatta palvelua lähiaikoina kaikille. Jahka ovat saaneet pahimmat bugit korjattua edes jotenkin.
Turhapa tuonne on varmaan vielä hötkyillä, kun ei siellä vielä ole kuin ne hätäisimmät huppanat polkemassa miinoja. Ehtii myöhemminkin.
Loistavaa ! Vielä varmennuksena sellaiseen (luonnollisesti hypoteettiseen) tilanteeseen , että jos vaimo on tietyssä "piirissä", ja tyttöystävät toisessa. He eivät tiedä olevansa olemassa Google+:n kautta ?
Viimeksi muokannut arttula, 1.7.2011 klo 13.31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kari.patila kirjoitti:
On myös hyvä ottaa huomioon että palveluun pääsee käsiksi jokaisesta Googlen palvelusta:
Facebookia en ikinä ymmärtänyt, mutta joku Googlen juttu on yleensä aina jossain tabissa auki.
arttula kirjoitti:Loistavaa ! Vielä varmennuksena sellaiseen (luonnollisesti hypoteettiseen) tilanteeseen , että jos vaimo on tietyssä "piirissä", ja tyttöystävät toisessa. He eivät tiedä olevansa olemassa Google+:n kautta ?
Tältä se ainakin omien kokeilujen pohjalta näyttää. Kunhan vain muistaa määritellä kenelle julkaisee mitäkin. Oletus taitaa olla yksityinen, eli näkee vain itse mitä julkaisee ellei ole sallinut muita mukaan.
arttula kirjoitti:Loistavaa ! Vielä varmennuksena sellaiseen (luonnollisesti hypoteettiseen) tilanteeseen , että jos vaimo on tietyssä "piirissä", ja tyttöystävät toisessa. He eivät tiedä olevansa olemassa Google+:n kautta ?
Tältä se ainakin omien kokeilujen pohjalta näyttää. Kunhan vain muistaa määritellä kenelle julkaisee mitäkin. Oletus taitaa olla yksityinen, eli näkee vain itse mitä julkaisee ellei ole sallinut muita mukaan.
Ja sitten Googlella joku vahingossa tekee pikku mokan, ja kaikki näkyy kaikille. Siinäpä onkin sitten selittelemistä - hypoteettisesti siis...
Näinpä, ja nuo kuukkelin sirkkelit eivät nekään poista sitä teoreettista mahdollisuutta, että joku omassa ympyrässä oleva henkilö jakaa vain sirkkelin sisälle tarkoitettua sisältöä muualle, johonkin toiseen sirkkeliin tai peräti täysin avoimeen nettiin, ympäri sosiaalista mediaa.
Yksi jo ammoisesta liha-avaruudesta tuttu tosiasiahan on esim. semmoinen, että jos haluat jonkun uutisen leviävän mahdollisimman monen tietoon ja mahdollisimman nopeasti, kerro se salaisuutena jollekin naiselle.
TS. eipä Googlenkaan tekniikkaan kannata luottaa liikaa, eikä touhuta sosiaalisessa verkossa ilman salkkua, tolkkua ja sitä kolmatta. Mikään tekniikka ei poista ihmiselukan pöljyyden, vahinkojen, ajattelemattomuuden tai luontaisen tiedonjakotarpeen vaikutuksia.
Eipä siis aikaakaan, kun sekä vaimo että sihteerikkö ovatkin jo saman isomman sirkkelin sisällä.
Luin jostain, että Facebookissa omaan "tauluun" (tai mikä sen nimi nyt onkaan) kirjoitetut viestit näkyvät aina kaikille, mutta Google+:ssa ei. Sitä tarkoitin.
Facebookissa saa myös määriteltyä ryhmät, kenelle kirjoitus näkyy. Tässä asiassa näiden medioiden ero ei ole kuin toteutuksessa.
Yritin kirjoittaa iPadilla Streamia. Ei onnistunut. Näppäimistö ei tullut näkyviin.
Jännittävää oli huomata, että ehdotteli minulle Arttulaa tuttavaksi (en muista että olisimme sähköpostiviestitelleet), ja nimen vieressä oli vieläpä hompun avatar
Macco kirjoitti:Yritin kirjoittaa iPadilla Streamia. Ei onnistunut. Näppäimistö ei tullut näkyviin.
Jännittävää oli huomata, että ehdotteli minulle Arttulaa tuttavaksi (en muista että olisimme sähköpostiviestitelleet), ja nimen vieressä oli vieläpä hompun avatar
Hum... mielenkiintoista. Luulenpa, että tuo on hakenut sinun sähköpostiosoitteen minun yhteystiedoistani, ja ehdottelee nyt varmuuden vuoksi lähempää tuttavuutta myös sinulle.
Macco kirjoitti:Yritin kirjoittaa iPadilla Streamia. Ei onnistunut. Näppäimistö ei tullut näkyviin.
Hum... mielenkiintoista. Luulenpa, että tuo on hakenut sinun sähköpostiosoitteen minun yhteystiedoistani, ja ehdottelee nyt varmuuden vuoksi lähempää tuttavuutta myös sinulle.
Näyttää paljastuvan ne poikaystävätkin tossa plussassa
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
Näyttää paljastuvan ne poikaystävätkin tossa plussassa