wantsomeapple kirjoitti:Ei silläkään näytä olevan kovin suurta vaikutusta ramiin ja prossuun. Ja kun melkein kaikki ohjelmat tulee käynnistettyä heti koneen jälkeen. Saatan olla päiviä käynnistämättä uutta ohjelmaa ja ram loppuu kesken.
Pitäis varmaan oma MacBook Pro jättää uudelleenkäynnistämättä viikoksi, niin voisin kertoa oman kokemukseni. Aloitan testin tänään ja palaan asiaan siis 27.6.2011.
Huomenta. Viikko on suurin piirtein kulunut (pääsee vihdoinkin päivittämään käyttiksen versioon 10.6.8). DesktopMonitorin antamia tietoja viikon käytön jälkeen:
wantsomeapple kirjoitti:Ei nyt mikään yksi ohjelma voi sitä selittää. Vai voiko?
Jäi tohon vielä kommentoimatta, että tottakai yksittäinen ohjelma voi viedä enenevissä määrin muistia, jos muistinhallinta on huonosti ohjelmoitu sovelluksessa tai esimerkiksi selaimen lisäkilkkeessä. Itse on tullut tehtyä kaikenlaisia mokia ohjelmoinnissa. Ohjelmointi on tarkkaa puuhaa ja harva ohjelma on täydellinen (varsinkin jos ohjelmarivejä on miljoonia), vaikka maallikot vois niin luullakin. Ei edes UNIX tarkoita täydellisyyttä sille tehdyissä ohjelmissa.
disko kirjoitti:Ostaako Early 2009 MBP:iin uus kovo ja akku vai venata jotain uutta 13"-MBP:ta/MBA:ia?
Riippuu miten oot muuten tyytyväinen koneeseen. Itse ostin vasta uuden kovalevyn Early 2008 -koneeseen ja tuntuu että se suorastaan sai uuden elämän. Akun vaihdan varmaan myös jossakin vaiheessa - ei minun ole tarvetta vaihtaa konetta muuten koska se tekee edelleen kaiken minkä tarvitsee tehdäkin.
disko kirjoitti:Ostaako Early 2009 MBP:iin uus kovo ja akku vai venata jotain uutta 13"-MBP:ta/MBA:ia?
Riippuu miten oot muuten tyytyväinen koneeseen. Itse ostin vasta uuden kovalevyn Early 2008 -koneeseen ja tuntuu että se suorastaan sai uuden elämän. Akun vaihdan varmaan myös jossakin vaiheessa - ei minun ole tarvetta vaihtaa konetta muuten koska se tekee edelleen kaiken minkä tarvitsee tehdäkin.
Oikein tyytyväinen olen muuten. Säästäähän tuossa silti vaikka tätä päivittäisikin uudella kovolla ja akulla. Hmm. Suosituksia uudeksi kovalevyksi? Mikäs tämä SSD-systeemi on, ei ole tuttu ja olen muutenkin tietämätön.
Viimeksi muokannut disko, 1.7.2011 klo 8.25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oikein tyytyväinen olen muuten. Säästäähän tuossa silti vaikka tätä päivittäisikin uudella kovolla ja akulla. Hmm. Suosituksia uudeksi kovalevyksi? Mikäs tämä SSD-systeemi on, ei ole tuttu ja olen muutenkin tietämätön.
Vaihdat kovalevyksi ssd levyn joka on nopea ja flash muisteihin perustuva.Antaa nopeutta enemmän kuin muistin lisäys tai prossun päivitys vanhempaan koneeseen. Kun kerran laitat et enää osta käyttöjärjestälmä levyksi mitään muuta on se sen verran nopea.Kunhan katsot hompun sivuilta ssd kokemuksista että ostat oikean mallin jotta sopii ja on nopsa.
Oikeastaan tämä ei ole kysymys, tai tavallaan on, mutta vastaan saman tien itselleni, jos jollain tulee joskus vastaava tilanne.
Meinasi nimittäin vähän hikoiluttaa, kun MBP rupesi eilen menemään koko ajan itsestään nukkumaan. Viimein kekkasin, että ongelma piili siinä, että olin laittanut masiinan väliaikaisesti MacBookin päälle:
Lantis kirjoitti:Oikeastaan tämä ei ole kysymys, tai tavallaan on, mutta vastaan saman tien itselleni, jos jollain tulee joskus vastaava tilanne.
Meinasi nimittäin vähän hikoiluttaa, kun MBP rupesi eilen menemään koko ajan itsestään nukkumaan. Viimein kekkasin, että ongelma piili siinä, että olin laittanut masiinan väliaikaisesti MacBookin päälle:
Mactrackerin mukaan DDR2 667MHz sopii early ja late 2008 MacBookeihin (=4.1). MacBook Pro -koneissa olisi siirrytty syksyllä 2008 DDR3-muisteihin, joten VK:n sivulla on ilmeisesti vähän väärää tietoa.
Mactrackerin mukaan DDR2 667MHz sopii early ja late 2008 MacBookeihin (=4.1). MacBook Pro -koneissa olisi siirrytty syksyllä 2008 DDR3-muisteihin, joten VK:n sivulla on ilmeisesti vähän väärää tietoa.
Toinen Late 2008 MacBook (5,1) oli alumiininen unibody jossa käytetään samaa muistia kuin Late 2008 MacBook Pro:ssa. Siitä tuo Verkkokaupan huomautus.
Toinen Late 2008 MacBook (5,1) oli alumiininen unibody jossa käytetään samaa muistia kuin Late 2008 MacBook Pro:ssa. Siitä tuo Verkkokaupan huomautus.
Aa ok. Taidan jossain vaiheessa panna tuon tilaukseen, niin ei tarvitse enään tämän koneen aikana päivitellä muisteja.
Morjesta! Haluaisin kysästä, mistä saa tilata sellaisia "tarra" systeemejä macin kanteen, näin esimerkiki jollakin tuhkimon joka olisi ns. haukannut omenasta, ymmärsittekö mitä tarkoitan? Kiitos jo etukäteen!
miika1234 kirjoitti:Morjesta! Haluaisin kysästä, mistä saa tilata sellaisia "tarra" systeemejä macin kanteen, näin esimerkiki jollakin tuhkimon joka olisi ns. haukannut omenasta, ymmärsittekö mitä tarkoitan? Kiitos jo etukäteen!
Lantis kirjoitti:Oikeastaan tämä ei ole kysymys, tai tavallaan on, mutta vastaan saman tien itselleni, jos jollain tulee joskus vastaava tilanne.
Anteeksi offtopic; naurattaa noiden kapineiden toiminta päällekkäin asetettuina, mutta ne ovatkin vain koneita...
Pitäisiköhän Applen harkita esim. läheisyyssensoriin siirtymistä. Itsekin tulee nimittäin tuota kasaamista tehtyä, en tosin ole ikinä tuohon ongelmaan vielä törmännyt.
wings kirjoitti:Kone on Macbook pro mid 2010. Näkeekö laturista milloin se on valmistettu? ei sinäänsä niin tärkeä asia mutta taitaa olla laturit sekaisin..
Haittaako se sinua? Teknisesti ei ole ongelmaa, jos kahden koneen laturit ovat menneet sekaisin. Latureista on tosin kolmea eri tehoversiota, mutta ne ovat kaikki erikokoisia (tehokkain 85 W on suurin), joten ne eivät mene helposti sekaisin.
miika1234 kirjoitti:Morjesta! Haluaisin kysästä, mistä saa tilata sellaisia "tarra" systeemejä macin kanteen, näin esimerkiki jollakin tuhkimon joka olisi ns. haukannut omenasta, ymmärsittekö mitä tarkoitan? Kiitos jo etukäteen!
Peitsamo kirjoitti:Saanko muutettua mäcissäni mokkulayhteyden wlan-yhteydeksi? Muistelen tämän olleen mahdollista, mutta en nyt muista mitä nappeja piti oikein painella.
Kuuluuko MBP:n näytön sammua kun liittää usb-hiiren. Itsellä käy näin kun liitän Razer Lachesisin. Näytön saa heti takaisin päälle kun liikuttaa hiirtä tai painaa jotain. Omituista.
Always have your stuff when you need it with Dropbox. 2GB account is free! http://db.tt/TqDYKHO
Morjesta! Kävi itselle tosi iso moka, ja poistin vahingossa yhden kuva-kansion joka sislsi 127 kuvaa kesä reissusta norjaan! Onko siis mitään keinoa millä saisin kuvat takaisin?... V*ttuttaa jos kaikki kuvat hävis omaa huolimattomuutta..
shit.. vaikuttaa todella vaikealta.. ja kun tämä tieto tekniikka ei niin hyvin ole hallussa niin liekköhän tuo onnistuis.. ei siis ole macilla mitään perus toimintoa jolla sen vois palauttaa? Tai mahdollisesti löytää jostain sen kansion?