http://keskustelu.suomi24.fi/node/9819838
Minä/applefani:
Mac:it on tehty alumiinista ja windows koneet muovista. Applelle ei ole tehty yhtään niin pajon viruksia kuin pc-koneille... Itselläni ei ole ollut applen konetta vaikka sitä haluankin kovasti, olen ainakin videoiden ja nettitiedon perusteella huomannut että ihmiset tykkäävät enemmän applesta. Haluan ainakin itse jotain uutta, sillä olen kyllästynyt windows koneisiin.
Joku random:
Windows koneen saat vaikka valetusta magnesiumista minkä ylitse voi ajaa hummerilla ja kippaa ämpärillisen vettä päälle ilman että kone on siitä moksiskaan. Ei kannata niitä koneita verrata pelkästään niistä romuita mitä marketissa myydään. Siellähän ei muuta kelvollista yleensä ole kuin Apple.
Se nettitieto ei ihan paikkaansa pidä, sillä Applen asiakkailla on sellainen äänekäs lahko mikä tuputtaa Applea joka paikkaan ja se myös vääristää kaikki käyttäjätyytyväisyyskyselyt.
Todellisuudessa Applella on ihan hyviä tuotteita, huonoja tuotteita ja sitten ihan paskoja tuotteita.
Kannattaa olla objektiivinen! Määrittele ensin MITÄ haluat tehdä, sen mukaan sitten valitset käyttöjärjestelmän ja mahdollisia muita ohjelmistoja ja sitten sopivan laitteiston mikä pyörittää sitä.
Apple on vahvoilla lähinnä videoeditoinnissa, että siihen hommaan suosittelen sitä ihan lämpimästi. Mutta muuten kannattaa sitten miettiä tarkemmin.
Jos vaihtelua haluaa Windowsiin niin onhan sitä sitten myös pomminvarmaa luotettavuuteen satsaava Red Hat Enterprise tai vaikka kohta julkaistava Solaris 11 näillä myytävät tietokoneet, käytettävyyteen satsaava Ubuntu tai yhenäistä yritysinfraa luotettavassa paketissa tarjoava Suse. Tietoturvanatseille löytyy OpenBSD, mukautettavuutta haluaville Debian ja köyhän miehen ratkaisu Red Hatille olisi tämän halpakopio CentOS josta pyörähtää pian uusi versio.
Silloin olet automaattisesti hävinnyt jos rajaat tarjonnan pelkästään marketin valikoimaan. Joudut silloin tyytymään Appleen koska marketin muut koneet ovat yleensä roskaa ja kärsimään Applen heikkouksista jos se ei vastaakkaan käyttötarkoituksia.
Onko tuo totta??