Laitoin jo tullille itselleen kysymyksen mutta kysytään täälläkin. En ole aiemmin tullin kanssa asioinut missään muodossa mutta nyt kait joutuu.
Tilasin Dellin läppärille akun eBaystä, kokonaissumma lähetyskuluineen oli noin 19 euroa. Odottelin akkua saapuvaksi mutta nyt paukahtikin ilmoitus että pitäs tehdä tulliselvitys. Olen tilannut akkuja aiemminkin mutta ne eivät ole tulliin jääneet.
Olen kuitenkin ollut siinä käsityksessä että näin arvotonta lähetystä ei joutuisi tullaaamaan mutta ilmeisesti se ei pidä paikkaansa, vai? Jos tuon tosiaan joutuu jostain tullitoimipaikasta itse hakea niin hintaa tulee aivan liikaa joten saa mennä, eBayn akut kun tuskin ovat laadukkaimmasta päästä muutenkaan joten sama jos ostaa sitten uuden Suomesta.
Mutta miten tässä nyt tulisi toimia?
Kysymys tullista
Sana on (melkein) vapaa.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: Kysymys tullista
Viesti Kirjoittaja jjari »
Ei tule maksuja mutta tulliselvityksen voit joutua tekemään jotta ne uskovat sen hinnan.
MBP Unibody 2,4 C2D 15" 8GB 500GB - 10.7.3
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Viesti Kirjoittaja -wk- »
OK, eli voinen tehdä täällä tuon selvityksen ja sitten lähetys toimitetaan minulle?jjari kirjoitti:Ei tule maksuja mutta tulliselvityksen voit joutua tekemään jotta ne uskovat sen hinnan.
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/net ... /index.jsp
Postilähetys: Tullauksen ja maahantuontiverojen maksun jälkeen postilähetys saapuu kotiisi tai voit noutaa sen lähipostistasi.
-
Soitin tulliin viime perjantaina ja ei tosiaan maksuja pitäs tulla, kyseli tietoja mutta missään vaiheessa en kyllä todistanut että mitä ostos maksoi, sanoin toki että 19e se oli postikuluineen mutta ei pyydetty Paypal-kuittia sähköpostiin tms. Sano että jos kaikki on kunnossa niin kirje jatkaa matkaa eli näin kait sitten, seurantakoodilla ei näy mitään muutosta tilanteessa, pitäisikö näkyä?
Viimeksi muokannut -wk-, 4.7.2011 klo 17.21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja tosikko »
^ Eiköhän se sieltä, lienee kesälomilla porukkaa ja homma vaan toimii entistä hitaammin.
Tiesittehän että nuo voi nykyisin hoitaa netin kautta: https://asiointi.tulli.fi/nettituonti/mainpage.html (oli näköjään just joku huoltokatko kun koitin linkkiä)
Ohjesivu tuolla: http://www.tulli.fi/sovellukset/fi/nett ... /help.html
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tiesittehän että nuo voi nykyisin hoitaa netin kautta: https://asiointi.tulli.fi/nettituonti/mainpage.html (oli näköjään just joku huoltokatko kun koitin linkkiä)
Ohjesivu tuolla: http://www.tulli.fi/sovellukset/fi/nett ... /help.html
-
Joo tuolla tullin sivuilla kävin ja aloitin täyttämään tuota mutten sitten totesin että nopeammin hoituu kun soittaa, vieläkään ei esim. ole vastattu sähköpostiedosteluuni jonka laitoin samantien kun tuon selvityspyynnön sain.
Akku saapui tänään ja oli näköjään jotain sekaannusta Thaimaassa (missent to thailand), sitten vielä tulli sillä pari päivää leikkii joten ei ihme että kesti melkein kuukauden.
Akku saapui tänään ja oli näköjään jotain sekaannusta Thaimaassa (missent to thailand), sitten vielä tulli sillä pari päivää leikkii joten ei ihme että kesti melkein kuukauden.
Viimeksi muokannut -wk-, 5.7.2011 klo 11.37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Mjaa juu, itse tein tulliselvityksen nettipalvelussa viikonloppuna, ja tänään kuriiri toi paketin kotiin. Tuo ainakin tapahtui kohtuu vauhdikkaasti.
-
Viesti Kirjoittaja DigiMon »
Voin vahvistaa tuon nettipalvelun toimivuuden ja varsinkin nopeuden. Ei-ompputavaran ollessa tosin kyseessä, mutta Ameriikasta tilattaessa nettiselvityksen täytettyä tavaran ollessa tullissa Vantaalla, seuraavana aamupäivänä jo postin kuriiri oli ovella.
Yllätti tosiaan, kun olin halvimman toimituksen tilannut, eikä mitään kuittejakaan tarvinnut tullille toimittaa tai näyttää.
Yllätti tosiaan, kun olin halvimman toimituksen tilannut, eikä mitään kuittejakaan tarvinnut tullille toimittaa tai näyttää.
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Vantaan Siipitien lentotullin "asiakaspalvelu" on ainakin tehty pelkästään kiusaaman ihmisiä.
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Tysymys kurkku... Höhöhöhöhöhöhatey kirjoitti:Vantaan Siipitien lentotullin "asiakaspalvelu" on ainakin tehty pelkästään kiusaaman ihmisiä.
Se saattaa olla epämahdollista.
-
Viesti Kirjoittaja luu5 »
En nyt tästä syystä, vaan sijainnista johtuen, olen antanut Tullille pysyväismääräyksen jotta kaikki minulle tuleva tullattava roju käsitellään Helsingin pääpostin yhteydessä olevassa Tullin toimipisteessä. Siellä homma on ainakin tähän asti toiminut ja on ollut helppo hakea kun matkaa on duunista kävellen 5 minuuttia.hatey kirjoitti:Vantaan Siipitien lentotullin "asiakaspalvelu" on ainakin tehty pelkästään kiusaaman ihmisiä.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka