Elikkä, lyhyesti.
-Ostin puhelimen jossa takuuta käytettynä, edellinen omistaja unohtanut vaihtamansa suojakoodin.
-Vien liikkeeseen että avaavat kuittia vastaan, vastauksena: "Meidän on pakko laittaa tää huoltoon, menee sitä kautta."
-"Joo ei mitään, menköön vaan huoltoon. Tossa on takuukuitti, se varmaan menee siihen?" Myyjä: "-Joo tottakai menee"
-Haen puhelimen viikon päästä... "no tää ois 40€" sanoo myyjä. "Mitä vittua?" -sanon minä "Tän piti mennä takuun piiriin?"
-"No ei se kuulu takuuseen toi tommonen puhelimen tyhjennys" minä: "No mites toi aiempi kaveri sano että menee?"
Myyjä: "No se ei tienny"
-Minä: "No pidä se puhelin siellä teillä, ei tää näin voi olla, penniäkään en maksa, teillä on aika virheellistä tämä tiedottaminen...
soitan kuluttaja-asiamiehelle ja palaan asiaan" -Painun ulos liikkeestä.
MITÄ TEKISITTE? Miten voi olla että yllätysmaksu tulee ja useamman sadan puhelin jää liikkeeseen???
SIISTIÄ! Vaikka kyse ei ole isosta summasta, periaate keljuttaa. Tuo huollon maksullisuus pitäisi kertoa mielestäni.
Ja puhelin on siellä vieläkin, tänään uusi hakuyritys.
Hienoa meininkiä puhelinliikkeessä!
Sana on (melkein) vapaa.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 11.5.2011 klo 15.39
Hienoa meininkiä puhelinliikkeessä!
Viesti Kirjoittaja juha668 »
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 13162
- Liittynyt: 5.8.2005 klo 12.29
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Hienoa meininkiä puhelinliikkeessä!
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Takuuasiahan tuo ei missään tapauksessa ole. Se nyt on aivan selkeä juttu. Firma saa ihan itse päättää veloittavatko tuosta, mutta myyjä numero 1 ei valitettavasti heidän käytäntöään tiennyt. Minä maksaisin.
Viimeksi muokannut Anghorn, 7.7.2011 klo 3.41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MBP 14" | Studio Display 5K | iPhone 15 Pro | iPad Air | AirPods Pro | Watch S6 | TV 4K
-
- Viestit: 3080
- Liittynyt: 15.1.2008 klo 11.04
- Paikkakunta: Juuka
Re: Hienoa meininkiä puhelinliikkeessä!
Viesti Kirjoittaja Machist »
Minusta tuossa on selkeästi sanottu että ei maksa, niin silloin moka on sen myyjän. Ja toisaalta liike myynyt puhelimen jonka koodi valmiiksi hukassa..
-
- Viestit: 2928
- Liittynyt: 28.11.2004 klo 14.14
- Paikkakunta: Espoo
Re: Hienoa meininkiä puhelinliikkeessä!
Viesti Kirjoittaja JHA »
Takuun osalta selkeä case sillä puhelin näytti toimineen aivan speksiensä mukaisesti eli estokoodi esti käytön aivan niin kuin pitää jolloin käyttäjän virheen ei pitäisi olla liikkeen tai valmistajan murheena. Mutta..Anghorn kirjoitti:Takuuasiahan tuo ei missään tapauksessa ole. Se nyt on aivan selkeä juttu. Firma saa ihan itse päättää veloittavatko tuosta, mutta myyjä numero 1 ei valitettavasti heidän käytäntöään tiennyt. Minä maksaisin.
Ongelmalliseksi tapauksen tekee sitten sitä seurannut myyjän virhe jossa myyjä on liikkeen työntekijänä ja edustajana luvannut ottaa avauksen takuun piiriin jolloin tuota voidaan pitää tarjouksena jossa hinta on nolla. Ja jos puhelin on tuota nollahintatarjousta vastaan jätetty huoltoon niin tuo voidaan myös tulkita siten että liikkeen ja asiakkaan välille on syntynyt sanallinen sopimus siitä että puhelin avataan veloituksetta jolloin tuosta jälkikäteen laskuttaminen voidaan myös nähdä sopimusrikkona jolloin asettuisin näiden keskustelussa annettujen & asiakkaan kertomien tietojen valossa asiakkaan puolelle. (tosin suullisen sopimuksen todistamisessa on aina haasteensa..)
Ja se että myyjä 1 ei ole tiennyt yrityksen käytäntöä ei ole taas mikään selitys tai peruste vaan ihan yrityksen oman koulutuksen ja sisäisen työhönopastuksen ongelma & siten yrityksen omakohtainen voi voi, etenekin kun luvatun asian mittakaava on kaikin puolin kohtuullinen ja luvattu asia sen arvoinen että sen voisi vielä terveellä kaupunkilaisjärjellä olettaa kuuluvan kaupanpääliseen palveluun & ei mielestäni voida olettaa että minkään hälytyskellon olisi tuosta vielä pitänyt soida.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
-
- Viestit: 3951
- Liittynyt: 2.5.2006 klo 13.48
Re: Hienoa meininkiä puhelinliikkeessä!
Viesti Kirjoittaja jeppe »
Vaikka summa on pieni niin ei kannata missään nimessä maksaa. Jos sinulle on annettu kustannusarvio 0 euroa niin kyllä he ovat velvollisia informoimaan sinua ennen huoltotöitä jos arvio noin oleellisesti muuttuu.
-
- Viestit: 674
- Liittynyt: 15.8.2005 klo 22.30
Re: Hienoa meininkiä puhelinliikkeessä!
Viesti Kirjoittaja harri_tku »
Hei!
tuo "huolto" ei maksa sinulle mitään, koska myyjä niin sanoi.
Eli hae kapula vain pois ja käytä.
Mihinkään takuuseen et voi vedota. Eikä tarvitsekaan, koska kustannusarvio oli 0 Egeä.
T: Harri
tuo "huolto" ei maksa sinulle mitään, koska myyjä niin sanoi.
Eli hae kapula vain pois ja käytä.
Mihinkään takuuseen et voi vedota. Eikä tarvitsekaan, koska kustannusarvio oli 0 Egeä.
T: Harri
6 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit