Moro!
Semmonen ongelma olisi, että tämä maili ohjelma haluaa tehdä kaikista palvelimella olevista dokumenteistä tehdä postiluukkuja ja sitten ohjelma herjaa että: "postilaatikkoa "joku tiedosto.***# ei voida avata"
On mulla aieminkin ollut koulun palvelimella vaikka mitä doc ja xls tiedostoja, eikä pantterin maili välittänyt niistä mitään, nyt tämä maili versio tahtoo koittaa avata ne kaikki tiedostot, vaikka tiedostot olisivatkin jonkun kansion "alla"
Toivottavasti edes joku ymmärsi mitä ajan takaa ja osaisi auttaa. Tympeä juttu kun on useampi sata tiedostoa ja sitten maili laittaa joka tiedostota oman virheilmotuksen... menee päivä enteriä painellessa, noo kuluuhan se aika niinkin=)
tiigerin maili ohjelmassa ongelmia
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
tiigerin maili ohjelmassa ongelmia
Viesti Kirjoittaja Vekkuli »
Omppu päivässä pitää lääkärin loitolla!
-
Re: tiigerin maili ohjelmassa ongelmia
Viesti Kirjoittaja masa »
Oliskotästä ketjusta apua sun tapauksessa. Mulla auttoi asiaa kun postipalvelimen ylläpitäjä piilotti public kansion multa, enää mail yrittää yhdistää "sent" kansioon jos avaat eka kertaa esim. uudessa koneessa postitilin. Sen 3 kertaa jo kärsii painaa enteriä (access denied" OK-nappiin. Jokin palvelinpohjainen jutska se on mutta kun win palvelimen ylläpitäjiä ei kiinnosta kuin "oikeiden" tietokoneiden ongelmat niin ei ole saatu lopullista vastausta....![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Viesti Kirjoittaja Elroy »
"oikeiden" ?masa kirjoitti:Oliskotästä ketjusta apua sun tapauksessa. Mulla auttoi asiaa kun postipalvelimen ylläpitäjä piilotti public kansion multa, enää mail yrittää yhdistää "sent" kansioon jos avaat eka kertaa esim. uudessa koneessa postitilin. Sen 3 kertaa jo kärsii painaa enteriä (access denied" OK-nappiin. Jokin palvelinpohjainen jutska se on mutta kun win palvelimen ylläpitäjiä ei kiinnosta kuin "oikeiden" tietokoneiden ongelmat niin ei ole saatu lopullista vastausta....
-
Jep. Sisäpiirin juttu, kaveri ylläpitää win serveriä ja muutenkin ruuvailevat työkseen pc maailmassa. Meikäläinen firmoineen on siinä sivussa piikki lihassa Macceineenrahi kirjoitti:"oikeiden" ?masa kirjoitti:Oliskotästä ketjusta apua sun tapauksessa. Mulla auttoi asiaa kun postipalvelimen ylläpitäjä piilotti public kansion multa, enää mail yrittää yhdistää "sent" kansioon jos avaat eka kertaa esim. uudessa koneessa postitilin. Sen 3 kertaa jo kärsii painaa enteriä (access denied" OK-nappiin. Jokin palvelinpohjainen jutska se on mutta kun win palvelimen ylläpitäjiä ei kiinnosta kuin "oikeiden" tietokoneiden ongelmat niin ei ole saatu lopullista vastausta....
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
Lisää tietoa. Rupesi sen verran ärsyttämään tuo turha mollaaminen taas [|-)] , niin yllätys yllätys, kyseessä on 10.4.2 mukana tullut IMAP folderien synkkausbugi OSX/mail puolella. Eli ongelma on sun "oikeassa tietokoneessa". Lisätietoja löytyy applen support foorumilta. Asian voi kiertää juurikin kertomallasi public foldersin piilottamisella tai ottamalla oikeudet sulta pois, kunnes Steve korjaa mailinsa toimimaan muun maailman kanssa.
http://discussions.info.apple.com/webx?14@954.i9SdavJh1Jd.2@.68b5249e/0
http://discussions.info.apple.com/webx?14@954.i9SdavJh1Jd.4@.68aec95c
Tossa pari kohtalotoveria. Koita pärjätä toistaiseksi.
-
Ketäs mä oikein mollasin....[:^)]. Ei mulla ole se oikea tietokone kaverien mielestä, isosta win maailmasta on niin helppo sanoa ettei kuule Mac ongelmat meille kuulu-osta oikea tietokone.rahi kirjoitti:Lisää tietoa. Rupesi sen verran ärsyttämään tuo turha mollaaminen taas [|-)] , niin yllätys yllätys, kyseessä on 10.4.2 mukana tullut IMAP folderien synkkausbugi OSX/mail puolella. Eli ongelma on sun "oikeassa tietokoneessa". Lisätietoja löytyy applen support foorumilta. Asian voi kiertää juurikin kertomallasi public foldersin piilottamisella tai ottamalla oikeudet sulta pois, kunnes Steve korjaa mailinsa toimimaan muun maailman kanssa.
Menikö jotenkin sun tontille, kun en sinua tunne, anteeksi jos loukkasin tunteitasi. Kiitos linkeistä kuitenkin....
Outoa..
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
-
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
Helkatti että mainaa mennä itselläni jo hermot kun joka saakelin paikassa löytyy viestiä jossa puhutaan että Applen Mail ohjelma olisi jotenkin ainoa maili ohjelma Macille ja voi että kun se ei toimi kunnolla.
Esimerkkejä tältä foorumilta:
Mail ei aina taltioi lähteviä
Sähköposti ronklaa Tiikerin jälkeen
Mail2 - Ä L Ä "Käytä windows yhteensopivia liitteitä"
Vaihtoehto Mail 2:lle
ongelmia mailin kanssa
Jaksamatta edes lukea tarkelleen mitä ongelmat on edes koskeneet niin yhteinen näille kaikille sähköpostiongelmille että kaikissa softana on ollut Applen Mail ohjelma.
Itse kun en ole eläessäni käyttänyt Mail ohjelmaa joten en jaksa paneutua tuon ongelmiin. Käytän Maili ohjelmia samaan tapaan kuin Mac konetta PC koneeseen verrattuna. Jos se ei toimi niin vaihdan merkkiä.
Kertaus on opintojen äiti joten kertaanpa jo ennenkin kirjoittamani rimpsun:
"Itse olen käyttänyt Microsoftin Entourage mailiohjelmaa ja se toimii minulla hyvin (hotmail email tunnuksetkin toimii tuossa Entouragessa). Mozilla FireFoxia käyttäneenä uskoisin Mozilla Thunderbird toimivan ihan hyvin Macissa ja olevan yksi hyvä vaihtoehto Applen Mail ohjelmalle. Eurora taas on jo OS 9 ajoista sellainen klassikko Macilla että sillekkin löytyy omat kannattajansa vaikka itsellä ei ollut kovinkaan hyviä käyttökokemuksia noin 5 min kokeilleena."
Linkkejä mailiohjelmiin:
Entourage 2004 (Office paketin mukana)
Mozilla Thunderbird
Eudora
Auta armias jos Windows XP mukana tulisi noin buginen Maili ohjelma. Olisivat kyllä heti Apple fanit lokaa heittämässä roppakaupalla. Mutta nyt kun se onkin Applen ohjelma niin moni yrittää tulla toimeen sen kanssa vaikka vaihtoehtojakin on. Fakta taitaa olla että tuo Microsoftin Entourage yksi parhaimmista Mac sähköposti ohjelmista (tosin maksullinen, kun tulee vain Office paketin mukana).
Esimerkkejä tältä foorumilta:
Mail ei aina taltioi lähteviä
Sähköposti ronklaa Tiikerin jälkeen
Mail2 - Ä L Ä "Käytä windows yhteensopivia liitteitä"
Vaihtoehto Mail 2:lle
ongelmia mailin kanssa
Jaksamatta edes lukea tarkelleen mitä ongelmat on edes koskeneet niin yhteinen näille kaikille sähköpostiongelmille että kaikissa softana on ollut Applen Mail ohjelma.
Itse kun en ole eläessäni käyttänyt Mail ohjelmaa joten en jaksa paneutua tuon ongelmiin. Käytän Maili ohjelmia samaan tapaan kuin Mac konetta PC koneeseen verrattuna. Jos se ei toimi niin vaihdan merkkiä.
Kertaus on opintojen äiti joten kertaanpa jo ennenkin kirjoittamani rimpsun:
"Itse olen käyttänyt Microsoftin Entourage mailiohjelmaa ja se toimii minulla hyvin (hotmail email tunnuksetkin toimii tuossa Entouragessa). Mozilla FireFoxia käyttäneenä uskoisin Mozilla Thunderbird toimivan ihan hyvin Macissa ja olevan yksi hyvä vaihtoehto Applen Mail ohjelmalle. Eurora taas on jo OS 9 ajoista sellainen klassikko Macilla että sillekkin löytyy omat kannattajansa vaikka itsellä ei ollut kovinkaan hyviä käyttökokemuksia noin 5 min kokeilleena."
Linkkejä mailiohjelmiin:
Entourage 2004 (Office paketin mukana)
Mozilla Thunderbird
Eudora
Auta armias jos Windows XP mukana tulisi noin buginen Maili ohjelma. Olisivat kyllä heti Apple fanit lokaa heittämässä roppakaupalla. Mutta nyt kun se onkin Applen ohjelma niin moni yrittää tulla toimeen sen kanssa vaikka vaihtoehtojakin on. Fakta taitaa olla että tuo Microsoftin Entourage yksi parhaimmista Mac sähköposti ohjelmista (tosin maksullinen, kun tulee vain Office paketin mukana).
[ Apple MacBook (early 2016)]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
jos imapista voi luopua niin vaihto pop puoleen tuo helpotuksen, se tuntunee toimivan paremin vaikka itsellä tuo imappikin toimii. Jos vaihdat imapista poppiin, älä deletoi imappia, tee uusi pop tili, kopioi viestisi pop puolelle ja deaktivoi imap.
Peruspiirteissään tuo popin ja imapin ero on (asetuksista riippuen) imap oletuksena pitää sähköpostipalvelimlla viestit ja saat kopiot omalle koneellesi, oletuksena pop taas "siirtää" viestisi omalle koneellesi, asetuksia ja vipuja löytyy mail accounts preferenseistä.
Peruspiirteissään tuo popin ja imapin ero on (asetuksista riippuen) imap oletuksena pitää sähköpostipalvelimlla viestit ja saat kopiot omalle koneellesi, oletuksena pop taas "siirtää" viestisi omalle koneellesi, asetuksia ja vipuja löytyy mail accounts preferenseistä.
-
Sori, oli hätäinen reaktio minulta. Joskus harmittaa kun heti ollaan sanomassa että mac on se "oikea tietokone" ja vika on muualla. Tässä tapauksessa vika on macissa. [H]masa kirjoitti:Ketäs mä oikein mollasin....[:^)]. Ei mulla ole se oikea tietokone kaverien mielestä, isosta win maailmasta on niin helppo sanoa ettei kuule Mac ongelmat meille kuulu-osta oikea tietokone.rahi kirjoitti:Lisää tietoa. Rupesi sen verran ärsyttämään tuo turha mollaaminen taas [|-)] , niin yllätys yllätys, kyseessä on 10.4.2 mukana tullut IMAP folderien synkkausbugi OSX/mail puolella. Eli ongelma on sun "oikeassa tietokoneessa". Lisätietoja löytyy applen support foorumilta. Asian voi kiertää juurikin kertomallasi public foldersin piilottamisella tai ottamalla oikeudet sulta pois, kunnes Steve korjaa mailinsa toimimaan muun maailman kanssa.
Menikö jotenkin sun tontille, kun en sinua tunne, anteeksi jos loukkasin tunteitasi. Kiitos linkeistä kuitenkin....
Outoa..
-
Viesti Kirjoittaja mazbi »
Itse olen huomannut, että jos IMAP:issa käyttää SSL:ää, Mail bugaa ja synkronointi kestää välillä ikuisuuksia. Minulla auttoi, kun otin SSL:n pois käytöstä. Nyt homma ei voisi paljon jouhevammin toimia.
-
Viesti Kirjoittaja Kakku »
Miten tuohon Entourageen asetetaan omat tiedot, että voi lähettää ja vastaanottaa sähköpostia?
11 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka