Joku RE85:lla käyvä auto, mahdollisesti myös kaasu-polttoaine optio autossa mikäli tankkauspiste löytyy paikkakunnaltasi. Esim. Saab/Volvo (ergonomia, innovatiivisuus, turvallisuus, jne. Apple henkistä).NeliX4 kirjoitti:Suositelkaa Apple&ekohenkistä autoa
Suositelkaa Apple&ekohenkistä autoa
-
- Viestit: 3568
- Liittynyt: 9.12.2007 klo 21.10
Re: Suositelkaa Apple&ekohenkistä autoa
Viesti Kirjoittaja Hepo »
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
- Viestit: 165
- Liittynyt: 28.5.2010 klo 21.16
Re: Suositelkaa Apple&ekohenkistä autoa
Viesti Kirjoittaja pviitane »
Ylihintainen?Tauvo kirjoitti:Millainen on Applehenkinen auto?
Ei vaan. Sellainen, jonka muotoilu on rohkean moderni ja viimeistä detaljia myöten harkittu (lue: ei konservatiivisia saksalaisia eikä bulkkijapanilaisia). Sellainen, jolla omistaja viestittää muulle maailmalle olevansa oman tiensä kulkija, joka vähät välittää muiden mielipiteistä (muistakaa Think Different -kampanja).
Se voi olla autona joihinkin tilanteisiin epäkäytännöllinen, mutta omistajaa tämä ei haittaa (vaikkapa entisajan kolmipyöräiset Messerschmitt-miniautot).
Näillä rajauksilla voisi löytyä joku italialainen sähköauto..
-
- Viestit: 1613
- Liittynyt: 14.10.2009 klo 13.12
Re: Suositelkaa Apple&ekohenkistä autoa
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
Esimerkiksi. Onpahan miestenauto, eikä mikään piiperö-biili ;D.
-
- Viestit: 14641
- Liittynyt: 23.6.2007 klo 15.13
- Paikkakunta: Luumäki
Re: Suositelkaa Apple&ekohenkistä autoa
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Tämä lienee vitsiksi tarkoitettu? Tietysti jos joku haluaa autoonsa systeemin, joka vaatii isomman akun ja tieten tahtoen huonoiksi tehdyt talviominaisuudet, valitkoon sitten stop/start-systeemin. Näin saa nopeasti loppuun kuluvan startin, kylmänä ja huurteisena pitkään kaupunkiajossa pysyvän auton ja monta pientä riesaa. Ai se säästö? No miettikää, paljonko auto kuluttaa tyhjäkäynnillä esimerkiksi puolessa tunnissa? Montako sammutusta ja käynnistystä se puolen tunnin säästö vaatii?masa kirjoitti:CItroen C4 eHybridi. Stop&start systeemillä. BMP robottivaihteella.
-
- Viestit: 7671
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 23.06
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Suositelkaa Apple&ekohenkistä autoa
Viesti Kirjoittaja masa »
Väärin Kunkku, tuo PSA:n systeemi toimii eritavoin. Starttina käytetään yhdistettyä laturi/käynnistintä. AGM-akun rinnalla käytetään kondensaattoria antamaan lisäjännitettä akulle jos on tarve. Ja systeemi toimii oikeesti pakkasellakin.KunkkuJ kirjoitti:Tämä lienee vitsiksi tarkoitettu? Tietysti jos joku haluaa autoonsa systeemin, joka vaatii isomman akun ja tieten tahtoen huonoiksi tehdyt talviominaisuudet, valitkoon sitten stop/start-systeemin. Näin saa nopeasti loppuun kuluvan startin, kylmänä ja huurteisena pitkään kaupunkiajossa pysyvän auton ja monta pientä riesaa. Ai se säästö? No miettikää, paljonko auto kuluttaa tyhjäkäynnillä esimerkiksi puolessa tunnissa? Montako sammutusta ja käynnistystä se puolen tunnin säästö vaatii?masa kirjoitti:CItroen C4 eHybridi. Stop&start systeemillä. BMP robottivaihteella.
-
- Viestit: 14641
- Liittynyt: 23.6.2007 klo 15.13
- Paikkakunta: Luumäki
Re: Suositelkaa Apple&ekohenkistä autoa
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Se ei muuta sitä tosiasiaa, että laitteesta ei ole mitään todellista hyötyä polttoainesäästöjä ajatellen. Mitäs veikkaat, paljonko tuo Sitikka kuluttaa tyhjäkäynnillä bensaa esim. puolessa tunnissa? Seisonta-aikaa Suomen liikenteessä, siis lähinnä liikennevaloissa tulee niin vähän, että sammuttamalla moottori niissä tilanteissa on vaikea saada aikaan todellista hyötyä.masa kirjoitti:Väärin Kunkku, tuo PSA:n systeemi toimii eritavoin. Starttina käytetään yhdistettyä laturi/käynnistintä. AGM-akun rinnalla käytetään kondensaattoria antamaan lisäjännitettä akulle jos on tarve. Ja systeemi toimii oikeesti pakkasellakin.
On kai systeemi kytkettävissä pois toiminnasta? Jos lähtee talvella kylmällä autolla liikenteeseen, olisi aika tyhmää sammutella moottoria hetken stoppien takia.
-
- Viestit: 421
- Liittynyt: 1.10.2006 klo 16.37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Suositelkaa Apple&ekohenkistä autoa
Viesti Kirjoittaja masiaro »
Voi teitä! Auto ei pitäisi olla niin tyhmä että se sammuttaa moottoria pakkaskelissä. Autoni sammuttaa vasta jos ulkolämpötila on n.+7 tai enemmän, sen alle moottori ei sammuttaa lainkaan. Ja vastakäynnistynyt ei sammu itseään, vaan se odottaa kunnes moottori lämpeää, vasta sen jälkeen ryhtyy StartStop-juttuihin. Ei paha mielestäni. Ajan jatkuvasti keskustassa, aina kuitenkin kehä 3 alapuolella ja kulutus pysynyt aina alle 6. Uskon että kyseinen systeemi saa 0,5l säästö aikaan.KunkkuJ kirjoitti:Se ei muuta sitä tosiasiaa, että laitteesta ei ole mitään todellista hyötyä polttoainesäästöjä ajatellen. Mitäs veikkaat, paljonko tuo Sitikka kuluttaa tyhjäkäynnillä bensaa esim. puolessa tunnissa? Seisonta-aikaa Suomen liikenteessä, siis lähinnä liikennevaloissa tulee niin vähän, että sammuttamalla moottori niissä tilanteissa on vaikea saada aikaan todellista hyötyä.masa kirjoitti:Väärin Kunkku, tuo PSA:n systeemi toimii eritavoin. Starttina käytetään yhdistettyä laturi/käynnistintä. AGM-akun rinnalla käytetään kondensaattoria antamaan lisäjännitettä akulle jos on tarve. Ja systeemi toimii oikeesti pakkasellakin.
On kai systeemi kytkettävissä pois toiminnasta? Jos lähtee talvella kylmällä autolla liikenteeseen, olisi aika tyhmää sammutella moottoria hetken stoppien takia.
-
- Viestit: 987
- Liittynyt: 11.7.2006 klo 10.12
- Paikkakunta: Nokia
Re: Suositelkaa Apple&ekohenkistä autoa
Viesti Kirjoittaja ssulti »
Itse olen ajanut kerran Start-Stop systeemillä varustettua autoa. Muistaakseni ehdot oli jotensakkin niin, että moottorin pitää olla lämmin, ulkoilman lämpimämpää kuin 0 (eli talvella ei toimi...) ja kun kyseessä oli manuaalilaatikkoinen auto (Yaris 1.33) niin S/S;n aktivoimiseksi piti kytkin lämmätä pohjaan ja vetää vaihde vapaalle...KunkkuJ kirjoitti:On kai systeemi kytkettävissä pois toiminnasta? Jos lähtee talvella kylmällä autolla liikenteeseen, olisi aika tyhmää sammutella moottoria hetken stoppien takia.
Toki se on vähän automalli ja valmistaja kohtaista, mutta kovin paljoa miinukselle ei tarvitse mennä, että hybridittömät start-stop autot jättää sen "stop" osuuden pois.
Kerta riitti (vuokra-autona, kun Prius oli 15k huollossa), jäi nimittäin VT12/Paasikiventien isohkoon risteykseen tukkimaan risteystä kun tuo S/S päätti aktivoitua, muttei sitten halunnut enää käynnistää moottoria uusiksi. Keväällä tapahtui, joten ulkolämpö oli pitkästi plussalla...

Priuksen vastaava on liki huomaamaton, toki lähtö tapahtuu sähkömoottorilla eikä polttomoottoria herätetä kuin vasta n. 10 sek lähdön jälkeen. Talvikeleillä Prius pitää moottoria myös risteyksissä päällä hyvin vastaavasti kuin noi S/S autot. Tavoitteena kun on pienemmät päästöt, ei ainoastaan pienempi kulutus. Lämmin moottorihan saastuttaa vähemmän...
-
- Viestit: 7671
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 23.06
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Suositelkaa Apple&ekohenkistä autoa
Viesti Kirjoittaja masa »
Tilapäinen stop nappi on. Automatiikka huolehtii järjestelmän toiminnasta. -20 on viime talvena testattu että vielä sammuttaa itsensä.KunkkuJ kirjoitti:Se ei muuta sitä tosiasiaa, että laitteesta ei ole mitään todellista hyötyä polttoainesäästöjä ajatellen. Mitäs veikkaat, paljonko tuo Sitikka kuluttaa tyhjäkäynnillä bensaa esim. puolessa tunnissa? Seisonta-aikaa Suomen liikenteessä, siis lähinnä liikennevaloissa tulee niin vähän, että sammuttamalla moottori niissä tilanteissa on vaikea saada aikaan todellista hyötyä.masa kirjoitti:Väärin Kunkku, tuo PSA:n systeemi toimii eritavoin. Starttina käytetään yhdistettyä laturi/käynnistintä. AGM-akun rinnalla käytetään kondensaattoria antamaan lisäjännitettä akulle jos on tarve. Ja systeemi toimii oikeesti pakkasellakin.
On kai systeemi kytkettävissä pois toiminnasta? Jos lähtee talvella kylmällä autolla liikenteeseen, olisi aika tyhmää sammutella moottoria hetken stoppien takia.
-
- Viestit: 14641
- Liittynyt: 23.6.2007 klo 15.13
- Paikkakunta: Luumäki
Re: Suositelkaa Apple&ekohenkistä autoa
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Niin... Oliko sinulla tietoa/arviota siitä bensan kulutuksesta tyhjäkäynnillä?masa kirjoitti:Tilapäinen stop nappi on.
-
- Viestit: 421
- Liittynyt: 1.10.2006 klo 16.37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Suositelkaa Apple&ekohenkistä autoa
Viesti Kirjoittaja masiaro »
Bemari ja Audi ei sitten ole yhtä tyhmä joka sammuttaa moottoria -20 lämpötilassa. Moottorin uudelleenkäynnistys pakkasella syö paljon löpöä, siinä toinen syy miksi ei kannattaa starttaastoppaa talvella.masa kirjoitti:Tilapäinen stop nappi on. Automatiikka huolehtii järjestelmän toiminnasta. -20 on viime talvena testattu että vielä sammuttaa itsensä.KunkkuJ kirjoitti:Se ei muuta sitä tosiasiaa, että laitteesta ei ole mitään todellista hyötyä polttoainesäästöjä ajatellen. Mitäs veikkaat, paljonko tuo Sitikka kuluttaa tyhjäkäynnillä bensaa esim. puolessa tunnissa? Seisonta-aikaa Suomen liikenteessä, siis lähinnä liikennevaloissa tulee niin vähän, että sammuttamalla moottori niissä tilanteissa on vaikea saada aikaan todellista hyötyä.masa kirjoitti:Väärin Kunkku, tuo PSA:n systeemi toimii eritavoin. Starttina käytetään yhdistettyä laturi/käynnistintä. AGM-akun rinnalla käytetään kondensaattoria antamaan lisäjännitettä akulle jos on tarve. Ja systeemi toimii oikeesti pakkasellakin.
On kai systeemi kytkettävissä pois toiminnasta? Jos lähtee talvella kylmällä autolla liikenteeseen, olisi aika tyhmää sammutella moottoria hetken stoppien takia.
-
- Viestit: 2725
- Liittynyt: 14.3.2006 klo 9.23
- Paikkakunta: Espoo
Re: Suositelkaa Apple&ekohenkistä autoa
Viesti Kirjoittaja Aries »
Suo anteeksi hölmöyteni, mutta eikö sakemannien tekemä auto ole juurikin mietitty sangen pitkälle? Itsellä on nyt neljäs Saksalainen auto alla (yhteensä kolme eri merkkiä) ja kaikissa käyttö/logiikka on mielestäni hyvä ja ennenkaikkea toimiva.pviitane kirjoitti:Ylihintainen?Tauvo kirjoitti:Millainen on Applehenkinen auto?
Ei vaan. Sellainen, jonka muotoilu on rohkean moderni ja viimeistä detaljia myöten harkittu (lue: ei konservatiivisia saksalaisia eikä bulkkijapanilaisia). Sellainen, jolla omistaja viestittää muulle maailmalle olevansa oman tiensä kulkija, joka vähät välittää muiden mielipiteistä (muistakaa Think Different -kampanja).
Se voi olla autona joihinkin tilanteisiin epäkäytännöllinen, mutta omistajaa tämä ei haittaa (vaikkapa entisajan kolmipyöräiset Messerschmitt-miniautot).
Näillä rajauksilla voisi löytyä joku italialainen sähköauto..
Jos halutaan olla oman tien kulkija, niin pitää joko lyödä huomattavasti enemmän rahaa tiskiin (yli 100.000) tai sitten suunnata katseet reippaasti taaksepäin aikaan, jolloin vielä autossa oli kunnollista muotoilua.
EDIT: tuosta start & stopista vielä sen verran, että pitkää ikää vaan turbolle, kun auto pysäytetään maantienopeudesta valoihin useita kertoja...
-
- Viestit: 1417
- Liittynyt: 25.11.2007 klo 15.08
Re: Suositelkaa Apple&ekohenkistä autoa
Viesti Kirjoittaja jjari »
Jos nyt pilkkuja n***itaan niin liikennevaloja ei maantierajoituksilla (80->) saa edes olla.Aries kirjoitti: EDIT: tuosta start & stopista vielä sen verran, että pitkää ikää vaan turbolle, kun auto pysäytetään maantienopeudesta valoihin useita kertoja...
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
- Viestit: 14641
- Liittynyt: 23.6.2007 klo 15.13
- Paikkakunta: Luumäki
Re: Suositelkaa Apple&ekohenkistä autoa
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Nussi vaan ihan vapaasti. Esimerkiksi Puolan maantiet ovat täynnä liikennevaloja. Autoissa ei kai ole maakohtaisia käyttörajoituksia?jjari kirjoitti:Jos nyt pilkkuja n***itaan niin liikennevaloja ei maantierajoituksilla (80->) saa edes olla.
-
- Viestit: 1417
- Liittynyt: 25.11.2007 klo 15.08
Re: Suositelkaa Apple&ekohenkistä autoa
Viesti Kirjoittaja jjari »
Pus. Suomessa asuva suomalainen viettää autonsa kanssa tilastollisesti maanalaisen paikan paljon aikaa PuolassaKunkkuJ kirjoitti:Nussi vaan ihan vapaasti. Esimerkiksi Puolan maantiet ovat täynnä liikennevaloja. Autoissa ei kai ole maakohtaisia käyttörajoituksia?jjari kirjoitti:Jos nyt pilkkuja n***itaan niin liikennevaloja ei maantierajoituksilla (80->) saa edes olla.

iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
- Viestit: 7671
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 23.06
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Suositelkaa Apple&ekohenkistä autoa
Viesti Kirjoittaja masa »
http://www.thegreencarwebsite.co.uk/blo ... rt-system/
http://www.carmagazine.co.uk/News/Searc ... -revealed/
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,12045.0.html
Tuosta kiinnostuneille infoa.
-
- Viestit: 2725
- Liittynyt: 14.3.2006 klo 9.23
- Paikkakunta: Espoo
Re: Suositelkaa Apple&ekohenkistä autoa
Viesti Kirjoittaja Aries »
Okei, esimerkki oli kenties hieman "harhauttava" pikkumaisesti luettuna. My bad.jjari kirjoitti:Jos nyt pilkkuja n***itaan niin liikennevaloja ei maantierajoituksilla (80->) saa edes olla.Aries kirjoitti: EDIT: tuosta start & stopista vielä sen verran, että pitkää ikää vaan turbolle, kun auto pysäytetään maantienopeudesta valoihin useita kertoja...
Sanoma kuitenkin toivottavasti tuli selväksi: ajettaessa maantienopeutta (tai 70km/h) ja pysähdyttäessä (valoihin, ruuhkaan, jne), jolloin S&S -järjestelmä sammuttaa moottorin vahingoittaa turboa.
-
- Viestit: 1417
- Liittynyt: 25.11.2007 klo 15.08
Re: Suositelkaa Apple&ekohenkistä autoa
Viesti Kirjoittaja jjari »
Ymmärrän. Oisko mitään lähdettä antaa?Aries kirjoitti:Okei, esimerkki oli kenties hieman "harhauttava" pikkumaisesti luettuna. My bad.jjari kirjoitti:Jos nyt pilkkuja n***itaan niin liikennevaloja ei maantierajoituksilla (80->) saa edes olla.Aries kirjoitti: EDIT: tuosta start & stopista vielä sen verran, että pitkää ikää vaan turbolle, kun auto pysäytetään maantienopeudesta valoihin useita kertoja...
Sanoma kuitenkin toivottavasti tuli selväksi: ajettaessa maantienopeutta (tai 70km/h) ja pysähdyttäessä (valoihin, ruuhkaan, jne), jolloin S&S -järjestelmä sammuttaa moottorin vahingoittaa turboa.
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
- Viestit: 2725
- Liittynyt: 14.3.2006 klo 9.23
- Paikkakunta: Espoo
Re: Suositelkaa Apple&ekohenkistä autoa
Viesti Kirjoittaja Aries »
Turbollista autoa tulisi "jälkikäyttää" (=tyhjäkäynti) noin 10sec ennen sammutusta.jjari kirjoitti:Ymmärrän. Oisko mitään lähdettä antaa?Aries kirjoitti:Okei, esimerkki oli kenties hieman "harhauttava" pikkumaisesti luettuna. My bad.jjari kirjoitti:Jos nyt pilkkuja n***itaan niin liikennevaloja ei maantierajoituksilla (80->) saa edes olla.Aries kirjoitti: EDIT: tuosta start & stopista vielä sen verran, että pitkää ikää vaan turbolle, kun auto pysäytetään maantienopeudesta valoihin useita kertoja...
Sanoma kuitenkin toivottavasti tuli selväksi: ajettaessa maantienopeutta (tai 70km/h) ja pysähdyttäessä (valoihin, ruuhkaan, jne), jolloin S&S -järjestelmä sammuttaa moottorin vahingoittaa turboa.
Turboahtimessa pakokaasuvirta pyörittää turbiinipyörää, joka on kytketty akseliin. Tämän saman akselin toisessa päässä on kompressoripyörä, joka ahtaa moottoriin menevää ilmaa. Moottoria kuormitettaessa turbo pyörii hyvin lujaa, lähtien kymmenistä tuhansista kierroksista minuutissa jopa yli 200 000 kierrokseen minuutissa hieman mallista riippuen. Lämpötila on turbossa hyvin korkea, erityisesti pakokaasujen puolella.
Kun moottori sammutetaan niin turbo jatkaa edelleen pyörimistään, tosin ilman öljynpainetta ja jäähdytysveden kiertoa. Tämä voi aiheuttaa öljyn karstoittumista, joka kuluttaa mm. turbon akselin laakerointia.
lähde:http://www.hs.fi/artikkeli/Turbomoottor ... 5233720860
-
- Viestit: 1268
- Liittynyt: 30.5.2010 klo 13.34
Re: Suositelkaa Apple&ekohenkistä autoa
Viesti Kirjoittaja deissi »
Sitikka ei kuitenkaan ole mitenkään laadukkaan auton maineessa. Esim. A-katsastuksen ja saksan katsareiden tilastoissa on ollut aika mustaa luettavaa. Onko tämä sitten toisin uusien Sitikoiden kohdalla?masa kirjoitti:Googlellaa:
http://www.thegreencarwebsite.co.uk/blo ... rt-system/
http://www.carmagazine.co.uk/News/Searc ... -revealed/
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,12045.0.html
Tuosta kiinnostuneille infoa.
-
- Viestit: 1180
- Liittynyt: 16.4.2006 klo 19.24
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Suositelkaa Apple&ekohenkistä autoa
Viesti Kirjoittaja Rooivalk »
Turboahtimessa pakokaasuvirta pyörittää turbiinipyörää, joka on kytketty akseliin. Tämän saman akselin toisessa päässä on kompressoripyörä, joka ahtaa moottoriin menevää ilmaa. Moottoria kuormitettaessa turbo pyörii hyvin lujaa, lähtien kymmenistä tuhansista kierroksista minuutissa jopa yli 200 000 kierrokseen minuutissa hieman mallista riippuen. Lämpötila on turbossa hyvin korkea, erityisesti pakokaasujen puolella.
Kun moottori sammutetaan niin turbo jatkaa edelleen pyörimistään, tosin ilman öljynpainetta ja jäähdytysveden kiertoa. Tämä voi aiheuttaa öljyn karstoittumista, joka kuluttaa mm. turbon akselin laakerointia.
lähde:http://www.hs.fi/artikkeli/Turbomoottor ... 5233720860
Muistan lukeneeni että joissakin start&stop tekniikalla varustetuissa autoissa on turboa varten erillinen sähköllä toimiva öljypumppu.
24" iMac 2,93Ghz Core 2 Duo, 8Gb, Radeon HD4850. iPad Pro 10.5 64Gb wifi + cellular.
-
- Viestit: 7671
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 23.06
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Suositelkaa Apple&ekohenkistä autoa
Viesti Kirjoittaja masa »
Mielikuvia....deissi kirjoitti:Sitikka ei kuitenkaan ole mitenkään laadukkaan auton maineessa. Esim. A-katsastuksen ja saksan katsareiden tilastoissa on ollut aika mustaa luettavaa. Onko tämä sitten toisin uusien Sitikoiden kohdalla?masa kirjoitti:Googlellaa:
http://www.thegreencarwebsite.co.uk/blo ... rt-system/
http://www.carmagazine.co.uk/News/Searc ... -revealed/
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,12045.0.html
Tuosta kiinnostuneille infoa.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
- Viestit: 13087
- Liittynyt: 2.5.2009 klo 14.39
Re: Suositelkaa Apple&ekohenkistä autoa
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Kai suurin osa nykyisistä autoista ainakin yrittää olla jollain tasolla ekohenkisiä? Paitsi tietenkin jenkkien pickupit?
Vaikea suositella jotain sellaista jota itsellä ei ole ja kun omaani en suosittele kovan sisämelun vuoksi, ehdotan käydä tutustumassa Rinta-Joupilla (turkulainenhan sinä olit) Skoda Yetiin. Se on hiljaisempi sisältä, pienehkö ulkoa, mutta hyvät sisätilat minullekin (188cm). Löytyy pihejä dieseleitä ja bensakoneita, jos vaan luonne antaa periksi ajaa Skodalla.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Viestit: 14641
- Liittynyt: 23.6.2007 klo 15.13
- Paikkakunta: Luumäki
Re: Suositelkaa Apple&ekohenkistä autoa
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
-
- Viestit: 13087
- Liittynyt: 2.5.2009 klo 14.39
Re: Suositelkaa Apple&ekohenkistä autoa
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Auts! Mutta kun ei kunnon Koppiladoja saa enää uutena.KunkkuJ kirjoitti:Skodalla ajaa vain köyhät yrittäjät ja muuten surkeasti toimeen tuleva kansanosa.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit