Onko kellään tietoa, onko Suomessa (pääkaupunkiseudulla) studiokalusteisiin erikoistunutta liikettä? Tarkoitan siis audio/videostudioon sopivaa työpöytä- ym. kalustusta, jossa olisi valmiina räkkilevyisiä hyllyjä jne. Ulkomaisia alan osaajia ovat ilmeisesti ainakin Omnirax ja Raxxess (löytyykö suomalaisia)? Saako näitä mistään Suomesta suoraan?
(...tai sitten ostan vaan ziljoona neliötä melamiinilevyä ja alan sahata... :-)
HeiLei
Studiokalusteita?
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Studiokalusteita?
Viesti Kirjoittaja heilei »
-
Re: Studiokalusteita?
Viesti Kirjoittaja hjuutilainen »
Studiokaluste näyttäisi tarjoavan kattavan määrän kaikenlaista hauskaa ostettavaa...
http://www.studiokaluste.fi/index/
http://www.studiokaluste.fi/index/
-
Viesti Kirjoittaja heilei »
...ja minä kun yritin Googlella "studio kaluste", "studiokalusteita", "studiokalusteet" ynnä miljoona muuta variaatiota, mutta en sitten vaihtoehtoa "studiokaluste"...huoh...
Kiitos vinkistä.
HeiLei
Kiitos vinkistä.
HeiLei
-
Viesti Kirjoittaja Ana P »
Thomannilla oli mielestäni aika sopivan hintaisia vaihtoehtoja.
Sitä saa miten tilaa.
SE, 7200, 9600, iMacG3, eMac, iMacC2D, Pearc, iPad
SE, 7200, 9600, iMacG3, eMac, iMacC2D, Pearc, iPad
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Mulle teki paikallinen puuseppä kalusteet. Mallia otettiin mm. Argosy Consoleista ja piirrettiin sepälle kuvia ja mittoja. Seppä ehdotteli sitten kuinka voisi toteuttaa ja olen ollut zuper tyytyväinen. Massiivimäntyä joka on värivahattu vaaleaksi ja tummaksi pähkinän sävyiseksi. Puu ei soi liikaa. Tälläinen iso kokonaisuus/pintalevy saattaa soida liikaa ja aiheuttaa vääristymää soinnissa jos puu on "ohutta". Tämä on tehty raskaaseen duuniin ja maksoi sen mukaisesti, mutta silti puolet siitä mitä amerikan poikien vastaavat tuotteet. Tais olla n.2000-2500€ kaikki työt ja tarvikkeet.. Kysy ihmeessä puusepältä mihin hintaan tekisi sulle sopivat pöydät sun muut kotelot.
Tuosta voi kurkata kuvia mun kalusteista Jonen studio
Sivut on tosi sekaisin ja päivitys menossa..eli ei saa ilkkua tai ammun ritsalla kuuppaan ja potkasen nilkkaan!
Tuosta voi kurkata kuvia mun kalusteista Jonen studio
Sivut on tosi sekaisin ja päivitys menossa..eli ei saa ilkkua tai ammun ritsalla kuuppaan ja potkasen nilkkaan!
-
Viesti Kirjoittaja vulcan spoetnik »
Jeps... Mulla oli samantyylinen ongelma kun muutin uuteen asuntoon... Etsin netistä jotain suomalaisia valmistajia/maahantuojia, joilla olisi joitain studiomööbeleitä mutta aika nihkeästi löyty ( + törkeän hintaisia !! ) ..... Saksasta Thomann tai vielä parempi musicstore.de ( Baby/Mini/Maxstationit ) ovat kohtuu hintaisia mutta ongelmatksi muodostuu rahtikustannukset.... He eivät kovin mielellään pistä niitä postiin..
Oma ratkaisu oli tee-se-itse. Kävin paikalliset puuliikkeet läpi ja katselin vaihtoehtoja. Päädyin massiivimänty liimapuulevyyn ( 18-38x60x2500mm / levy ). Muutama kappale niitä ja sitten kotiin mittanauhan kanssa mittailemaan huoneen kokoa. Netistä löysin paljon hyviä kuvia, joiden perusteella piirtelin paperille sen näköiset kalusteet joita tarvitsin. ( Tarve oli lähinnä iso työpöytä miksereille/samplereille + räkkitasot/hyllyt + omat paikat monitoreille ja näytöille )
Sitten kun päässä oli selvä kuva mitä halusin -> selkä/pistosahalla leikkasin sopivat palaset. ( Unohtui mainita että kannattaa löytää sellainen puudiileri, joka leikkaa valmiiksi haluamasi palaset... Säästää muuten aika paljon aikaa ja vaivaa! :-)
Projekti on vielä kesken mutta sitten kun kaikki on kasaamista vaille valmista niin hion ja käsittelen puumateriaalin mänty / pähkinävahalla ( tässä parempi vaihtoehto kuin lakka! ), jolla saa kauniin tumman pinnan.
hokkuspokkus, ja nyt meitsillä on tarvittavat studiokalusteet!![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Eikä tullut maksaan kuin murto-osan siitä mitä olisin joutunut valmiista kalusteista pulittamaan..
Oma ratkaisu oli tee-se-itse. Kävin paikalliset puuliikkeet läpi ja katselin vaihtoehtoja. Päädyin massiivimänty liimapuulevyyn ( 18-38x60x2500mm / levy ). Muutama kappale niitä ja sitten kotiin mittanauhan kanssa mittailemaan huoneen kokoa. Netistä löysin paljon hyviä kuvia, joiden perusteella piirtelin paperille sen näköiset kalusteet joita tarvitsin. ( Tarve oli lähinnä iso työpöytä miksereille/samplereille + räkkitasot/hyllyt + omat paikat monitoreille ja näytöille )
Sitten kun päässä oli selvä kuva mitä halusin -> selkä/pistosahalla leikkasin sopivat palaset. ( Unohtui mainita että kannattaa löytää sellainen puudiileri, joka leikkaa valmiiksi haluamasi palaset... Säästää muuten aika paljon aikaa ja vaivaa! :-)
Projekti on vielä kesken mutta sitten kun kaikki on kasaamista vaille valmista niin hion ja käsittelen puumateriaalin mänty / pähkinävahalla ( tässä parempi vaihtoehto kuin lakka! ), jolla saa kauniin tumman pinnan.
hokkuspokkus, ja nyt meitsillä on tarvittavat studiokalusteet!
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Eikä tullut maksaan kuin murto-osan siitä mitä olisin joutunut valmiista kalusteista pulittamaan..
-
Joo, tuo vaha on ihan ehdoton keksintö. Mulla on ollut n.3v nuo kalusteet vahattuna ja työpinnat on edelleen ok. Kestää uskomattoman paljon kulutusta ja silti pinta on "pehmeä" toisin kuin lakatussa. Samoin pinta hylkii hyvin nestettä. Olen yrittänyt juottaa tälle vettä, maitoa, kahvia, kaljaa jne..mitään ei ole suostut imemään. Ja jos tulee isompi naarmu, niin pikkuinen hionta ja uusi kerros vahaa ja on kuin uusi. Itse en vahannut mutta katsoin vierestä niin seppä vahasi kalusteet hankaamalla sen rätillä puuhun, eikä pensselillä sutien. Tukkiikohan se paremmin huokosia tms.. kun en tullu kysyneeksi.
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Eikös se vaha ole aika jähmeätä kamaa pensselillä vedettäväksi? Lakka taas on juoksevaa.Jone-51K kirjoitti:Itse en vahannut mutta katsoin vierestä niin seppä vahasi kalusteet hankaamalla sen rätillä puuhun, eikä pensselillä sutien. Tukkiikohan se paremmin huokosia tms.. kun en tullu kysyneeksi.
3-6-9
-
Ei se oo, ku se on ihan semmosta liirun laarumia. Ja kallista ![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Viesti Kirjoittaja vulcan spoetnik »
Kyllä vahaa voi levittää myös laadukkaalla pensselillä. Hommaan on myös
olemassa omannäköinen suti, jonka päässä on sellanen pehmeä vaahtomuovi-palanen... Nukkaamaton räkki on vissiin kuitenkin se nopein vaihtoehto..
Mitä juttelin rautakauppa-ukkojen kanssa kun pohdin valintaa lakan ja vahan väliltä, niin olivat sitä mieltä että lakan mekaaninen kesto on parempi kuin vahan ( vrt siis parkettilakat ) mutta vaha on taas koostumukseltaan puuystävällisempää ( sisältää ainoastaan niitä aineita mitä puussa itsessään on ) antaen puulle sellaisen pehmeän mutta kimmoisan pinnan.
Voin laittaa joitain kuvia nettiin ko. kalusteista sitten kun ne ovat valmiita... Sais ensin tuon rempan ja muuton pois alta!
olemassa omannäköinen suti, jonka päässä on sellanen pehmeä vaahtomuovi-palanen... Nukkaamaton räkki on vissiin kuitenkin se nopein vaihtoehto..
Mitä juttelin rautakauppa-ukkojen kanssa kun pohdin valintaa lakan ja vahan väliltä, niin olivat sitä mieltä että lakan mekaaninen kesto on parempi kuin vahan ( vrt siis parkettilakat ) mutta vaha on taas koostumukseltaan puuystävällisempää ( sisältää ainoastaan niitä aineita mitä puussa itsessään on ) antaen puulle sellaisen pehmeän mutta kimmoisan pinnan.
Voin laittaa joitain kuvia nettiin ko. kalusteista sitten kun ne ovat valmiita... Sais ensin tuon rempan ja muuton pois alta!
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka