Yhdyn tähän sikäli, että itsekin koin aiemmin pc-käyttäjänä lähinnä laitetasolla, että voin itse korjata koneen tai vaihtaa tarvittavan osan, jos jotain hardis-ongelmaa ilmenee, mutta mac-puolella kone on kyllä vietävä huoltoon, jos jotain kiintolevyn hajoamista suurempaa tapahtuu. Itseasiassa osx ja softat tuntuvat olevan vakaita, mutta eniten / ainoa asia mikä mua joskus huolettaa on tuo kone tuossa pöydällä, kun jos sen sisällä tapahtuu jotain omituista, joudun viemään sen huoltoon, koska ei mulla ole hajuakaan, miten sitä itse voisi korjata tai vaihtaa jotain poweria tai emolevyä. Lisäksi älytön läjä lämpötila-antureita ja tuulettimia, miten jos ne sekoavat? Sormi menee kyllä suuhun. Täytyy vaan toivoa, että kaikki pysyy kasassa ja jatkaa toimimistaan kuten tähänkin mennessä. Sen verran kuitenkin on tullut tältäkin foorumilta ja monelta muulta mac-foorumilta luettua, kuinka jotkut koneet ovat kosahdelleet tai reistanneet (lähinnä kannettavia ja G5 powermacceja), että eivät macit aivan virheettömiä tunnu olevan. Itseasiassa suhteellisen paljon saa lukea laitetason ongelmistakin. Mulla on aiemmin ollut n. 5 itserakennettua pc-konetta, eikä yksikään osa ole ikinä hajonnut tai reistannut, enkä ikinä ole joutunut viemään pc:tä huoltoon. Ikinä en ole edes kiintolevyä saanut rikki ja niitä on ollut yli 10kpl erilaisia käytössä. Itseasiassa koneen huoltoon vieminen oli ihan uusi ja hieman ihmetystä herättävä juttu, kun siirryin mac-maailmaan, mutta ei siinä auta, kun koneet on tehty niin, että niitä ei ole tarkoitettu käyttäjän itse näpelöitäväksi ja harvoja osia voi muutenkin vaihtaa.rahi kirjoitti:On osx ja apple ihan jees, mutta itsestään selvyyksiä ne ei ole. Windows koneen ongelmat ovat yleismaallisia, mutta kun osx tilttaa niin 100 ihmistä sanoo "korjaa oikeudet" ja sitten jos ei auta "vie huoltoon" joka taas maksaa takuuajan ulkopuolella paljon. Ehkä jossain tapauksessa halvan pc:n verran?
Pitänee ehkä ostaa varmuuden vuoksi apple care, ennenkuin 1v takuu menee umpeen. Erittäin tyytyväinen koneeseen olen ja huolettomin mielin tätä käytän, mutta joskus silti käy mielessä, että entä jos tuo sittenkin sekoaa tai leviää... PC:iden kanssa hardiksen hajoaminen ei pelottanut koskaan (ellei omia "patenttikytkentöjä" oteta huomioon), ainoastaan windows kaikkine ongelmineen ja miten eri laitteille irq:t sun muut jaetaan huoletti.