Onneksi kaapelit kääritäänkin lähiaikoina pois ja siirrytään nykyaikaan käyttämään huippunopeaa ja täysin toimintavarmaa mokkulaa.
Mitä ollaan testattu niin mokkulalla kulkee tavara 0,2-0,4 megan vauhtia täällä 3g-alueen rajalla. Lisäantennilla pääsee hetkellisesti jopa 3 megan paikkeille mutta muutaman minuutin jälkeen vauhti on edelleen sama. Arvostan teitä suuresti, teleyhtiöt!
Edit: Kuva kuntoon.
Viimeksi muokannut Juice93, 31.7.2011 klo 10.28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nebula lataa 2mb/s ja nyt viimeaikoina Welholla on tullut applelta (iStatin mukaan) 20mb/s jopa. Lataukset tosin korruptoituu ja paketteja häviää muutenkin, luulen että tuo Siscon boksi on kakkana.
Tällainen tulos tulee täältä kaukaa Espoon ja Helsingin rajalta Elisa viihteestä. Tämä on alumiinisellä intel macbookilla kotiwlanin kautta. Mutta mitä pitäisi ajatella siitä, että vieressä kyntää vanha G5 iMac, jonka download-lukema oli samaan aikaan 10.14 Mbps eli melko tarkalleen kaksi kertaa nopeampi? Macbook korjaamolle?
Viimeksi muokannut Wilier, 2.8.2011 klo 22.57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oudosti yhtäkkiä netti katkesi, käynnistin reitittimen uudestaan, nyt antaa tuollaista tulosta ja väittää että olen DNAn asiakas, vaikka itse asiassa olen Soneran ?
EDIT: Ja nyt parin minuutin jälkeen tulos on
Viimeksi muokannut Pomzzi, 4.8.2011 klo 12.34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Järvenpää, reilut 4km lähimpään keskukseen. Joku välijakamo on välissä. Ei oo ikinä toiminut netti luotettavasti täällä, nyt paljastui lopulta että vika on juuri tuossa välijakamossa joka on ilmeisesti jostain 60 luvulta . Kolme asentajaa on nyt myöntänyt tämän että se jakamo pitäisi räjäyttää/jyrätä. Eikä paikallisverkonhaltija Elisa enää investoi kupariin -> Shit Out Of Luck!!! Paska nettiyhteys on standardipalvelu. Maksiminopeudet on naurettavia aikana jolloin netistä pitäisi pystyä streamaamaan tv lähetyksiä yms.. Ja luotettavuus surkea, aina kun lämpötila vaihtuu tai sääolot muuttuvat, netti kyykkää määrittelemättömäksi ajaksi. Kiitos Elisa!!! Kiitos tästä ja siitä että vuosia olet juoksuttanut minua vaihtamaan modeemiani ja testaamaan yhteyttä, sekä epäillyt aina että vika on minun laitteissani.. Tekisi mieli pätkiä Elisan johtotason henkilön kotinettiä vastaavalla tavalla vuositolkulla ja sitten kysyä miltä nyt tuntuu??
Kaippa täällä keskellä metsää pitää tyytyä tähän. 24meganen soneran liittymä pitäisi olla. Vai Tampere lukee minulla vaikka asun Jyväskylän keskustan pohjoispuolella.
Viimeksi muokannut M.P.T, 21.8.2011 klo 20.35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.