Juu, jää räjähtämättä sitten jenkkitunnuksilla...Reiska80 kirjoitti:Ei ...jeppe kirjoitti:Räjähtääkö tekstitettynä?skv kirjoitti:Suosittelen lämpimästi jenkkitunnuksien hankkimista, AppleTV:n tarjonta räjähtää käsiin. 8)
Apple TV 2
-
Re: Uusi Apple TV
Viesti Kirjoittaja jeppe »
-
Viesti Kirjoittaja aaku11 »
...mutta tekstitettyjen leffojen määrä on kyllä lisääntynyt viime aikoina jostain syystä paljon. Uusissa leffoissa alkaa olla pikemminkin sääntö kuin poikkeus. Siis enkkutekstit tietenkin. TV-ohjelmissa ei edelleenkään tekstitystä.Reiska80 kirjoitti:Ei ...jeppe kirjoitti:Räjähtääkö tekstitettynä?skv kirjoitti:Suosittelen lämpimästi jenkkitunnuksien hankkimista, AppleTV:n tarjonta räjähtää käsiin. 8)
-
-
Viesti Kirjoittaja Reiska80 »
Jailbreakin tekemällä saa tietty asenneltua XBMC tai PLEX ja sitä kautta niitä saa.... Tietääkseni ei saa jos esim vuokraat jenkkistoresta leffan niin siihen mitenkään omia tekstejä, jos joku tietää että saa niin saa korjata asian ja samalla kertoa miten se tehdäänFixx kirjoitti:No voiko omat tekstit nakata siihen oheen?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
MacBook Pro - Mac Mini - iPad 2 - iPad Mini 3 - iPhone 6S - Apple TV 2G & 3G - 2x iPod Shuffle - Game Center: Reiska
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Laitteiden boottaaminen ei auta asiaan. 90% TV-kaista toimii miten pitääkin...
-
Viesti Kirjoittaja Reiska80 »
Itse olen huomannut samaa vikaa, pääasiassa toimii ok, mutta ajoittain tökkii.... Ja ainakin itselläni muuten verkko pauhaa ihan hyvin kotona...IIIMacci kirjoitti:Ajoittaista tökkimistä bufferoinnissa TV-Kaistassa. TV-kaistassa on ns. huonoja päiviä... onkohan mun omassa verkossa jotain mätää vai muuten vaan TV-kaistalla rupee kaistat tukkeutuu katsojamäärästä...??
MacBook Pro - Mac Mini - iPad 2 - iPad Mini 3 - iPhone 6S - Apple TV 2G & 3G - 2x iPod Shuffle - Game Center: Reiska
-
Olen huomannut samaa vikaa ja nykyään lataankin iTunesiin ajastetusti yöllä haluamani ohjelmat TVKaistasta ja striimaan sieltä ATV:llä.Reiska80 kirjoitti:Itse olen huomannut samaa vikaa, pääasiassa toimii ok, mutta ajoittain tökkii.... Ja ainakin itselläni muuten verkko pauhaa ihan hyvin kotona...IIIMacci kirjoitti:Ajoittaista tökkimistä bufferoinnissa TV-Kaistassa. TV-kaistassa on ns. huonoja päiviä... onkohan mun omassa verkossa jotain mätää vai muuten vaan TV-kaistalla rupee kaistat tukkeutuu katsojamäärästä...??
-
Kuulostaa turhalta välivaiheelta, häviää koko TV-kaistan idea, jos joutuu rupee tallentamaan erikseen ohjelmia! Tähän asti meil on toiminnu 10megasella yhteydellä 99%:sesti kuin unelma 8mb Pro streemillä... ei tähän kyl mitään tietokonetta ja itunessia haluis väliin. Johtuneeko tökkiminen suosion määrästä vai mikä tässä tökkii.. pitää varmaan mennä TV-kaista ketjuun kyselemään... TV-kaistan speedtest antoin juuri 9mb mutta tökkii kuin viimeistä päivää, testasin myös 2mb asetusta ilman että jeesas ollenkaan. Nyt juuri pyörii tossa perjantain ohjelma niin etttä näyttää parikymmentä sekkaa kerralla ja sit kymmenen parikymmentä että bufferoi - ei siis pysty edes käyttää.jeppe kirjoitti:Olen huomannut samaa vikaa ja nykyään lataankin iTunesiin ajastetusti yöllä haluamani ohjelmat TVKaistasta ja striimaan sieltä ATV:llä.Reiska80 kirjoitti:Itse olen huomannut samaa vikaa, pääasiassa toimii ok, mutta ajoittain tökkii.... Ja ainakin itselläni muuten verkko pauhaa ihan hyvin kotona...IIIMacci kirjoitti:Ajoittaista tökkimistä bufferoinnissa TV-Kaistassa. TV-kaistassa on ns. huonoja päiviä... onkohan mun omassa verkossa jotain mätää vai muuten vaan TV-kaistalla rupee kaistat tukkeutuu katsojamäärästä...??

Leffat streemaa kyl koneelta ihan mallikkaasti, ja sama tökkiminen havaittu myös iPädillä... taidan mennä itkemään tosiaan toiseen ketjuun...

-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
-
Satasellahan tommosen saa nyt jo tilattua Amazon.co.uksta tai sitten oli tossa myyntipalstalla yksi ihan valmiiksi jailbreakattuna samaan hintaa...Operaation on tehty simppeliksi ja tarvitset vain mini-usbpiuhan. Defaulttina AppleTV on todella kömpelö ja rajoittunut melkeempä iTunessiin, mutta tosiaan sen voi helposti vapauttaa tekemään vaikka mitä.jomppeli kirjoitti:Tuleekohan tämä myyntiin USA.n ulkopuolelle kohta kun sitä voi käyttää niin paljon muuhunkin kuin pelkästään vuokra leffojen katsomiseen ynm.? Olis mukava ja helppo striimata leffaa koneelta tai ipadilta youtubea ja paljon muuta sen sellaista.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja deblu »
http://firecore.com/atvflash-black
-
-
Viesti Kirjoittaja deblu »
deblu kirjoitti:Ostin Atv Flashin. Ihan ok..Tämä on vielä beetta. Tutkiskellaan ja odotellaan, josko tämä olisi hyvä:
http://firecore.com/atvflash-black
Nyt on kokeiltu.
Lähinnä käytän XBMC:tä. Toimii hienosti ja automaattiset updeitikin tulee. Tämä homma
alkaa muistuttamaan vanhan XBOXin XBMC:n käyttöä. Kaukkis selkeä ja
sujuva käyttää. Striimaa vanhalta koneelta hienosti ja nopeakin on.
Lisä XBMC kommentti:
Nimenomaan nopeus on se tärkein tässä. Olen kokeillut noita centtereitä (popcorn, WD + jotain muuta) ja ne on aina niin pirun hitaita valikoissa ja aloittamaan sen videon. Tämä toimii just ku vanhan kunnon XBMC ja pakatutkin tiedostot opens like before.
-
Viesti Kirjoittaja Wurthur »
-
Viesti Kirjoittaja iDude »
iPhone 4 16Gb
-
Viesti Kirjoittaja floodi »
Ei löydä yksittäistä sarjaa vai jonkun sarjan osa jaksoista jää löytymättä? Ekaan auttaa tvshow.nfo fileen luonti, jossa on urli ko. sarjaan thetvdb.com sivuille. Jälkimmäiseen taas auttaa jaksojen nimeäminen samalla tyylillä kuin jo ne aikaisemmin kirjastoon lisätyt.Wurthur kirjoitti:Minkähän on vikana kun XBMC ei löydä kaikkia TV-Sarja jaksoja?
-
Viesti Kirjoittaja puerco »
( Macbook Pro 13"M1 )
-
Viesti Kirjoittaja JuhaN »
Ihan tavallinen europistokkeellinen sähköjohto. Niitä luulisi löytyvän lähes joka kodista ellei täysin ylimääräisenä niin ainakin "lainattavaksi" kunnes ehtii kauppaan. Turha siis hankkia mitään adaptereita...puerco kirjoitti:Mistähän noiseen laitteeseen saisi virtajohdon ? Kun sain kaverin isältä käsiini laitteen joka on ostettu ilmeisesti tanskan lentokentältä ja mukana ei ole kuin se perinteinen 3napainen tanskan virtajohto.. vai classss olssonilta adapteri ?
=)juha
-
Viesti Kirjoittaja protoni74 »
Jailbreak on myös minulta jäänyt kokeilematta. Mutta elokuvat (yli 200 kpl 720p) konvertoin kaikki m4v muotoon suurimman osan juuri Sublerilla (mac). Nopea ohjelma, joka ei koske videoon vaan muuntaa äänen aac muotoon ja lisää srt tekstin elokuvaan. Parin minuutin homma/ elokuva, mutta ei saa laitettua muunnoksia jonoon... Aika paljon jouduin käyttämään myös Handbrakea kirjastoni muuntamiseen. (pari tuntia per filmi vanhalla wintoosalla, mutta sai sentään jonoon, muutaman päivän homma sekin...) Tämänjeppe kirjoitti:Itse en ole kaivannut jailbreakkia, iTunes+ATV2 yhdistelmä toimii mainiosti. Sublerin kautta videomateriaalin lisäykset. Hakkaa jopa tähän mennessä parhaan yhdistelmän, vanha XBOX+XBMC.
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)

-
Viesti Kirjoittaja Istok »
Kun saat tuon jailbreakattua, niin kokeile Plex'iä (http://www.plexapp.com) median toistoon ja serveriksi. Tukee kohtuullista määrää eri codeceja ja hakee netistä metatiedot ja julistekuvat. Lisäksi tuon saat vaikka iPhoneen tai iPadiin ja niilläkin voit katsella leffat tarvittaessa, eikä tarvitse muokata leffoja m4v tai mp4 muotoon.protoni74 kirjoitti:Jailbreak on myös minulta jäänyt kokeilematta. Mutta elokuvat (yli 200 kpl 720p) konvertoin kaikki m4v muotoon suurimman osan juuri Sublerilla (mac). Nopea ohjelma, joka ei koske videoon vaan muuntaa äänen aac muotoon ja lisää srt tekstin elokuvaan. Parin minuutin homma/ elokuva, mutta ei saa laitettua muunnoksia jonoon... Aika paljon jouduin käyttämään myös Handbrakea kirjastoni muuntamiseen. (pari tuntia per filmi vanhalla wintoosalla, mutta sai sentään jonoon, muutaman päivän homma sekin...) Tämänjeppe kirjoitti:Itse en ole kaivannut jailbreakkia, iTunes+ATV2 yhdistelmä toimii mainiosti. Sublerin kautta videomateriaalin lisäykset. Hakkaa jopa tähän mennessä parhaan yhdistelmän, vanha XBOX+XBMC.TV hankinnan jälkeen olen joutunut tutustumaan iTunesiin hieman syvällisemmin ja se alkaa vaikuttamaan todella hyvältä ja toimivalta ratkaisulta koko mediakirjon toistamiseen, kun vertaa aikaisempiin kokemuksiin windows ympäristössä (esim popcorn hour a-110, PS3, LG) Popcorni oli ihan hyvä, joskin hidas laite varmaan vuoden päivät, mutta sitten alkoi kiukuttelu ja hermojen repiminen, jota jaksoin kevääseen asti. Nyt hermo lepää ja homma pelittää. Kuvan laatu 51" plasmaan on 3 metrin etäisyydeltä näille vanhoille väsyneille (kyllä ton muunnoshomman jälkeen) silmille ihan loistava toi 720p. Ihan mukava on näyttää reissukuvia hyvällä musiikilla säestettynä vieraille, diaesitys vaihtoehtoja on riittävästi... Toi iPad/iPhone streamaus on myös äärimmäisen kätevä joissain tapauksissa. Airvideo sovelluksen kautta näkee myös ne ei apple ystävälliset videot ihan riittävällä laadulla kaiketi jos ei jaksa muunnella (tätä en ole vielä paljon ehtinyt käyttää niin en siitä laadusta tiedä). Minulle sopiva laite ilman breakkaustakin
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Eli pohtinut tässä nyt, että ostaako Apple TV 1.gen vai 2.gen tai sitten tuo D-linkin Boxee Box. Tarkoitus olisi, että laite toimisi mahdollisimman yksinkertaisesti. Pääasiallinen käyttö olisi katsoa tvkaistan ohjelmia sen kautta ja sen pitäisi tapahtua mahdollisimman helposti. Boxee ainakin tällä hetkellä ihan virallisesti tuota tvkaistaa tukee eli se on plussa siinä. Sen saisi tuolle 1.gen ATV:lle ja sitten D-linkin laitteelle. Kuinka helposti se muuten asentuu tuohon ensimmäisen sukupolven ATV:seen? Siis tuo Boxee ja onko se toimintavarma?
Kyllähän tuon kautta lisäksi varmaan katsottaisiin elokuvia myös koneelta, mutta uskoisin, että siitä nuo kaikki laitteet kyllä selviäisivät. Toki ATV2:sen miinuspuoli on sitten se, että se ei tue sitä Full HD:tä. Eli auttakaas miestä mäessä...
-
Viesti Kirjoittaja janis_petke »
Näitten lähtötietojen perusteella Boxee Box. Siihen saa kaiken valmiina ilman suurempi virittelyjä. Itse tilasin just Apple TV 2:n, kun tarkoitus on striimata pelkästään leffoja maciltaCathi777 kirjoitti:Tarkoitus olisi, että laite toimisi mahdollisimman yksinkertaisesti. Pääasiallinen käyttö olisi katsoa tvkaistan ohjelmia sen kautta ja sen pitäisi tapahtua mahdollisimman helposti.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Itse asiassa menin nyt sitten hankkimaan tuon Boxee Boxin. Katsotaan nyt, että olisiko tämä sellainen kuin sen ajattelen olevan. Sillä pitäisi ainakin suhteellisen kivuttomasti onnistua se kaikki mihin tuollaista laitetta tarvitsen. Applen laitteet molemmat vaatisivat erillistä kikkailua ja sellaiseen en jaksa lähteä. Myös muiden perheenjäsenten tilannetta pitää miettiä, että myös heidän on helppo ja kätevä laitetta käyttää.janis_petke kirjoitti:Näitten lähtötietojen perusteella Boxee Box. Siihen saa kaiken valmiina ilman suurempi virittelyjä. Itse tilasin just Apple TV 2:n, kun tarkoitus on striimata pelkästään leffoja maciltaCathi777 kirjoitti:Tarkoitus olisi, että laite toimisi mahdollisimman yksinkertaisesti. Pääasiallinen käyttö olisi katsoa tvkaistan ohjelmia sen kautta ja sen pitäisi tapahtua mahdollisimman helposti.
-
Viesti Kirjoittaja miksa »
Pähkäilen AppleTV:n ja Airport Expressin välillä. Äänen siirto olisi itselleni tärkeintä langattomasti niin että voisin ohjata sitä suoraan iPhonen kautta Spotifyssä, mutta myös videoiden katselu Macin kautta olisi hieno lisä. Tarvitsenko siis molemmat vai riittäisikö AppleTV?
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka