Mulla on iPhonen mukana tulleet kuulokkeet vielä täysin korkkaamattomina paketissa ja ajattelinkin niistä ottaa varaosia korjaukseen. En vaan oikein tiedä kannattaisiko niistä koittaa ottaa kuulokkeet irti ja juottaa in-earien kuulokkeet tilalle, vai kannattaisikohan vaihto tehdä jostain muusta kohtaa. Yllä kuvatulla tavalla tulisi kokonaan uusi kaapeli, mikki ja nappulat käyttöön, mikä voisi olla ihan mukavaa. Onko kellään kokemusta Applen luurien purkamisesta. En löytänyt googlettamalla mitään ohjeita, vaikka joskus olen jonkun oppaan nähny, jossa iPhonen mukana tuleviin luureihin laitettiin jostain toisista in-ear luureista kuulokkeet. Jos jollain on laittaa johonkin tälläiseen linkkiä, niin olen erittäin kiitollinen. Pitäisi saada nopeasti luurit kuntoon, muuten on työmatka vähän liian tylsä.
Apple In-Ear Headphones rikki, miten kannattaisi korjata?
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
skip
Apple In-Ear Headphones rikki, miten kannattaisi korjata?
Viesti Kirjoittaja skip »
Meni tänään in-ear luurit rikki. Toisesta kuulokkeesta kuuluu vain, jos johtoa vääntää plugin juuresta todella paljon. Muuten olen kyllä ollut luureihin oikein tyytyväinen, mutta nyt eivät enää oikein tuota nautintoa, kun ei toisesta kuulu mitään.
Mulla on iPhonen mukana tulleet kuulokkeet vielä täysin korkkaamattomina paketissa ja ajattelinkin niistä ottaa varaosia korjaukseen. En vaan oikein tiedä kannattaisiko niistä koittaa ottaa kuulokkeet irti ja juottaa in-earien kuulokkeet tilalle, vai kannattaisikohan vaihto tehdä jostain muusta kohtaa. Yllä kuvatulla tavalla tulisi kokonaan uusi kaapeli, mikki ja nappulat käyttöön, mikä voisi olla ihan mukavaa. Onko kellään kokemusta Applen luurien purkamisesta. En löytänyt googlettamalla mitään ohjeita, vaikka joskus olen jonkun oppaan nähny, jossa iPhonen mukana tuleviin luureihin laitettiin jostain toisista in-ear luureista kuulokkeet. Jos jollain on laittaa johonkin tälläiseen linkkiä, niin olen erittäin kiitollinen. Pitäisi saada nopeasti luurit kuntoon, muuten on työmatka vähän liian tylsä.![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Mulla on iPhonen mukana tulleet kuulokkeet vielä täysin korkkaamattomina paketissa ja ajattelinkin niistä ottaa varaosia korjaukseen. En vaan oikein tiedä kannattaisiko niistä koittaa ottaa kuulokkeet irti ja juottaa in-earien kuulokkeet tilalle, vai kannattaisikohan vaihto tehdä jostain muusta kohtaa. Yllä kuvatulla tavalla tulisi kokonaan uusi kaapeli, mikki ja nappulat käyttöön, mikä voisi olla ihan mukavaa. Onko kellään kokemusta Applen luurien purkamisesta. En löytänyt googlettamalla mitään ohjeita, vaikka joskus olen jonkun oppaan nähny, jossa iPhonen mukana tuleviin luureihin laitettiin jostain toisista in-ear luureista kuulokkeet. Jos jollain on laittaa johonkin tälläiseen linkkiä, niin olen erittäin kiitollinen. Pitäisi saada nopeasti luurit kuntoon, muuten on työmatka vähän liian tylsä.
Haluatko Dropboxin ja puoli gigaa bonus-tilaa ilmaiseksi? Klikkaa tästä:
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
mikian
Re: Apple In-Ear Headphones rikki, miten kannattaisi korjata
Viesti Kirjoittaja mikian »
Hajosi itsellänikin viime kesänä In-Earit juuri samalla tavalla. Kävin applen tukisivustolla, jätin takuuhuolto pyynnön ja parin päivän päästä UPSin lähetti toi työpaikalle uudet ja paluupostissa meni vanhat luurit takaisin. Niin ne korjataanskip kirjoitti:Meni tänään in-ear luurit rikki. Toisesta kuulokkeesta kuuluu vain, jos johtoa vääntää plugin juuresta todella paljon. Muuten olen kyllä ollut luureihin oikein tyytyväinen, mutta nyt eivät enää oikein tuota nautintoa, kun ei toisesta kuulu mitään.
-
skip
No, nämä mun luurit on melkein kaksi vuotta vanhat jo, joten ei taida takuusta enää olla iloa.
-
Wurthur
Viesti Kirjoittaja Wurthur »
Mistäs toi kuulokkeiden tukipyntö oikein tehdään? Meni nimittäin itselläkin kuulokkeet juuri rikki.mikian kirjoitti:Hajosi itsellänikin viime kesänä In-Earit juuri samalla tavalla. Kävin applen tukisivustolla, jätin takuuhuolto pyynnön ja parin päivän päästä UPSin lähetti toi työpaikalle uudet ja paluupostissa meni vanhat luurit takaisin. Niin ne korjataanskip kirjoitti:Meni tänään in-ear luurit rikki. Toisesta kuulokkeesta kuuluu vain, jos johtoa vääntää plugin juuresta todella paljon. Muuten olen kyllä ollut luureihin oikein tyytyväinen, mutta nyt eivät enää oikein tuota nautintoa, kun ei toisesta kuulu mitään.
-
mikian
Viesti Kirjoittaja mikian »
Viime kesänä oli vielä nätti lomake, josta löytyi In+earit erikseen. Nyt vaan iPhonen kohdalla puhellaan operaattorista. Noh, ainakin soittamalla tekniseen tukeen pitäisi asia edetä.Wurthur kirjoitti:Mistäs toi kuulokkeiden tukipyntö oikein tehdään? Meni nimittäin itselläkin kuulokkeet juuri rikki.mikian kirjoitti:Hajosi itsellänikin viime kesänä In-Earit juuri samalla tavalla. Kävin applen tukisivustolla, jätin takuuhuolto pyynnön ja parin päivän päästä UPSin lähetti toi työpaikalle uudet ja paluupostissa meni vanhat luurit takaisin. Niin ne korjataanskip kirjoitti:Meni tänään in-ear luurit rikki. Toisesta kuulokkeesta kuuluu vain, jos johtoa vääntää plugin juuresta todella paljon. Muuten olen kyllä ollut luureihin oikein tyytyväinen, mutta nyt eivät enää oikein tuota nautintoa, kun ei toisesta kuulu mitään.
-
skip
Kun en ohjeita tai vinkkejä löytänyt/saanut, niin päätin katsoa miten homma onnistuisi ilman ohjeita. Ensin revin auki iPhonen mukana tulleet napit. Ei tuntunut menevän mikään terävä pieneen väliin, joka on etu- ja takaosan välissä, mutta pihdeillä nappeja kevyesti sivulta puristamalla, lähti etuosa irti. Sitten vain juotin johdot irti, avasin johtojen solmut ja pujotin takaosat pois.
In-Earien kanssa oli hieman kriittisempä, niiden kun oli tarkoitus säilyä ehjänä prosessissa. Ensin kumitulpat irti, sitten filtterit kiertämällä. Seuraavaksi metallinen etuosa irti takaosasta. Ei lähtenyt kiertämällä, mutta pihdeillä vetämällä ja samalla hieman taivuttamalla lähti irti ilman, että mikään olisi mennyt rikki. Sitten vaan juotin johdot irti, avasin solmut ja pujotin takaosat pois.
Sitten In-Earien takaosat iPhonen kuulokkeiden johtoon, solmut päihin ja johtojen juottaminen oikeisiin kohtiin. Pesin vielä kaikki komponentit, jotka eivät ole sähkön kanssa tekemisissä. Niiden kuivattamisessa meni kauiten aikaa.
Anyway, osat takaisin, johto iPhoneen kiinni ja napista musiikki soimaan. Hienosti toimii äänenvoimakkuuden säädin, play/stop/next/previous namikka ja itse kuulokkeet ainakin. Mikkiä en tullut testanneeksi.
Jos jollakulla tulee joskus samanlainen tilanne vastaan, niin ylläolevan selvityksen perusteella pitäisi voida olla huoleti. Homma on loppupeleissä yllättävän simppeli.
In-Earien kanssa oli hieman kriittisempä, niiden kun oli tarkoitus säilyä ehjänä prosessissa. Ensin kumitulpat irti, sitten filtterit kiertämällä. Seuraavaksi metallinen etuosa irti takaosasta. Ei lähtenyt kiertämällä, mutta pihdeillä vetämällä ja samalla hieman taivuttamalla lähti irti ilman, että mikään olisi mennyt rikki. Sitten vaan juotin johdot irti, avasin solmut ja pujotin takaosat pois.
Sitten In-Earien takaosat iPhonen kuulokkeiden johtoon, solmut päihin ja johtojen juottaminen oikeisiin kohtiin. Pesin vielä kaikki komponentit, jotka eivät ole sähkön kanssa tekemisissä. Niiden kuivattamisessa meni kauiten aikaa.
Jos jollakulla tulee joskus samanlainen tilanne vastaan, niin ylläolevan selvityksen perusteella pitäisi voida olla huoleti. Homma on loppupeleissä yllättävän simppeli.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka