Olen vakavasti harkinnut siirtymistä MAC- maailmaan Ibookin avulla. Nyt kysyisin käykö macciin esimerkiksi linuxille tarkoitetut x-window-ohjelmat? Eivät ilmeisesti suoraan..? Mistä pelejä macille? Radeon 9550-näyttis, sillähän voisi jopa pelailla?
Miksi yleisesti kannattaisi vaihtaa macciin? Pitkä akunkesto on minulla yksi tärkeä kriteeri. Nyt jos ostaisin Ibookin, mistä semmoinen irtoaisi halvimmalla? Lähes naapurissa on Officeline, jossa uusi malli Ibookista 1016€ opiskelijahintana. Saako vielä halvemmalla jostain?
Toimiiko virtualpc-kuinka hyvin? Voinko esim. CIV3:sen windows versiota pelata? Tai call of dutyn Windows-versiota macissa?
Macistiksi? Mistä ohjelmia, pelejä ym.
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Macistiksi? Mistä ohjelmia, pelejä ym.
Viesti Kirjoittaja Mika1982 »
-
Re: Macistiksi? Mistä ohjelmia, pelejä ym.
Viesti Kirjoittaja JanNebert »
Minä olen ainakin saanut Open Officen ja Gimpin pyörimään x11:lla. Tietoa x11:sta löytyy ainakin applen sivuilta.
-
Viesti Kirjoittaja manu »
Täällä on aika kattava tietopaketti: mac.xsta.net/
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
Tervetuloa.Mika1982 kirjoitti:Olen vakavasti harkinnut siirtymistä MAC- maailmaan Ibookin avulla.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Hmm.. Olen kyllä pelaillut sillä edellisen mallinkin Radeonilla (9200), joten kyllä toi on varmaan ihan ok kortti. Doom3 kannattanee kyllä unohtaa suosiolla.Radeon 9550-näyttis, sillähän voisi jopa pelailla?
Juuri ne syyt minkä takia olet täällä. +OS X TigerMiksi yleisesti kannattaisi vaihtaa macciin?
Ibookin akku kestää paremmin, kun PowerBookin. Näin olen ainakin itse huomannut. Jos haluaa todella pitkää kestoa, niin joku IBM olisi varmaan paras ratkaisu.Pitkä akunkesto on minulla yksi tärkeä kriteeri. Nyt jos ostaisin Ibookin, mistä semmoinen irtoaisi halvimmalla?
Hinnat ei yleensä poikkea paljon AppleStoren hinnoista. Jos Officeline on lähellä, niin ei varmaan ole huono asia ostaa sieltä. Onpahan sitten ostopaikka lähellä, jos tarvitsee avustusta.
VirtualPC ei ole ratkaisu kuin pakon edessä. Pelaaminen on vähän niin ja näin, koska direcx-tukea siinä ei ole. CIV3 ja COD löytyy molemmat myös Macille.Toimiiko virtualpc-kuinka hyvin? Voinko esim. CIV3:sen windows versiota pelata? Tai call of dutyn Windows-versiota macissa?
Designed by a Brit, built in China - Apple
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
En ole tähän päivään mennessä joutunut sellaiseen tilanteeseen, että en olisi löytänyt etsimääni ohjelmaa Macille. Kannattaa tutustua osoitteisiin www.macupdate.com ja www.versiontracker.com. Sieltä löydät lähes kaikki Macille tehdyt ilmaiset ja maksulliset ohjelmat. OSX:n mukana tuleva ohjelmisto on jo itsessään tosi laaja peruskäyttöön.
Pelaamiseen Mac ei kuitenkaan ehkä ole maailman paras, eikä fiksuin vaihtoehto. Se on vain realiteetti jonka kanssa on elettävä. xBox ja Pleikkari ovat pelaamista varten. Mac kaikkea muuta. Apple - Internet without viruses!![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pystyt toki pelailemaan ihan peruspelejä iBookilla.
Pelaamiseen Mac ei kuitenkaan ehkä ole maailman paras, eikä fiksuin vaihtoehto. Se on vain realiteetti jonka kanssa on elettävä. xBox ja Pleikkari ovat pelaamista varten. Mac kaikkea muuta. Apple - Internet without viruses!
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pystyt toki pelailemaan ihan peruspelejä iBookilla.
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka