iPhone 4:sen Sonera-sopparia on vuosi jäljellä. Saan piakkoin käsiini Samsung Galaxy S II:sen, ja mietinkin: voinko micro sim adapterin avulla käyttää nykyisen sopimukseni sim-korttia Samsungissa normaaliin tapaan? Pelkkä puhelinhan on lukittu Soneralle, ei kai tässä pitäisi mitään ongelmaa olla?
Viimeksi muokannut _Geno44, 17.7.2011 klo 14.05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
_Geno44 kirjoitti:iPhone 4:sen Sonera-sopparia on vuosi jäljellä. Saan piakkoin käsiini Samsung Galaxy S II:sen, ja mietinkin: voinko micro sim adapterin avulla käyttää nykyisen sopimukseni sim-korttia Samsungissa normaaliin tapaan? Pelkkä puhelinhan on lukittu Soneralle, ei kai tässä pitäisi mitään ongelmaa olla?
Siitä voi sentään ottaa reilusti kiinni vaikka paljaalla kädellä, ilman että puhelu katkeaa.
4 iphone nelosta takana, eikä yhtään katkennutta puhelua. Tiedä sitten. 3g verkossakin tuntuu pysyvän paremmin kuin androidit. Ei ihan nokia antennien tasolla kuitenkaan. Perustuu omiin kokemuksiin 3g verkon rajamailla. Ei mihinkään netin paskanjauhantaan
Viimeksi muokannut Dotzki, 17.7.2011 klo 21.53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siitä voi sentään ottaa reilusti kiinni vaikka paljaalla kädellä, ilman että puhelu katkeaa.
Yksikään puhelu katkennut vuoden käytön aikana, Nokialla katkesi puhelu per viikko. Miten selität tämän?
iPhone 5S 16GB Silver iOS 7.0.3
Mac Mini mid 2011 Core i5 2,5GHz, 8GB DDR3, 60GB Kingston SSDNow V+200, OS X 10.9
MacBook Air mid 2012 13", 4GB DDR3, 128 GB SSD, OS X 10.9
Alkanut iPad kiinnostaa.
Wlan yhteydessä sitä aion yleensä käyttää mutta onnistuukohan varmasti myös BT tetheröinti iPhone4:n kanssa internettiin pääsyssä?
Jos tulon allaolevan oikein ymmrärtin niin pystyy.
Ei liene sitten syytä ostaa iPadia johon sim-kortin voi laittaa?
mäkkimies kirjoitti:Alkanut iPad kiinnostaa.
Wlan yhteydessä sitä aion yleensä käyttää mutta onnistuukohan varmasti myös BT tetheröinti iPhone4:n kanssa internettiin pääsyssä?
mäkkimies kirjoitti:Alkanut iPad kiinnostaa.
En tiiä mihin tää oikeen kuuluis, mut kysyn nyt tääl. Eli ostin ton iPhonen joskus joulukuus ja ne vaihto SIM-kortin semmoseen micro-sim-korttiin. Nyt myin ton mun iPhonen ja mietin et voisko ne vaihtaa sen micro-sim-kortin takas tavallisee vai pitääkö mun ostaa kokonaa uus liittymä?
mrml kirjoitti:En tiiä mihin tää oikeen kuuluis, mut kysyn nyt tääl. Eli ostin ton iPhonen joskus joulukuus ja ne vaihto SIM-kortin semmoseen micro-sim-korttiin. Nyt myin ton mun iPhonen ja mietin et voisko ne vaihtaa sen micro-sim-kortin takas tavallisee vai pitääkö mun ostaa kokonaa uus liittymä?
Totta kai vaihtaa, mee operaattoris myyntipisteelle siellä ne vaihtaa sen.
mrml kirjoitti:En tiiä mihin tää oikeen kuuluis, mut kysyn nyt tääl. Eli ostin ton iPhonen joskus joulukuus ja ne vaihto SIM-kortin semmoseen micro-sim-korttiin. Nyt myin ton mun iPhonen ja mietin et voisko ne vaihtaa sen micro-sim-kortin takas tavallisee vai pitääkö mun ostaa kokonaa uus liittymä?
Lompsa varalta mukaan.
Ei. Laskun mukana tulee sitten tieto, mitä vaihto maksoi. Monasti ne ei edes "muka tiedäkkään..." mitä vaihto maksaa....
Lompsa varalta mukaan.
Ei. Laskun mukana tulee sitten tieto, mitä vaihto maksoi. Monasti ne ei edes "muka tiedäkkään..." mitä vaihto maksaa....
Ei, kun perhana niinhän se meni ainakin DNA:lla. Seitsemän euroa tuli sitten lopulta laskua.
laitan tännekin saman kysymyksen, kuin laitoin iMac ketjuun.
Eli:
vanha koneeni on PC, jossa windows xp, uusi koneeni on iMac. Haluan saada synkronoitua iPhonen ja iPadin iMacin kanssa, menettämättä sovelluksia, yhteystietoja yms.
Olen kopioinut nyt iTunes kansion ja Backup kansion PC:ltä iMacin työpöydälle. Seuraavaksi olen siirtämässä niitä iMacissa oikeisiin paikkoihin. Pitäisikö synkronoinnin tämän jälkeen onnistua iMacissa?
Vai onko jokin muu keino saada pc:n iTunes sisältö iMaciin?
iPhone | Apple Watch | iPad | Macbook Pro | Airpods
Mikä määrittää sen, kuinka monta varmuuskopiota iTunes pitää mistäkin iLaitteesta?
Huomasin, että iPhonestani oli kymmenen varmuuskopiota, kukin 6-7 gigan kokoisia, eli yhdeksän turhan säilyttäminen vie muistia enemmän kuin koko musiikkikirjastoni. Sen sijaan iPod Touchistani ei ollut kuin kaksi, samoin veljeni iTouchista muistaakseni kolme. Mielenkiintoiseksi asian tekee, että seitsemän noista iPhonen backupeista oli samalta huhtikuun päivältä. Ilmeisesti olin jailbreak-syistä restorannut useamman kerran kyseisenä päivänä tms. Olisiko mahdollista, että restoren yhteydessä muodostetut backupit jäävät koneen muistiin, kunnes käyttäjä itse ne tuhoaa? Vaikea keksiä mitään muuta syytä sille, miksi iTunes säilyttäisi useita kuukausia vanhoja backuppeja vieläpä samalta päivältä.
Viimeksi muokannut Trollaaja, 18.7.2011 klo 23.20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^^
Kiitos varmistuksesta. Hyvin näytti iPhone synkronoituvan iMacin kanssa. Aika yksinkertainen homma, kun sen on nyt kerran tehnyt. Munkin Backup kansio oli kooltaan 14Gb, eli aika paljon taitaa olla turhaa tavaraa. Pitää siivota sieltä ylimääräiset pois myöhemmin.
iPhone | Apple Watch | iPad | Macbook Pro | Airpods
Sain tänään ensimmäisen omppulaitteeni, iPhone 3GS 32gb muistilla.
Kaikki toiminut paljon paremmin kuin nokioilla ja olen jo ehtinyt tehdä kaikkea mitä en uskonut puhelimella voivan tehdä! Ainoa asia mikä nyt jäi vaivaamaan, on se että suljen kaikki ohjelmat painamalla kotinäppäintä. Onko tämä väärin tehty? Sillä meinaan kun esim. Safari aukeaa siitä kohdasta johon viimeksi jäin. Jääkö se siis päälle ja kuluttaa turhaan akkua?
Mites tuo iPhonen käyttöön otto? Tarkoitan siis akkua. Onko siinä joku "lataa 12h ennen käyttöä" systeemi?
Ja eihän iPod Touchin ja iPhonen varmuuskopiot sekoitu vaikka käyttää samaa tiliä?
Always have your stuff when you need it with Dropbox. 2GB account is free! http://db.tt/TqDYKHO
wantsomeapple kirjoitti:Mites tuo iPhonen käyttöön otto? Tarkoitan siis akkua. Onko siinä joku "lataa 12h ennen käyttöä" systeemi?
Ja eihän iPod Touchin ja iPhonen varmuuskopiot sekoitu vaikka käyttää samaa tiliä?
Ei ole ja eivät sekoitu. Lataat ihan normaalisti täyteen ja varmuuskopioi huoletta, iTunes muistaa mistä laitteesta mikäkin kopio on otettu.
Viimeksi muokannut Trollaaja, 19.7.2011 klo 23.39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.