Openoffice ei "käynnisty" oikein
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Openoffice ei "käynnisty" oikein
Viesti Kirjoittaja Mika1982 »
Asensin Openofficen. X11:n asensin myös(XDarwin). Nyt kun käynnistän Openofficen start openoffice.org kohdasta, yläreunaan tulee openoffice-valikko. Kun valitsen sieltä esim. uusi tekstidokumentti, ei tapahdu mitään.
-
Re: Openoffice ei "käynnisty" oikein
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
Jospa mieluimmin asentaisitkin natiivisti toimivan NeoOfficen.
NeoOffice tehdään OpenOfficen pohjalle joten käytännössä ohjelma on sama kuin OpenOffice, mutta vain sillä erotuksella että NoeOffice paremmin kun se on optimoitu paremmiin Mac OS X käyttöjärjestelmälle.
NeoOfficen saa ladattua täältä http://www.neooffice.org/
Niin tuosta X11 vielä sen verran että sitä ei kyllä tarvitse tavallinen tallaaja juuri lainkaan. Jos jostakin ohjelmasta on olemassa X11 versio niin hyvin usein ohjelmasta on olemassa myös natiivi Mac OS X versio.
HUOM: Niin ihan varoituksena sitten että saatan olla hyvinkin väärässä tuon viimeisen väittämän kohdalla. Vaikka olisinkin väärässä niin olkaa hyvä ja jättäkää kommenttini sitten omaan arvoonsa (siitä puhuminen menisi Off Topiksi puolelle eikä hyödyttäisi ketään).
NeoOffice tehdään OpenOfficen pohjalle joten käytännössä ohjelma on sama kuin OpenOffice, mutta vain sillä erotuksella että NoeOffice paremmin kun se on optimoitu paremmiin Mac OS X käyttöjärjestelmälle.
NeoOfficen saa ladattua täältä http://www.neooffice.org/
Niin tuosta X11 vielä sen verran että sitä ei kyllä tarvitse tavallinen tallaaja juuri lainkaan. Jos jostakin ohjelmasta on olemassa X11 versio niin hyvin usein ohjelmasta on olemassa myös natiivi Mac OS X versio.
HUOM: Niin ihan varoituksena sitten että saatan olla hyvinkin väärässä tuon viimeisen väittämän kohdalla. Vaikka olisinkin väärässä niin olkaa hyvä ja jättäkää kommenttini sitten omaan arvoonsa (siitä puhuminen menisi Off Topiksi puolelle eikä hyödyttäisi ketään).
[ Apple MacBook (early 2016)]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
-
Viesti Kirjoittaja Mika1982 »
Nyt toimii hyvin kun asensin tuon neoofficen. Kiitos neuvosta!
-
Viesti Kirjoittaja Schippy »
Jos joku sattuu törmäämään tähän vanhaan säikeeseen, niin nykyään ilmeisesti LibreOffice on korvannut OpenOfficen: http://fi.libreoffice.org/
Mulla nimittäin oli sama ongelma ja kaivelin apuja. No, nyt heitän Oo:n roskiin, koska koneelta löytyy joka tapauksessa NeoOffice, Pages ja kohta ehkä myös LibreOffice. (Ainakin taulukkolaskennan puolella eri ohjelmissa on erilaisia hyviä ominaisuuksia.)
Mulla nimittäin oli sama ongelma ja kaivelin apuja. No, nyt heitän Oo:n roskiin, koska koneelta löytyy joka tapauksessa NeoOffice, Pages ja kohta ehkä myös LibreOffice. (Ainakin taulukkolaskennan puolella eri ohjelmissa on erilaisia hyviä ominaisuuksia.)
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Näin on. LibreOffice on käyttökelpoinen jopa parhaaseen ikään ehtivissä G3-G4-Maceissä, joissa on vähintään Tiikeri ja gigatavu keskusmuistia. Ohjelman versio 3.6 merkitsi melkoista nopeuden kohentumista.Schippy kirjoitti:Jos joku sattuu törmäämään tähän vanhaan säikeeseen, niin nykyään ilmeisesti LibreOffice on korvannut OpenOfficen: http://fi.libreoffice.org/
-
Viesti Kirjoittaja jpq »
kuullut neoofficeen nähden openofficessa ollut etuna joskus joukkosähköpostiin liittyvä joku etu. tarkkaan en muista mitä tuttu kertoi.
ps. libreoffice and neooffice vois olla testaamisen arvoisia täälläkin jos avaavat open office dokumentteja. tartten jonkun joka avaa openofficea koska mulla jotain töitä sen muodossa. ja kyllähän välillä raivoksi pistää sen hitaus kun vertaa Iworkiin jolla nykyään teen noin kaiken mitä toimisto paketilla tehdään itse. Vain yhtä juttua en ja siihenkin olen tutkimassa toista ohjelmaa.
ps. libreoffice and neooffice vois olla testaamisen arvoisia täälläkin jos avaavat open office dokumentteja. tartten jonkun joka avaa openofficea koska mulla jotain töitä sen muodossa. ja kyllähän välillä raivoksi pistää sen hitaus kun vertaa Iworkiin jolla nykyään teen noin kaiken mitä toimisto paketilla tehdään itse. Vain yhtä juttua en ja siihenkin olen tutkimassa toista ohjelmaa.
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Nykyään kaikissa vapaissa Officeissa (LO, OOo, NO) pystyy lähettämään joukkosähköposteja hyvin hienosti, kun vähän perehtyy. Olen tehnyt eräälle isolle urheiluseuralle systeemin, jolla nettisivujen ilmoittautumislomakkeesta lähtevät tiedot kootaan LibreOfficen Calciin ja sitten voidaan ilmoittautujille lähettää LibreOfficesta suoraan yksilölliset maksutiedot, joissa on yksilölliset viitenumerot sekä tarvittaessa yksilölliset maksutiedot. Jos parissa viikossa ilmoittautuu viisi sataa ihmistä johonkin, tällä systeemillä saadaan helpolla ilman kammottavaa käsityötä siistit ilmoittautumislistat ja maksuviestit. Kirjanpitäjä voi seurata maksusuorituksia helposti, kun maksuissa on yksilölliset viitenumerot.jpq kirjoitti:kuullut neoofficeen nähden openofficessa ollut etuna joskus joukkosähköpostiin liittyvä joku etu. tarkkaan en muista mitä tuttu kertoi.
Viimeksi muokannut Juhani L, 31.10.2012 klo 22.04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja jpq »
Hyvä joskin en tiedä miten tuttu joka tarvitsee nyky tilanteen tasalla pitääpä selvittää joskus. Itse en harrasta juurikaan joukkosähköposteja.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka