Niinpä. Pitkä matka sivistyksen pariin. Sitä se ruotsalaisten kanssa seurustelu teettää.Tauvo kirjoitti: Täältä on pitkä matka Tukholmaan, yhtä pitkä kuin Amerikkaan (H:ki).
Mitä mieltä pakkoruotsista? [äänestys]
-
Re: Mitä mieltä pakkoruotsista?
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
KunkkuJ kirjoitti:Saisi vesi nousta Itämeressä muutamia metrejä. Huuhtoisi pois noita lieveilmiöitä ja ikään kuin puhdistaisi tätä maata.
Eikös tämä mene jo OffTopicin puolelle? Lisätään kuitenkin oma mielipide tuohon sanomaasi. Miksi vain muutamia metrejä. Eikö sellainen 104metriä olisi mukava lukema? Kuhan ei enempää nouse. Pitää jättää se 6m tulvaraja vielä itselleen
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Palataanko takaisin aiheeseen, jookos? Ettei tule surullinen neito tänne näin kesällä käyttämään valtaansa.
-
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
-
Siinähän menisi se Itäsuomen ainoa rannikkokaupunkikin (Oulu) samalla.KunkkuJ kirjoitti:Jos merenpinnan saisi nousemaan sopivasti, tilanne korjaantuisi. Rannikollahan ne itsetietoiset ja -riittoiset mongertajat pääasiassa asuvat.
-
-

-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Ei Oululla niin väliä, eihän siellä tehdä muuta kuin bugisia Kumisaappaan (Nokian) puhelimia. Vai vietiinkö niidenkin valmistus jo Kiinaan?Tauvo kirjoitti:Siinähän menisi se Itäsuomen ainoa rannikkokaupunkikin (Oulu) samalla.KunkkuJ kirjoitti:Jos merenpinnan saisi nousemaan sopivasti, tilanne korjaantuisi. Rannikollahan ne itsetietoiset ja -riittoiset mongertajat pääasiassa asuvat.
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Älä luulekaan, että sulkisin. Ei jummarra, ei.Tauvo kirjoitti:Knip Käften!
-

Itse en voisi seurustella enää Ruotsalaisen tai Suomenruotsalaisen kanssa. Tiedän mitä se tulee olemaan ja mitä se on oikeasti. Rasvanahkainen duunari on kauhistus monelle. Vielä enemmän muita kauhistuttaa se, että jos teen ylitöitä ja kahdenviikon netto on +2400€. Ruotsalaiset tai sitä puhuvat eivät arvosta duunareita. Ruotsinkielessä on myös enemmän Suomalaisia halventavia sanoja. Joku voi korjata minun Strutsin sanoja. FinnJärvel, Finne ja yms. Meillä kielessä on vain sana hurri. Sanana neekeri ei ole niin paha pilkka kuin nuo Suomalaisia pilkkaavat sanat.
Itse kannan kaunaa nyt, aina ja tulevaisuudessa.
Merenpinnan nousemisessa on sekin hyväpuoli, että saisin sen rantatontin. Tuossa olisi monttu joka pitäisi täyttää, mutta maa-ainesta ei saa mistään riittävästi. Kampin keskuskin hujahtaisi tuonne mennen tullen. Toisaalta vesi olisi mukavempi elementti, koska näin ei olisi mopopojat yöllä ajelemassa tuolla, mutta saisin itse nauttia laiturilla lammikon rauhasta.
-
Kyllä se yläluokka on yhtä vittumainen molemmilla kotimaisilla. Paljon on tavallisia pienituloisia ihmisiä ruotsinkielisten joukossa (itse tunnen palomiehen, valokuvaajia, opettajia, päiväkodin keittäjän, kirjastotädin, sähköasentajan ja elektroniikkamyyjän jne..). Tuo on vain joku Eiralainen legenda, että ne kaikki olisivat rikkaita ja halveksisivat suomenkielisiä duunareita.
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
-
Hei, juuri nuo mainitsemasi henkilöt tienaavat paljon. Kirjastontäti, opettaja, yms. Minulle ne on vielä yläluokkaa eikä keskiluokkaa. Ne tienaa kuussa enemmän kuin minä ja aika reippaastikkin. Toisaalta yläluokka on sellaista mitä mainitsit. Ikävä kyllä niistä ei eroon pääse vaikka mitä tekisi. Voisinhan minä vihaisen koiran hommata. Jos kaverin koira oppi murisemaan thaimiehille niin miksei minun tuleva koira oppisi murisemaan yläluokalleTauvo kirjoitti:^ Ei ole ilmeisesti tullut kauheasti käytyä saaristossa, tai muilla sellaisilla alueilla joissa asuu tavallisia ruotsinkielisiä ihmisiä?
Kyllä se yläluokka on yhtä vittumainen molemmilla kotimaisilla. Paljon on tavallisia pienituloisia ihmisiä, ruotsinkielisten joukossa (itse tunnen palomiehen, valokuvaajia, opettajia, päiväkodin keittäjän, kirjastotädin, sähköasentajan ja elektroniikkamyyjän jne..). Tuo on vain joku Eiralainen legenda, että ne kaikki olisivat rikkaita ja halveksisivat suomenkielisiä duunareita.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Eiran legendaa en tunne, mutta olen sen huomannut. Ainoat ruotsalaiset jotka ei minua ole moittineet ovat ruottalainen pappi ja painokoneenkäyttäjä. Mikä sen ammattinimike sitten onkaan. Dragsfjärdiin en varmaan ole vieläkään tervetullut *nauraa* Se onkin sellainen tarina jonka joskus kerron. Eikös se ole saaristoa kuten tämä hestöö.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Vain jos on virka. Jos ei ole, ei tienaa nimeksikään…M.P.T kirjoitti: Kirjastontäti, opettaja, yms. Minulle ne on vielä yläluokkaa eikä keskiluokkaa. Ne tienaa kuussa enemmän kuin minä ja aika reippaastikkin.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
^Sen, että rapujuhlat on kammoittavia. Helan-går-sjung-hopp-faderallan-lallan-lej-helan-går-sjung-hopp-faderallan-lej-och-den-som-inte-helan-tar-han-heller-inte-halvan-får-helan-går -hoilotusta ja syödään jotain ravunpérseitä, jotka ei maistu millekään.Mikael K. kirjoitti:Miksi kaksikielisyys häiritsee? Sehän tuo mainetta ja kunniaa, kun Suomessa on kaksi virallista kieltä. Historian pyörää ei voi kääntää taaksepäinkään, joten eteenpäin on mentävä näillä eväillä mitä meillä on. Minua harmittaa, että en osaa ruotsia riittävän hyvin. Kaikki ruotsinkieliset tv-ohjelmatkin ovat hauskempia kuin huumorittomat suomalaiset. Otaksuisin ruotsinkielisten elävän jo tästä syystä vanhemmiksi. Ei tv-ohjelmien vaan sen vuoksi, että heillä on hauskaa. Mitä tästä opimme?
-
Välillä on ollut naurussa pitelemistä, kun on etukäteen veikattu kuka, tai kuinka moni tulee hurriksi naamioituneena. Eli kunnon rusketus, kirkas pikeepaita (tai kauluspaita) ja villapaita terassihai-tyyliin olkapäillä. Yleensä on siitä muistanut vielä kuitatakin ja aina välillä jonkun huumorintaju on riittänyt siihen.
OT: Oli kerran naamiaiset, joissa tyyppi oli pukeutunut arkkitehdiksi. Mustaan pukuun ja poolopaitaan siis. Hänelle kun se sanottin, kävi ilmi että tyyppi opiskelee arkkitehdiksi, eikä ollut pukeutunut naamiaisia varten, vaan tuli ihan niinkuin illanviettoihin aina pukeutuu. Ensin hän loukkaantui, mutta loppuilllasta osasi jo nauraa itselleen.
Joo. Unohdin jo mitä piti sanoa, mutta olen Mikaelin kanssa samaa mieltä ja jos Kunkku on tässä samaan aikaan kirjoittanut jotain, olen siitä eri mieltä.
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
-
Viesti Kirjoittaja Aries »
Itse olen ymmärtänyt, että rapujuhlat ovat vain tekosyy vetää kauheat takapuoli...hatey kirjoitti:^Sen, että rapujuhlat on kammoittavia. Helan-går-sjung-hopp-faderallan-lallan-lej-helan-går-sjung-hopp-faderallan-lej-och-den-som-inte-helan-tar-han-heller-inte-halvan-får-helan-går -hoilotusta ja syödään jotain ravunpérseitä, jotka ei maistu millekään.Mikael K. kirjoitti:Miksi kaksikielisyys häiritsee? Sehän tuo mainetta ja kunniaa, kun Suomessa on kaksi virallista kieltä. Historian pyörää ei voi kääntää taaksepäinkään, joten eteenpäin on mentävä näillä eväillä mitä meillä on. Minua harmittaa, että en osaa ruotsia riittävän hyvin. Kaikki ruotsinkieliset tv-ohjelmatkin ovat hauskempia kuin huumorittomat suomalaiset. Otaksuisin ruotsinkielisten elävän jo tästä syystä vanhemmiksi. Ei tv-ohjelmien vaan sen vuoksi, että heillä on hauskaa. Mitä tästä opimme?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
"...pariskunta valitti, että heitä oli tervehditty englanniksi Ottawan lentokentällä..."Macco kirjoitti:Meillähän tilanne ei ole edes paha. Tässä esimerkki Kanadasta. Puhumattakaan flaamien ja vallonien kinastelusta Belgiassa.
Heheh, onkohan heillä kyltti kaulassa, että tietää ensikertaa kohdatessa, millä kielellä pitää tervehtiä?
-
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Mutta ahh, vilken härlig ursäkt!Aries kirjoitti:Itse olen ymmärtänyt, että rapujuhlat ovat vain tekosyy vetää kauheat takapuoli...hatey kirjoitti:^Sen, että rapujuhlat on kammoittavia. Helan-går-sjung-hopp-faderallan-lallan-lej-helan-går-sjung-hopp-faderallan-lej-och-den-som-inte-helan-tar-han-heller-inte-halvan-får-helan-går -hoilotusta ja syödään jotain ravunpérseitä, jotka ei maistu millekään.Mikael K. kirjoitti:Miksi kaksikielisyys häiritsee? Sehän tuo mainetta ja kunniaa, kun Suomessa on kaksi virallista kieltä. Historian pyörää ei voi kääntää taaksepäinkään, joten eteenpäin on mentävä näillä eväillä mitä meillä on. Minua harmittaa, että en osaa ruotsia riittävän hyvin. Kaikki ruotsinkieliset tv-ohjelmatkin ovat hauskempia kuin huumorittomat suomalaiset. Otaksuisin ruotsinkielisten elävän jo tästä syystä vanhemmiksi. Ei tv-ohjelmien vaan sen vuoksi, että heillä on hauskaa. Mitä tästä opimme?

-
Viesti Kirjoittaja Aries »
Tässä on mielestäni hyvä esimerkki siitä, kun päättäjät eivät uskalla tehdä oikeita päätöksiä. Jos tällaiselle herrasmiehelle olisi sanottu, että nyt kävi näin ja tervehditty patonkikielellä ja toivotettu hyvää matkaa, niin tilanne tuskin olisi rauhoittunut. Tämän jälkeen vain viranomaisten olisi pitänyt laittaa kasvoilleen "se oli tonnin seteli" -ilme ja unohtaa koko ukko. Nyt saatiin oikeusrumba aikaiseksi naurettavasta asiasta ja tulevaisuudessa näitä vielä lisää...Macco kirjoitti:Meillähän tilanne ei ole edes paha. Tässä esimerkki Kanadasta. Puhumattakaan flaamien ja vallonien kinastelusta Belgiassa.
Parempi lopettaa, nousee verenpaine...

-
Tuollaista älämölöä, jota maailmalla vähemmistöt pitävät eivät suomenruotsaiset edes uskaltaisi.
-
Hah. Jos me emme nyt torju tuota uhkaa, se on todellisuutta meilläkin arvaamattoman pian. Siksi pitäisi mahdollisimman nopeasti pystyä pyyhkimään kaikista laeista ja asetuksista pois maininnat ruotsin kieleen. Yksi maa, yksi kieli, siinä tavoitteemme!Tauvo kirjoitti:Tuollaista älämölöä, jota maailmalla vähemmistöt pitävät eivät suomenruotsaiset edes uskaltaisi.
-
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Pärjäämmekö pelkällä ruotsinkielellä?KunkkuJ kirjoitti:Yksi maa, yksi kieli, siinä tavoitteemme!
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Monikielisyys on rikkautta. Harva rikkaudesta haluaa luopua. Miksi siis kaksikielisyydestä pitäisi luopua?KunkkuJ kirjoitti:Hah. Jos me emme nyt torju tuota uhkaa, se on todellisuutta meilläkin arvaamattoman pian. Siksi pitäisi mahdollisimman nopeasti pystyä pyyhkimään kaikista laeista ja asetuksista pois maininnat ruotsin kieleen. Yksi maa, yksi kieli, siinä tavoitteemme!Tauvo kirjoitti:Tuollaista älämölöä, jota maailmalla vähemmistöt pitävät eivät suomenruotsaiset edes uskaltaisi.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka