Suositelkaa Apple&ekohenkistä autoa
-
Re: Suositelkaa Apple&ekohenkistä autoa
Viesti Kirjoittaja Sami.H »
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja Sami.H »
-
(talvellahan tuo on varsin mahdollista kun rampataan kulkimesta yhtenään ulos ja sisään, jäätyy lumimöhjöstä pedaalinpinta)
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Tuo on tosiaan asia joka itseä jaksaa ihmetyttää, että miksi juuri se kytkin on asia mistä ei haluta luopua tuolla itse kontrollissa olemisen perusteella, kun kaikesta edellä mainitusta on luovuttu vähin äänin ja jopa ilomielin.hatey kirjoitti:No onhan sinulla sitten käsisäätöinen ennakonsäätö ja seossäätö siinä ratin keskellä, sekä synkronoimaton vaihteisto ja käsirikastin, sekä erillinen ryyppykuppi kaasuttimessa. Tokihan autonne on kaasuttimella varustettu, ruiskuhan automaatisine seossäätöineen ei ole itse auton toiminnoista päättämistä. Solenoidi sähköstartissa on myös hifistelyä, kyllä itse pitää voida päättää kumpaan suuntaan vauhtipyörästä saa koneen pyörimään. Ohjaustehostimesta puhumattakaan, kyllä itse pitää voida päättää millä voimalla raidetanko liikkuu, eikä mitään abseja tai muitakaan kiihtyvyysantureita saa olla. Muuton se on vain wannabe-itse-ajamista, jos nuo hoituu automaagisestitheinonen kirjoitti:Kyllä se manuaalivaihteisto on ainoa oikea valinta.
Itse pidän ainakin siitä, että autoa joutuu oikeasti ajamaan ja kaikki on omassa hallinnassa. Muussa tapauksessa voisi vaikka palkata autonkuljettajan jolloin ei tarvitsisi tehdä itse mitään muuta kuin katsella maisemia. Automaatti on invalideille ja vanhuksille/naisille joilla on vaikeuksia mäkilähdön kanssa manuaalilaatikolla.
![]()
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Tyhmä! Etkö sinä tosiaan ymmärrä? Vastaus on U-R-H-E-I-L-U-L-L-I-S-U-U-S. Siinä on sitä jotakin, kun saa tuntea ajavansa itse sitä autoa. Tunne katoaisi varmasti, jos ei itse saisi sovitella hammasrattaita mieleiseensä järjestykseen siellä vaihdelaatikossa.kallekilponen kirjoitti:Tuo on tosiaan asia joka itseä jaksaa ihmetyttää, että miksi juuri se kytkin on asia mistä ei haluta luopua tuolla itse kontrollissa olemisen perusteella, kun kaikesta edellä mainitusta on luovuttu vähin äänin ja jopa ilomielin.
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Kyl nää propellipääautot saa jäädä muille. Muutenkin en usko, että Lupo (GTI) olisi kovin mukava hiljainen maantie/mökkitie auto. Urheilullisuus on enemmän tai vähemmän vastakohta ekohenkiselle.M.P.T kirjoitti:Menee ehkä vähän ohi hakemasi, mutta kerron kuitenkin.
Kävi mielessä, että jos tahdotaan Apple henkistä ja taloudellista autoa niin miten olisi VW Lupo 1.6GTI ? Olisi kulkupuolikin kunnossa ja jos se ei riitä niin isketään vähän palikaa koneeseen. Tässä siis vakio http://auto-specifications.eu/?f=showCar&car_id=8400 Tässä tietenkin olisi sellainen, että ei pitäisi itkeä enää tehon puutteesta http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2 Noita on löytynyt vaikka millä variaatiolla. 2.8litraisella vr6 oleva on tullut vastaan, mutta 1.4TSI kone ei kuulemma mahdu tuonne. Mielenkiintoisin versio oli 1.9TDI (110kW ilman lastua) koneella oleva Lupo johon oli isketty lastu.
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
hatey kirjoitti:^Olin taannoin EFHK kentällä töissä, lentokentällä kaikki autot tms kulkimet on automaatteja, ihan turvallisuussyistä. Jos jalka lipsahtaisi kytkimeltä lentokoneen vierellä, se olisi aika kallis lipsaus.....
(talvellahan tuo on varsin mahdollista kun rampataan kulkimesta yhtenään ulos ja sisään, jäätyy lumimöhjöstä pedaalinpinta)
Itse myös ollut lentokentällä töissä ja oli autot ihan manuaali laatikolla eikä ollut ongelmia ajella ja tosiaan täällä lapin talvessa niin oli autot ihan sulat sisältä kun niitä ei sammuteta kuin pidemmälle tauolle. Toki jos kytkin vehkeitä ei hallitse voi olla hankalaa.
-
Mutta mitä urheilullista siinä voi olla, että voimaa muutetaan kytkimessä lämmöksi sen sijaan että se välitettäisi jatkuvasti pyörille? Hitaamminhan siinä vaan mennään. Ja nyt ei tosiaan ole puhe hammasrattaiden järjestelystä mieleiseensä järjestykseen, se onnistuu useimmilla automaattilaatikoillakin manuaaliasennossa. Kyse on nyt puhtaasti siitä kytkinpolkimen polkemisesta.KunkkuJ kirjoitti:Tyhmä! Etkö sinä tosiaan ymmärrä? Vastaus on U-R-H-E-I-L-U-L-L-I-S-U-U-S. Siinä on sitä jotakin, kun saa tuntea ajavansa itse sitä autoa. Tunne katoaisi varmasti, jos ei itse saisi sovitella hammasrattaita mieleiseensä järjestykseen siellä vaihdelaatikossa.kallekilponen kirjoitti:Tuo on tosiaan asia joka itseä jaksaa ihmetyttää, että miksi juuri se kytkin on asia mistä ei haluta luopua tuolla itse kontrollissa olemisen perusteella, kun kaikesta edellä mainitusta on luovuttu vähin äänin ja jopa ilomielin.
Vai onko se kytkimen polkaisuliike sitä urheilua? Jos polkea haluaa, niin ainahan voi lähteä fillaroimaan.

-
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
EFHK:lla on vaan niin paljon säpinää 24/7 ja ahdasta. Tosiaan kaikki ajopelit oli tomaatteja.
-
Viesti Kirjoittaja pviitane »
PS. Täyttävät varmaan muutenkin Applehenkisyyden kriteerit?
-
Viesti Kirjoittaja -T- »
Kumpi on parempaa ilman lämmitystä? Satunnainen kytkimen painelusta aiheutunut lämpö vai automaatin suuremmasta tehohäviöistä aiheutunut lämpö? Ei ne kaikki automaatitkaan ole ihan loistavia, jos pitää vaihtaa alaspäin paremman kiihtyvyyden saamiseksi. Urheilullisuus on usein aika kaukana ja saa olla aika puukäsi viettääkeen enemmän aikaa vaihteen vaihtoon kuin mitä automaatilta menee samaan toimitukseen.kallekilponen kirjoitti:Mutta mitä urheilullista siinä voi olla, että voimaa muutetaan kytkimessä lämmöksi sen sijaan että se välitettäisi jatkuvasti pyörille?
Ei siinä, itsekin saatan joskus ottaa automaatin. Siis sitten, kun on muutenkin varaa hankkia tarpeeksi tehokas kulkine.
-
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Taitavat olla nämä automaateilla ajelijat muutenkin niitä, jotka eivät osaa tosipaikan tullen auton lähtiessä hallinnasta tehdä yhtään mitään, vaan luottavat kaikenlaisiin elektronisiin vemputtimiin niissä hienoissa autoissaan.
-
Niin... Kyllähän sitä luottaa automatin toimintaan, samalla tavalla luotan että sytytyksen ennakot on kohdallaan jne... ei minua kiinostaisi veivata jotain sytytyksen ennakko vimstaakia ratin keskiössä. Tuskin sekään osaamisesta olisi kiinni? Kyllä sen käynnistä huomaisi, kuten senkin onko lika iso vaiko pieni vaihde päällä.....
No enpä tuotakaan allekirjoittaisi.theinonen kirjoitti:.......
Taitavat olla nämä automaateilla ajelijat muutenkin niitä, jotka eivät osaa tosipaikan tullen auton lähtiessä hallinnasta tehdä yhtään mitään, vaan luottavat kaikenlaisiin elektronisiin vemputtimiin niissä hienoissa autoissaan.
-
Miksi sitten moottoripyörässä manuaalivaihteet? Eikös tämmöinen variaattori tietäisi aivan yhtä hyvin kuin itsekin milloin pitää vaihtaa isommalle tai pienemmälle.
-
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Eikös itse vaihtaminen ole itsehuijausta, pakostihan sitä manuaalilla vaihtaa ylöspäin kierrosten mukaan, jo ei halua rikkoa autoaan. Vai onko se sitä vapautta, että voi ihan itse päättää milloin rikkoo vaihelaatikkonsa? Luulenpa että se on niinkuin kalle tuolla aiemmin jo sanoi, ei se voi niistä vaihteista olla kiinni, koska pakkohan ne on vaihtaa nopeuden mukaan. Vaan koko juttu on nyt siinä kytkimen pumppaamisessa.
-
Nyt ei ole puhe siitä vaihteen valinnasta vaan nimenomaan kytkinpolkimen painamisesta. Mikä siinä on kivaa?
-
Viesti Kirjoittaja jjari »
No ei niinku yhtikäs mikään!kallekilponen kirjoitti: Nyt ei ole puhe siitä vaihteen valinnasta vaan nimenomaan kytkinpolkimen painamisesta. Mikä siinä on kivaa?
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
-
Viesti Kirjoittaja redhat »
Ainakin tuo DSG laatikko toimii kuin ajatus, ohittamaan kun lähdet ja painat kaasua vähän reilummin niin johan pykältää 6 --> 5:lle. Viivettä 0,5 sekuntia, ei varmaankaan edes sitä.
Variaattorit ovat ihan oma asiansa, variaattoriautoja on kokeiltu mutta ilmeisesti huonoin tuloksin...
Käykää koeajamassa auto jossa on DSG tomaatti niin saatte päivitettyä nuo päähänpinttymät.
http://sisainenaani.com
-
-
-
Viesti Kirjoittaja redhat »
Niin tai sitten voit keskittyä liikenteen seuraamiseen etkä vaihteiden hämmentämiseen.theinonen kirjoitti:Sehän on automaaginen suoritus, jota ei tarvitse erikseen ajatella tai miettiä. Ei sen tarvitse olla kivaa. Väittäisin myös automaatin olevan vaarallisempi liikenteessä, koska ajaessa on vähemmän virikkeitä.
Eipä tuon automaatin kanssa tarvitse paljoa ajatella tai miettiä. Kunhan pykälä on D tai S asennossa, riittää että painaa kaasua ja pysähtyessä jarrua.
http://sisainenaani.com
-
-
Tekemällä asioista liian helppoja ja viemällä pois kaikki tekemisen meininki jäljelle jää vain kasa vanhuksia, jotka sullotaan palvelutaloon odottamaan kuolemaa. Ei kuulosta hyvältä tulevaisuudelta, elämässä pitää olla virikkeitä.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka