OS X Lion käyttökokemukset
-
Re: OS X Lion käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja Murre »
Kaiken kaikkiaan mainio käyttis, mutta vähän turhan paljon on vielä kovin ei-Applemaisia käyttökokemusta nakertavia pikkuvikoja. Eiköhän ne kuitenkin jossain kohtaa toivon mukaan saada päivityksillä paikkailtua...
-
Viesti Kirjoittaja Jubax »
Itse asentuminen vei kokonaisen tunnin ehdotetun 33min sijaan, mutta hyvin on pelannut! Minulla on muuten takana tällä koneella pelkästään päivityksiä since 2006 ja Tiger...
iMac C2D 24"(Late 2006, Lion)
MacBook Pro 13" (mid 2010, Yosemite)
Time Capsule 1TB
Apple TV3
iPhone 6 (16GB Space Gray)
iMac Retina 5K 27"(Late 2014, Yosemite)
-
Viesti Kirjoittaja Isosceles »
Onko varmuuskopiointi Time Machinelle suotavaa?
-
Viesti Kirjoittaja Éclair »
Säilyy.Isosceles kirjoitti:Jos asentaa Lionin SL:n päälle niin säilyykö kaikki kansiot ohjelmat yms. koskemattomina? Eli ei tee mitään tyhjennystä asennusvaiheessa?
Tottakai aina kannattaa ottaa varmuuskopiot ennen tällaisia asennuksia.Isosceles kirjoitti:Onko varmuuskopiointi Time Machinelle suotavaa?
-
Viesti Kirjoittaja Castillo »
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Toinen mikä tuli vastaan on, että haluaisin Safarin avaavan aina kotisivun, kun se käynnistetään. Eli nyt aukeaa se viimeksi vierailtu sivu joka kerta. En mistään löytänyt tuohon valintaa vai olenko sokea? Onko sitä? Samasta johtuu myös se, että RSS-lukijastani (NetNewsWire) kun valitsen linkin, niin Safari avaa ensin alle sen viimeksi vieraillun sivun ja päälle tämän linkin.
iPad Air 12,9" M2 128GB
iPhone 15 plus
-
Viesti Kirjoittaja kurkinen »
En tiedä miten otat kansion näkyviin, mutta aika nopeasti kirjastoon pääsee Finderin Siirry kansioon komennolla:Castillo kirjoitti:Ostin ja asensin tänään. Kaikki ohjelmat ym. tuntuvat toistaiseksi toimivan hyvin. Hyviä puolia on ja tuntuu käytössä nopeammalta kuin SL. Miinuspuoli itselleni ainakin on käyttäjän kirjaston piilottaminen näkymättömäksi. Jos jotain sieltä tarvii, niin kaikki on aina laitettava näkyviin erikseenNo ehkä tuo on turvallisempaa joillekin, mutta toteutus olisi varmaan voinut olla parempi. Lukko tai jotain kansioon...
Koodi: Valitse kaikki
~/Library
/Library
/system/Library
-
Viesti Kirjoittaja miggo3 »
Joo minusta kanssa kirjaston piilottaminen on aika typerä juttu.Castillo kirjoitti:Miinuspuoli itselleni ainakin on käyttäjän kirjaston piilottaminen näkymättömäksi. Jos jotain sieltä tarvii, niin kaikki on aina laitettava näkyviin erikseenNo ehkä tuo on turvallisempaa joillekin, mutta toteutus olisi varmaan voinut olla parempi. Lukko tai jotain kansioon...
Laitoin sen heti asennuksen jälkeen takaisin näkyväksi. Terminaalin kautta komennolla:
chflags nohidden ~/Library/
-
Viesti Kirjoittaja crsh »
Fiiu kirjoitti:Piti tulla samaa kertomaan, päivitin oman laitteeni ja hyvin toimii taas.Virgo kirjoitti:Osui twitterissä viesti silmiin, että Lacielta on tullut päivitys Network Space 2:seen, jossa on Lion tuki mukana. Itselläni ei kyseistä aparaattia ole, mutta muistaakseni täällä oli useampiakin, jotka valittivat tuon toimimattomuutta.
Kyse on varmaan tästä:
http://www.lacie.com/us/support/drivers ... m?id=10200
..pitikö tehdä mitään muuta erikoista? Nimittäin täällä on yksi, johon päivitin uuden firmiksen -> ei ruvennut toimiin. Buuttasin koneen ja tein joitain terminaali komentoja, joita kehoitettiin Applen sivulla tekemään -> ei toiminut vieläkään.
Jaot kyllä näkyvät ja muuten kaikki toimii ongelmitta, Time Machine vaan edelleen herjaa, että ei ole tuettu tms.

-
Viesti Kirjoittaja nobu178 »
Toi on yksi tapa, mutta optio-näppäin alhaalla ja ylävalikosta "Siirry", niin sinne kirjasto ilmestyy.miggo3 kirjoitti:Joo minusta kanssa kirjaston piilottaminen on aika typerä juttu.Castillo kirjoitti:Miinuspuoli itselleni ainakin on käyttäjän kirjaston piilottaminen näkymättömäksi. Jos jotain sieltä tarvii, niin kaikki on aina laitettava näkyviin erikseenNo ehkä tuo on turvallisempaa joillekin, mutta toteutus olisi varmaan voinut olla parempi. Lukko tai jotain kansioon...
Laitoin sen heti asennuksen jälkeen takaisin näkyväksi. Terminaalin kautta komennolla:Koodi: Valitse kaikki
-
Kiits näistä, taas parempi. Vielä kuin sais tuon Safarin aukeamaan kotisivuun... no kaippa tähänkin tottuu.nobu178 kirjoitti:Toi on yksi tapa, mutta optio-näppäin alhaalla ja ylävalikosta "Siirry", niin sinne kirjasto ilmestyy.miggo3 kirjoitti:Joo minusta kanssa kirjaston piilottaminen on aika typerä juttu.Castillo kirjoitti:Miinuspuoli itselleni ainakin on käyttäjän kirjaston piilottaminen näkymättömäksi. Jos jotain sieltä tarvii, niin kaikki on aina laitettava näkyviin erikseenNo ehkä tuo on turvallisempaa joillekin, mutta toteutus olisi varmaan voinut olla parempi. Lukko tai jotain kansioon...
Laitoin sen heti asennuksen jälkeen takaisin näkyväksi. Terminaalin kautta komennolla:Koodi: Valitse kaikki
iPad Air 12,9" M2 128GB
iPhone 15 plus
-
Viesti Kirjoittaja Fiiu »
Lopetin suosiolla LaCien käytön Time Machinen kanssa kun pari kertaa verkko-backup korruptoitui ja siirryin ihan perinteiseen USB-liitäntäiseen levyyn. En osaa siis tuossa enää tarkemmin auttaa.crsh kirjoitti:..pitikö tehdä mitään muuta erikoista? Nimittäin täällä on yksi, johon päivitin uuden firmiksen -> ei ruvennut toimiin. Buuttasin koneen ja tein joitain terminaali komentoja, joita kehoitettiin Applen sivulla tekemään -> ei toiminut vieläkään.
Jaot kyllä näkyvät ja muuten kaikki toimii ongelmitta, Time Machine vaan edelleen herjaa, että ei ole tuettu tms.
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Järjestelmäasetukset -> Yleiset -> Rasti pois toiseksi alimmasta kohdasta "Palauta ikkunat, kun ohjelma suljetaan ja avataan uudelleen". Tuo auttoi mulla. Poistaa sitten kaikista ohjelmista tuon että ohjelman avautuessa avautuu myös edellinen tiedosto, mikä oli avoinna (ja minulle oikeasti parempi näin).Castillo kirjoitti:Kiits näistä, taas parempi. Vielä kuin sais tuon Safarin aukeamaan kotisivuun... no kaippa tähänkin tottuu.nobu178 kirjoitti:Toi on yksi tapa, mutta optio-näppäin alhaalla ja ylävalikosta "Siirry", niin sinne kirjasto ilmestyy.miggo3 kirjoitti:Joo minusta kanssa kirjaston piilottaminen on aika typerä juttu.Castillo kirjoitti:Miinuspuoli itselleni ainakin on käyttäjän kirjaston piilottaminen näkymättömäksi. Jos jotain sieltä tarvii, niin kaikki on aina laitettava näkyviin erikseenNo ehkä tuo on turvallisempaa joillekin, mutta toteutus olisi varmaan voinut olla parempi. Lukko tai jotain kansioon...
-
Viesti Kirjoittaja Aku Muukka »

-
Viesti Kirjoittaja wantsomeapple »
Minä olen saanut jo kaksi kertaa.Aku Muukka kirjoitti:Rantapalloa en ole vielä saanut pyörimään ja ihmettely nyt vaan jatkuu.

-
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
Tää oli niin koskettava et multa meinas päästä itku.wantsomeapple kirjoitti:Minä olen saanut jo kaksi kertaa.Aku Muukka kirjoitti:Rantapalloa en ole vielä saanut pyörimään ja ihmettely nyt vaan jatkuu.
-
Viesti Kirjoittaja darthmother »

Päivitän 1.1.11 Installeer update>
-
Viesti Kirjoittaja Mäksä »
Onneks on tilattuna jo 8gigaa tähän iMaciin, niin täytyy tästä heittää nää 4gigaa macbookkiin sitten. Tai ainakin tässä nämä 4gigaa kyllä tuntuis riittävän ihan ok.
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
Päivitin enkä tehnyt mitään muuta, toimii ok.crsh kirjoitti:Fiiu kirjoitti:Piti tulla samaa kertomaan, päivitin oman laitteeni ja hyvin toimii taas.Virgo kirjoitti:Osui twitterissä viesti silmiin, että Lacielta on tullut päivitys Network Space 2:seen, jossa on Lion tuki mukana. Itselläni ei kyseistä aparaattia ole, mutta muistaakseni täällä oli useampiakin, jotka valittivat tuon toimimattomuutta.
Kyse on varmaan tästä:
http://www.lacie.com/us/support/drivers ... m?id=10200
..pitikö tehdä mitään muuta erikoista? Nimittäin täällä on yksi, johon päivitin uuden firmiksen -> ei ruvennut toimiin. Buuttasin koneen ja tein joitain terminaali komentoja, joita kehoitettiin Applen sivulla tekemään -> ei toiminut vieläkään.
Päivittyihän sinulla tuohon 1.2.93 - versioon, minulla tarjosi ensin 1.2.92 - versiota
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Viesti Kirjoittaja crsh »
Juu, samaan 1.2.93 versioon (aikaisemmin oli jo tuo 1.2.92) ...no voehan pirtule. Jos yrittäis vielä jotenkin buutata tuota purkkia varmuuden vuoksi ja kokeilla. Pentele.Delli kirjoitti:
Päivitin enkä tehnyt mitään muuta, toimii ok.
Päivittyihän sinulla tuohon 1.2.93 - versioon, minulla tarjosi ensin 1.2.92 - versiota
-
Merkillistä, kokeilin tuotakin ihan varmasti eilen ja se ei vaikuttanut mitään. Tänä aamuna toimiipaulaw kirjoitti:Järjestelmäasetukset -> Yleiset -> Rasti pois toiseksi alimmasta kohdasta "Palauta ikkunat, kun ohjelma suljetaan ja avataan uudelleen". Tuo auttoi mulla. Poistaa sitten kaikista ohjelmista tuon että ohjelman avautuessa avautuu myös edellinen tiedosto, mikä oli avoinna (ja minulle oikeasti parempi näin).Castillo kirjoitti: Kiits näistä, taas parempi. Vielä kuin sais tuon Safarin aukeamaan kotisivuun... no kaippa tähänkin tottuu.

![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
iPad Air 12,9" M2 128GB
iPhone 15 plus
-
Viesti Kirjoittaja kari.patila »
Dropboxillekin on Lion-yhteensopiva versio olemassa: http://forums.dropbox.com/topic.php?id=41644&replies=74
-
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Toimi mulla suoraan, lienee päivittänyt itse itsensä?kari.patila kirjoitti:Dropboxillekin on Lion-yhteensopiva versio olemassa: http://forums.dropbox.com/topic.php?id=41644&replies=74
Mulla on jostain syystä ilmennyt semmoista että kahta näyttöä käyttäessä hiiren kursori pompsahtaa välillä toisen näytön alareunaan, ei oikeen ole vielä selvinnyt että miksi, mutta kursoria saa toisinaan etsiskellä.
-
Viesti Kirjoittaja kari.patila »
Tuo oli sitä public-folderin dropbox-valikkoa varten. Eli sitä linkkiä tiedostoon ei saanut aiemmin tehtyä Finderin kautta.tosikko kirjoitti:Toimi mulla suoraan, lienee päivittänyt itse itsensä?kari.patila kirjoitti:Dropboxillekin on Lion-yhteensopiva versio olemassa: http://forums.dropbox.com/topic.php?id=41644&replies=74
-
Viesti Kirjoittaja jt.syrja »
-
Viesti Kirjoittaja jepsfrost »
kari.patila kirjoitti:Vajaa vuorokausi käyttöä ja uusi scrollaus tuntuu jo ihan luonnolliselta.
Dropboxillekin on Lion-yhteensopiva versio olemassa: http://forums.dropbox.com/topic.php?id=41644&replies=74
Itse laitoin päivityksen jälkeen skrollauksen vanhalle mallille mutta seuraavana päivänä palautin takaisin ja nyt itsestäkin tuo uusi tapa on jo normaali ja parempi. Että äkkiä siihen tottui vaikka aluksi tuntui niin oudolta.
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka