Käynnistin ulkoisella kovalevyllä olleen SL-systeemin, joka toimi täsmälleen samoin ja samoin tiedostoin kuin sen sinne kopioidessani. Ei kuitenkaan hyväksynyt ylläpitäjän salasanaani jostain syystä, joten vaihdoin salasanan, ja käynnistin koneen uudestaan. Kun ulkoisella kovalevyllä oleva Snow Leopard oli käynnistynyt, niin kaikki kolme käyttäjätunnusta, jotka minulla on, oli nollautuneet. Kaikki henkilökohtaiset tiedostot, jotka olivat kotikansioissa, olivat kadonneet. Kaikki ohjelmat-kansion ohjelmat ovat tallessa, samoin kuin järjestelmäasetusten säädöt.Macco kirjoitti:Kyllästyin odottelemaan buuttailua, ja katsoin levytyökalulla mikä siellä mättää. Mikäli levytyökalua oikein tulkitsin, niin systeemi päätti vetää itsensä jojoon yhden videotiedoston kohdalla, ja ehdotteli tiedostojen varmuuskopiointia ja levyn tyhjennystä. En tosin ihan heti keksinyt miten varmuuskopioin tiedostot levyltä, jota en voi käyttää. Vilkaisin vielä varmuuden vuoksi asennustyökalulla mitä se levyn kohdalla näyttää, ja lukittujan se oli. Ei muuta kuin levy sileäksi, ja uutta asennusta. Ja sen jälkeen toinen yritys sen asennuksen kanssa, kun ensimmäinen yritys jäi tuntemattomasta syystä kesken. Nyt on menossa vanhojen tiedostojen (tein CCC:llä SL-levystä kopion ennen ensimmäistä Lionin asennusta) palautus. Muutaman päivän vanhoja tiedostoja, mutta eipä se kovinkaan paljoa haittaa.
Eipä ole tällaista tullut vielä vastaan 14 vuoden ja kymmenien koneiden Mac-kokemuksella...
EDIT: Naurettavuuden huippu: minulla ei ole oikeuksia katsoa kotikansioni sisältöä. Siis sen kansion sisältöä, jonka tunnuksilla olen kirjautunut...
Kyllä tässä käyttöjärjestelmässä on vielä tekemistä.
EDIT2: Ja nyt pitäisi saada mokkula toimimaan... Tiedän kyllä tasan tarkkaan asetukset ja modeemiskriptit, joilla homma Lionissa toimii, mutta ongelmana on se, etten saa verkkoasetuksiin laitettua modeemiasetuksia lainkaan.
EDIT3: Ja sitten tuli kernel panic eikä uudelleenkäynnistys tunnu tekevän mitään... Minä palaan Snow Leopardiin ja kattelen, että temppuileeko softa vai rauta.
Ovatko nyt kaikki tiedostot siis kadonneet?
Ajatuksia, ideoita?
EDIT: Katsoin levytilan käyttöä, ja näytti siltä että kaikkien tiedostojen on oltava tallella, koska ne sopivasti veivät levytilaa.
Katsoin sitten käyttäjätietoja, ja jostain käsittämättömästä syystä systeemi ei kirjautumisvalinnoissa näyttänyt lainkaan sitä minun varsinaista käyttäjätiliäni. Värkkäilin sitten aikani käyttäjänimien ja salasanojen kanssa, ja sain tiedostoni näkyviin. Nyt omituinen piirre on se, että käyttäjätunnus, jolla olen kirjautunut ja jolla näkyy kaikki minun tiedostoni, ei hyväksy sille asetettua salasanaa, vaan toiselle tilille asetetun salasanan.
Palaa käämi tähän käyttöjärjestelmään... Vaihdan kohta Windowsiin...