
Soneran teki kytkyn purkamisen automaattiseksi, eli enää ei tarvitse soittaa asiakaspalveluun sopimuskauden päätyttyä. Itse pitää netistä löytyvä aktivointikoodi sitten vielä puhelimeen syöttää, mutta soittaminen asiakaspalveluun jäi pois. Homma helpottui ja jonotusaika väheni taas muutamilla sekunneilla, mutta pari käytännön asiaa vielä mietityttää:
- Jos sopimuskausi päättyy 30.7., niin mitä se tarkoittaa? Saako purkukoodin siis tuona päivänä vai 31.7. klo 00.01?
- Jos sopimuskausi päättyy 30.7. ja uusi liittymä aukeaa seuraavana, niin minkälainen lasku Soneralta tulee tästä vuorokauden käytöstä? Toisin sanoen, pitääkö esimerkiksi data- ja puhepaketit purkaa omatoimisesti 30.7.? Jos en ota paketteja pois, niin veloitetaanko siitä päivän käytöstä kuukauden hinta?
Yhteistä tietoa rakentamassa,
F