Korrelaatio ei ole kausaatio. Väkivaltaisessa paikassa ihmiset ostavat enemmän aseita puolustautumiseen. Huomaa myös, että tuon "analyysin", siis säikyttelyartikkelin, alkuperä on Violence Policy Center. VPC on amerikkalaisten asepelkoisten lobbausorganisaatio, jolla ei ole mitään tekemistä vakavasti otettavan tutkimuksen kanssa.PKivireki kirjoitti:Minun näkökantani mukaan käsiaseet muilla kuin poliiseilla ja sotilailla pikemminkin vähentävät turvallisuutta, kuin lisäävät sitä - MOT Matti Saaren kaltainen pyssyniekka.
Oho, Amerikassakin on huomattu sama: http://www.upi.com/Health_News/2008/04/ ... 209186884/
Tämän ketjun aihe ei ole aseenomistus, vaan aseiden kantaminen. Ehdotan, että jos haluatte keskustella aseenomistuksesta niin teette sille oman ketjun. Muutenkin monella tuntuu olevan jo tarpeeksi vaikeaa pitää ryynit ja jauhot erillään.
Mielestäsi siis aseet sotilailla ja poliisilla lisäävät turvallisuutta. Minä olen sitä mieltä, että poliisilla pitäisi olla oikeus kantaa asetta työajan ulkopuolella. Kysyisin sinulta ja muiltakin yksityisen aseenkannon vastustajilta tässä ketjussa, vastustatteko myös vapaalla olevan poliisin aseenkantoa? Jos, niin miksi?