”Tyhmät kysymykset” aiheista iOS, iTunes Store ja App Store
-
Re: "Tyhmät kysymykset" aiheista iOS, iTunes Store ja App St
Viesti Kirjoittaja Shaingi »
Apple iPad Pro
Apple iPhone 14
Once you go mac, you never go back
-
Viesti Kirjoittaja wantsomeapple »
Bluetooth, ja sieltä yhdistellä.Shaingi kirjoitti:Tartteeko mun jostain laittaa päälle jos haluaa käyttää applen omia handfree kuulokkeita iphone 3gs:n kanssa? Kun mitään ei siitä omasta mikrofoonistaan saa kuulumaan vaan puhelimen mikki on päällä.. Liekkö nuo kuulokkeet sökö vaiko ei? Napeista kyllä kuuluu ihan normaalisti.
Ai nämä on langalliset
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Kyllä sen toimia pitäisi kunhan liitin on kunnolla puhelimessa kiinni. Jos ei toimi, taitaa setissä olla jotain vikaa.Shaingi kirjoitti:Tartteeko mun jostain laittaa päälle jos haluaa käyttää applen omia handfree kuulokkeita iphone 3gs:n kanssa? Kun mitään ei siitä omasta mikrofoonistaan saa kuulumaan vaan puhelimen mikki on päällä.. Liekkö nuo kuulokkeet sökö vaiko ei? Napeista kyllä kuuluu ihan normaalisti.
-
Viesti Kirjoittaja thesetimes »
Sain oman ensimmäisen "App-laitteen" (iPad2) vasta nyt, ja olen päässyt tutustumaan viimein tuohon iTunesin App Storeen. Android-käyttäjänä petyin heti ensimmäiseksi siihen, kuinka suuri osa sisällöstä on maksullista.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Pari (tyhmähköä) kysymystä.
- Koska kauppa pakottaa suomalaisen luottokortin takia "Suomi-kauppaan", näkyvät tuotteissa vain suomalaisten "arvostelut". Ja niitä ei useimmin joko ole, tai ne ovat tyyliin pari kolme sanaa: "Tosi pro-meininki".
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
- Hieman tuohon liittyen, ärsyttää että App pitää ostaa "kuin sika säkissä", eli kokeilematta. Kyllä mua ainakin risoo joku kolmen, neljän, viiden euron haaskaaminen johonkin roskaan, mutta varsinkin jonkun 15e maksavan Korgin iElectriben kohdalla... Eli toki netissä on arvostelua ja YouTube-videota, mutta kaupassa ei taida "demoversioita" olla, vai onko?
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Katsoin tuota mainitsemaasi Korgia, näytti olevan average rating 4,5 yli 600 arvostelulla. Tuskin on kovin kehno...
Suuri osa sisällöstä on maksullista, totta. Elämä on.
-
Viesti Kirjoittaja wantsomeapple »
Sen takia on nämä "lite" versiot. Ei toki kaikista sovelluksista ole, mutta on yleisiä.thesetimes kirjoitti: - Hieman tuohon liittyen, ärsyttää että App pitää ostaa "kuin sika säkissä", eli kokeilematta.
-
Viesti Kirjoittaja Pomzzi »
-
Viesti Kirjoittaja ilkka_j »
Ostin tänään ipad 2 wifi+3g mallin...himassa on welhon laajis + thompson boxi
wlan ei vaan suostu skulaa...kännykän ja toisen läppärin kanssa ei mitään ongelmaa, mutta ipad sanoo, ettei voi yhdistää...löytää kyllä...onko boxissa joku asetus päin peetä??? boxi joku tcw710....
Kyllä kaikkee hienoo systeemii tulee hankittuu, mutta sit pitäs vielä osata käyttää

-
Viesti Kirjoittaja Tege »
Kokeile vaikka bootata nuo modeemisi jne. Tarkistaa salasana ja bootata vaikka ipadikin.ilkka_j kirjoitti:Hei
wlan ei vaan suostu skulaa...kännykän ja toisen läppärin kanssa ei mitään ongelmaa, mutta ipad sanoo, ettei voi yhdistää...löytää kyllä...onko boxissa joku asetus päin peetä??? boxi joku tcw710....
Kyllä kaikkee hienoo systeemii tulee hankittuu, mutta sit pitäs vielä osata käyttää
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ja kato sen modemin asetukset, ettei vaan olis MAC-tunnistus käytössä ja se iPad puuttuu listasta.ilkka_j kirjoitti:Hei
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Ja tosiaan se salaus kannattaa olla WPA2MacFinn kirjoitti:Ja kato sen modemin asetukset, ettei vaan olis MAC-tunnistus käytössä ja se iPad puuttuu listasta.ilkka_j kirjoitti:Hei
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
Mulla on ~1½kk vanha iPhone 4 (16Gt) ja nyt (tällä viikolla) yhdistäessäni luurin koneeseen
latausta varten (lataan akun USB-kaapelia käyttäen), iTunes tarjoaa päivitystä - puhelimessani on
näemmä 4.3.3 (8J2) versio iOs-tsydeemistä.
Pitäisi(?) siis antaa päivittää, pitääkö huomioida jotain - vai painanko vaan menemään?
JL
PS. Olen uusi näiden iOs-juttujen kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja Disturbbi »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-Teemu
iPhone 7 128GB
Watch 42mm
MacBook Pro 13" Retina mid-2015
Game Center: T-eme
-
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
Tehty 8)Disturbbi kirjoitti:Ei siinä mitään, anna mennä vaan.![]()
-Teemu
Mulla oli 4.3.3 ja nyt näyttäisi olevan 4.3.5 - taisi jäädä yksi päivitys väliin.
Onko seuraava jo vitonen, vai tuleeko tuohon vielä 4-alkuisia päivityksiä?
JL
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Taitaa seuraava olla vitonen.....Jussi68 kirjoitti:Tehty 8)Disturbbi kirjoitti:Ei siinä mitään, anna mennä vaan.![]()
-Teemu
Mulla oli 4.3.3 ja nyt näyttäisi olevan 4.3.5 - taisi jäädä yksi päivitys väliin.
JL
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja iDock »
Ja tarkennetaan, että seuraava isompi päivitys on iOS 5, mutta pienempiä päivityksiä voi olla luvassa, riippuu tuleeko ilmi tietoturvariskejä iOS 4.3.5:sta.tuomaril kirjoitti:Taitaa seuraava olla vitonen.....Jussi68 kirjoitti:Tehty 8)Disturbbi kirjoitti:Ei siinä mitään, anna mennä vaan.![]()
-Teemu
JL
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
-
Viesti Kirjoittaja thesetimes »
Niin siis "pöytäkoneella" voi (tai siis läppärillä). Mutta en mä ainakaan pysty iPadillä niin tekemään. Eli tarkoitin nimenomaan sillä. Olen "jumissa" Suomi-storessa. iTunesin pöytäversiossahan on se pieni lippunappi, millä pystyy joo vaihtelemaan storejen (hyvää suomea) välillä.MacFinn kirjoitti:Tota, iTunesissa voi kirjautua US-storeen ja katsoa niitä arvioita sieltä, jos Suomen Storessa ei ole tarpeeksi arvioita. Ja sitten ostaa se Suomen Storesta.
-
Voit tehdä US-storeen oman tunnuksen ja kirjautua iPadilla sinne. Tällöin iPad vaihtaa storen automaattisesti. Sitten taas kirjaudut suomistore-tunnuksillasi ja ostat ohjelman suomi-storesta. Näin minä teen iPadilla.thesetimes kirjoitti:Niin siis "pöytäkoneella" voi (tai siis läppärillä). Mutta en mä ainakaan pysty iPadillä niin tekemään. Eli tarkoitin nimenomaan sillä. Olen "jumissa" Suomi-storessa. iTunesin pöytäversiossahan on se pieni lippunappi, millä pystyy joo vaihtelemaan storejen (hyvää suomea) välillä.MacFinn kirjoitti:Tota, iTunesissa voi kirjautua US-storeen ja katsoa niitä arvioita sieltä, jos Suomen Storessa ei ole tarpeeksi arvioita. Ja sitten ostaa se Suomen Storesta.
E: typoja...
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
Viesti Kirjoittaja Khipu »
Ihmettelen kovasti, kun itunesissa näkyy kohdassa update, että uudempi versio olisi saatavilla (4.3.5). Mutta kun päivitin restoren kautta, niin päivitti vain tähän 4.1 versioon. Restoren kautta päivitin kun on ollut vähän ongelmaa puheluissa...
-
Voit toki ladata tuon 4.3.5 firmiksen suoraan koneelle ja iTunesista painat "Palauta" alt-näppäin pohjassa. Sitten avautuneesta valikosta valitset lataamasi firmiksen ja puhelin päivittää itsensä. Googleta vaikka "iOS 4.3.5 iPhone 3gs download".Khipu kirjoitti:Mulla on 3gs. Onko niin että tuo 4.3.5 toimii vain neloselle?
Ihmettelen kovasti, kun itunesissa näkyy kohdassa update, että uudempi versio olisi saatavilla (4.3.5). Mutta kun päivitin restoren kautta, niin päivitti vain tähän 4.1 versioon. Restoren kautta päivitin kun on ollut vähän ongelmaa puheluissa...
E: typoja riittää iPadilla kirjoitellessa...

- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
-
Viesti Kirjoittaja mindgame »
Toisaalla vois Applellaki paremmin asiat olla. Esim android kaupassa saa kaupan vielä peruakki, aikaa en muista. Oliskoha 15min.wantsomeapple kirjoitti:Sen takia on nämä "lite" versiot. Ei toki kaikista sovelluksista ole, mutta on yleisiä.thesetimes kirjoitti: - Hieman tuohon liittyen, ärsyttää että App pitää ostaa "kuin sika säkissä", eli kokeilematta.
edit: ainaki muistelen siellä löytyneen sellaisen napin. Ikinä ei tullu tarve käyttää.
-
Voihan kirosana! Unohdin sitten mainita sulle, että mulla on vain 10.4 tässä mun macbookissa! Taidan olla nyt kusessa. Aloitin sun ohjeiden mukaan, latasin omalle koneelle tuon iphonen uuden version, menin itunesiin, painon alt-pohjassa sitä namiskaa (restore) ja valitsin sieltä näppärästi valikosta sen tiedoston. Kone alkoi raksuttaa.iDock kirjoitti:Voit toki ladata tuon 4.3.5 firmiksen suoraan koneelle ja iTunesista painat "Palauta" alt-näppäin pohjassa. Sitten avautuneesta valikosta valitset lataamasi firmiksen ja puhelin päivittää itsensä. Googleta vaikka "iOS 4.3.5 iPhone 3gs download".Khipu kirjoitti:Mulla on 3gs. Onko niin että tuo 4.3.5 toimii vain neloselle?
Palasin konelle, itunes herjaa jotain uudesta versiosta, ja että vanhalla ei pääse kiinni enää puhelimeen. Menin lataamaan uutta versiota itunesista - kone herjaa että pitää olla uudempi kuin Tiikeri, jotta se toimii. Mulla on nyt siis restoraus puolessa välissä, kännyllä voi vain hätäpuheluita soitella ja paniikki päällä. Mitä teen? Kaverilla olisi tuossa oma mäkkinsä, mutta voinko jotenkin jatkaa hommia sillä loppuun? Vai meneekö kaikki entistä pahemmin metsään?

EDIT: puhelin alkoi toimia, kuinkas muuten. Mutta ne kontaktit eivät nyt varmaankaan palaudu, kun en pääse samalla itunesilla jatkamaan loppuun asti...???
-
Voit toki yrittää ottaa iPhoneasi käyttöön kaverisi macilla. Näin saat ainakin puhelut käyttöösi. Ei periaatteessa nyt auta muu kuin päivittää Lioniin tai Snow Leopardiin tuo MacBookisi jos puhelintasi haluat käyttää kys. koneella.Khipu kirjoitti:Voihan kirosana! Unohdin sitten mainita sulle, että mulla on vain 10.4 tässä mun macbookissa! Taidan olla nyt kusessa. Aloitin sun ohjeiden mukaan, latasin omalle koneelle tuon iphonen uuden version, menin itunesiin, painon alt-pohjassa sitä namiskaa (restore) ja valitsin sieltä näppärästi valikosta sen tiedoston. Kone alkoi raksuttaa.iDock kirjoitti:Voit toki ladata tuon 4.3.5 firmiksen suoraan koneelle ja iTunesista painat "Palauta" alt-näppäin pohjassa. Sitten avautuneesta valikosta valitset lataamasi firmiksen ja puhelin päivittää itsensä. Googleta vaikka "iOS 4.3.5 iPhone 3gs download".Khipu kirjoitti:Mulla on 3gs. Onko niin että tuo 4.3.5 toimii vain neloselle?
Palasin konelle, itunes herjaa jotain uudesta versiosta, ja että vanhalla ei pääse kiinni enää puhelimeen. Menin lataamaan uutta versiota itunesista - kone herjaa että pitää olla uudempi kuin Tiikeri, jotta se toimii. Mulla on nyt siis restoraus puolessa välissä, kännyllä voi vain hätäpuheluita soitella ja paniikki päällä. Mitä teen? Kaverilla olisi tuossa oma mäkkinsä, mutta voinko jotenkin jatkaa hommia sillä loppuun? Vai meneekö kaikki entistä pahemmin metsään?
Ens kerralla kyllä katson kaikki järjestelmävaatimukset....
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
No, oli tää macbook on muutenkin jo menossa vaihtoon (akku ei toimi lainkaan, näytössä häränsilmä jne jne) joten tässä yksi lisäsyy suunnata applestoreen

Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka