Viimein on Elisa Viihde -paketin määräaikaisuus loppumassa, eli 2.8. olen taas vapaa kuin lintu 8) Typerästi sitouduin 24kk määräaikaissopimukseen Elisan kanssa ja tämä oli sitten se ensimmäinen ja viimeinen sellainen (enkä enää ikinä tee sitä virhettä, että tilaan palveluja puhelinmyyjältä). Minun taloyhtiössäni on Soneran valokuitukaapelit ja vuokraan näyttäisi sisältyvän perusnopeuksinen Internet. Onko porukoilla mitään kokemusta tästä? Soneran nettisivut ovat pelkkää päänsärkyä, en löytänyt sieltä mitään tietoa tästä valokuitutekniikasta. Tähän mennessä siis ollut Elisan 24M/1M ADSL ja on ollut ongelmia lähes päivittäin (Internet 'katoaa' kunnes nollaa modeemin, yms.) ja Elisan toimittama WLAN-modeemi siis käytössä. Olen pitkään odottanut hetkeä, jolloin saan ottaa vasaran käteeni ja näyttää tuolle modeemille mitä se ansaitseekin!

Suunnitelmana on napata tuo Soneran tarjoama netti, ja jos se miellyttää tarpeeksi niin sitten voisi nostaa nopeusluokkaa ylemmäs, kun valokuitu tuntuu olevan paljon halvempaa kuin perinteinen ADSL. Jos porukoilla täällä on kuitenkin huonoa kokemusta kyseisestä palvelusta, niin toinen optio on sitten ottaa ADSL joltain toiselta palveluntarjoajalta, mutta ei kuitenkaan Elisalta. Tuo Elisan asiakaspalvelu on ollut aina jotain niin matalatasoista ja surkeaa, eikä tuossa lähimmässä Elisa Shopitissa ole yhtään pätevää tyyppiä. Soneraan ei olla aiemmin koskettukaan, ollaan oltu Elisan asiakkaita jo siitä, kun se oli Radiolinja, mutta palveluntaso on heikentynyt viime vuosina niin huimasti, ettei tämä 'sininen leiri' ole enää niin hyvä vaihtoehto.
Onko ajatuksia, havaintoja tai muuta? Kiitos!
t: pikkupoika