Tottakai asiakasta pitää laskuttaa - palvelusta ei kannata Suomessa puhua.MasBe kirjoitti:Tietenkin!Le Corbusier kirjoitti:Elisalla on samanlainen periaate - pyysivät allekirjoittamaan paperin, että voisivat periä muutamia kymppejä jos ilmoittamaani vikaa ei löydy, tjms.ie1 kirjoitti:Vein iPhoneni Sonerapisteeseen ja sain kuitin, jossa lukee:
"Mikäli laitteessa ilmenee takuun ulkopuolinen vika tai vaurio, valtuuttamamme huoltoliike ottaa yhteyttä ja tiedustelemme teiltä, haluatteko kustannusarvion laitteen huoltotyöstä. Mikäli ette halua kustannusarviota, perimme 33 euron käsittelymaksun tehdyistä toimenpiteistä (laitteen tutkimus/yhteydenotto)."
Eli siis jos puhelimeni ei mene takuuseen heilläkö on siis oikeus periä siitä 33 euroa noin minimissään? Näin arkijärjellä kuulostaa hitusen kohtuuttomalta.
Eihän kukaan kuitenkaan ilmaista työtä tee eli joutuvat kuitenkin tutkimaan laitteen ja jos siinä todetaan takuun ulkopuolinen vika, ei huolto saa Applela senttiäkään. Jonkunhan se silloin pitää maksaa.
Yhtiöt voisivat itse asiassa laskuttaa odotustilan kalustuksesta (lattialla saa istua ilmaiseksi, kunhan ei kuraa sitä -> siivouslisä 5€) sekä tilavuokrasta. Niillä joilla palvelu kuuluu yhtiön core-ajatteluun, on valaistus ja lämmitys luonnollisesti on the house.