Olin ostamassa ihka ensimmäistä mäkkiäni, PowerBook 12":sta ja kysyin muun muassa Mustasta Pekasta tarjousta koneesta ja parista lisäroippeesta. Tarjoukset tulivat ja Musta Pekka tuntui tarjoavan parhaan hinnan kyseisestä kokoonpanosta. Soitin siis heti seuraavana päivänä liikeeseen. Hetken jonotuksen jälkeen sain langan päähän myyjän, joka ei kuitenkaan tiennyt tarjouksestani mitään. Tarjouksen tehneellä henkilöllä oli toinen puhelu kesken ja tämä toinen myyjä lupasi välittää soittopyynnön heti kun toinen olisi vapaa.
Pari tuntia ihmeteltyäni (aika pitkä puhelu sillä myyjällä?) soitin uudestaan. Tällä kertaa oli oikea henkilö langan päässä, mutta juuri kun pääsimme puhumaan itse asiasta, tokaisi myyjä: "Minulla tuli tähän tiskille asiakas, sopiiko jos soitan viimeistään 15min päästä takaisin, ei varmasti mene enää sen kauempaa?" No annoin TOISTAMISEEN numeroni (ilmeisesti edellinen post-it lappu oli hukkunut) ja jäin odottelmaan puhelua. Jälleen kaksi tuntia odoteltuani olin jo todella suivaantunut koko firmaan ja ostin koneen toisesta liikkeestä. Tämä kaikki tapahtui siis eilen. Tänä aamuna 10.30 soi puhelin ja tämä myyntitykki mustastapekasta soittaa:"Tiedän että voi olla hieman myöhäistä, mutta miten sen tietokoneen kanssa..?" Voi voi kaveri, et ole kuin suunnilleen 20h myöhässä.
Aika tökeröä palvelua, sanoisin..
Musta Pekka- Surkeaa palvelua.
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Musta Pekka- Surkeaa palvelua.
Viesti Kirjoittaja Alternus »
-
Re: Musta Pekka- Surkeaa palvelua.
Viesti Kirjoittaja Rewes »
No, kyllähän sitä aina sattuu virheitä. Musta Pekka on palvellut mua aina hyvin ja vastaisuudessakin tulen sieltä koneet varmasti ostamaan.
Designed by a Brit, built in China - Apple
-
Viesti Kirjoittaja khalima »
Ihan oikein vaihtaa kauppaa, jos palvelu ei pelaa. Varsinkin tuossa sinun tapauksessa... Väittäisin, jopa että todella törkeää..
Some day, following the example of the United States of America, there will be a United States of Europe.
-George Washington
-George Washington
-
Viesti Kirjoittaja Sotionci »
Itsekin kyselin tarjouksia muutamasta paikasta, kun pekan tarjous tuli olin jo unohtanut sitä pyytäneeni, ja uusi powerbook oli jo pöydällä.
Mutta kannattaakin palvella firmoja eikä jotain yksittäistä yhden läppärin ostajaa
Mutta kannattaakin palvella firmoja eikä jotain yksittäistä yhden läppärin ostajaa
g5, powerbook, mbp, macpro, 20cinema,23cinema yms ja 1 usb johto
-
Viesti Kirjoittaja Jaska »
On Pekalla ollut vissiin kiireitä kun palvelu on yleensä vertaansa vailla. Tilasin viimeksi viime viikon maanantaina (klo 15.10) G5 Dual 2GHz koneen lisämuistilla ja Applen 20-tuumaisella lituskanäytöllä.
Yllätyksekseni koko komeus toimitettiin minulle seuraavana aamuna. Aikaa tilauksesta oli kulunut 18 tuntia ja välimatkakin on 250km. Ei mielestäni huono suoritus!
Jos joskus koneiden kanssa on tullut ongelmia, olen saanut erittäin hyvää palvelua kellonaikaan tai viikonpäivään katsomatta. Koneet ostan jatkossakin Pekalta.
Yllätyksekseni koko komeus toimitettiin minulle seuraavana aamuna. Aikaa tilauksesta oli kulunut 18 tuntia ja välimatkakin on 250km. Ei mielestäni huono suoritus!
Jos joskus koneiden kanssa on tullut ongelmia, olen saanut erittäin hyvää palvelua kellonaikaan tai viikonpäivään katsomatta. Koneet ostan jatkossakin Pekalta.
-
Viesti Kirjoittaja Ossi »
Ei taida olla Mustassa Pekassa minkäänlaista yhtenäistä asiakaspalvelukoulutusta.
Itse yhden koneen sieltä ostaneena muistan pienessä ongelmatilanteessa saaneeni eka päivänä ystävällistä ja asiallista kohtelua, mutta jo toisena päivänä eri mies puhelimessa, ja kohtelu oli täysin päinvastaista.
Eipä ole tullut sen jälkeen asiaa sinnepäin.
Itse yhden koneen sieltä ostaneena muistan pienessä ongelmatilanteessa saaneeni eka päivänä ystävällistä ja asiallista kohtelua, mutta jo toisena päivänä eri mies puhelimessa, ja kohtelu oli täysin päinvastaista.
Eipä ole tullut sen jälkeen asiaa sinnepäin.
-
Viesti Kirjoittaja ilkka »
Hyvä tietää! Olin sieltä koneen tilaamassa, mutta täytyy varmaankin ostaa se suoraan Applelta.
KIITTI!!
KIITTI!!
-
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Ikävä juttu. Itse maksan aina mielellään hyvästä palvelusta, sellaista sain ostaessani koneeni Tectorilta, ostinpa vielä ipod mininkin sieltä, vaikka aluksi meinasin tilata AStoresta, koska palvelu oli ystävällistä ja tuntui oikeasti siltä että on asiakkaana tärkeä, vaikken yhtä läppäriä ja musasoitinta enempää ollut ostamassakaan. Tuollainen vetkuilu, varsinkin juuri puhelinsoittejen kanssa tuntuu ikävältä, eivät vähää välittäneet sinun kiireistäsi. Oikein siis teit.
-
Viesti Kirjoittaja Alternus »
Hieman ironista tässä on se, että nimenomaan täältä Hompusta lukemani jutut Mustan Pekan hyvästä palvelusta vaikutti sinne soittamiseen. No voihan toki olla, että tämä yksi "kiireinen" myyjä nyt pilasi muuten hyvän liikkeen mainetta, mutta minkäs teet, jäi aika paska maku suuhun koko hommasta. Varsinkin kun tämän koneen osto oli tosiaan se ihka ensimmäinen mäkki useiden windows-koneiden jälkeen ja ostohetki tuntui lähes juhlavalta
No kone nyt kuitenkin on Oulun Systemassa odottamassa noutajaa, loppu hyvin, kaikki hyvin.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Apple Cider »
Mielestäni tuo ei ollut vielä surkeaa palvelua. Hyvä kuitenkin että otit koneen muualta, sillä ehkäpä myyjääkin jäi huolimattomuus kaivelemaan.
Itse kyselin juuri puhelimitse paljonko autooni maksaa vetokoukku. Tarvikemyyjä keskeytti puhelun aina kun liikkeeseen astui asiakas ja palveli tämän live-asiakkaan siinä puhelun välissä. Kolmannen tauon kohdalla löin luurin kiinni ja laitoin puljun henkilökohtaiseen boikottiin. Harmillisia juttuja sinänsä, sillä monessa liikkeessä tuntuu olevan porukkaa laidasta laitaan ja yleensä yksi m*lkku pilaa koko firman maineen.
Itse kyselin juuri puhelimitse paljonko autooni maksaa vetokoukku. Tarvikemyyjä keskeytti puhelun aina kun liikkeeseen astui asiakas ja palveli tämän live-asiakkaan siinä puhelun välissä. Kolmannen tauon kohdalla löin luurin kiinni ja laitoin puljun henkilökohtaiseen boikottiin. Harmillisia juttuja sinänsä, sillä monessa liikkeessä tuntuu olevan porukkaa laidasta laitaan ja yleensä yksi m*lkku pilaa koko firman maineen.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka