Hah, tuota nyt ei usko Erkkikään! Etkös sinä ajele jollain turkkilaisten kokoon kyhäämällä halpatuontilisenssivolkkarilla?Tauvo kirjoitti: Minä en tosin tarvitse, kun autossani on rengaspaineen tunnistin, joka ilmoittaa, jos paineet ovat muuttuneet...
Viimeisin Ostoksesi 2
-
Re: Viimeisin Ostoksesi 2
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Taitaa olla aika vakiovaruste ko. konsernin autoissa.KunkkuJ kirjoitti:Hah, tuota nyt ei usko Erkkikään! Etkös sinä ajele jollain turkkilaisten kokoon kyhäämällä halpatuontilisenssivolkkarilla?Tauvo kirjoitti: Minä en tosin tarvitse, kun autossani on rengaspaineen tunnistin, joka ilmoittaa, jos paineet ovat muuttuneet...
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
-
Mitä katsastutit? Itsesi?Anniel kirjoitti:Katsastussedältä leima paperiin.
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Tuo on eri systeemi. Tämä on ihan vaan sellainen yksinkertainen, joka tutkii pyörimisnopeutta (tai jotain?). Renkaiden vaihtamisen jälkeen pitää laittaa virta autoon päälle ja painaa kojelaudassa olevaa nappia, sitten auto sanoo "ping" ja on hiljaa kunnes/tai jos rengaspaine paine muuttuu, jos rengaspaine muuttuu sanoo auto taas "ping" ja pitää mennä laittamaan paineet kohdalleen. Kolmen vuoden aikana se on tapahtunut kerran.hatey kirjoitti:Kaverillakin oli semmoset, tuli jännä tilanne kun vaihtoi auton alla tulleet tietokoventtiilihatuilla varustetut renkakset tavallisiin. Silloin alkoi auton kojelaudassa disco, kun auto luuli että renkaat puuttuu.Tauvo kirjoitti:
Varmaan ihan näppärä. Minä en tosin tarvitse, kun autossani on rengaspaineen tunnistin, joka ilmoittaa, jos paineet ovat muuttuneet...
-
Juu kyllä tällaisen ikälopun akan saiskin viedä tsekattavaksi mutta auto se tällä kertaa tarvi kropelointia.KunkkuJ kirjoitti:Mitä katsastutit? Itsesi?Anniel kirjoitti:Katsastussedältä leima paperiin.
-
Älä suotta murehdi siitä iästäsi. On ihan hyvä, että täällä on joku vähän varttuneempikin mode sen teinitytön rinnalla, siis sen turkulaisen, jolla on ne kauniit silmät...Anniel kirjoitti: Juu kyllä tällaisen ikälopun akan saiskin viedä tsekattavaksi mutta auto se tällä kertaa tarvi kropelointia.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Jaajaa, nuoruus ja hulluus, vanhuus ja kevyt kansaneläke vai miten se Reinikainen veisteli... Mutta mikäs vika mun silmissäni on?KunkkuJ kirjoitti:Älä suotta murehdi siitä iästäsi. On ihan hyvä, että täällä on joku vähän varttuneempikin mode sen teinitytön rinnalla, siis sen turkulaisen, jolla on ne kauniit silmät...Anniel kirjoitti: Juu kyllä tällaisen ikälopun akan saiskin viedä tsekattavaksi mutta auto se tällä kertaa tarvi kropelointia.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Oih, sinullapa on viksu auto, minun Minnini ei ole ihan nuin nykyaikainen. Minua se ei ollenkaan haittaa, kunhan kiihtyy tarvittaessa moottorikokoonsa nähden kiitettävästi ja toimii luottettavasti, hörppii menolientä kohtuudella ja kuljettaa tavaraakin kokoonsa nähden uskomattoman paljon ja kookkaitakin hökötyksiä, sekä on miun ikioma autoni, ensimmäinen semmoinen, vaikka kukkahattutädillä varmaankin olisi luullut olleen oma auto jo ikuisuuden.Tauvo kirjoitti:Varmaan ihan näppärä. Minä en tosin tarvitse, kun autossani on rengaspaineen tunnistin, joka ilmoittaa, jos paineet ovat muuttuneet...amanita kirjoitti: Ei tarvitse turhaan lähteä kykkimään minkään huoltiksen pihaan, vaan voi ihan kotihallissa ohimennen tarkistaa, onko vaikkapa juuri vaihdettujen kesä/talvirenkaiden ilmanpaine pysynyt, vai pitääkö kiepata huoltiksen kautta. Tarkistan muutoinkin aina välillä nuo ilmanpaineet, joskin aika hyvin tuntuvat pysyvän.
Ostin tuon kapineen pääasiassa tukeakseni erään autoklubin toimintaa, ostohinta oli jonkun verran nettihintoja alhaisempikin.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Tuo ko. järjestelmä tosin rekisteröi vain isommat muutokset paineessa. Kyllä tuommoinen käsitoiminen mittari on omiaan jos haluaa pitää paineet tarkasti kohdallaan. (Ja kyllä tuo omani on jo puoli vuosikymmentä pysynyt tarkasti oikeissa lukemissa. Välillä on tullut käytyä vertaamaan sitä rengasliikkeen laitteisiin.)amanita kirjoitti:Oih, sinullapa on viksu auto, minun Minnini ei ole ihan nuin nykyaikainen. Minua se ei ollenkaan haittaa, kunhan kiihtyy tarvittaessa moottorikokoonsa nähden kiitettävästi ja toimii luottettavasti, hörppii menolientä kohtuudella ja kuljettaa tavaraakin kokoonsa nähden uskomattoman paljon ja kookkaitakin hökötyksiä, sekä on miun ikioma autoni, ensimmäinen semmoinen, vaikka kukkahattutädillä varmaankin olisi luullut olleen oma auto jo ikuisuuden.Tauvo kirjoitti:Varmaan ihan näppärä. Minä en tosin tarvitse, kun autossani on rengaspaineen tunnistin, joka ilmoittaa, jos paineet ovat muuttuneet...amanita kirjoitti: Ei tarvitse turhaan lähteä kykkimään minkään huoltiksen pihaan, vaan voi ihan kotihallissa ohimennen tarkistaa, onko vaikkapa juuri vaihdettujen kesä/talvirenkaiden ilmanpaine pysynyt, vai pitääkö kiepata huoltiksen kautta. Tarkistan muutoinkin aina välillä nuo ilmanpaineet, joskin aika hyvin tuntuvat pysyvän.
Ostin tuon kapineen pääasiassa tukeakseni erään autoklubin toimintaa, ostohinta oli jonkun verran nettihintoja alhaisempikin.
-
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
- Salamijakk
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Sulla on varmaan sellainen mittari, joka näyttää 15 desimaalin tarkkuudella...

-
Tuo vain tarkoittaa, etteivät renkaasi vuoda, ei mitään mittarin tarkkuudesta.Tauvo kirjoitti:^ ^ Joo, ei tuo mikään tarkka varmaan ole. Olen sitä epäillytkin, kun tuntuu ettei ilmoittele olemassaolostaan, mutta kun on sitten mennyt tarkistamaan paineet, onkin tehnyt "turhaa työtä".

Kuten sanoin, bilteman halpismittari, mutta oikein vaikuttaisi näyttävän 2 desimaalin tarkkuudella.Sulla on varmaan sellainen mittari, joka näyttää 15 desimaalin tarkkuudella...

-
Sinä et päästä katsomaan niitä tarpeeksi läheltä, kovasta yrittämisestä huolimatta.Anniel kirjoitti:... Mutta mikäs vika mun silmissäni on?

-
No usko ny ettei sellaiset treffit nyt sovi kun on toi oma ukko kotona. Ja mitä se sun vaimoskin sanois jos tietäis että tollalailla ajelet ympäri Etelä-Suomea silmäparien perässä?KunkkuJ kirjoitti:Sinä et päästä katsomaan niitä tarpeeksi läheltä, kovasta yrittämisestä huolimatta.Anniel kirjoitti:... Mutta mikäs vika mun silmissäni on?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)

-
Pelekään Ammaa saksiniekat sammaa. HymiöAnniel kirjoitti:No usko ny ettei sellaiset treffit nyt sovi kun on toi oma ukko kotona. Ja mitä se sun vaimoskin sanois jos tietäis että tollalailla ajelet ympäri Etelä-Suomea silmäparien perässä?KunkkuJ kirjoitti:Sinä et päästä katsomaan niitä tarpeeksi läheltä, kovasta yrittämisestä huolimatta.Anniel kirjoitti:... Mutta mikäs vika mun silmissäni on?Ja sitä paitsi sä olet nähnyt ne mutta eivät tainneet tehdä samanlaista vaikutusta kuin tuon kollegan... Noh, mä luovutan sut ilomielin Aman hellään huomaan
- Salamijakk
-
Viesti Kirjoittaja Morhange »
Uusi beissi. Huomenna kelpaa keikalla soitella.

-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
-
Perttana, pistetään me sellanen mediaformaatti, että Vittumaiset työt.
Ei oo pojilla helppoo, ku polttoleikkauksessa ensin tarkastetaan liekki. Jos liekki on ok, niin ok. Seuraavaksi piirrustuksista luetaan kulma. (Meillä pomo piirsi ruutupaperiin sentit ja silleen).
Meikä trikonometriaa hieman oppineena, sin, cos, tan, siis laskukoneeseen viivan merkki.
Sitte tuli lama ja minä aloin levyttämään, mutta levyttäminen on päälle takapuoli. Siis työpiirrustus ja teräksen polttaminen yli 100mm oikeaan asteeseen ei oo helppoo kiina-apinallekkaan. Tulee nimittäin kuuma ja virhe
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ehdotankin musakkia, jätkät ei tee virheitä:
http://www.youtube.com/watch?v=yMymOnFr5dM
- Salamijakk
-
-
Viesti Kirjoittaja Kain »
Kannattaa maistaa Estrellan Suola ja Viinietikka sipsuja.hatey kirjoitti:Pussiruokaa, eli sipsipussi ja karkkipussi.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
Itselläni on semmoset renkaat että olen uutena laittanut paineet kohalleen ja nyt 2v myöhemmin on edelleen sama paine. Tai sit on mittareissa vikaa kun aina välillä käyn tarkistamassa, toisin sanoin ei ole tarvinut lisäillä.Tauvo kirjoitti:Tuo on eri systeemi. Tämä on ihan vaan sellainen yksinkertainen, joka tutkii pyörimisnopeutta (tai jotain?). Renkaiden vaihtamisen jälkeen pitää laittaa virta autoon päälle ja painaa kojelaudassa olevaa nappia, sitten auto sanoo "ping" ja on hiljaa kunnes/tai jos rengaspaine paine muuttuu, jos rengaspaine muuttuu sanoo auto taas "ping" ja pitää mennä laittamaan paineet kohdalleen. Kolmen vuoden aikana se on tapahtunut kerran.hatey kirjoitti:Kaverillakin oli semmoset, tuli jännä tilanne kun vaihtoi auton alla tulleet tietokoventtiilihatuilla varustetut renkakset tavallisiin. Silloin alkoi auton kojelaudassa disco, kun auto luuli että renkaat puuttuu.Tauvo kirjoitti:
Varmaan ihan näppärä. Minä en tosin tarvitse, kun autossani on rengaspaineen tunnistin, joka ilmoittaa, jos paineet ovat muuttuneet...
-
Olen vuosia ostanut aina samoja sipsejä: Estrellan Broadway. Ei uskalla ostaa muuta, koska muutos aiheuttaa hämmennystä.....Kain kirjoitti:Kannattaa maistaa Estrellan Suola ja Viinietikka sipsuja.hatey kirjoitti:Pussiruokaa, eli sipsipussi ja karkkipussi.
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka