Auttakaapahan miestä mäessä. Tilanne on nyt se, että en ole millään saanut Eyetv:llä muutettuja nauhoituksia käännettyä dvd muotoon! Ohjelmat, mitkä ovat käytössä ovat elgaton eyetv 1.8.2 ja ffmpegX 0.0.9s. Eli kaiketi uusimmat saatavilla olevat.
Olen siis nauhoittanut eyetv:llä pätkiä, joista olen sitten samalla ohjelmalla kätevästi leikannut mainokset pois. Tämän jälkeen olen exportannut pätkän kovalevylle .mpg muotoon. Sitten ffmpegX käyntiin ja tools välilehdelle. Sieltä olen Browse toiminnolla valinnut edellä mainitun .mpg tiedoston ja painanut Demux, jolloin työpöydälle on tullut .m2v ja .mp2 nimiset tiedostot. Tämän jälkeen olen samaiselta Tools välilehdeltä ruksannut kohdan Author as dvd ja valinnut nyt browse toiminnolla .m2v ja .mp2 tiedostot. Sitten vain alhaalta olen painanut Mux as... DVD, mutta homma tyssää saman tien. Olen kokeillut varmaan kymmenellä eri pätkällä ja virheilmoitus vain hieman vaihtelee.
Pätkissä ei näyttäisi olevan mitään vikaa. Tai ainakin ne näkyy hienosti pätkimättä esim. QT:llä tai sitten esim. VLC:llä. Kokokin on vain noin 300Mb-3GB, eli reilusti alle sen mitä dvd lätylle menee. Alla esimerkki yhdestä virheilmoituksesta.
** ERROR: [mplex] Sequence detected 3 but no following sequence found...
Tuo on yleisin. Eli homma tyssää 5-10sek sen jälkeen kun olen painanut Mux ass dvd nappulaa. Muutaman kerran olen saanut operaation mukamas menemään läpi. Homma ei kuitenkaan edelleenkään suju kuin pitäisi vaikka ffmpegX sanoo Finished. Kyseinen mpeg tiedosto löytyy vain lukemattoman monta kertaa kovalevyltä -0.mpg, -1.mpg, -2.mpg nimellä varustettuna. Eli pätkä on vain jaettu pienempiin osiin. VIDEO_TS ja AUDIO_TS kansiot loistavat poissaolollaan.
Mikä tässä nyt oikein mättää vai teenkö kaiken alusta alkaen päin prinkkalaa? Mikä olisi helpoin ja nopein tapa muuttaa Eyetv:llä nauhoitetut pätkät DVD muotoon?
ffmpegX mpg-->DVD
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
ffmpegX mpg-->DVD
Viesti Kirjoittaja juharju »
-
Re: ffmpegX mpg-->DVD
Viesti Kirjoittaja wille »
Löytyisiköhän tuosta vastaus:
linkkilinkkilinkki:)
Tuo www.videohelp.com on kyllä varsin kelpo foorumi kaikkeen videoeditointiin yms. liittyvään.
linkkilinkkilinkki:)
Tuo www.videohelp.com on kyllä varsin kelpo foorumi kaikkeen videoeditointiin yms. liittyvään.
iMac, iBook, iPod, iBMW
-
Pitääpä tutkia tuota foorumia tarkemmin. Se mikä tässä nyt ihmetyttää on, että nauhoitin kokeeksi noin 10sek-2min pätkiä Eyetv:llä ja tein jälleen kerran tismalleen samalla tavalla kuin aikasemminkin ja homma toimii. Isommat nauhoitukset eivät vain suostu kirveelläkään toimimaan.
-
Viesti Kirjoittaja wille »
En ole itse tuota EyeTV:tä käyttänyt, mutta muistan joskus PC-koneella (silloin kun piti kaikkea säätää) huomanneeni, että kaikilla ohjelmilla ei voi polttaa yli 1 gb:n tiedostoja, sitä suurempi elokuva pitää polttaa useampana 999 mb:n pakettina. Voisiko ongelma johtua jostakin tuollaisesta? PC:llä vuosi sitten suomentelin Alan Partridgen tv-sarjoja (demuxasin alkuperäiset jaksot ja kirjoitin niihin suomenkieliset tekstit) ja silloin tuohon "ongelmaan" törmäsin, Macin ohjelmilla en ole vastaavaa tehnyt, eli en osaa tässä asiassa kovin varmasti neuvoa.
iMac, iBook, iPod, iBMW
-
Viesti Kirjoittaja bryan »
Mux ass dvd, heh heh.. No jos käyttäisit polttoon toastia on muutenkin harvinaisen hyvä ohjelma.
-
Joo toast löytyy myös koneelta, mutta ei helkkari tee mieli kääntää videota tuolla dvd muotoon. Kestää aivan hellkarin kauan, vaikka G5 hyrisee sisälle. Sain kuitenkin ffmpegX ohjelmiston toimimaan ja homma toimii helkkarin ripeästi.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka