Musta tuo kuulostaa enemmän kuin järkeenkäyvältä. Jos koneessa tapahtuu esimerkiksi 2 000 miljoonaa sähköisen tilan muutosta sekunnissa, niin luulisi komponenttien osalta tilanteen olevan sensorttinen että joko toimii tai ei toimi ollenkaan. Mutta huojuskeleva virtalahde taas noin äkkiäajateltuna järkeenkäyvimmin aiheuttaisi justiin noita epämääräisiä satunnaisen oloisia ongelmia raudassa. Ja kun virtalähteen tulee nykypäivänä antaa aikamoisiakin sähkömääriä.- käsittämättömät oikuttelut johtuvat usein rikkinäisestä virtalähteestä, joka paukuttaa komponentteja epäterveillä virtapiikeillä. Silti se on usein viimeinen osa joka yleensä vaihdetaan.
Applen kehno laatu
-
Re: Applen kehno laatu
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
Viesti Kirjoittaja sulo-wilen »
Voiko käyttäjällä olla vaikutustä moiseen koneiden hajoiluun.
Olen tavannut immeisiä, kotka saavat rautakangenkin rikki nojaamalla siihen.
Eli henkilön ympäriltä hajoaa kaikki, tietokoneet vastaavat tähän pääosin kaatumalla, pirauttamalla osia sisältään yms..
Toivon, että olen väärässä, eihän SE voi olla totta.
Vai olenko saanut vain yliannostuksen paranormaaleja juttuja ja muuta huuhaata..
Onko kukaan muu huomannut "vikaherkkiä" ihmisiä??
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Eiköhän kyse ole enemmänkin ihan puhtaasta koheltamisesta kuin mistään paranormaalista ilmiöstä. Joillain ihmisillä (itseni mukaan lukien) käsi on yleensä päätä paranormaalisti nopeampi ja tuloksena on kaikenlaista kikkailua. Yleisimminhän tähänkin selitys menee, että, ensin mä luulin, sitten mä ajattelin, ja oli siellä muitakin.sulo-wilen kirjoitti: Tuli mieleen että:
Voiko käyttäjällä olla vaikutustä moiseen koneiden hajoiluun.
Olen tavannut immeisiä, kotka saavat rautakangenkin rikki nojaamalla siihen.
Eli henkilön ympäriltä hajoaa kaikki, tietokoneet vastaavat tähän pääosin kaatumalla, pirauttamalla osia sisältään yms..
Vai olenko saanut vain yliannostuksen paranormaaleja juttuja ja muuta huuhaata..
Onko kukaan muu huomannut "vikaherkkiä" ihmisiä??
iPod Touch 16GB
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Kiinnostaisi tietää, kuinka moni täällä käyttää Maccia OS X:n takia ja kuinka moni vain ihan raudan puolesta. Eli jos rauta ei pelaa, niin vaihdetaan Windowsiin.Tuppu kirjoitti:Jos tuo alkaa hajoilla enemmän kuin 3 kertaa, niin on sitten kyllä viimeinen mac.
Kuulun itse siihen joukkoon, joka käyttää OS X:n takia. Tosin koneetkin ovat ainakin allekirjoittaneella olleet laadukkaita. Mutta en paholainen kyllä lähtisi vaihtamaan Windowsiin vain siksi, että kone on käynyt huollossa.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
*nostaa käden*AppleFarmer kirjoitti:Kiinnostaisi tietää, kuinka moni täällä käyttää Maccia OS X:n takia ja kuinka moni vain ihan raudan puolesta. Eli jos rauta ei pelaa, niin vaihdetaan Windowsiin.
Mä käytän sen takia että saa hommat (työ tai koti) tehtyä. Jos rauta kaatuilisi alta kokoajan, niin heippa vaan. En vaan osaa kuvitella tilannetta että _kaikki_ mallit olisivat semmoista skeidaa vaikka yksi kone temppuilisikin.
-
Viesti Kirjoittaja tohveli »
-
Re: Applen kehno laatu.
Viesti Kirjoittaja strong »
Tätä Powerbookia ei ole kolhittu eikä cd-levyjä survottu asemaan. Apple care saa sitten korjata seuraavat ongelmat? Ehkä turhan optimistisesti ajateltu.
Nykyisessä Powerbookissa on sentään osa lastentaudeista saatu elimin oitua: ESIM ei enää hilseilevää titaanikuoren pin noitusta eikä hepposita näppistä (EDELLISESSÄ mallissa näppis vaihdettiin kahdesti näppäimien toimin tahäiriöiden vuoksi, kyseessä oli pb G4 550
-
Viesti Kirjoittaja nege »
Ehdottomasti OS X:n vuoksi. Minussa on niin vähän insinöörinvikaa, etten osaisi hallinnoida Windowsia päivittäisessä työ- ja viihdekäytössä (ajureiden päivitykset, virustorjunta jne). Raudassa en ole huomannut juurikaan eroja työkäytössä, olen käyttänyt sekä PC:tä että Maccia. Mielestäni erot tulevat käyttöjärjestelmän ja ohjelmien vakaudesta.AppleFarmer kirjoitti:Kiinnostaisi tietää, kuinka moni täällä käyttää Maccia OS X:n takia ja kuinka moni vain ihan raudan puolesta. Eli jos rauta ei pelaa, niin vaihdetaan Windowsiin.
-
-
Viesti Kirjoittaja since86 »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Eli käyttiksen takia mä tästä tykkään, olkoon rauta mitä on -> tulevaisuudessa sit vaiks inteliä[:S]
-
Viesti Kirjoittaja nege »
Välillä tuntuu, että ehkä se ei olisi yhtään paha asiasince86 kirjoitti:Juu, ei missään tapauksessa Windowsiin[;)] sitte loppuis tietokoneiden käyttö vallan
-
*ottaa käden alas*
Windowsilla ei toimisi työkalut.
-
Viesti Kirjoittaja since86 »
Just niin eli loppuis ATK häsläys...BlueTide kirjoitti:Windowsilla ei toimisi työkalut.
-
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
-
-
Ei nyt sentään, on noita muitakin.since86 kirjoitti:Just niin eli loppuis ATK häsläys...BlueTide kirjoitti:Windowsilla ei toimisi työkalut.
-
-
Paitsi ne jotka joutuu sitä oikeaa duunia tekemään.since86 kirjoitti:Joo, mut niitä ei käytetä[;)]
-
-
Vitsit vitseinä ja ei hirveästi tee mieli tehdä tästä asiallista keskustelua. Mutta kun käytetään yhtä tai kahta ohjelmaa 90-95% ajasta niin käyttiksellä ei hirveästi väliä. Tässä tapauksessa esim Shake ja Maya. Joista itseasiassa molemmat toimivat/toimisivat linukalla paremmin.since86 kirjoitti:Määrittele "oikea"[:)]
Tuolla oikealla työllä tarkoitin semmoista mistä a) maksetaan, b) seuraa velvoitteita tai c) jotka ovat lupauksia. Noita vaan ei voi jättää tekemättä ja niitä ei voi tehdä jos kone kaatuilee koko ajan. Painavat mulle paljon enemmän kuin se teenkö niitä macillä, linukalla vai windowssilla (tai solariksella, tai irixillä ta...)
-
Viesti Kirjoittaja Tuppu »
Minun mac-hankinta tapahtui vain sen takia, että siirryin cubasesta logiciin. En oikeastaan tiennyt paljon mitään koko osx:stä, eikä se siis ollut varsinainen syy siirtyä, eivätkä windowsin tukkeutuminen tai viruksetkaan. Tulin niiden kanssa toimeen, vaikka ne ylimääräistä säätöä aiheuttivatkin. Huomasin vasta maccia käyttäessä, että osx on erittäin hyvä käyttöjärjestelmä. En siis hommannut, vaan logicin takia, mutta osx tuli siinä sivussa myös loistavana parannuksena ja voisin nykyään sanoa, että osx:stä muodostui yksi syy, miksi käytän maccia. Windows on hieman anuksesta ja sitä joutuu asentelemaan aika usein uudestaan, mutta pro-käyttäjänä tulisin myös sen kanssa toimeen, jos siihen olisi pakko siirtyä uudestaan. Luotan omarakentamiini pc-koneisiin enemmän kuin maccien rautaan. Koskaan ei ole mikään osa rakentamistani koneista hajonnut.AppleFarmer kirjoitti:Kiinnostaisi tietää, kuinka moni täällä käyttää Maccia OS X:n takia ja kuinka moni vain ihan raudan puolesta. Eli jos rauta ei pelaa, niin vaihdetaan Windowsiin.Tuppu kirjoitti:Jos tuo alkaa hajoilla enemmän kuin 3 kertaa, niin on sitten kyllä viimeinen mac.
Oikeastaan mulla on tällä hetkellä 2 hieman arvelluttavaa asiaa koskien applea ja siinä pysymistä:
1) Logic ja sen tulevaisuus
2) koneen kestävyys
Jos kone kestää ja apple kehittää logicia oikeasti parempaan suuntaan (mm. korjaa bugit, useammin päivityksiä, ei yritä tehdä siitä garageband pro:ta jne), niin ei tässä mitään hätää ole.

Tällä hetkellä tekisi mieli hankkia ibook, mutta niissä on toistaiseksi hieman tehottomat prossut käyttöäni ajatellen ja ne tuntuvat hajoilevan liian suurella todennäköisyydellä. Kiintolevyt kai poksuvat mm, koska koneet käyvät liian kuumina? Täytynee siis odotella intel-kannettavia ja että laatu saadaan paremmaksi. Ei sellaista laitetta viitsi ostaa, joka melko suurella todennäköisyydellä hajoaa. Ainakaan minä en osta. Ainoa juttu, miksi en viitsi ostaa pc-kannettavaa on niiden ihan paskat äänipiirit, joilla ei voi nautinnollisesti kuunnella musaa tai puhuakkaan musan tekemisestä. Jos ne olisivat maccien tasolla, niin ei tartteis miettiä. Tonnilla saa jo pentium-m, 80 gigan kovo, giga muistia, polttava dvd dual layer asema ja muut rojut sisältävän asiallisen kannettavan.
-
Viesti Kirjoittaja mtoivo »
Kappalejaot on heikoille.Kokeile painaa välillä enteriä.
-
Viesti Kirjoittaja TumppiH »
No ainakin meikäläisen broidi sai vanhan ibookin jossa oli ysi kaatumaan aina kun se tuli käymään ja selasi nettiä, itellä kaatu ehkä kerran viikossa tai jotain. X:sää ei kyllä saa sekään kaatumaan.sulo-wilen kirjoitti: Eli henkilön ympäriltä hajoaa kaikki, tietokoneet vastaavat tähän pääosin kaatumalla, pirauttamalla osia sisältään yms..
Mitä tulee hajoiluun on mun Powerbook 12 tuumanen kestänyt kaksi vuotta erinomaisesti, akku tsin piti ostaa uusi äskettäin. Kaksi kukautta on toi iMac myös puhissu.
Itse käytän maccejä kyllä puhtaasti käyttiksen takia, ei siinä mitään. Onhan ne kyllä hienojakin
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ja tietysti kaikki työkalut toimii Macilla.
Tuo tarkoittaa sitä, että jos mun tarttis duunissa ruveta Windows-käyttäjäksi, työmaa vaihtuis.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Noo, onhan jotkut harvat ihmiset jopa allergisia sähkölle, eli saavat sähkövirran lähistöllä ihan mielettömiä yliherkkyysoireita.TumppiH kirjoitti:No ainakin meikäläisen broidi sai vanhan ibookin jossa oli ysi kaatumaan aina kun se tuli käymään ja selasi nettiä, itellä kaatu ehkä kerran viikossa tai jotain. X:sää ei kyllä saa sekään kaatumaan.sulo-wilen kirjoitti: Eli henkilön ympäriltä hajoaa kaikki, tietokoneet vastaavat tähän pääosin kaatumalla, pirauttamalla osia sisältään yms..
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka