Minulla on käytössä Soneran sähköpostitilit (POP-tilit). Tilit ja postilaatikot on luotu asianmukaisesti iMac:iin.
Hankin myöhemmin iPad2:n ja synkronoin sähköpostit iMac:in kanssa. Tästä on seurannut sellainen ongelma, että postit tulevat IPadiin, mutta vain satunnaisesti iMac:in puolelle. Lisäksi IMacin Mail-ohjelma pyytää jatkuvasti antamaan tilin salasanaa ja kysyy, haluanko tallettaa salasanan avainnippuun. Vaikka olen ruksannut kohdan, niin ohjelma tivaa salasanaa jatkuvasti. Alkaa mennä hermot.....
Kyselin Soneraltakin neuvoja ja siellä kehottivat kokeilemaan IPadin tilien muuttaamista IMAP-tileiksi. Kokeilinkin, mutta se jumitti postilaatikon toiminnan täysin iMac:ssä. Nyt olen palauttanut tilit takaisin POP-muotoon, mutta tämä salasana-rumba jatkuu.
Osaako kukaan auttaa. Olen kiitollinen kaikesta avusta, koska en ole mikään "expertti" näissä asioissa.
Tintti
Mail-ohjelma kysyy jatkuvasti sähköpostitilien salasanoja
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
2 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mail-ohjelma kysyy jatkuvasti sähköpostitilien salasanoja
Viesti Kirjoittaja amsterdam28 »
-
Re: Mail-ohjelma kysyy jatkuvasti sähköpostitilien salasanoj
Viesti Kirjoittaja jam1 »
Macin Mailissa toimii sekä POP, että IMAP sähköpostit ihan OK, jos asetukset ovat oikein. Minulla on näiden lisäksi vielä Exhangea ym.
Itse laittaisin takaisin IMAP:ksi ja katsoisin Soneran sivuilta IMAP:n asetukset, jotka syöttäisin Mailiin vaikkapa näiden ohjeiden avulla (en tiedä onko linkistä hyötyä, kun en ole "maallikko"
) http://support.apple.com/kb/ht1277
Jos ei lähde toimimaan, niin kannattaa seuraavaksi infota käyttiksen versio, mailin versio ja vaikka kuvakaappausta Mailin asetuksista (sähköpostiosoite kannattaa sumentaa kuvakaappauksesta).
Itse laittaisin takaisin IMAP:ksi ja katsoisin Soneran sivuilta IMAP:n asetukset, jotka syöttäisin Mailiin vaikkapa näiden ohjeiden avulla (en tiedä onko linkistä hyötyä, kun en ole "maallikko"

Jos ei lähde toimimaan, niin kannattaa seuraavaksi infota käyttiksen versio, mailin versio ja vaikka kuvakaappausta Mailin asetuksista (sähköpostiosoite kannattaa sumentaa kuvakaappauksesta).
iMac 27" (mid'11 i7 ja Late 2009) | MBP (2018)
2 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka