Hei, haluaisin tietää että kuuluisiko GPS ominaisuuksilla varustettujen sovellusten kuten "kartat" tai ihan mikä vaan ohjelma joka käyttää gps paikkatietoja toimia mikäli puhelimessa ei ole Sim-korttia asennettuna?
Minulla nimittäin on iPhone 4 käytössä ikäänkuin iPodina ilman mitään simiä eikä toimi tuo gps vaan tulee aina ilmoitus "Sijaintia ei voida määrittää" .
Olisiko kenelläkään ratkaisua tähän tilanteeseen?? Kiitos jo etukäteen!
Andy][ kirjoitti:Hei, haluaisin tietää että kuuluisiko GPS ominaisuuksilla varustettujen sovellusten kuten "kartat" tai ihan mikä vaan ohjelma joka käyttää gps paikkatietoja toimia mikäli puhelimessa ei ole Sim-korttia asennettuna?
Minulla nimittäin on iPhone 4 käytössä ikäänkuin iPodina ilman mitään simiä eikä toimi tuo gps vaan tulee aina ilmoitus "Sijaintia ei voida määrittää" .
ps. ja ei siis toimi vaikka yhteys Wlaniin.
iPhonessa ei ole oikeaa GPS:ää, vaan A-GPS. Siksi et löydä itseäsi kartalta ilman sim-korttia = kuuluvuutta.
Oman modeemin voi vissiin rekisteröidä johonkin tietokantaan jonka jälkeen kotisi sijanti löytyy laitteella jossa ei ole A-GPS, esim iPad tai iPod touch.
MacBook Pro 13" (2019)
MacBook Pro 16" (2019)
iPhone 12 Pro Max
PSN: CruelPorkkana
Andy][ kirjoitti:Hei, haluaisin tietää että kuuluisiko GPS ominaisuuksilla varustettujen sovellusten kuten "kartat" tai ihan mikä vaan ohjelma joka käyttää gps paikkatietoja toimia mikäli puhelimessa ei ole Sim-korttia asennettuna?
iPhonessa ei ole oikeaa GPS:ää, vaan A-GPS.
Äläs nyt hulluja horise! Kyllä iPhonessa ihan oikea GPS-vastaanotin on.
iPhonessa ei ole oikeaa GPS:ää, vaan A-GPS. Siksi et löydä itseäsi kartalta ilman sim-korttia = kuuluvuutta.
Oman modeemin voi vissiin rekisteröidä johonkin tietokantaan jonka jälkeen kotisi sijanti löytyy laitteella jossa ei ole A-GPS, esim iPad tai iPod touch.
Tuota, voisitko selittää miten nää TomTomit ja muut toimii, kun ne eivät käytä sitä mobiilirataa?
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
Nyt huomasinkin että noin 1/10 kerrasta kun käynnistän kartas sovelluksen gps löytää perille.. aikas outoa. Enkä edes asu missään peräkylillä vaan ihan kaupungin keskustassa. Onko sitten jollakin tapaa gepsissa vikaa? vai tosiaankin kun ei ole se A-gps käytössä kun ei ole korttia..
Nyt huomasinkin että noin 1/10 kerrasta kun käynnistän kartas sovelluksen gps löytää perille.. aikas outoa. Enkä edes asu missään peräkylillä vaan ihan kaupungin keskustassa. Onko sitten jollakin tapaa gepsissa vikaa? vai tosiaankin kun ei ole se A-gps käytössä kun ei ole korttia..
Jos ne korkeet talot vähä häiritsee sitä GPS-signaalia.
Anteeksi kaikille, en tiedä mitä tuossa ylhäällä horisin.
Pistetään sen piikkin että olin juuri herännyt
A-GPS:hän juuri yhdistä nuo kaikki (wifi, gps ja tornit) että saa signaalin tarkemmaksi.
MacBook Pro 13" (2019)
MacBook Pro 16" (2019)
iPhone 12 Pro Max
PSN: CruelPorkkana
wohhey kirjoitti:A-GPS:hän juuri yhdistä nuo kaikki (wifi, gps ja tornit) että saa signaalin tarkemmaksi.
Minulla on se käsitys, että A-GPS ei saa sijaintia tarkemmaksi, vaan fixin nopeammin, kun matkapuhelintolpista kerrotaan tieto navigointihärvelille missä päin maapalloa ollaan.
Viimeksi muokannut nolifer, 12.8.2011 klo 13.40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Agps ei käytä itse ylhäällä lentäviä satelliittejä vaan se antaa joko operaattorin tai jonkun laskea ne ja lähettää signaalin sitten 3g torneista ku siel niit yleens on ja lähettää puhelimee jos ei oo simii ei ole yhteyttä operaattoreihin ja jos ei oo nii ei saa sijantia elikkä jos olette jossain aavikossa ilman signaalia niin agps ei toimi nokioissa esim toimis ku niis on yleens gps ja a-gps
Jos olen väärässä niin korjatkaa.
CryAllu kirjoitti:Agps ei käytä itse ylhäällä lentäviä satelliittejä vaan se antaa joko operaattorin tai jonkun laskea ne ja lähettää signaalin sitten 3g torneista ku siel niit yleens on ja lähettää puhelimee jos ei oo simii ei ole yhteyttä operaattoreihin ja jos ei oo nii ei saa sijantia elikkä jos olette jossain aavikossa ilman signaalia niin agps ei toimi nokioissa esim toimis ku niis on yleens gps ja a-gps
Jos olen väärässä niin korjatkaa.
Olet väärässä. A-GPS eli assisted GPS on ihan normaali GPS, jossa on aputoiminto nopeamman paikannuksen saavuttamiseksi. Ihan normi autonavikin on tosi pitkään hukassa jos hukkaa sijainnin totaalisesti jostain syystä..
MacFinn kirjoitti:Ja kartan haku on kans hieman hankalaa kun se ei ole puhelimessa vaan ladataan netistä...
Ei kai tässä erikseen mainittu, että käytetään puhelimen omaa maps softaa? Ulkomailla(tai muutenkin ilman mobiilidataa) navigoidessa kannattaa käyttää ohjelmaa, jolla on kartat muistissa..
Sitten tuntuu varmasti vielä hassummalta miettiä tietokoneen selaimen välimuistia, joutuu ajatella koko kiintolevyn välimuistina. Tai sitten voit lukea vaikka tuon itse linkittämäsi artikkelin ihan loppuun saakka ja lakata hassuttelemasta.