Kyllä useimmat tuon ulkomuodon omaavat laakerit ovat kuulalaakereita.Salamijakk kirjoitti:Kyllä tuo hyvin pitkälti vaikuttaisi olevan neulalaakeri, eikä kuulalaakeri. Tosin on niin pieni kuva, että mittasuhteista on huono arvioida ja vastauksenhan jo saitkin.Marbo kirjoitti:Mistä hemmetistä saan mahollisimman halvalla yhen laakerin? Luultavasti kuulalaakeri kyseessä?
Joku tällänen siis hakusessa:
Kysy mitä vaan mistä vaan!
-
Re: Kysy mitä vaan mistä vaan!
Viesti Kirjoittaja Dotzki »
-
Viesti Kirjoittaja tosikko »
-
Viesti Kirjoittaja iDock »
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Tämä ei siis kovin amanitan viestiin liittynyt, mutta kirjoitinpahan kuitenkin.
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
-
Mutta tarviiko se seitsemänvuotias oikeasti kunnon kameraa?Pomzzi kirjoitti:Satasella ei mielestäni saa mitään pokkaria jota inhimillisesti voisi käyttää.Salamijakk kirjoitti:Pokkareista puheen ollen älä missään nimessä osta mitään Canonia tai Nikonia. Ovat pokkaritesteissä aina hännillä ja minkälaisen kuvan he siitä myöhemmin saavatkaan, että on ostettu joku paska kamera. Muistaakseni Samsung voitti viimeisimmän testin (TM), eli parasta ja hinnassakaan ei ole merkkilisää, toki jo 7-vuotiaat ovat nykyisin hyvinkin merkkitietoisia ja kaveritieto on heillä sitä parhautta merkeissä.amanita kirjoitti:Fiksulle 7-vuotiaalle pikkuneidille pitäisi ostaa ensikamera, olisiko hyviä vinkkejä? Hintahaarukka pyörii noin sadan euron tiimoilla.
Mutta jos uskallat ottaa riskin kameran hyvyyden ja merkin välillä menettämättä suosiotasi, niin rohkeasti vaan toteamaan tämä fakta, että Canon ja Nikon ovat pokkareissa surkeita kaikissa testeissä. Tietysti värikin on otettava huomioon.
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
Viesti Kirjoittaja Pomzzi »
Komppaan aivan täysillä. Koulussa kuulin jonkun kertovan kuinka isä osti Canon 5D:n hänelle, "en mä noista napeista mitään tajuu mut mä näytän hyvält facessa".iDock kirjoitti:Ohimennen mainitsen kameroista sen, että järjestelmäkameraa ei kannata ainakana hommata sellaisille teineille, jotka eivät todellakaan tee järkkärillä yhtään mitään. Ne normaalit posetuskuvat saa ihan halpis pokkarillakin. Joskus koulussa kyselen joiltakin tytöiltä vähän heidän kamerastaan (objektiivista, mallista, jne), saa aina vastauksen "siis emmää tiiä yhtään mitää, mä vaa ota kuvii täl". Ja vanhemmat tuhlanneet sen 600€ järjestelmäkameraanvaikkei kaikkia kameran ominaisuuksia edes osaa hyödyntää.
-
Itseäni melkein pistää vihaksi kun käytetään rahat 7D:hen tai vaikka juurikin 5D:n ja lapsi ei tee koko laitteella yhtään mitäänPomzzi kirjoitti:Komppaan aivan täysillä. Koulussa kuulin jonkun kertovan kuinka isä osti Canon 5D:n hänelle, "en mä noista napeista mitään tajuu mut mä näytän hyvält facessa".iDock kirjoitti:Ohimennen mainitsen kameroista sen, että järjestelmäkameraa ei kannata ainakana hommata sellaisille teineille, jotka eivät todellakaan tee järkkärillä yhtään mitään. Ne normaalit posetuskuvat saa ihan halpis pokkarillakin. Joskus koulussa kyselen joiltakin tytöiltä vähän heidän kamerastaan (objektiivista, mallista, jne), saa aina vastauksen "siis emmää tiiä yhtään mitää, mä vaa ota kuvii täl". Ja vanhemmat tuhlanneet sen 600€ järjestelmäkameraanvaikkei kaikkia kameran ominaisuuksia edes osaa hyödyntää.
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)

Edit: Ja ne teinit ottaa ne posetuskuvansa aina kittiobektiivilla...
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
-
Viesti Kirjoittaja Pomzzi »
Omilla rahoilla ostetun Canon 500D:n omistaja ja siitä ylpeä. Hyvin skulaa printteri.Tont_za kirjoitti:Mitä ne kateelliset huutelee täällä?
-
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
- Salamijakk
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Salamijakk kirjoitti:Ama vaan leikkii köyhää ja keksi tämän hinnan.
-
Canon EOS 1100D:tä käyttäneenä olen ollut todella tyytyväinen. Miksi siis olisin kateellinen? Päälle on tullut haalittua (kitin lisäksi) teleobjektiivi, makro-objektiivi ja sitten sellainen halpis f/1,8 muovirimpula. Ainiin, ja ylpeä olen kamerastaniTont_za kirjoitti:Mitä ne kateelliset huutelee täällä?

- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Alle satasen kameroissa Canon Powershot A800 on kelpo&simppeli, värejäkin löytyy.amanita kirjoitti:Fiksulle 7-vuotiaalle pikkuneidille pitäisi ostaa ensikamera, olisiko hyviä vinkkejä? Hintahaarukka pyörii noin sadan euron tiimoilla.
-
Viesti Kirjoittaja Hieno »
Varmaan páskasta kunnosta....
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Testaa kompressiosukkia tai -säärystimiä. Tai vähennä pohkeisiin kohdistuvaa rasitusta.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Miksi vaihdoit puheenaiheen tulostimiin? Vai onko tuo 1100D myöskin skanneri?iDock kirjoitti:Canon EOS 1100D:tä käyttäneenä olen ollut todella tyytyväinen. Miksi siis olisin kateellinen? Päälle on tullut haalittua (kitin lisäksi) teleobjektiivi, makro-objektiivi ja sitten sellainen halpis f/1,8 muovirimpula. Ainiin, ja ylpeä olen kamerastaniTont_za kirjoitti:Mitä ne kateelliset huutelee täällä?
-
Viesti Kirjoittaja Hieno »
Siis tuntuu että siellä ois painetta. Heti kun pysähtyy niin helpottaa.mercury kirjoitti:^ Mitä se paine tarkkaanottaen on? Turpoaa tai jotain?
Testaa kompressiosukkia tai -säärystimiä. Tai vähennä pohkeisiin kohdistuvaa rasitusta.
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Äärimmäisissä lämpötiloissa sekä kylmän että kuuman reseptorit aktivoituvat. Tästä syystä hankeen sammuneet pyrkivät riisumaan vaatteitaan, ja saunassa voi tulla kylmä.M.P.T kirjoitti:Miksi saunassa paleltaa monesti? Aina ei palella, mutta silloin tällöin paleltaa. Varpaat on monesti jäässä vaikka pidät nekin ylälauteilla. Vaikka hikeä pukkaa niskaan niin silti paleltaa. Tänäänkin tuo muija lähti lauteilta ja valiteli kuumuutta, mutta minua palelti. Olenkohan tulossa sairaaksi kun saunassa paleltaa.
Toisaalta taas, jos on huono ääreisverenkierto, niin silloin periaatteessa voi tuntea saunassakin, että sormet tai varpaat ovat jäässä, vaikka muu kroppa on kuuma.
-
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
Joo, se paine on yleensä siellä missä sitä eniten käytetään, vaikkapa sänkyhommissa se juoksukunto ei kyllä paljoakaan nouse, vaikka se sen asiakunto nouseekin.mercury kirjoitti:^ Mitä se paine tarkkaanottaen on? Turpoaa tai jotain?
Ja jos ajattelee paljon, niin silloin ajattelukunto nousee, jopa exponentiaalisesti, poikkeuksena poliittinen ajattelu.
- Salamijakk
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Kiitos kaikille asiaan kommentoinneille, tutustun tässä mainittuun kameraan. Pikkuneiti Koululainen kuuluu pinkkiprinsessojen heimoon, joten värilläkin on hieman väliä. Eniten väliä on kuitenkin sopivankokoisella ja riittävän yksinkertaisella kameravalinnalla.eskofot kirjoitti:Alle satasen kameroissa Canon Powershot A800 on kelpo&simppeli, värejäkin löytyy.amanita kirjoitti:Fiksulle 7-vuotiaalle pikkuneidille pitäisi ostaa ensikamera, olisiko hyviä vinkkejä? Hintahaarukka pyörii noin sadan euron tiimoilla.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Sopii kyllä pikkuneidille...Macco kirjoitti:Itse ostaisin ehkä Canon 5D Mark II:n.amanita kirjoitti:Fiksulle 7-vuotiaalle pikkuneidille pitäisi ostaa ensikamera, olisiko hyviä vinkkejä? Hintahaarukka pyörii noin sadan euron tiimoilla.
En tosin seitsemänvuotiaalle. Maksaakin liikaa.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Siis. Tuo EOS 1100D on digijärjestelmäkamera eikä tulostin. Mistä tuon tulostimen nyhjäisit?Mailia kirjoitti:Miksi vaihdoit puheenaiheen tulostimiin? Vai onko tuo 1100D myöskin skanneri?iDock kirjoitti:Canon EOS 1100D:tä käyttäneenä olen ollut todella tyytyväinen. Miksi siis olisin kateellinen? Päälle on tullut haalittua (kitin lisäksi) teleobjektiivi, makro-objektiivi ja sitten sellainen halpis f/1,8 muovirimpula. Ainiin, ja ylpeä olen kamerastaniTont_za kirjoitti:Mitä ne kateelliset huutelee täällä?
EDIT: onkohan nyt minulla luetun ymmärtämisessä vikaa...?
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
On olemassa ihmisiä, joiden elämän keskiön muodostaa trollailu foorumeilla.iDock kirjoitti:EDIT: onkohan nyt minulla luetun ymmärtämisessä vikaa...?
-
Viesti Kirjoittaja Tont_za »
Pomzzi kirjoitti:Omilla rahoilla ostetun Canon 500D:n omistaja ja siitä ylpeä. Hyvin skulaa printteri.Tont_za kirjoitti:Mitä ne kateelliset huutelee täällä?
Torstaina kävin päivittämässä järkkärini vähän uudempaan, tämän ja edellisen olen maksanut ihan omilla euroillani. Olen myös törmännyt näihin yläasteikäisiin, joille iskä on ostanut järkkärin teinipeilikameraksi, ja täytyy tunnustaa, että kyllä ainakin minä olen ollut hiukan kateellinen heille; joudunhan kuitenkin heilumaan montun pohjalla kaksi viikkoa lapio kädessä yhden kameran takia. Mutta miksi siitä pitää mesota suureen ääneen? Kyllähän järkkärin automaattiasetuksilla kuitenkin tulee parempia kuvia kuin jollain halvalla pokkarilla, joten siinä mielessä hyvän kameran osto on ihan ymmärrettävää, vaikkei kuvauksesta tajuaisikaan mitään; toiset tykkää painaa yhtä nappulaa ja toiset tykkää painaa montaa.iDock kirjoitti: Canon EOS 1100D:tä käyttäneenä olen ollut todella tyytyväinen. Miksi siis olisin kateellinen? Päälle on tullut haalittua (kitin lisäksi) teleobjektiivi, makro-objektiivi ja sitten sellainen halpis f/1,8 muovirimpula. Ainiin, ja ylpeä olen kamerastani
Hmm olikohan mulla tässä joku pointti ja mitähän mun oli tarkotus sanoa, ajatus kyllä poukkoilee sinne ja tänne.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka