Mielestäni jo ensimmäisessä, tai ainakin toisessa pitäisi olla manuaalisäädöt. Silloin saa tarvittaessa enemmän irti kamerasta ja kuvaamisesta. Jos käsisäädöt puuttuu tykkänään, niin silloin on jo etukäteen suljettu ovi kuvauksen ihmeellisestä maailmasta, jonne automaattisäädöillä ei pääse. Minun eka kamera oli Edixa-merkkinen täysmanuaali, valotusmittaria myöten. Silloin olin kateellinen kavereille, joilla oli automaattikameroita. Mutta jo silloin tuli luokkaretkellä huomattua että automaattikameroista loppui välillä puhti kesken. Nykyäänhanhän on kameroissa se etu, että ne on automaatti/manuaali. Automaatti puoltaa paikkaansa nopeissa tilanteissa, jos se automatiikka on kunnollinen, ettei se sitten jää siihen pumppaamaan tarkennusta ikuisiksi ajoiksi. Hmmm.... toisaalta manuaalisäätöiseen kun tekee esisäädöt valmiiksi, niin mikään automaatti ei ole nopeampi taas kuvaustilanteessa...Tont_za kirjoitti:Pomzzi kirjoitti:Omilla rahoilla ostetun Canon 500D:n omistaja ja siitä ylpeä. Hyvin skulaa printteri.Tont_za kirjoitti:Mitä ne kateelliset huutelee täällä?Torstaina kävin päivittämässä järkkärini vähän uudempaan, tämän ja edellisen olen maksanut ihan omilla euroillani. Olen myös törmännyt näihin yläasteikäisiin, joille iskä on ostanut järkkärin teinipeilikameraksi, ja täytyy tunnustaa, että kyllä ainakin minä olen ollut hiukan kateellinen heille; joudunhan kuitenkin heilumaan montun pohjalla kaksi viikkoa lapio kädessä yhden kameran takia. Mutta miksi siitä pitää mesota suureen ääneen? Kyllähän järkkärin automaattiasetuksilla kuitenkin tulee parempia kuvia kuin jollain halvalla pokkarilla, joten siinä mielessä hyvän kameran osto on ihan ymmärrettävää, vaikkei kuvauksesta tajuaisikaan mitään; toiset tykkää painaa yhtä nappulaa ja toiset tykkää painaa montaa.iDock kirjoitti: Canon EOS 1100D:tä käyttäneenä olen ollut todella tyytyväinen. Miksi siis olisin kateellinen? Päälle on tullut haalittua (kitin lisäksi) teleobjektiivi, makro-objektiivi ja sitten sellainen halpis f/1,8 muovirimpula. Ainiin, ja ylpeä olen kamerastani
Hmm olikohan mulla tässä joku pointti ja mitähän mun oli tarkotus sanoa, ajatus kyllä poukkoilee sinne ja tänne.Taidan jatkaa unia -->
No, molempi parempi.
Eipä tässäkään kirjoituksessa ollut mitään mieltä...siis hipsin keittiöön kahville.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
e:lainaus kuosiin