Herää suunnilleen samaan aikaan kuin näytön ylösnostaminen kestää eli noin 1s. Koneena 2011 13" 128Gbaapota kirjoitti:Millaisia aikoja mulla kone herää kun nostaa kannen ylös? onko normaalia et menee jonkin aikaa ruutu mustana sit ilmestyy hiiren kursori joka on taas oman ajan ruudulla ja sitten hetken päästä tulee kirjautumisruutu esiin. tuntuu et välillä menee todella reippaasti kun taas joskus aika verkkainen.
Uusi MacBook Air (mid 2011)
-
Re: Uusi MacBook Air (mid 2011)
Viesti Kirjoittaja gandalfi »
-
Viesti Kirjoittaja aapota »
gandalfi kirjoitti:Herää suunnilleen samaan aikaan kuin näytön ylösnostaminen kestää eli noin 1s. Koneena 2011 13" 128Gbaapota kirjoitti:Millaisia aikoja mulla kone herää kun nostaa kannen ylös? onko normaalia et menee jonkin aikaa ruutu mustana sit ilmestyy hiiren kursori joka on taas oman ajan ruudulla ja sitten hetken päästä tulee kirjautumisruutu esiin. tuntuu et välillä menee todella reippaasti kun taas joskus aika verkkainen.
Sama kone itsellä ja herääminen vie ainakin 10sek. Ei siis mikää ikuisuus mut ihmetellyt vaan kun lukenut et pitäis olla heti auki. Koneeseen en oo mitää edes vielä asentanut. mistä tälläinen viive vois johtua.
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
-
Viesti Kirjoittaja dasb00t »
-
Viesti Kirjoittaja JaaNi- »
Mulla kestää ihan kotosalla aina herääminen kauan ja juurikin langatonta verkkoa haeskelee. Langaton tukiasema toimii sekä 2,4GHz että 5GHz taajuudella ja Air tykkää valita ennemmin aina 2,4GHz verkon vaikka olisin aivan tukiaseman vieressä. Lisäksi langattomat verkot näkyy luettelossa kahtena, vaikka nimi ja salasana on sekä 2,4GHz ja 5GHz verkoissa sama. Sen sijaan AirPort Express valitsee lähes aina 5GHz verkon käyttöön, riippumatta laitteen paikasta huoneistossa - aivan perimmäisessä nurkassa tosin liittyy 2,4GHz verkkoon.dasb00t kirjoitti:Mulla yleensä herää sekunnissa, eli käytännössä kone on valmis kunhan vaan saa kannen nostettua. Olen huomannut että tuollainen muutaman sekunnin jumi tulee silloin kun et olekaan enää siinä langattomassa verkossa jossa olit aiemmin ja aletaan etsimään uutta verkkoa.
-
Viesti Kirjoittaja Whig »
FileVault käytössä?aapota kirjoitti: Sama kone itsellä ja herääminen vie ainakin 10sek. Ei siis mikää ikuisuus mut ihmetellyt vaan kun lukenut et pitäis olla heti auki. Koneeseen en oo mitää edes vielä asentanut. mistä tälläinen viive vois johtua.
Täällä kestää myös tuon noin 10sek ja FV ja tietysti salasanan kysely käytössä.
-
-
Viesti Kirjoittaja pbe231 »
Myös minulla on käytössä salasanan kysely (tunnistautuminen) MBA:n herätessä sekä ja myös Wifi käytössä. Herääminen kestää sen 10s.Whig kirjoitti:FileVault käytössä?
Täällä kestää myös tuon noin 10sek ja FV ja tietysti salasanan kysely käytössä.
Tänään otin käyttöön FileVault2:n ja sillä ei mielestäni ollut vaikutusta tuohon "heräämisaikaan".
-
Viesti Kirjoittaja judoka »
-
Viesti Kirjoittaja steelduck »
Saa täysikokoiseksi.judoka kirjoitti:Moi. Olen ostamassa uutta 11,6" airia. En oo aikaisemmin käyttänyt applen koneita, joten heti alkuun tyhmä kysymys: saako safarin selainta "täyskokoiseksi" muuten, kuin manuaalisesti venyttämällä? No, se nyt ei ostopäätökseeni vaikuta. Entä, jos tilaan Applen sivuilta customoidun, missä olisi vain 64gb tilaa, ja 4gb keskusmuistia, vaikuttaako tallennustilan suuruus olennaisesti koneen toimintaan, nopeuteen ym? Ja viellä yksi: jos saankin netistä tilattuani koneen Toshiban SSD vehkeillä, niin voiko sen vaihtaa Samsungin osiin omaavaan koneeseen? Jos sillä merkillä nyt on edes väliä.
64GB Ei vaikuta nopeuteen, se on vain kapasiteetti. Jotain nopeuseroja voi olla eri kovalevymallien välillä, mutta peruskäytössä muista ei pahemmin huomaa.
Koneen saa lain mukaan palauttaa, mutta seuraavassakin koneessa voi olla Toshiban levy - eli sitä ei voi mitenkään päältäpäin varmistaa. En usko että peruskäyttäjälle on mitään väliä sillä, että onko levy Samsung vai Toshiba.
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Minullakin ehkä yleensä aukeaa nopeasti (esim. 2 sekuntia), mutta joskus se tulee tuolla juuri tavalla vähän hitaammin, eli ensin tulee kursori ja sitten kirjautumisruutu. En ole varma, mistä tekijöistä tuo hitaampi käynnistys johtuu.aapota kirjoitti:Millaisia aikoja mulla kone herää kun nostaa kannen ylös? onko normaalia et menee jonkin aikaa ruutu mustana sit ilmestyy hiiren kursori joka on taas oman ajan ruudulla ja sitten hetken päästä tulee kirjautumisruutu esiin. tuntuu et välillä menee todella reippaasti kun taas joskus aika verkkainen.
-
Viesti Kirjoittaja anttip_ »
Ja mulla ainakin kone tuntuu heräävän heti kun kannen avaa, joskus kestää hetken, ennen kuin kursori liikkuu. Tätäkin tapahtuu melko harvoin.
-
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
AppleStoresta löytyy USB-to-Ethernet-adapteri.judoka kirjoitti:Tilasin customoidun 11,6" mallin. Nyt jälkeenpäin aloin miettimään, et saako koneeseen internet kaapelia lainkaan kiinni? :O
R.
-
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Salaman nopea yhteydenotto myyjään saattaa vaikuttaa asiaan kovastikin.judoka kirjoitti:pystyyköhän tilausta perumaan jos on visalla maksanut? Pronhan sais paljon halvemmalla kun ton 11,6" ja paljon isommalla määrällä liitäntöjä..
R.
-

-
Viesti Kirjoittaja Hiljaisuus »
Minulla on tuo viime vuonna julkaistu Air. Sen kohdalla on Lionin asennuksen jälkeen ollut huomattava notkahdus unilta heräämisestä, siis kun kone on ollut ihan kansi kiinni. Kuluu noin 10 sekuntia, ennen kuin sisäänkirjautumis-ruutu hyppää näytölle, ja salasanan syöttämisen jälkeen menee vielä noin 5 sekuntia, ennen mitään pystyy käyttämään. Jos kone on avoimena pöydällä, ja siinä käy nukkumaan, herätyksessä ei ole samaa viivettä. En ole vielä ehtinyt/jaksanut asiaa sen kummemmin tutkia.aapota kirjoitti:Millaisia aikoja mulla kone herää kun nostaa kannen ylös? onko normaalia et menee jonkin aikaa ruutu mustana sit ilmestyy hiiren kursori joka on taas oman ajan ruudulla ja sitten hetken päästä tulee kirjautumisruutu esiin. tuntuu et välillä menee todella reippaasti kun taas joskus aika verkkainen.
Ompput: Mb Pro 17" unibody, 2.8 Ghz, 8 gb, 500 gb, anti-glare / Air 11", 1.6 Ghz, 4 gb, 128 gb
Palvelin: AMD 64 Laptop / FreeBSD
iPod/iPad/iPhone: 16 gb nano 5th gen violetti / 32gb wifi / 4 32GB musta
-
Viesti Kirjoittaja Hiljaisuus »
Kotiinkin voit hommata Wlanin purkin, niin pääset kotona Airilla nettiin ilman mokkulaa.judoka kirjoitti:mitäköhän mä taas hätäilin.. mihin tarviin kaapelille paikkaa ku on pöytäkone kotona ja matkoilla mukana mokkula .. ja nimen omaan airin halusin pienen koon vuoksi
Minulla on ollut applen kannettavia about kuusi vuotta; kerran tai kaksi olen adsl/wlan purkin konfiguroinut ethernet-kaapelin kanssa, nettiin olen sitten aina mennyt langattomasti. Aika vähän on ollut tarvetta ethernet-kaapelilla, enkä sitä ole jäänyt kaipaamaan kahden eri airin kohdalla, jotka minulle on tässä ollut.
Ompput: Mb Pro 17" unibody, 2.8 Ghz, 8 gb, 500 gb, anti-glare / Air 11", 1.6 Ghz, 4 gb, 128 gb
Palvelin: AMD 64 Laptop / FreeBSD
iPod/iPad/iPhone: 16 gb nano 5th gen violetti / 32gb wifi / 4 32GB musta
-
Lisäksi kyllä Airi tukee ihan mitä usb to ethernet palikoita, jotenka ei ole pakko ostaa Applen omaa 40e palikkaa. Kun saman voi saada alta 6 dollarin.Raikka kirjoitti:AppleStoresta löytyy USB-to-Ethernet-adapteri.judoka kirjoitti:Tilasin customoidun 11,6" mallin. Nyt jälkeenpäin aloin miettimään, et saako koneeseen internet kaapelia lainkaan kiinni? :O
-

-
Viesti Kirjoittaja dasb00t »
Tässä just käyttelen Airia liitettynä Sonyn 55" Full HD telkkariin. Hyvin toimii kaikki. Ei tarvitse olla Applen oma adapteri, verkkokauppa.comista saa esim adapterin jolla saa Mini DisplayPortista HDMIhin äänen kanssa. Maksaa jotain 24e tjsp.judoka kirjoitti:Viimeistään torstaina pitäis paketti tulla, en jaksa odottaamites jos haluaa yhdistää koneen telkkariin, pitääkö olla applen oma adapteri vai käykö mikä tahansa? Oon niin innoissaan et saatan jopa myydä pöytäkoneen alta pois, vaik ei toi 11,6" kovin suuri olekaan
jos sen saa sujuvasti TV: seen liitettyä niin ois hyvä
-

-
Viesti Kirjoittaja tareone »
-
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka