Mulla on kumma ongelma Welhon liittymän kanssa. Kotona käytän Soneraa ja ongelmitta on sujunut. Nyt olen tullut putkiremonttievakkoon, ja tällä on Welhon Thomson-modeemi.
Noh, Welhon liittymähän on helppo. Piuhat on kiinni ja kaiken pitäisi olla kunnossa. Nyt on kuitenkin niin, että verkkoon pääsy kestää ikuisuuden eikä aina edes onnistu. Selain vain rantapalloillee minuuttikaupalla.
Ajoin verkkodiagnostiikan, ja se väittää kaiken olevan kunnossa. Tein myös Speedtestin ja sain normaalit 40 megan nopeudet. Kaiken pitäisi olla siis kunnossa. Vaan ei kerta kaikkiaan ole. Verkko hidastelee niin, että sitä on lähes mahdoton käyttää. Anyone?
Modeemi ja asetukset kunnossa, verkkoyhteys surkea
Keskustelua tietoturvasta ja varmuuskopioinnista Mac-, iPhone- ja iPad -käyttäjien näkökulmasta
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Modeemi ja asetukset kunnossa, verkkoyhteys surkea
Viesti Kirjoittaja haatanen »
Viimeksi muokannut amanita, 16.8.2011 klo 11.22. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Syy: Ketju siirretty
Syy: Ketju siirretty
MacBook Pro 2,53 Ghz 15,4" Intel Core i5, Yosemite Public Beta 4,
iPhone 5 32 GB, Time Capsule 2T, Apple TV 3rd gen.
-
Re: Modeemi ja asetukset kunnossa, verkkoyhteys surkea
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Toistuuko sama riippumatta selaimesta?
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Koita lisätä verkkoasetuksiin Welhon nimipalvelimien (DNS) osoitteet.
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Nyt siellä näyttäisi olevan kaksi dns-osoitetta (joita en pääse muokkaamaan): 213.243.153.172 sekä 213.243.153.136.Raikka kirjoitti:Koita lisätä verkkoasetuksiin Welhon nimipalvelimien (DNS) osoitteet.
IPv4-osoite on vanha tuttu 192.168.0.100
Kalle
-
Näyttäisivät DNS:t olevan oikein... vaatii pohdintaa, tai oikeastaan vaatisi hänen ääreensä könyämistä...haatanen kirjoitti:Nyt siellä näyttäisi olevan kaksi dns-osoitetta (joita en pääse muokkaamaan): 213.243.153.172 sekä 213.243.153.136.Raikka kirjoitti:Koita lisätä verkkoasetuksiin Welhon nimipalvelimien (DNS) osoitteet.
Kalle
Käytätkö siis langattomana tuota, hidastuuko myös langalla käytettynä.
Ainakin Welhon vihreissä Thompsoneissa on ollut hieman surullisia nuo langattomat. valkoinen Thompson oli hieman puhdikkaampi, mutta ei sekään niin hirmuisen vahva ollut, joten itse olen käyttänyt aina Applen AirportExtremeä välissä.
R.
R.
-
Mä itse asiassa muutin DNS:t yhden ohjesivun ohjeiden mukaan, mutta siitä ei ollut apua. Welhon tekninen tukikaan ei osannut auttaa, mutta siirsivät asian hoitamisen jollekin HS-Works-lafkalle. Sieltä soittivat, sitten resetoimme modeemin uusiksi ja ennen kaikkea poistimme IP Flood detectionin, joka oli modeemin asetuksissa päällä. Nyt kaikki pelittää.Raikka kirjoitti:Näyttäisivät DNS:t olevan oikein... vaatii pohdintaa, tai oikeastaan vaatisi hänen ääreensä könyämistä...haatanen kirjoitti:Nyt siellä näyttäisi olevan kaksi dns-osoitetta (joita en pääse muokkaamaan): 213.243.153.172 sekä 213.243.153.136.Raikka kirjoitti:Koita lisätä verkkoasetuksiin Welhon nimipalvelimien (DNS) osoitteet.
Kalle
Ainakin Welhon vihreissä Thompsoneissa on ollut hieman surullisia nuo langattomat. valkoinen Thompson oli hieman puhdikkaampi, mutta ei sekään niin hirmuisen vahva ollut, joten itse olen käyttänyt aina Applen AirportExtremeä välissä.
-
Paitsi Maili! Saatoinko mä vaikuttaa asiaan dns-osoitevaihdolla, vai sattuuko gmail vain tökkimään. "Webmailina" se toimii - Mail-ohjelmalla nyt ei.haatanen kirjoitti:Mä itse asiassa muutin DNS:t yhden ohjesivun ohjeiden mukaan, mutta siitä ei ollut apua. Welhon tekninen tukikaan ei osannut auttaa, mutta siirsivät asian hoitamisen jollekin HS-Works-lafkalle. Sieltä soittivat, sitten resetoimme modeemin uusiksi ja ennen kaikkea poistimme IP Flood detectionin, joka oli modeemin asetuksissa päällä. Nyt kaikki pelittää.Raikka kirjoitti:Näyttäisivät DNS:t olevan oikein... vaatii pohdintaa, tai oikeastaan vaatisi hänen ääreensä könyämistä...haatanen kirjoitti:Nyt siellä näyttäisi olevan kaksi dns-osoitetta (joita en pääse muokkaamaan): 213.243.153.172 sekä 213.243.153.136.Raikka kirjoitti:Koita lisätä verkkoasetuksiin Welhon nimipalvelimien (DNS) osoitteet.
Kalle
-
Mailissa taisi vain olla häiriö. Jäin vain ihmettelemään noita ristiriitaisia DNS-osoitteita.haatanen kirjoitti:Paitsi Maili! Saatoinko mä vaikuttaa asiaan dns-osoitevaihdolla, vai sattuuko gmail vain tökkimään. "Webmailina" se toimii - Mail-ohjelmalla nyt ei.
Viimeksi muokannut amanita, 16.8.2011 klo 22.30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: Lainaus kuntoon
Syy: Lainaus kuntoon
-
Mitne se Floodi-homma pääskin noin unohtumaan... Hyvä että siellä HS-Worksilla muistivat.
Tosta on jo kohta vuosi, kun tuon itseltä otin pois päältä, niin ei vaan napsahtanut ajatuksiin...
Kiva, että sait homman pelittään..
Tosta on jo kohta vuosi, kun tuon itseltä otin pois päältä, niin ei vaan napsahtanut ajatuksiin...
Kiva, että sait homman pelittään..
R.
R.
-
Viesti Kirjoittaja susiw »
Hei kaikki WLAN ongelmaiset!
- kirjoitin myös samasta ongelmasta toiselle palstalle, mutta lisään kuitenkin viestini myös tänne (MacBook ja todella hidas WLAN-yhteys).
Minulla oli sama ongelma WLAN nopeuden kanssa. iPhone toimi normaalisti 10 megan yhteydellä, mutta Mac Book Air ainoastaan 1 megan nopeudella.
- minulla oli jäänyt jossain vaiheessa palomuuri pois päältä ja kun käynnistin palomuurin macissä, niin nopeus toimi 10 megalla. Tämä kannattanee siis tarkistaa myös!
- mutta lähetys (upload) ei jostain syystä toimi.. yritän tutkia asiaa. Sain viestin latency-error, kun kokeilin Speedtest.net testiä. Onkohan modeemissa huono kanavavaihtoehto..?
Koneiden tiedot:
Mac Book Air (noin vuodelta 2008), Mac OS X 10.6.8.
Modeemi: Elisan BeWan iBox V1.0 / 10 megan Adsl yhteys, Saunalahti
susiw
- kirjoitin myös samasta ongelmasta toiselle palstalle, mutta lisään kuitenkin viestini myös tänne (MacBook ja todella hidas WLAN-yhteys).
Minulla oli sama ongelma WLAN nopeuden kanssa. iPhone toimi normaalisti 10 megan yhteydellä, mutta Mac Book Air ainoastaan 1 megan nopeudella.
- minulla oli jäänyt jossain vaiheessa palomuuri pois päältä ja kun käynnistin palomuurin macissä, niin nopeus toimi 10 megalla. Tämä kannattanee siis tarkistaa myös!
- mutta lähetys (upload) ei jostain syystä toimi.. yritän tutkia asiaa. Sain viestin latency-error, kun kokeilin Speedtest.net testiä. Onkohan modeemissa huono kanavavaihtoehto..?
Koneiden tiedot:
Mac Book Air (noin vuodelta 2008), Mac OS X 10.6.8.
Modeemi: Elisan BeWan iBox V1.0 / 10 megan Adsl yhteys, Saunalahti
susiw
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka