Heihoj!
Lioniin päivittämisen jälkeen en saa kuvaa enää koneelta televisioon. Ennen päivitystä toimi loistavasti. Käytössä MDP->HDMI kaapeli. Macin näyttöasetuksiinkaan ei muutoksia tule kun piuhan lyö kiinni. Eikä televisio huomaa lainkaan kytkettyä konetta.
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia nimenomaan Lioniin päivittämisen jälkeen?
MacBook Pro + Lion ja ulkoisen näytön ongelma
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
MacBook Pro + Lion ja ulkoisen näytön ongelma
Viesti Kirjoittaja mentunik »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 5.8.2011 klo 0.00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: MacBook Pro + Lion ja ulkoisen näytön ongelma
Viesti Kirjoittaja samullion »
Mulla on vähän vastaava ongelma. Lionin asennuksen jälkeen ulkoinen näyttö toimii vain peilauksen kautta, mutta en saa enää toimimaan näyttöä siten, että läppärin näyttö olisi suljettu ja vain ulkoinen näyttö olisi käytössä (eli että herättäisi vain ulkoisen näytön kun läppäri on nukkumassa). Myöskään ilman peilausta ei toimi lainkaan, eli laajennettuna näyttönä. Lisäksi näyttää siltä, että peilauksessakin ulkoinen näyttö olisi paljon aiempaa epätarkempi. Kaikkea olen kokeillut, mutta ratkaisua en keksi...
Viimeksi muokannut samullion, 16.8.2011 klo 20.27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Mixu87 »
Mullakin vastaava ongelma. Hankin minidisplayport -> hdmi piuhan, jolla yhdistän macbook pron telkkariin, mutta kuvaa en saa näkyviin. En peilauksella (?) enkä mitenkään muutenkaan. Jos joltain löytyy apua ni se kelpaisi.
-
Oletteko keksineet mitään ratkaisua?
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Onko p-ram nollausta kokeiltu?
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Mennään niin päin, että toimiikos tämä jollakulla? Olin päivittämäisilläni MBP:n Jellonaan, mutta telkkariin on pakko saada toinen työpöytä (ja tietysti äänetkin) joten tämän koneen osalta pitää nyt passata...
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja mzh »
Tulipa ostettua Gigantin alesta uusi MBP 13". Muuten on jees mutta tämä ongelma tuli eteen. Kuvaa ei ilmestu ulkoiselle näytölle. Macbook kyllä tunnistaa näytön ja antaa kaiken tiedon, mutta näyttö ei tunnista mitään :O
Mitä ihmettä? Vinkkejä, kannustusta, turhia ohjeita?
Mitä ihmettä? Vinkkejä, kannustusta, turhia ohjeita?
-
Viesti Kirjoittaja Fundeeraaja »
Sattuneesta syystä viikonlopun aikana kirosin itse samaa. Hommasin näet uuden littutöllön vanhan Bekon putkarin tilalle. Hommasin viime maanantaina Jumbon Experttien esityksestä MDP->HDMI kaapelin ja siihen jatkoroikaksi 3m HDMI-kaapelin. Homma vaan ei toiminut ja tiistaina Verkkokauppaan. Siellä ammattilaiset tiesivät että noissa MDP->HDMI-kaapeleissa on ollut paljon susia, möivät mulle pelittävän, takuulla. Siis, mahdollinen vika nr1.
Toinen on Jellonan asetukset. Minulla LG:ssä kun ensikertaa iskin kiinni Pro Bookin, niin näytöön tuli jokin ompun taustakuva. Sen jälkeen menin järjestelmäasetus -> Näytöt -> Järjestä. Järjestä näytöt Isompi töllö eteen ja pienemi taakse. Siirrä valikkorivi toiseen näyttöön raahaamalla. Näin kuva ja kaikki toiminnot hyppäävät töllöön, läppärissä ei ole kuin taustakuva.
MDP->HDMI-kaapelin kautta ei saa ääntä kuin 2010 late jälkeisillä läppäreillä, vanhemmat, kuten omani, eivät tue ääntä. Joten siihen joutunee hankkimaan airportin. Itsen kohdalla se on jo hankintalistalla ykkösenä ja kaveriksi laadukas DA-muunnin.
Toinen on Jellonan asetukset. Minulla LG:ssä kun ensikertaa iskin kiinni Pro Bookin, niin näytöön tuli jokin ompun taustakuva. Sen jälkeen menin järjestelmäasetus -> Näytöt -> Järjestä. Järjestä näytöt Isompi töllö eteen ja pienemi taakse. Siirrä valikkorivi toiseen näyttöön raahaamalla. Näin kuva ja kaikki toiminnot hyppäävät töllöön, läppärissä ei ole kuin taustakuva.
MDP->HDMI-kaapelin kautta ei saa ääntä kuin 2010 late jälkeisillä läppäreillä, vanhemmat, kuten omani, eivät tue ääntä. Joten siihen joutunee hankkimaan airportin. Itsen kohdalla se on jo hankintalistalla ykkösenä ja kaveriksi laadukas DA-muunnin.
Viimeksi muokannut Fundeeraaja, 6.10.2011 klo 19.29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja cubeqtio »
Mulle tuli hieno ominaisuus nyt omaani.
Mulla on MBP Early 2011 jossa Thunderbolt -> DVI adapteri josta DVI -> HDMI piuha töllöön.
Ennen toimi kuva + ääni tuon kombon lävitse, mutta nyt ei toimikkaan enään ääni Lion:ssa kun päivitin. Samalla myös näytönohjaimen firmiskin päivittyi. PRAM resetoitu sekä myös se toinen muisti. Lopputuloksena sama - Kuva kyllä, mutta ei ääntä.
Apuja?
Mulla on MBP Early 2011 jossa Thunderbolt -> DVI adapteri josta DVI -> HDMI piuha töllöön.
Ennen toimi kuva + ääni tuon kombon lävitse, mutta nyt ei toimikkaan enään ääni Lion:ssa kun päivitin. Samalla myös näytönohjaimen firmiskin päivittyi. PRAM resetoitu sekä myös se toinen muisti. Lopputuloksena sama - Kuva kyllä, mutta ei ääntä.
Apuja?
-
Viesti Kirjoittaja hpslm »
Noh, siltä varalta että vielä painit tuon sisäinen näyttö pois päältä ongelman kanssa, linkki Macworlding OS X Hints -osioon.samullion kirjoitti:Mulla on vähän vastaava ongelma. Lionin asennuksen jälkeen ulkoinen näyttö toimii vain peilauksen kautta, mutta en saa enää toimimaan näyttöä siten, että läppärin näyttö olisi suljettu ja vain ulkoinen näyttö olisi käytössä (eli että herättäisi vain ulkoisen näytön kun läppäri on nukkumassa). Myöskään ilman peilausta ei toimi lainkaan, eli laajennettuna näyttönä. Lisäksi näyttää siltä, että peilauksessakin ulkoinen näyttö olisi paljon aiempaa epätarkempi. Kaikkea olen kokeillut, mutta ratkaisua en keksi...
Se on näköjään nyt Lionin ominaisuus, että sisäinen ei mene pois päältä milloinkaan. Tämä on kyllä hieman hämmentävää, koska on paljon tilanteita joissa se sisäinen päällä -moodi on täysin turha ja kuluttaa vain energiaa. Trade-off "helppokäyttöisyyden" suuntaan on mielestäni liian suuri.
-
Jeps, ongelma ratkesi kaapelia vaihtamalla.. Jostain syystä Lion ei tuota vanhaa kaapelia enää hyväksynyt...
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka