Jokainen löyhkä tuulettimessa kuvittelee olevansa Don Quijote... Suuri ristiretkesi ärsyttäisi vähemmän, jos viitsisit pysyä faktoissa ja kirjoittaa asialliseen sävyyn. Ylipäätänsä juttusi on rönsyilevä sekasotku, josta on vaikea ymmärtää johtoajatusta. Esim. juttusi kloonikoneiden sallimisesta: olisit voinut itse sen verran, että tätä kokeiltiin, mutta Mac OS:n markkinaosuus on sen verran pieni, että kilpailijat aiheuttivat enää haittaa Applelle. Sitäkään en ymmärrä, mitä tarkoitat yhtäältä sanoaessasi, että Apple tähtää välinputoajaksi, toisaalta, että Apple pyrkii miellyttämään kaikkia.
Minulle itselleni ei ole ollut juuri käytännön harmia siitä, ettei koko maailma käytä Macciä. Viime vuosina etenkin netin käytön lisääntyessä yhteensopimattomuusongelmat ovat pudonneet olemattomiin. Miksi siis suotta surra, mitä muut tekevät ja kuinka suosittu Apple on? Ei minua lopulta kiinnosta kuin että oma koneeni toimii. Ei sillä, ettenkö neuvoisi kavereillekin samaa.

Mitä tehokkuuteen tulee, näyttää siltä, että ne alkavat olla riittävät. Uskon, että tästä on lähiaikoina hyötyä Applelle. Kun pelkällä nopeudella ei enää pysty myymään koneita, muut arvot tulevat tärkeämmiksi. Autovertauksia pitäisi välttää, mutta eipä 300 km/h:n huippunopeuksista juuri ole Suomen kamaralla iloa.