Onko joku tehnyt Texturilla webbisivuja ja jos niin miten?
Koodia olen harjoitellut ja sen käyttöä hallitsen jonkin verran, mutta ongelmani on se, että ennen olen tehnyt sivuja PC:n muistiolla, jossa tiedoston pystyi tallentamaan suoraan .htm ja esikatselemaan selaimessa. Onnistuuko moinen Texturissa ja jos niin miten? Itse en saanut onnistumaan, vaikka mitä kokeilin. Käytän Mac OS X:ää.
Kiitos jo etukäteen!
Texturilla webbisivuja???
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Texturilla webbisivuja???
Viesti Kirjoittaja saarinen »
-
Re: Texturilla webbisivuja???
Viesti Kirjoittaja kartsa »
Itsekin olen tuota kokeillut, mutta ei se oikein ota onnistuakseen.
Yhdet sivut kokeilin tehdä appleworksillä, mutta eikös noita ilmaisia editoreja ole kumminkin suht hyvin saatavilla.
NVU
Yhdet sivut kokeilin tehdä appleworksillä, mutta eikös noita ilmaisia editoreja ole kumminkin suht hyvin saatavilla.
NVU
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen.
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Miksi pitäisi tehdä TeXturilla? Jos pidät suorasta html:n kirjoittamisesta, valitse mielummin TextWrangler tai käytä NVU:tä lähdekooditilassa. TeXturia ei ole tehty moinen mielessä.
Give a man an espresso and he will have a buzz for an hour. Give a man an espresso machine and he will be buzzed for a lifetime. - Caffefutse
-
Viesti Kirjoittaja nege »
Jos Texturilla haluaa väkisin vääntää HTML:ää, niin dokumentin muodon täytyy olla "Pelkkä teksti". Asetuksen saa päälle (dokumentin ollessa auki) näppäinyhdistelmällä Shift+Omppu+T tai vaihtoehtoisesti Muoto->Tee pelkkä teksti. Mikäli Pelkkä teksti -asetus ei ole päällä, Texturi käsittelee dokumenttia RTF-muodossa.saarinen kirjoitti:Onko joku tehnyt Texturilla webbisivuja ja jos niin miten?
Koodia olen harjoitellut ja sen käyttöä hallitsen jonkin verran, mutta ongelmani on se, että ennen olen tehnyt sivuja PC:n muistiolla, jossa tiedoston pystyi tallentamaan suoraan .htm ja esikatselemaan selaimessa. Onnistuuko moinen Texturissa ja jos niin miten? Itse en saanut onnistumaan, vaikka mitä kokeilin. Käytän Mac OS X:ää.
Kiitos jo etukäteen!
Tallentaessa sivua pitää ottaa "Kätke tarkenne" pois päältä ja vaihtaa .txt-tarkenne .html:ksi. Safari tunnistaa automaattisesti HTML-tiedostot, joten tallennetun dokumentin tuplaklikkaaminen avaa sivun Safariin.
En missään nimessä suosittele Texturia sivujen tekemiseen. [:S]
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Juu ei ole kyllä paljonmitään ideaa käyttää Texturia tuohon kun ilmaisia koodieditoreitakin löytyy, suosikkini SubEthaEdit esimerkiksi. Saa meinaan html-kelpoista koodia helpommin kuin TextEditillää tai muulla tekstinkäsittelyohjelmalla.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Jos haluaa joka tagin vääntää manuaalisesti, niin mikä ettei...![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Texturista vain tallentaa html-muotoon ("save as"). Yhtä notkea tämä on kuin joku NotePad.
Ei kovin moderni valinta niin kuin jo mainittiin.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Texturista vain tallentaa html-muotoon ("save as"). Yhtä notkea tämä on kuin joku NotePad.
Ei kovin moderni valinta niin kuin jo mainittiin.
Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
-
Viesti Kirjoittaja tohveli »
Texturi ajaa saman asian ku notepad windowssissa, joten jos koodi on hallussa niin mikäettei silläkin voi. Onhan tuohon tarkotukseen kuitenki vaikka kuinka monta parempaakin ohjelmaa. Itse tykkään smultronista.
-
Viesti Kirjoittaja Alte »
Minulla on ollut ongelmia tuon Smultronin kanssa. Kuten olen jo täällä aikaisemminkin kirjoittanut, Smultron lagaa kirjoitettaessa. Melkein kuin kirjoittaisi verkon yli hitaalla yhteydellä.tohveli kirjoitti: Itse tykkään smultronista.
Tämän jälkeen olen kokeillut TextWrangleria. Toimii paremmin, mutta ulkoasu on enemmän "insinöörimäinen". Smultron näytti selkeämmältä ja paremmalta.
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Lisään ehdotettujen TextWranglerin ja Smultronin listalle Taco HTML Editin ja Web Minimalistin. Kannattaa tutustua noihinkin.
kaikki maailman vesi on homeopaattista kusta
9 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka