Hei!
Kysäisenpä täältäkin, kun ei näytä Kymen Puhelimesta saavan säällisessä ajassa ratkaisua ongelmaan. Ongelmani ei varsinaisesti liity koneeseeni, vaan nettitikkuun. Eli:
Minulla on käytössäni MacBook (Mac OS X 10.5.8, Prosessori 2GHz Intel Core 2 Duo, muistia 4 GT). Hankin Kymen Puhelimesta 4G-nettitikun. Homman piti toimia niin, että liitän tikun koneeseen, asennan koneen ehdottamat ohjelmistot ja eikun surffaamaan (näin toimi edellinen Saunalahden nettitikku). Vaan ei...
Kun kytken tikun koneeseen, ainoa, mikä aukeaa, on Saunalahden ohjelma, joka ei tietenkään löydä tikkuaan.
Wimax-merkkiseen nettitikkuun kyllä syttyy pari valoa ja oheislaite löytyy nimettömänä Finderista, sisältäen neljä tiedostoa (en muista ulkoa, enkä jaksa irroittaa tätä tikkua tsekatakseni ohjelmien nimiä, mutta nimet jotakuinkin "autorun"-kansio, jokin "DBDM_kauheanpitkäsepustus.exe" tm., "launcher.exe" ja vielä "launcher.general.jotain" -kansio). Exe-tiedostoista aukeaa muistilehtiön näköinen sivu, millä siansaksaa ja kummallisia vinkurakirjaimia ja -merkkejä. Kansioita klikatessa Macci ilmoittaa, ettei tiedä, millä ohjelmalla kyseinen tiedosto pitäisi avata ja että minun pitäisi valita se niinkin järkevistä vaihtoehdoista kuin iPhoto, Office, iTunes jne...
Mitähän pitäisi tehdä? Vastaukseksi ei kelpaa "Nakkaa KymenPuhelimen nettitikulla vesilintua", koska tämä 4G-tikku on ainoa toivoni nähdä Areenan ohjelmia. Muut nettitikut enemmän tai vähemmän tippuilevat satunnaisesti niin pienille tehoille, että ohjelmat pätkivät. Keksisikö joku nopsammin kuin KYMPin pojat (joille Macci tuntuu olevan kovin vieras värkki), mitä pitäisi tehdä. Myyjän mukaan tikun kyllä pitäisi toimia Mac-ympäristössäkin.
t. Katja
Langattoman 4G-netin asennus
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Langattoman 4G-netin asennus
Viesti Kirjoittaja Ginepro »
-
Re: Langattoman 4G-netin asennus
Viesti Kirjoittaja Manticorester »
Auttaminen olisi todennäköisesti huomattavasti helpompaa jos kertoisit minkä merkkinen tikku on kyseessä ja mikä malli.
iPhone 8 ja Samsung Galaxy S8+
iPad Air 2 64GB WiFi + LTE
iPad Air 2 64GB WiFi + LTE
-
Wimax Dual Mode USB Modem.
Ja nyt, kun tämän ohjekirjasta tavasin, niin sielläpä lukee, että Supported OS: Windowa XP / Windows Vista / Windows 7.
Eli voisiko olla, että myyjän puheista huolimatta tämä 4G-värkki ei toimi Macilla ja piste?
Ja nyt, kun tämän ohjekirjasta tavasin, niin sielläpä lukee, että Supported OS: Windowa XP / Windows Vista / Windows 7.
Eli voisiko olla, että myyjän puheista huolimatta tämä 4G-värkki ei toimi Macilla ja piste?
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Kokeilisin ensin sitä, että sais kaikki Saunalahden tikkuun viittaavat softat pois. Ja sitten katsoisin, josko ihan vaan Järjestelmäasetuksista (Verkko) sais sen tikun toimimaan.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja -wk- »
EXE-tiedostot ovat Windowsin suoritettavia tiedostoja (esim. ajurien asentajan) eli niiden ei kuulukaan toimia OS X:ssä.Exe-tiedostoista aukeaa muistilehtiön näköinen sivu...
WIMAX ei taida olla valmistaja vaan langaton laajakaistatekniikka: http://fi.wikipedia.org/wiki/WiMAX
Pitäisi siis selvittää valmistaja ja mahdollinen mallikoodi niin ratkaisu varmaankin löytyisi. Toki jos valmistajan omasta mielestä laite ei toimi kuin Windowsissa niinhän onhan se huono aloitus jos kuitenkin haluaa tikkua OS X:ssä käyttää, tosin valmistajan sanomisetkaan eivät aina ole koko totuus, mutta tosiaan tuon mallin selvittämisellä pystyisi Googlaamaan ratkaisua.
Viimeksi muokannut -wk-, 13.7.2011 klo 18.54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Heitän yhden ehdokkaan, joka se saattaisi olla. Tuolla kyllä mainitaan Win/Mac/Lin, tiedä sitten millä konsteilla.
http://www.seowonintech.co.kr/en/produc ... ind=B04_04
http://www.seowonintech.co.kr/en/produc ... ind=B04_04
-
Viesti Kirjoittaja skude »
Tosiaan itse huomasin tänään saman asian ja vasta kotona tietenkin. Nettitikku tosiaan on tuo seowon. Keksikö joku tähän jo ratkaisua vai pitääkö käydä soittelemaan kympille maanantaina?
-
Noiden kahden ensimmäisen viestini jälkeen on tapahtunut seuraavaa:
Help Desk ei osannut vastata tähän mac-yhteensopivuusasiaan, kun kuulemma heistä kukaan ei käytä Maccia. Lupasivat ottaa asioista selvää. Menin sitten liikkeeseen ohjekirjan tekstiä näyttäen ja myyjä (eri kuin laitteen minulle myynyt) totesi, että juu, ei tikku toimikaan macillä, mutta kuulemma heinäkuun loppuun mennessä tulee ajuri-päivitys. Annoin tikun takaisin, peruimme kaupat ja lupasivat että eivät lähetä laskua.
Help Deskin miehet soittelivat myös seuraavalla viikolla, että juu, ei toimi macilla ei, mutta mac-kelpoinen ohjelmisto tulossa kuun lopulla (eli siinä vaiheessa viikon sisällä).
Linkki mac-yhteensopivaan ohjelmistoon tuli lopulta joskus elokuun puolen välin jälkeen sähköpostiini (lomakausi). Yllätys yllätys - linkki ei toiminut. Laitoin asiakaspalveluun sähköpostia ja lähettivät minulle uuden linkin. Sain sitten päivityksen ladattua ja kävin uudelleen kirjoittamassa liittymäpaperit ja hakemassa tikun. Tälläkään kertaa tikku ei toiminut, ongelmana se, että lähetetty päivitys oli eri merkkiseen tikkuun kuin mikä minulle oli myyty. Oikeaa tikkua ei ollut yhtään jäljellä. Lupasivat tilata Kotkan liikkeestä oikean merkkisen tikun (päivitys tähän minun tikkuuni oli kyllä tulossa "ihan pian").
Postilaatikkoon kilahti lasku heinäkuisesta episodista. Soitin asiakaspalveluun, että en kyllä maksa, kun tikku ei kerran toiminut. Asiakaspalvelija pyysi minua menemään liikkeeseen selvittämään asiaa. Sanoin, että en todellakaan mene, olen käyttänyt tähän nyt ihan tarpeeksi monta tuntia eikä tikkuni vieläkään toimi. Että hän varmaan ystävällisesti selvittää asian myyjän kanssa. Näin tapahtui. Tai ainakaan ei ole tullut karhua perään.
Tänään sitten viimein tuli tieto, että heillä ei ole muita 4G-tikkuja kuin tämä Wimax/Seowon (Huawei, johon päivityslinkki oli, oli kai 3G), mutta siihen on nyt saatavilla päivitys Kymp:in sivuilla. Kävin lataamassa päivityksen taas kerran korkein odotuksin, mutta kuinka ollakaan päivitys ei toiminut. Tarkoitettu mac-versioille 10.6-> ja minulla on 10.5.8. Edellisessä päivityksessä luki, että toimisi myös minun koneellani. Jonotettuani taas puoli tuntia help deskiin sain tiedon, että päivitystä tälle vanhemmalle versiolle tuskin tulee.
En taida jaksaa enää yrittää, olen nyt käynyt liikkeessä kuusi kertaa, roikkunut ainakin 5 tuntia puhelimessa kuunnellen enimmäkseen kepeän jazzin säestyksellä "Hei! Soititte Kymen puhelimelle. Kaikki palveluneuvojamme ovat juuri varattuja. Palvelemme teitä mahdollisimman pian." Ja jokunen tunti on mennyt ohjelman asentamisen yrittämiseenkin.
En taida viitsiä alkaa päivittää konettani, kun en ole kokenut missään muussa käytössä siihen mitään tarvetta. Koneeni toimii ja on nopea ja helppokäyttöinen, eikä millään muulla tikulla (kokeiltu DNA ja Saunalahti) ole ollut ongelmia. Turha ehkä maksaa järjestelmän päivittämisestä, sillä eiköhän senkin jälkeen tule taas eteen jokin este, miksi Kympin tikku ei toimi.
Eli jäljellä on enää yksi kerta asiointia liikkeessä - tikun palautus no. 2. Ja sitten ehkä vielä postilaatikkoon ilmestyvän laskun takia asiakaspalveluun soittaminen.
Help Desk ei osannut vastata tähän mac-yhteensopivuusasiaan, kun kuulemma heistä kukaan ei käytä Maccia. Lupasivat ottaa asioista selvää. Menin sitten liikkeeseen ohjekirjan tekstiä näyttäen ja myyjä (eri kuin laitteen minulle myynyt) totesi, että juu, ei tikku toimikaan macillä, mutta kuulemma heinäkuun loppuun mennessä tulee ajuri-päivitys. Annoin tikun takaisin, peruimme kaupat ja lupasivat että eivät lähetä laskua.
Help Deskin miehet soittelivat myös seuraavalla viikolla, että juu, ei toimi macilla ei, mutta mac-kelpoinen ohjelmisto tulossa kuun lopulla (eli siinä vaiheessa viikon sisällä).
Linkki mac-yhteensopivaan ohjelmistoon tuli lopulta joskus elokuun puolen välin jälkeen sähköpostiini (lomakausi). Yllätys yllätys - linkki ei toiminut. Laitoin asiakaspalveluun sähköpostia ja lähettivät minulle uuden linkin. Sain sitten päivityksen ladattua ja kävin uudelleen kirjoittamassa liittymäpaperit ja hakemassa tikun. Tälläkään kertaa tikku ei toiminut, ongelmana se, että lähetetty päivitys oli eri merkkiseen tikkuun kuin mikä minulle oli myyty. Oikeaa tikkua ei ollut yhtään jäljellä. Lupasivat tilata Kotkan liikkeestä oikean merkkisen tikun (päivitys tähän minun tikkuuni oli kyllä tulossa "ihan pian").
Postilaatikkoon kilahti lasku heinäkuisesta episodista. Soitin asiakaspalveluun, että en kyllä maksa, kun tikku ei kerran toiminut. Asiakaspalvelija pyysi minua menemään liikkeeseen selvittämään asiaa. Sanoin, että en todellakaan mene, olen käyttänyt tähän nyt ihan tarpeeksi monta tuntia eikä tikkuni vieläkään toimi. Että hän varmaan ystävällisesti selvittää asian myyjän kanssa. Näin tapahtui. Tai ainakaan ei ole tullut karhua perään.
Tänään sitten viimein tuli tieto, että heillä ei ole muita 4G-tikkuja kuin tämä Wimax/Seowon (Huawei, johon päivityslinkki oli, oli kai 3G), mutta siihen on nyt saatavilla päivitys Kymp:in sivuilla. Kävin lataamassa päivityksen taas kerran korkein odotuksin, mutta kuinka ollakaan päivitys ei toiminut. Tarkoitettu mac-versioille 10.6-> ja minulla on 10.5.8. Edellisessä päivityksessä luki, että toimisi myös minun koneellani. Jonotettuani taas puoli tuntia help deskiin sain tiedon, että päivitystä tälle vanhemmalle versiolle tuskin tulee.
En taida jaksaa enää yrittää, olen nyt käynyt liikkeessä kuusi kertaa, roikkunut ainakin 5 tuntia puhelimessa kuunnellen enimmäkseen kepeän jazzin säestyksellä "Hei! Soititte Kymen puhelimelle. Kaikki palveluneuvojamme ovat juuri varattuja. Palvelemme teitä mahdollisimman pian." Ja jokunen tunti on mennyt ohjelman asentamisen yrittämiseenkin.
En taida viitsiä alkaa päivittää konettani, kun en ole kokenut missään muussa käytössä siihen mitään tarvetta. Koneeni toimii ja on nopea ja helppokäyttöinen, eikä millään muulla tikulla (kokeiltu DNA ja Saunalahti) ole ollut ongelmia. Turha ehkä maksaa järjestelmän päivittämisestä, sillä eiköhän senkin jälkeen tule taas eteen jokin este, miksi Kympin tikku ei toimi.
Eli jäljellä on enää yksi kerta asiointia liikkeessä - tikun palautus no. 2. Ja sitten ehkä vielä postilaatikkoon ilmestyvän laskun takia asiakaspalveluun soittaminen.
Viimeksi muokannut Ginepro, 6.9.2011 klo 18.15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Moiks!
Ei tullut ihan selväksi, käytätkö tikkua kotona vai kenties lähimetsässä, mutta...
Yx juttu, mitä voisit kokeilla, on mennä sinne liikkeeseen tikku ja kone mukana.
Sanot myyjälle, että jos niiltä löytyis langaton tukiasema, joka tukee tuota 4G-tikkua ja voisivat lyödä tikun siihen kiinni ja testata siinä paikan päällä että homma pelittää ja sinä pääset Macilla sen tukiaseman luomaan langattomaan sisäverkkoon kiinni ja sitä kautta maailmalle, voisit tuota tikkua siis hyödyntää ainakin kotona tuollaisella kobinaatiolla.
Matkaanhan tuota tukiasemaa ei voi ottaa, ellei tarve ole käyttää sitä konetta paikassa, jossa saat sille tukiasemalle virtaa seinästä, noi kun yleensä ei ole akku-/paristokäyttöisiä.
Mutta jos saavat tuommoisella tukiasemavehkeellä verkon toimimaan nettiin, saat siis ainakin himaan kateltavaksi niitä Arena-ohjelmia.
Ei tullut ihan selväksi, käytätkö tikkua kotona vai kenties lähimetsässä, mutta...
Yx juttu, mitä voisit kokeilla, on mennä sinne liikkeeseen tikku ja kone mukana.
Sanot myyjälle, että jos niiltä löytyis langaton tukiasema, joka tukee tuota 4G-tikkua ja voisivat lyödä tikun siihen kiinni ja testata siinä paikan päällä että homma pelittää ja sinä pääset Macilla sen tukiaseman luomaan langattomaan sisäverkkoon kiinni ja sitä kautta maailmalle, voisit tuota tikkua siis hyödyntää ainakin kotona tuollaisella kobinaatiolla.
Matkaanhan tuota tukiasemaa ei voi ottaa, ellei tarve ole käyttää sitä konetta paikassa, jossa saat sille tukiasemalle virtaa seinästä, noi kun yleensä ei ole akku-/paristokäyttöisiä.
Mutta jos saavat tuommoisella tukiasemavehkeellä verkon toimimaan nettiin, saat siis ainakin himaan kateltavaksi niitä Arena-ohjelmia.
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka