Mikä auto Audin tilalle ?
-
Mikä auto Audin tilalle ?
Viesti Kirjoittaja arttula »
Spekseinä seuraavaa:
* Tilava:
Sinne on mahduttava takaluukkuun pysyvästi 2 isoa varustekassia + matkan ajaksi lisäksi isohko koira
* Neliveto:
Toiseen asuntoomme johtava tie on usein talvisin auraamaton
* Ei pakettiauto:
Frouva ei halua
* Hintahaarukka (uutena)
50 000€ - 100 000€
Onko arvovaltaisilla foorumimme jäsenillä hyviä ehdotuksia ? Kokemuksiakin olisi mukava kuulla.
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Re: Mikä auto Audin tilalle ?
Viesti Kirjoittaja jlaxxx »
Pari duunikaveria on vaihtaneet isot saksalaisensa Toyota Land Cruiseriin ja ovat molemmat äärettömän tyytyväisiä. Ehkä se kannattaa tsekkaa ainakin ? Speksit täyttyvät ainakin, mutta tiedän että japanilaiseen on pitkä matka saksalaisesta.arttula kirjoitti: Onko arvovaltaisilla foorumimme jäsenillä hyviä ehdotuksia ? Kokemuksiakin olisi mukava kuulla.
-
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Nyt kun olette sellaiseen päätyneet, niin mulla vois olla sellainen myynnissä.
-
Viesti Kirjoittaja hatey »

Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Jees kiitos ! Land Roveria olen vähän katsellut "sillä silmällä", mutta tuo Land Cruiser onkin päässyt unhoittumaan. Pitääpä tsekata sekin, ja käydä koeajamassa.jlauhia kirjoitti:Pari duunikaveria on vaihtaneet isot saksalaisensa Toyota Land Cruiseriin ja ovat molemmat äärettömän tyytyväisiä. Ehkä se kannattaa tsekkaa ainakin ? Speksit täyttyvät ainakin, mutta tiedän että japanilaiseen on pitkä matka saksalaisesta.arttula kirjoitti: Onko arvovaltaisilla foorumimme jäsenillä hyviä ehdotuksia ? Kokemuksiakin olisi mukava kuulla.
-
Eikun leasing -aika menee umpeen.hatey kirjoitti:Onko Audit niin páskoja, että muutaman vuoden ikäisenä on jo tiensä päässä?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Amerikkalaisten perheäitien toisilleen suunnittelema sisätiloiltaan ahdas auto. Ei kannata.tuomaril kirjoitti:Volvo xc90
Mikset samantien kokeilisi jotain kunnon laivaa, vaikken jenkkiautoista pidäkään, käy nyt edes katsomassa Cadillacin Escalade. Löytyy Hybridinäkin.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Leader dog »
FC-pilviWeikot.
http://www.youtube.com/watch?v=D8Z1SYJ6Lbo
Malmin lentokentän puolesta; www.youtube.com/watch?v=ytaCH19R1cY
-
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
Ja hybridiautonahan sen verotus sekä polttoaineen kulutuskin on aika kohdallaan.
Sitten, kun olen nähnyt näitä autoja ajelemassa kaduilla, niin ne ovat pirun siistejä silleen että ne eivät kuitenkaan ole mitään katseiden elvistelijöitä.
Minä ainakin ostaisin, jos solisi varaa ja Lexus on vielä siitä hyvä, että se on luotettavuus- ja tyytyväisyystilastojen kärjessä.
http://www.lexus.fi/range/rx/index.aspx
Lauri Ylösellä on tällainen.
- Salamijakk
-
Viesti Kirjoittaja jlaxxx »
Tämän itsekin ostaisin, jos... Mutta väittäisin että tavaratila ei riitä alkuperäisen kysyjän tarpeisiin !Salamijakk kirjoitti:Toistaiseksi köyhän puheenvuorona olisi: Lexus RX 450h
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
VW Toureg voisi olla käypä vaihtoehto, jos autoon on varaa laittaa tuollaisia summia. Toisaalta miksi luopua Audista? Hitsi kun pakettiauto ei käy, koska neliveto transportteri Seikel alustalla olisi ollut kuin namu tuohon hommaan. Tietenkin voisin tarjota VW Amarok:ia ja sitä taisi saada myös ei pakettiauto versionta. Jos siirrytään kokonaan pois näistä oikeista autoista ja otetaan vaihtoehto niin se on land rover defender 130. Kokemusta on vain Defenderistä maastossa ja siinä se oli omiaan. LandCruiserilla on jääty jumiin lumisella metsätiellä. Toisaalta pois päästiin pienen nylkytyksen jälkeen.arttula kirjoitti:Audini (Q7) alkaa olla tiensä päässä. Nyt pitäisi kuumeisesti keksiä uusi tilalle. Olen ajatellut vaihtaa merkkiä ihan vaihtelun vuoksi.
Spekseinä seuraavaa:
* Tilava:
Sinne on mahduttava takaluukkuun pysyvästi 2 isoa varustekassia + matkan ajaksi lisäksi isohko koira
* Neliveto:
Toiseen asuntoomme johtava tie on usein talvisin auraamaton
* Ei pakettiauto:
Frouva ei halua
* Hintahaarukka (uutena)
50 000€ - 100 000€
Onko arvovaltaisilla foorumimme jäsenillä hyviä ehdotuksia ? Kokemuksiakin olisi mukava kuulla.
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Jaa..sei ollutkaan oma, vaan lainassa.arttula kirjoitti:Eikun leasing -aika menee umpeen.hatey kirjoitti:Onko Audit niin páskoja, että muutaman vuoden ikäisenä on jo tiensä päässä?
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Kävin tuota koeajamassa silloin, kun tämä Audi lopulta otettiin. Oikesti todella ahdas sisältä. Eli karsiutuu pois.tuomaril kirjoitti:Volvo xc90
-
Viesti Kirjoittaja valokalle »
-
Touaregiakin kokeilin tuolloin taannoin. Ei oikein puhutellut minua... Ja frouva on aika ehdoton tuon "ei pakettiautoa" -speksin suhteen. Jospa vaihtaisikin sekä auton, että frouvan...M.P.T kirjoitti:
VW Toureg voisi olla käypä vaihtoehto, jos autoon on varaa laittaa tuollaisia summia. Toisaalta miksi luopua Audista? Hitsi kun pakettiauto ei käy, koska neliveto transportteri Seikel alustalla olisi ollut kuin namu tuohon hommaan. Tietenkin voisin tarjota VW Amarok:ia ja sitä taisi saada myös ei pakettiauto versionta. Jos siirrytään kokonaan pois näistä oikeista autoista ja otetaan vaihtoehto niin se on land rover defender 130. Kokemusta on vain Defenderistä maastossa ja siinä se oli omiaan. LandCruiserilla on jääty jumiin lumisella metsätiellä. Toisaalta pois päästiin pienen nylkytyksen jälkeen.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Land Roverista olen katsellut tuota Discovery 4: HSE:ta, ja sopinut jo koeajonkin. Kattellaan, miltä tuntuu...
-
Viesti Kirjoittaja via »
Mulla oli joskus ns. Tippa, Renault 4, maavaraa sai käsin muunneltua. Tilaakin oli kysyjän tarpeisiin. Käytettiin kuulemma Afrikassa maastoautona.valokalle kirjoitti:Mulla olis -91 vuoden Renault Clio tarjolla, en tiedä saako uutena mutta multa saat käytettynä iPadia vastaan.
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Yhden tyypin tiedän, jolla sellainen oli. Ei välttämättä passaa yleistää, mutta väitti ainakin, ettei mikään auto ole koskaan viettänyt yhtä paljon aikaa korjaamolla kuin se. Sai lopulta uuden maahantuojalta. Tämä oli kylläkin joku hinnaston ihan sieltä yläpäästä, eli varmaan yli 150 000€:a...arttula kirjoitti:
Land Roverista olen katsellut tuota Discovery 4: HSE:ta, ja sopinut jo koeajonkin. Kattellaan, miltä tuntuu...
-
Höm... Joo. Olen tosiaan kyllä kuullut vähän samaa noista. Ehkä tuttavuutemme jää pelkkään koeajoon.Tauvo kirjoitti:Yhden tyypin tiedän, jolla sellainen oli. Ei välttämättä passaa yleistää, mutta väitti ainakin, ettei mikään auto ole koskaan viettänyt yhtä paljon aikaa korjaamolla kuin se. Sai lopulta uuden maahantuojalta. Tämä oli kylläkin joku hinnaston ihan sieltä yläpäästä, eli varmaan yli 150 000€:a...arttula kirjoitti:
-
-
Viesti Kirjoittaja ManiMicci »
-
Hei joo ! En tuotakaan tullut ajatelleeksi ! Tilaa tosin on vähän niukanlaisesti, mutta ehkä voin luopua niiden varustekassien kuljettamisesta koko ajan. Nyt varattu tuollekin koeajo. Kiitos !Salamijakk kirjoitti:Toistaiseksi köyhän puheenvuorona olisi: Lexus RX 450h. Sadalla tonnilla saa kaikki keksityt lisävarusteet, myös maavaraa muuntava ilmajousitus.....
Ja hybridiautonahan sen verotus sekä polttoaineen kulutuskin on aika kohdallaan.
Sitten, kun olen nähnyt näitä autoja ajelemassa kaduilla, niin ne ovat pirun siistejä silleen että ne eivät kuitenkaan ole mitään katseiden elvistelijöitä.
Minä ainakin ostaisin, jos solisi varaa ja Lexus on vielä siitä hyvä, että se on luotettavuus- ja tyytyväisyystilastojen kärjessä.
Lauri Ylösellä on tällainen.

p.s. Kuka on Lauri Ylönen ?
-
Viesti Kirjoittaja ER »
-
Ei minulle tuo maastoajo ole mikään edellytys. Ihan tiellä olisi tarkoitus pysyä. Mainitsemani maaseutuasunnon tie on talvisin joskus niin kurjassa kunnossa, ettei kaksivetoisella autolla ole toivoakaan päästä perille. Siksi tuo neliveto.ER kirjoitti:Tutussa perheessä on Lexus 400h ja 450h ja tuota vanhempaa olen ajanutkin maantiellä. Ihan mukavia autoja, mutta en osaa sanoa kuinka maastokelpoisia ne olisivat. Mutta eihän noita maastoon ostetakaan. En tiedä kuinka paljon ulkonäkö ja sisustus merkkaavat, mutta hintaansa nähden nuo ovat minusta aika tylsän näköisiä ja ainakin se 400h oli sisältäkin jotenkin halvan näköinen, hopean väristä muovia yms. enemmän Corollan tyyliin. Pitemmällä tähtäimellä akut ovat tietenkin myös vähän epävarma tekijä, mutta liisatessa sillä ei liene niin väliä.
Ja ulkonäköasiat eivät minua kiinnosta autoissa. Pääasia, että toimivat silloin, kun pitää.
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Entäs XC70? Meillä on semmonen. Hyvin mahtuu 5 henkinen perhe kyytiin+matkatavarat (tarvittaessa).arttula kirjoitti:Kävin tuota koeajamassa silloin, kun tämä Audi lopulta otettiin. Oikesti todella ahdas sisältä. Eli karsiutuu pois.tuomaril kirjoitti:Volvo xc90
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka