Safari muuttuu kuvaksi – olenko tullut hulluksi?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Safari muuttuu kuvaksi – olenko tullut hulluksi?
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Aika ajoin Leijonan Safarin ikkuna hyytyy, muuttuu ei responsiiviseksi. Ja kun katsoo tarkemmin, teksti on muuttunut kuvaksi, blurrautunut. Mitä ihmettä.
Viimeksi muokannut amanita, 30.8.2011 klo 12.08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikon hienosäätöä... :=)
Syy: Otsikon hienosäätöä... :=)
SCSI Probe & SyQuest 44
-
Re: Safari muuttuu kuvaksi – olenko tullut hulluksi?
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Olen ehkä kokenut jotain samanlaista - eli ehkä minäkin olen tulossa hulluksi.
Olen ajatellut, että se liittyy ehkä jotenkin Lionin uuteen zoom-ominaisuuteen. Tuplaklikkaus kahdella sormella trackpadilla on tällaisissa tilanteissa zoomannut ja palauttanut samalla "normaalin" Safarin.

Olen ajatellut, että se liittyy ehkä jotenkin Lionin uuteen zoom-ominaisuuteen. Tuplaklikkaus kahdella sormella trackpadilla on tällaisissa tilanteissa zoomannut ja palauttanut samalla "normaalin" Safarin.
Viimeksi muokannut Thoth, 30.8.2011 klo 15.39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Zoomista se joo johtuu. Safarin (ja monet OS X:n) graafiset efektit on kuvia, mukaanlukien eteen-taakse -sivuille scrolli. Zoomaa (pinch) vaikka sisäänpäin lisää niin se palautuu ennalleen.
Viimeksi muokannut spiidi78, 30.8.2011 klo 18.10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Minulla tuo pinch-zoom ei myöskään toimi läheskään aina (en tiedä, liittyykö samaan ongelmaan vai ei), sen vuoksi käytän kahden sormen tuplaklikkausta.spiidi78 kirjoitti:Zoomista se joo johtuu. Safarin (ja monet OS X:n) graafiset efektit on kuvia, mukaanlukien eteen-taakse -sivuille scrolli. Zoomaa (pinch) vaikka sisäänpäin lisää niin se palautuu ennalleen.
-
Viesti Kirjoittaja Stargazers »
Itsellä nyt ollut tuota samaa, ei ole toiminut jostain syystä enää tuo pinch-zoom. Ideoita otetaan vastaan mikä on voinut mennä särki ja miten sen saa ehjättyä.Thoth kirjoitti:Minulla tuo pinch-zoom ei myöskään toimi läheskään aina (en tiedä, liittyykö samaan ongelmaan vai ei), sen vuoksi käytän kahden sormen tuplaklikkausta.spiidi78 kirjoitti:Zoomista se joo johtuu. Safarin (ja monet OS X:n) graafiset efektit on kuvia, mukaanlukien eteen-taakse -sivuille scrolli. Zoomaa (pinch) vaikka sisäänpäin lisää niin se palautuu ennalleen.
"You must be the change you want to see in the world." - M. Gandhi | http://painlessdestiny.bandcamp.com/
-
Jos kyseessä on kuva, niin kuinka animaatiot jatkavat toimintaansa, eteentaakse -scrollissa? Kunka se voi ottaa sekunnin murto-osassa screenshotin? En sano ettet olisi oikeassa, luultavasti olet, ihmettelen vain.spiidi78 kirjoitti:Zoomista se joo johtuu. Safarin (ja monet OS X:n) graafiset efektit on kuvia, mukaanlukien eteen-taakse -sivuille scrolli. Zoomaa (pinch) vaikka sisäänpäin lisää niin se palautuu ennalleen.
SCSI Probe & SyQuest 44
-
Viesti Kirjoittaja Reiska80 »
Itselläni on MacBook jossa Lion ja olen huomannut tämän efektin kun teen kahden sormen swipen jolla siirryn edelliselle sivulle. Joskus menee huomaamatta, mutta joskus jos on jotain muuta vähän raskaampaa ajoa samalla niin miettii hetken jolloin tuo edellinen sivu on niinkuin kuva siinä, eli ei ole responsiivinen, mutta hetken odottelun jälkeen palautuu normaaliksi...
Reiska80 - "Luoja loi miehen ja lepäsi, Luoja loi naisen ja siihen loppuikin lepäämiset"
MacBook Pro - Mac Mini - iPad 2 - iPad Mini 3 - iPhone 6S - Apple TV 2G & 3G - 2x iPod Shuffle - Game Center: Reiska
MacBook Pro - Mac Mini - iPad 2 - iPad Mini 3 - iPhone 6S - Apple TV 2G & 3G - 2x iPod Shuffle - Game Center: Reiska
-
Luulenpa, että tuo on Quartzin bugi, jos zoomaan kahdella sormella kannettavassani, näkymä on zoomin ajan selkeästi kuva. Bugissa zoomi-tilasta ei palauduta.Reiska80 kirjoitti:Itselläni on MacBook jossa Lion ja olen huomannut tämän efektin kun teen kahden sormen swipen jolla siirryn edelliselle sivulle. Joskus menee huomaamatta, mutta joskus jos on jotain muuta vähän raskaampaa ajoa samalla niin miettii hetken jolloin tuo edellinen sivu on niinkuin kuva siinä, eli ei ole responsiivinen, mutta hetken odottelun jälkeen palautuu normaaliksi...
SCSI Probe & SyQuest 44
8 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka