Ei ole Parallelsia eikä muutenkaan paljon mitään asenneltuna. Ikävä kyllä en kiinnittänyt huomiota, alkoiko tämä jo Lionin asennuksen jälkeen. On ollut sen verran kuumaa että olen selittänyt itselleni sillä tuuletinhurinat. Nyt vasta hokasin Activity Monitorista tämän.masa kirjoitti:Onko Parallels käytössä? Siinä oli tuollainen bugi, päivittämällä korjaantui.Sleepperi kirjoitti:Macbook Airin tuulettimet posottavat jatkuvasti koska Dock polttaa 80-120% prossutehosta. Mitä ihmettä?
(Ei korjaannu uudelleenstarttaamalla Dock, eikä myöskään reboottaamalla.)
OS X Lion käyttökokemukset
-
Re: OS X Lion käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
-
Viesti Kirjoittaja skip »
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
On osa Dockia. Minulla oli täysin koskematon Dashboard, mutta otin varmuuden vuoksi siitä kaikki widgetit pois -> ei mitään vaikutusta. Kaikki päällä olevat ohjelmat pois -> ei mitään vaikutusta. Myöskin tuhosin Dockin/Finderin plist-filen eli asetukset (jossa Dashboardikin resetoituu), loggasin ulos, odotin että tuulettimet sammuivat, loggasin sisään ja edelleen Dock huitelee samassa 80% CPU:ta.skip kirjoitti:Olisko Dashboardilla jotain, joka on jumissa? Muistaakseni Dashboard on osa Dockia, eikä näy omana prosessinaan Activity Monitorissa. Voi kyllä olla, että muistan väärinkin.
muoks: tein aivan pränikän käyttäjätunnuksen ja loggasin sille; sielläkin edelleen Dock 80%.
-
Viesti Kirjoittaja miicah »
Tähän allekirjoitus.
-
Viesti Kirjoittaja project »
-
Viesti Kirjoittaja iFoure »

-
Viesti Kirjoittaja ImacMan »
Minulla siirtymisapuri toimi täydellisesti, joskaan en käyttänyt Time Machine -varmuuskopiota, vaan, kuten puhtaan asennuksen yhteydessä on kaikkialla suositeltu, Carbon Copy Cloner -kloonia. Valitsin vain sen "kolmannen" palautusvaihtoehdon ja sen jälkeen ruudulle tuli vaihtoehtoja, mitä kaikkea haluan palauttaa.iFoure kirjoitti:Nyt on asennettu Leijona puhtaasti omaan mäkkiin ja mä en nyt ymmärrä miten mä saan kaikki mun tiedostot yms takasin koneeseen varmuuskopiolevyltä? Mä käytin jo siirtymisapuria mutta ei se mun musiikkeja, valokuvia, ohjelmia tai mitään muutakaan palauttanut?
- Logitech diNovo Keyboard Mac Edition / Logitech Performance Mouse MX / Audioengine A2 -aktiivikaiuttimet / Nuforce Icon uDAC-2
-
Viesti Kirjoittaja Le App »
Akku loppuu jatkuvasti, 2 kertaa aiempaa useammin saa olla latailemassa vaikka käyttö on vähentynyt, enemmän olen iPadilla ja phonella. Kone dimmailee valoja itsestään, sekä näytössä että näppiksessä todella häiritsevästi. Mail, office-ohjelmat ja Adobe reader ym hidastelevat. Safari pätkii eikä aina löydä verkkoa. Todella maanalaisen paikan paljon kaikkea pientä ylimääräistä rasitetta ilmaantui heti. Tein ohjelmistopäivityksen pari viikkoa sitten, ja hetken toimi paremmin mutta tällä viikolla taas vanhat, edellämainitut oireet.
Kyllästyin viimein, tein backupin ja iskin Snow Leopardin levyn sisään (kone on vm 2008 loppuvuoden MB 13"), mutta eipä se suostukaan asentumaan.
Mitähän tämän kanssa tekisi? Onneksi en mennyt asentamaan vaimon Airiin tällaista betaa. Uskomaton paskennus Applelta toimivalle käyttikselle.
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)

-
Viesti Kirjoittaja -Jonaz »
ImacMan kirjoitti:Minulla siirtymisapuri toimi täydellisesti, joskaan en käyttänyt Time Machine -varmuuskopiota, vaan, kuten puhtaan asennuksen yhteydessä on kaikkialla suositeltu, Carbon Copy Cloner -kloonia. Valitsin vain sen "kolmannen" palautusvaihtoehdon ja sen jälkeen ruudulle tuli vaihtoehtoja, mitä kaikkea haluan palauttaa.iFoure kirjoitti:Nyt on asennettu Leijona puhtaasti omaan mäkkiin ja mä en nyt ymmärrä miten mä saan kaikki mun tiedostot yms takasin koneeseen varmuuskopiolevyltä? Mä käytin jo siirtymisapuria mutta ei se mun musiikkeja, valokuvia, ohjelmia tai mitään muutakaan palauttanut?
Minulla toimi hyvin palautus Time Machinelta. Tosin palautin sieltä ainoastaan joitakin pieniä osia käsin, mutta helposti oli käytettävissä.
-
Viesti Kirjoittaja tk3 »
Itselläni käyttäjien palautus late 2006 iMacistä Snow Leopardilla on vieläkin kesken. Käsin saan tavarat siirrettyä uuteen lionilla varustettuun iMacciin, mutta oikeuksien kanssa on ongelmia. Osa käyttäjistä vaatii varmaankin säätämistä avainnipun salasanan kanssa, mutta en vaan osaa.-Jonaz kirjoitti:ImacMan kirjoitti:Minulla siirtymisapuri toimi täydellisesti, joskaan en käyttänyt Time Machine -varmuuskopiota, vaan, kuten puhtaan asennuksen yhteydessä on kaikkialla suositeltu, Carbon Copy Cloner -kloonia. Valitsin vain sen "kolmannen" palautusvaihtoehdon ja sen jälkeen ruudulle tuli vaihtoehtoja, mitä kaikkea haluan palauttaa.iFoure kirjoitti:Nyt on asennettu Leijona puhtaasti omaan mäkkiin ja mä en nyt ymmärrä miten mä saan kaikki mun tiedostot yms takasin koneeseen varmuuskopiolevyltä? Mä käytin jo siirtymisapuria mutta ei se mun musiikkeja, valokuvia, ohjelmia tai mitään muutakaan palauttanut?
Minulla toimi hyvin palautus Time Machinelta. Tosin palautin sieltä ainoastaan joitakin pieniä osia käsin, mutta helposti oli käytettävissä.
-
Viesti Kirjoittaja iPadi »
Kertoisitko tarkemmin miten se ei suostu asentumaan? Olethan formatoinut levysi ennen kuin yritit asentaa lumileopardia?Le App kirjoitti:Menin sitten kesälomafiiliksissä ostamaan Lionin heinäkuussa ja siitä lähtien on ollut pelkästään huonoja kokemuksia.
Akku loppuu jatkuvasti, 2 kertaa aiempaa useammin saa olla latailemassa vaikka käyttö on vähentynyt, enemmän olen iPadilla ja phonella. Kone dimmailee valoja itsestään, sekä näytössä että näppiksessä todella häiritsevästi. Mail, office-ohjelmat ja Adobe reader ym hidastelevat. Safari pätkii eikä aina löydä verkkoa. Todella maanalaisen paikan paljon kaikkea pientä ylimääräistä rasitetta ilmaantui heti. Tein ohjelmistopäivityksen pari viikkoa sitten, ja hetken toimi paremmin mutta tällä viikolla taas vanhat, edellämainitut oireet.
Kyllästyin viimein, tein backupin ja iskin Snow Leopardin levyn sisään (kone on vm 2008 loppuvuoden MB 13"), mutta eipä se suostukaan asentumaan.
Mitähän tämän kanssa tekisi? Onneksi en mennyt asentamaan vaimon Airiin tällaista betaa. Uskomaton paskennus Applelta toimivalle käyttikselle.![]()
-
Viesti Kirjoittaja Lasse112 »
Airport siis toimi vielä keväällä lumileopardin aikaan moiteetta koulussa.
-
Viesti Kirjoittaja Sami.H »
+tää sivujen kelaaminen yhden sormen "sweepillä"
+boottaa todella nopeasti (johtuu suurelta osin SSD levystä)
-"on asteen lähempänä windowsia", tämä siksi että finderin oletukseltaan kummallinen, uusi sivupalkki aivan jäätävä, ärsyttää että avautu joku ihmeen "windowsmainen omat tiedostot" höpönlöpö paskuuden kansio heti ensimmäisenä. Tietenkin olen jo muokannut nämä ominaisuudet ennalleen, mutta onhan se aina askel huonompaan jos joutuu heti ensimmäiseksi säätämään, niinkuin windowsissa konsanaan.
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Kyllä. Juuri samaa tekee minulla. Eikä tuo päivitys asiaa korjannut. Toisessa ketjussa jo haukuin tuon. Täysin väärä nimi valittu tälle käyttikselle: "Susi" sen pitäisi olla, eikä mikään Leijona.Lasse112 kirjoitti:Olisiko mahdollista että Lioni sekoittais Airporttia jotenkin? Kotona Airport toimii hienosti, mutta yliopistolla heittää yliopiston kaikista verkoista hetken käytön jälkeen pihalle, jonka jälkeen sitten se yhdistää taas itsensä takaisin. Muilla ei ongelmaa vaikuta olevan (paitsi kaverin iPad välillä kanssa hukkaa verkon). Nytkin Windowsin puolella netti toimii hienosti, joten raudassa ei kaiketi ole vikaa?
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja Lasse112 »
No tuli nyt asennettua lumi leopardi takasin, täytyy toivoo että huomenna pelittää taas.arttula kirjoitti:Kyllä. Juuri samaa tekee minulla. Eikä tuo päivitys asiaa korjannut. Toisessa ketjussa jo haukuin tuon. Täysin väärä nimi valittu tälle käyttikselle: "Susi" sen pitäisi olla, eikä mikään Leijona.Lasse112 kirjoitti:Olisiko mahdollista että Lioni sekoittais Airporttia jotenkin? Kotona Airport toimii hienosti, mutta yliopistolla heittää yliopiston kaikista verkoista hetken käytön jälkeen pihalle, jonka jälkeen sitten se yhdistää taas itsensä takaisin. Muilla ei ongelmaa vaikuta olevan (paitsi kaverin iPad välillä kanssa hukkaa verkon). Nytkin Windowsin puolella netti toimii hienosti, joten raudassa ei kaiketi ole vikaa?
-
Ei ole, koska välillä ne uudistukset ovat hyviä. Niiden pitää olla oletus, koska muuten niitä kokeilisi vain yksilukuinen prosenttimäärä ihmisistä. Meille jotka olemme tottuneet johonkin muuhun systeemiin on mitätön vaiva vaihtaa takaisin.Sami.H kirjoitti:mutta onhan se aina askel huonompaan jos joutuu heti ensimmäiseksi säätämään, niinkuin windowsissa konsanaan.
-
Viesti Kirjoittaja miicah »
Täytyypä aloittaa sitten siitä, että repii kaiken "turhan" irti koneesta. Katsotaan sitten tilannetta uudelleen. Ohjelma siis käynnistyy ja on päällä hetken - sitten vain häipyy. Eli ongelma voisi liittyä oheislaitteisiin...project kirjoitti:^ Ei tämä nyt hirveästi lohduta mutta ehkä tästä kommentista on edes jotain hyötyä jatkoa ajatellen: minulla on Lion ja myös Vmware 3.1.3 ja se käynnistyy normaalisti. Tosin usb-laitteiden kanssa on ongelmia, esim. ulkoinen ntfs-formatoitu kovalevy ei kytkeydy Windowsiin. Googlaus kertoi että ongelma ei ole harvinainen.
Tähän allekirjoitus.
-
Viesti Kirjoittaja Hiro »
Onko vmware kuitenkin näkyvissä dockissa kun se "häipyy"? Jos on, niin "right-clikkaa" dock-kuvaketta ja tarkista mitä on valittuna kohdassa Valinnat/Aseta:miicah kirjoitti:Täytyypä aloittaa sitten siitä, että repii kaiken "turhan" irti koneesta. Katsotaan sitten tilannetta uudelleen. Ohjelma siis käynnistyy ja on päällä hetken - sitten vain häipyy. Eli ongelma voisi liittyä oheislaitteisiin...
Itsellä on muutamien ohjelmien kanssa ollut tätä ohjelmaa, että ohjelmat ovat kyllä päällä mutta "piilossa" ja ne pitää asettaa näkyviin jollekin työpöydälle. En tiedä voisiko tästä olla kysymys.
-
Viesti Kirjoittaja rosaio »
Kun ei tee mitään niin kaikki tuntuu toimivan.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Ööh... noi ongelmat on jo niin fataaleja, että tuntuu vähän oudolta, jos sitä ei aiheuta joku itseasennettu ohjelma, kikkare, ajuri jne. Muuten ne jäis testausvaiheessa kiinni aivan varmasti. Tuon Airportin vielä ymmärtää, jos sillä on vielä ongelmia jonkun tietyn reitittimen kanssa (näky olevan 10.7.2 korjauslistalla ensimmäisenä), mutta noita muita ei. Onko Minissä lisälaitteita kiinni? Jos kyllä, niin onko niiden ajurit Lion -yhteensopivia? Tuskin.rosaio kirjoitti:Wi-Fi toimi jonkin aikaa, kun päivitin 10.7.1 versioon. Sama vaiva palasi kuin aiemmin eli nukkumasta herätettynä Wlania ei löydy heti vaan joskus myöhemmin, hyvin paljon myöhemmin. Sen lisäksi TrackPadin kursori liikkuu ruudulla minne sattuu ja huvittaa. Eikä mini edelleenkään suostu sammumaan muuta kuin virtanappulasta painamalla.
Kun ei tee mitään niin kaikki tuntuu toimivan.
-
Viesti Kirjoittaja Aaaron »
Mistä lähtien ohjelmistoja on testattu kattavasti ennen julkaisua?spiidi78 kirjoitti:Ööh... noi ongelmat on jo niin fataaleja, että tuntuu vähän oudolta, jos sitä ei aiheuta joku itseasennettu ohjelma, kikkare, ajuri jne. Muuten ne jäis testausvaiheessa kiinni aivan varmasti.
Noita ongelmia on niin pirusti monilla ihmisillä, että eiköhän kyse ole vain huonosti testatusta koodista, jonka bugeja alkaa ilmetä vasta massajakeluun siirryttäessä.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Joku tässä hirttää kiinni, mutta oikein ei Konsolin logeistakaan selviä, olisko kenties TimeMachine? Vai olisko vaan niin, että iWork olis se hirttäjä? Varsinkin Keynote.
-
Viesti Kirjoittaja kamina »
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
Kun kone on nukkumassa, kansi kiinni ja irroitan tai kiinnitän USB-johdon niin kone herää aina. Ei sen minun mielestä tuosta pitäisi herätä.
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Viesti Kirjoittaja Onkel Echo »
Ei tarviis minunkaan puolesta mutta niin se on minulle ainakin aina tehnyt Tiikeristä saakka ja kolmella eri koneella.Delli kirjoitti:Mikä vipu on väärässä asennossa.?
Kun kone on nukkumassa, kansi kiinni ja irroitan tai kiinnitän USB-johdon niin kone herää aina. Ei sen minun mielestä tuosta pitäisi herätä.
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka