Minulla on (varmaan vanhanaikainen) tapa pitää kovalevyn ikkunaa auki työpöydällä, ja siinä Dokumentit-kansiota näkyvissä. Leijonaan päivittämisen jälkeen Dokumentit-kansion alakansiot eivät pysy enää siinä järjestyksessä, johon olen ne (vaivalla kauniisti) asetellut vaan aina jos satun vahingossa sulkemaan ikkunan, ne ovat järjestyneet omalla tavallaan (aakkosjärjestykseen) kun avaan ikkunan uudelleen.
Tämä siitä huolimatta, että kohdistamisperuste on "ei mitään".
Myöskään alakansioille määräämäni asetukset (esim. "avaa aina luettelonäkymässä) eivät pysy vaan nollautuvat itsestään.
Onko kysymyksessä Leijonan "ominaisuus" vaiko bugi? Vai onko asennuksessa tullut joku häiriö?
OSX 10.7 kansioikonit eivät pysy paikoillaan
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
OSX 10.7 kansioikonit eivät pysy paikoillaan
Viesti Kirjoittaja jtk »
-
Re: OSX 10.7 kansioikonit eivät pysy paikoillaan
Viesti Kirjoittaja jtk »
Saattaa olla, että oli kysymys vain siitä, että en ollut painanut "Käytä oletuksena" -painiketta Näkymävalinnat-asetuksissa ![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja ritu »
jtk kirjoitti:Minulla on (varmaan vanhanaikainen) tapa pitää kovalevyn ikkunaa auki työpöydällä, ja siinä Dokumentit-kansiota näkyvissä. Leijonaan päivittämisen jälkeen Dokumentit-kansion alakansiot eivät pysy enää siinä järjestyksessä, johon olen ne (vaivalla kauniisti) asetellut vaan aina jos satun vahingossa sulkemaan ikkunan, ne ovat järjestyneet omalla tavallaan (aakkosjärjestykseen) kun avaan ikkunan uudelleen.
Tämä siitä huolimatta, että kohdistamisperuste on "ei mitään".
Myöskään alakansioille määräämäni asetukset (esim. "avaa aina luettelonäkymässä) eivät pysy vaan nollautuvat itsestään.
Onko kysymyksessä Leijonan "ominaisuus" vaiko bugi? Vai onko asennuksessa tullut joku häiriö?
Tuo sama ilmiö oli jo lumileopardissakin, ei koskaan ennen sitä. Satunnaisesti jonkin kansion sisällä olevat ikonit seikkailee minne sattuu vaikka ne kuinka olisi "liimannut" haluamallaan tavalla ja käskenyt käyttää asetuksia oletuksena. Sammutan työkoneen yöksi ja aamulla käynnistyksen jälkeen ei yhtään voi tietää löytyykö keskeneräisen työn kaikki 30-40 kansiota (jotka olen ikoneina järjestänyt haluamallani tavalla työn sujuvuuden vuoksi) kuten ne eilen jätin, vai käytänkö taas aikaa ihan turhaan niiden uudelleenjärjestämiseen, huoh... Ja sitten taas teen astetukset uudelleen, ne kun eivät enää ole silloin kuten olin ne laittanut, ja perään ruksi käytä oletuksena, Voipi olla, että pysyy taas muutaman käynnistyksen yli – tai sitten ei. Nyt on pysynyt kansiot paikoilllaan jo kolmatta päivää, mutta kyllä ne viimeistään huomenna aamulla taas hermoja kiristelee. Jellonalle pisteet siitä, että edes työpöydällä asuvat aliakset pysyy paikoillaan, lumileopardi hämmensi nekin satunnaisesti.
-
Viesti Kirjoittaja jtk »
ritu, tuo on mielenkiintoista. Itse en Lumileopardin aikana koskaan törmännyt tähän ilmiöön. Nytkin luulen löytäneeni korjauksen mutta pitää seurata, mitä tapahtuu.
-
Viesti Kirjoittaja jtk »
Ei ollut korjaukseksi luulemastani. Taas ovat ikonit sekaisin. Ei edes koneen uudelleenkäynnistyksen tuloksena, herätin koneen vaan nukkumasta. Tämä on todella ärsyttävää! Minulla tätä ei ole tapahtunut aikaisempien käyttisten kanssa.
Voiko joittenkin preferenssien roskiin laittamisesta olla apua; jos niin minkä?
-
Viesti Kirjoittaja ritu »
Nyt multa paloi lopullisesti energiansäästölamppu (nykyäänhän ei vissiin enää käytetä päreitä) noiden ikonien villien ristiretkien kanssa. Soitin Applelle ja mukava nuorimies lupasi laittaa bugiraportin eteenpäin tuosta ongelmasta, oli kuulemma kuullut tästä ennenkin, joten toivoa olisi saada jonkinlaista pikaliimaa näkymävalintoihin seuraavaan päivitykseen.jtk kirjoitti:Ei ollut korjaukseksi luulemastani. Taas ovat ikonit sekaisin. Ei edes koneen uudelleenkäynnistyksen tuloksena, herätin koneen vaan nukkumasta. Tämä on todella ärsyttävää! Minulla tätä ei ole tapahtunut aikaisempien käyttisten kanssa.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka