Powerpoint2008 esitys pitäisi saada pienemmäksi. Jos tallennan pdf-tiedostoksi, niin ilmoittaa kooksi saman tai jopa isomman kuin alkuperäinen. Jos pienennän tulostusvaiheessa grafiikan laatua, esim. huonoksi, niin sekään ei vaikuta kokoon.
Uusimmat muistitikut (Kingston DataTraveller 8 G) laittaa tiedostokansiot jatkuvasti sattumanvaraiseen järjestykseen. Aiemmilla tikuilla olen tottunut siihen, että kansiot pysyy järjestyksessä, kun ne on kerran järjestänyt...
Taitaa ainoa oikeasti tepsivä keino olla pienentää sitä itse tiedostoa ensin. Eli esitykseen liitetyt kuvat ensin matalaresoluutioisiksi, aika paljon voinee pienentää, koska esitys kuitenkin katsotaan joltain surkealta 800x600 tai korkeintaan 1024x768 resoluutioiselta projektorilta. Sama tietysti videoille ja äänet pois. PP:ssä tehdyille graafeille ei juuri mitään voi, jos ne on tuotu toisesta ohjelmasta, niidentkin tarkkuutta voinee säätää.
Mutta minä en koskaan tee tuota, mitä väliä sillä koolla on? Tikulle mahtuu.
Noista kansiojärjestyksistä en välitä, Finderin sarakenäkymässä kun tiedostoja aina katselen.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen