Nyt on sitten asennettu testipalvelimelle Lion Server. Yllätyksenä tuli että Server Admin Tools 10.7 paketin Server Admin sovelluksesta on jätetty www-sivustojen hallinta Web Service kokonaan pois
Onko oikeasti näin vai onko omassa konfiguraatiossa joku päivityksen jälkeen muuten pielessä?
Selvyyden vuoksi mainitsen että nyt ei siis ole kysymys Lion Serverin mukana asentuvasta Server-sovelluksesta, vaan erikseen asennettavasta monipuolisemmasta Server Admin Tools-paketista.
Tuohon kysymykseesi en osaa vastata, mutta olisi mielenkiintoista lukea hieman kommentteja tuosta serveristä..
Itse harkitsin sen hankkimista koska tämä pöytäkone toimii kotona serverinä ja tuo hinta ei kaada taloutta.
Muuttaako tuo server asennus koneen toiminnallisuutta muuten jne?
Server Admin Toolsista on tosiaan jätetty osia pois.
Itsellä on Pro:ssa Lion Server ja sen toiminnassa on kyllä vähän toivomisen varaa.
Tehty puhdas asennus mutta silti esim. web-service ei meinaa toimia niinkuin pitäisi.
Myös serverin oma Server-sovellus jättää toivomisen varaa, on hidas ja muutenkin kovin
kankean oloinen.
Ihan surkea tekele toi Lion Server. Tuli kokeiltua ja nyt harmittaa kun maksoi. Palvelut jotenkin hidastelee ja toista palvelua konffatessa toinen hajoaa jne... lopputuloksena palvelinsekamelska joka valittaa vähän jokaisesta ongelmasta (mm. varmenteista).
Jätin suosiolla leikin sikseen ja asensin normi-Lioniin MacPortsilla haluamani palvelimet ja konffasin käsin.
Olet hakannut päätäni Mac miniin jo usemman päivän ajan. Ongelmana vielä on että en pääsi profile manageriin webbiselaimella. Sivu avautuu tyhjänä.. Webbi-ja Wiki yms. pyörii kyllä. Ongelman on varmaan certifikaatit, mutta selkeää ohjetta en ole näistä löytänyt. Samoin ongelmana on enrollin avulla liittää laite systeemiin. Jokin certifikaatti herjaa. Olisin enemmän kuin kiitollinen kaikesta avusta. Tuntuu että tämä on saanut minusta niskaotteen ja pakonomainen tarve on saada hallinta toimimaan. Olen jo pariin kertaan aloittanut tyhjältä pöydältä, eli asentanut kilkkeet uudelleen, koska serverin poistaminen asetuksineen on epäonnistunut. Olen myös kokeillut https://discussions.apple.com/thread/32 ... 0&tstart=0 mukaisia ohjeita.
Olet hakannut päätäni Mac miniin jo usemman päivän ajan. Ongelmana vielä on että en pääsi profile manageriin webbiselaimella. Sivu avautuu tyhjänä.. Webbi-ja Wiki yms. pyörii kyllä. Ongelman on varmaan certifikaatit, mutta selkeää ohjetta en ole näistä löytänyt. Samoin ongelmana on enrollin avulla liittää laite systeemiin. Jokin certifikaatti herjaa. Olisin enemmän kuin kiitollinen kaikesta avusta. Tuntuu että tämä on saanut minusta niskaotteen ja pakonomainen tarve on saada hallinta toimimaan. Olen jo pariin kertaan aloittanut tyhjältä pöydältä, eli asentanut kilkkeet uudelleen, koska serverin poistaminen asetuksineen on epäonnistunut. Olen myös kokeillut https://discussions.apple.com/thread/32 ... 0&tstart=0 mukaisia ohjeita.
Melkein epätoivoinen...
Itselläni tuo toimii kyllä iPadilla ja tietokoneessa esim Chromella. Safari näyttää tosiaan vain tyhjän sivun.
Itselläni tuo toimii kyllä iPadilla ja tietokoneessa esim Chromella. Safari näyttää tosiaan vain tyhjän sivun.[/quote]
Innoissani kokeilin Chromea....mutta laihoin tuloksin. Onko sinulla muita ehdotuksia, Miten asensit certifikaatit, onko sinulla mitkä asetukset devide managerissa. Kaikki tieto on avuksi.
Niin vielä MyDevicessä tietokoneen tai ipadin lisääminen saa aikaan virheilmoitukset: Profiilia ”Remote Management (com.apple.config.teatteri-Mac-mini.local.mdm)” ei voitu asentaa tuntemattoman virheen vuoksi.
Onko kukaan saanut selville / selvittänyt tämän virheen.
Serit tässä tapauksessa on minulle hieman vieraita.
Kuvankaappaus 2011-9-16 kello 20.19.17.png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Itselläni tuo toimii kyllä iPadilla ja tietokoneessa esim Chromella. Safari näyttää tosiaan vain tyhjän sivun.
Innoissani kokeilin Chromea....mutta laihoin tuloksin. Onko sinulla muita ehdotuksia, Miten asensit certifikaatit, onko sinulla mitkä asetukset devide managerissa. Kaikki tieto on avuksi.[/quote]
Loin certifikaatin ja otin sen käyttöön eri serviceille sillä Server hallintasoftalla. Ei ole ollut ongelmia noiden asennusten kanssa tähän mennessä.
Kokeile poistaa tuo => "Sign configuration profiles" sillä Server-softalla kohdasta Profile Manager. Josko se auttaisi.
Eqi kirjoitti:
Loin certifikaatin ja otin sen käyttöön eri serviceille sillä Server hallintasoftalla. Ei ole ollut ongelmia noiden asennusten kanssa tähän mennessä.
Kokeile poistaa tuo => "Sign configuration profiles" sillä Server-softalla kohdasta Profile Manager. Josko se auttaisi.
Hei. Miten otit käyttöön sen eri serviceille? Itse loin sertifikaatin ja sain ohjeen paikalliselta core-liikkeeltä, että ceristä pitää tehdä paikallinen manage certifikaattikohdasta??. Olen kokeillut eri vaihtoehtoja. Minusta certifikaatin voi ottaa käyttöön vain server settings kohdasta ssl----> ja profile managerista sign configuration profiles kohdasta. Jotain olen tässä tehnyt pieleen mutta mitä??
Eqi kirjoitti:
Hei. Miten otit käyttöön sen eri serviceille? Itse loin sertifikaatin ja sain ohjeen paikalliselta core-liikkeeltä, että ceristä pitää tehdä paikallinen manage certifikaattikohdasta??. Olen kokeillut eri vaihtoehtoja. Minusta certifikaatin voi ottaa käyttöön vain server settings kohdasta ssl----> ja profile managerista sign configuration profiles kohdasta. Jotain olen tässä tehnyt pieleen mutta mitä??
Jätä se certifikaatti kokonaan veks siitä profile managerista jos et sitä ihan oikeasti tarvitse.
En jaksa tässä krapula-aamuna tehdä seikkaperäistä ohjetta noista certeistä mutta kokeile nyt ainakin tuota edellämainittua konstia.
Eqi kirjoitti:
En jaksa tässä krapula-aamuna tehdä seikkaperäistä ohjetta noista certeistä mutta kokeile nyt ainakin tuota edellämainittua konstia.
:-). Pitänee odotella krapulan hellittämistä. Kokeile pientä loiventamista. Rastin pois ottaminen ei auttanut asiaa.
Ok. Mä olen luonut sertifikaatin koneen nimellä ja siinäpä se. Profile managerissa ei tosiaan ole device managementille lainkaan käytössä.
Oletkos kokeillut katsoa googlesta ohjetta sen virheen perusteella mitä se kertoo kun yrität sitä certifikaattia asentaa ?
Eqi kirjoitti:
Ok. Mä olen luonut sertifikaatin koneen nimellä ja siinäpä se. Profile managerissa ei tosiaan ole device managementille lainkaan käytössä.
Oletkos kokeillut katsoa googlesta ohjetta sen virheen perusteella mitä se kertoo kun yrität sitä certifikaattia asentaa ?
Pitäisi alkaa itsekin pikkuhiljaa valmistella siirtymistä 10.7 versioon talon työasemissa/palvelimissa, kokemukset joita olen erilaisista paikoista kuullut ja lukenut eivät oikein hyvää kuvaa anna. Onneksi päivitys on tarkoitus toteuttaa vasta keväällä 2012 on vielä aikaa testailla.
Pitäisi alkaa itsekin pikkuhiljaa valmistella siirtymistä 10.7 versioon talon työasemissa/palvelimissa, kokemukset joita olen erilaisista paikoista kuullut ja lukenut eivät oikein hyvää kuvaa anna. Onneksi päivitys on tarkoitus toteuttaa vasta keväällä 2012 on vielä aikaa testailla.
Janne
Joo kannattanee odotella hiukan, ei todella ole toimiva setti vielä.